1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV71 2018-10-27

« · 1917277 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Woody: Fy tusan vad skönt med tre poäng! Vi är trygga hemma. I dag kämpar vi betydligt bättre än under de senaste matcherna. HV imponerar inte heller. Om det beror på att vi spelar bättre försvar än om de bara har ett klent anfall vet jag inte. Men vårt spel är på väg uppåt igen. Vår klart bästa spelare är vår 91. Han må vara junior, men har åker bättre skridskor, är tryggare med pucken och spelar mognare än nästan alla andra. Det kommer att göra ont när han och Jacke försvinner på VM.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
SÅ skönt och lättande att vi är starka hemma. Nu lyfter vi i tabellen, skål!

Vi vinner mot kartell-domarkåