1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581267 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV 71 2010-01-16

1228372 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Anton Axelsson - i min mening en av Timrås bästa spelare dels de senaste två matcherna men även sett över hela säsongen. I Axelsson börjar vi få den lill-pebben man hoppats på en dag skulle växa fram. Det är så otroligt skönt med vetskapen om att han även har kontrakt nästa år.

Axie - I Love You, du är inte långt ifrån att bli en Timrå IKON. Den Ikon ett Timrå lag bara måste ha för att Prestera BRA. Axie - "Den NYA Carlsson".

Inte att det börjar växa fram en gnutta positivism i detta utsatta läge. Timrå kan vara påväg att klara sig kvar i elitserien. Å så skönt det skulle bli, om Timrå klara sig kvar.
För om man ser till de förändringar som planeras fram över kanske till nästa säsong redan, med lite rink etc, så känns det som att Timrå Hockeyn kommer tjäna mycket på det.

Jag hoppas innerligt att Timrå verkligen lyckas nå fina resultat de senaste 15 matcherna. Det känns nästan som att vinna ett SM-guld om vi bara skulle få säkra elitseriespel till säsongen 10/11. Utifrån hur denna säsong har utvecklats kommer en 10:e plats kännas så ofantligt bra.

Jag önskar alla spelare i Timrå IK. Lindbäck, Åkerlund, Caslava, Erixson, Granath, Karlsson, Moe, Skogs, Styf, Sonntag, Corso, Sonneberg, Piros, Hynning, Karlsson, Pärssinen, Menuier, Lander, Pääjärvi, Axelsson, Nylander, Svensson, Starkov och Samulesson ett stort lycka till de sista 15 matcherna och må hockeygudarna vara med er.

Vill även önska Challe och Nygge ett stort lycka till så Timrå IK verkligen som minst når den 10:e plats de förtjänar.

Vi supporters är med er hela vägen fram till målgången. Sedan om det är en 10:e plats eller en 8:e plats spelar igen roll. Kör hårt nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
orion: Det ska vara hakningsutvisningen på Skogs då. Jag tyckte att han bara knackade upp klubban.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Johnny Hazard: Det är skönt att en hel match går och jag inser att jag inte har irriterat mej på domaren en enda gång!
Bäst i vinter, som sagt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Pätr: Frölundas kommande matcher...

41 2010-01-21 Borta Djurgården Hockey
42 2010-01-23 Hemma MoDo Hockey
43 2010-01-26 Borta Timrå IK
44 2010-01-28 Hemma Skellefteå AIK
45 2010-01-30 Borta MoDo Hockey


Vinner modo mot oss då har dom en jäkla chans på slutspel eftersom dom möter Frölunda 2ggr inom loppet av fyra matcher, vinner vi mot modo då är modo typ tvingade att vinna mot frölunda matchen efter för att ha någonchans och då har även vi en bra chans eftersom matchen efter möter vi frölunda (kan gå ikapp 6p, då är det bara 2p kvar att hämta upp), så inget är omöjligt det kan gå, men då är det NU som gäller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Laken: Jag har egentligen inga slutspelstankar, inte personligen i alla fall. Men samtidigt kan man inte heller blunda för att det fortfarande finns en teoretisk chans, även om den känns liten. Och på något sätt känns det skönare att fokusera på att jaga ikapp lagen ovanför, än att låta sig plågas av att Ouäögle och SSK flåsar i nacken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
mikenomad: Det var nog en av de bästa domarinsatserna jag beskådat i vinter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
mikenomad: Alla domslut som kommer Timrå till godo är korrekta. Ibland får det regelmässigt strikta ge vika åt det estetiskt tilltalande.

Annars: gött som faen med en trea mot HV. Lite synd att det, förmodligen, inte blir slutspel med det här laget. Som konstaterats tidigare: Timrå skulle klara sig bättre där än i en kvalserie.
Förbannat skönt att Axelsson får göra det också. Hans inställning och frenesi är fantastiska egenskaper, men det är synd att han inte kommer mer till sin offensiva rätt. Han har egentligen det mesta som krävs för att vara ett rejält hot även i den rollen.

Lite symptomatiskt att inläggsfrekvensen går ner med sisådär 90% när segrarna ramlar in. Dom flesta sitter i tangentbordslimbo och undrar var den inneboende frustrationen ska kanaliseras. Så även jag själv.
Oavsett så är det jävligt avkopplande för nerverna att få vila i segerrus.

Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Härlig seger igår. Mest av allt toknjuter jag av f****n Thörnbergs grinande om att hans mål blev felaktigt bortdömt. Jamen om det nu var så hr Thörnberg så var det FANIMEJ på tiden att lite gudomlig rättvisa skipades!

Sedan kan jag, efter att ha sett reprisen ett antal ggr inte se annat än att han högst frivilligt tar sig in i målgården. Att sedan Moe råkar befinna sig i hans närhet och kanske inte öppnar upp en Eriksgata ut kan väl hända...men nog är det rätt dömt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Anonymous: Skulle väl vara skidskyttelandslaget då, dessa kan ju i alla fall skjuta prick.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Laken: Då kan vi ta spelare från längdåkningslandslaget till nästa säsong då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Anonymous: Han skulle tillföra hårt arbete, precis som till exempel Axelsson gör.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Härlig seger, oj vad man myser nu. Corsobelackarna kan dra nått HV gamm skynke över sig :) Corso är grym hockeylirare, fatta!

Skogs och Muinier belackarna kan göra samma sak.

Axelssons mål, den killen har verkligen hjärta. Han blev faktiskt tårögd, såg ni det.

och... JAG SAKNAR INTE OSKAR SUNDH! vad skulle han tillföra i dagens TIK, NADA!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Laken: de var länge sen den släppte .
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Pätr: Kan inte alla bara släppa slutspelstanken?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Pätr: Corso vore kanon som ytter! Att ligga och hugga på omställningar, han är ju grymt snabb de första 5-7 skären! Tänk Corso med en riktigt vass center brevid sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
liston: önskat jag hade hemma...hade halsa flarran ta me fan...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
ChriZt3r: Jag tror att vi har varit lite för hård mot Corso. Ärligt talat har väl i stort sett ingenting fungerat i Timrå under stora delar av säsongen. Jag känner på mig att Corso kommer att blomma ut om vi får en ny tränare som återinför Timrå-hockeyn. Men jag är däremot öppen för att ha honom som ytter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
T T: Nästa match går tåget, känns det som. Seger mot Modo och chansen till slutspel lever faktiskt, även om den är liten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16

Skönt att Ouäögle ligger under, nu kan man koppla av med att kolla på Zäta och Wandell.

Axie GWG! Underbart!

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
ChriZt3r:


Jo, därför borde man köra Corso som ytterforward. Han skulle vara perfekt i den rollen. Håller med att han inte är någon Riku Hahl typ. Men att göra sig av med honom som vissa vill, håller jag inte med om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
The great one: Fattar du fortfarande inte att det inte är produktionen som är Corsos minus? Han är värvad som FÖRSTE center, som härförare och han har varit alldeles för dåligt defensivt för att man ska kunna säga att han har lyckats som FÖRSTE center. Dessutom har han inte visat upp den där transatlantiska spelstilen som man hoppades att han som kanadick skulle ha.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Tack Timrå IK för en mycket väl genomförd match!

Det är bara att konstatera att vi bara kan spela bra mot topplagen, ikväll var det roligt igen att gå på ishockey igen! Uppspelen satt, bra boxplay bra forchecking.

Axelsson visar ju karaktär och enorm vilja vid segermålet. Jag sa till laken precis när han fick pucken. Nu gör han mål. Tack Axelsson!

Sedan hoppas jag att Corso tystade alla tvivlare ikväll...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
För övrigt #2. Lill-Pebben är fan oxå kung. Vilken kämpe. I match efter match trampar han vatten i det fördolda och äntligen, på sin födelsedag fick han göra ett GWG, det är så vackert så man gråter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16

Laken: "Lindbäck är grym just för tillfället!
Även Mattias Karlsson blir bättre och bättre..."

Ja, vad vore Timrå utan en massa exbrynäsare...   :-)

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
salle11: hehe.. Tydligen fyller Axelsson år idag också. 24 sådana.

Grattis Axelsson och Meunier!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16

Johnny Hazard: Är inne på samma linje som Mappe, vad svamlar du om. Meunier må ha inlett säsongen lite sådär men han har lirat betydligt bättre på sista tiden och anledningen till att han inte går in och spelar på topp just nu har ju att göra med karlns knä som troligtvis inte är helt okej ännu.

Det ska bli intressant att se hur man formerar linorna när Piros gör comeback. Tänk om Styf och Sonntag också skulle kunna bli bättre.. helt skadefritt det var nog länge sedan (ta i trä)...

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Johnny Hazard: Är du helt go eller? "Larre" är ju köng ju...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
salle11: En mycket bra dag att skicka hem honom till Frankrike.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Presskonferens 100116 Timrå IK - HV 71...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Laurent Meunier fyller år idag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
lincoln: är väl central måldomarbas i stockholm numer ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Lindbäck är grym just för tillfället!
Även Mattias Karlsson blir bättre och bättre...

Så skönt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
mikenomad:
Läser just x-pressen, viktig seger för Modo, hur viktig var Timrås, inget att skriva rubrik om, hahahah.

Blir så jävla less på att det pappersmassan från MoDo som tidningarna trycks på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
lincoln: Ska förtydliga mig lite...tror inte ett ögonblick på slutspel. Kände mig bara lite wild and crazy efter segern...:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
lincoln:
Ursäkta min glädje över detta, men får man ta en liten wirre till?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Skönt att vi inte faller ihop likt ett korthus trots två HV-kvitteringar....känns bara det som ett trendbrott, lite som det såg ut under förra förlustfria sviten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
mikenomad: Hmmm...det vågar inte jag! Vi har stirrat döden i ögongulan...och det vill jag inte göra igen tack! Nä...max en pinne var annars BIF seger är min önskan. Jag tittar neråt tills vi åtminstone har 10 pinnar att gå på til strecket. Vi har ju bevisat att en bajssvit på sisådär en tio torsk i rad inte är nån omöjlighet i år.

Men jag hoppas på slutspel precis som du. Vi tar det lite senare bara. Först hänger vi av SSK och Ouäögle.

Tänk om vår målkamera hade varit ok? Eller om vi åtminstone som skånskjävlarna hade haft vett att döma till vår fördel ändå?

Tänk om Ouäögle haft en sportsligare måldomare? Kommer fortfarande ihåg ES-historiens hittills enda drop-kick mål som dom gjorde mot oss.

Spark? Va? Nääääääääääääääääääääää----inte vi inte...

Skål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
MB:
Sluta kommentera domarna, så KANSKE vi kan få fördel NÅN matchsekvens iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
liston:
Å´andra sidan så torskade SSK också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Underbar seger, grym aktion av Anton den var oerhört viktig i en match där man bara satt och väntade på att HV skulle få sina flytmål med sig. Många krigade men det är för mycket kladdande med pucken i egen zon, HV trampande till lite och det blev kaos. Satte sin kollega i taskiga sitiuationer, dåliga passningar mellan varandra, att det inte går att fixa eller är det spelarkvaliteten det hänger på att det blir så?

Men domarnivån???? Bara för att två spelare brakar ihop innebär det inte utv, både Karlssons och den avaktande på Skoghs var ju pinsam, den hjälpen behöver inte HV, nu fick ju ju med oss lite också på det bortdömda, men där är mina kunskaper för dåliga vad som gäller men hårfint måste det varit, känns lite som ett lotteri det där.

Det här innebär en segergrogg.......
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
mikenomad:
Fatta vad jag njuter varje gång söderbottenslaget från Göteborg får stryk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
mikenomad:

Gör det du, det kan du vara värd.
MoDo nästa, ja pappersmassa kan ju vara bra att ha, torka sig en efter ett tag kanske?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Blizzard: Helt klart håller vi på Brynäs. Bajslunda torskade idag och det Arsellaget vi ska ta slutspelsplatsen ifrån. Det är ödesbestämt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Brynäs - Rögle, ja vilka ska man heja på....

Vi möter modo nästa match båda lagen har lika många poäng dvs båda lagen vill vinna lika mycket (så ska det vara iaf) så på torsdag blir det inge gratis poäng, om det nu finns några sådana. Någon som vet om foppa är med på torsdag btw? Isf måste man nog heja på Brynäs idag, så inte rögle kommer ikapp oss.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
liston: Vi kan inte missa. Vi är oslagbara och Challe är G.U.D! Själv dricker jag fulgrogg, det är ju januari....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
fighter:
Ja, hockey kan vara konst, när man ser Sonnenbergs miss, det går bara inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
mikenomad:

Nu herr nomad är vi där igen, ta´t lugnt en match i taget, men onekligen att detta ger mersmak.
Återigen fick man en segerwhiskey, gött gött.

Frölunda ficktors jättegött.

Jävla MoDo
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
fighter:

Men det beror ju på att det är alldeles för många omgångar. Det är det jag har sagt hela tiden. 55 omgångar. Då blir det så här konstigt. Inte för att man klagar en dag som denna, fan vilket skönt slut på denna match! Vid 2-2 tänkte man förstås "jaha, torsk i sudden...". Men så kom Axelsson och ändrade på förutsättningarna - vilken prestation!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
Ja detta var skitkul,det trodde man inte.hockey är en märklig sport,att man
kan förändra sitt spel och inställning från den ena veckan till nästa vecka så
markant,det är för mig en gåta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2010-01-16
YES! YES! YES!
Kommentera

1228372 · »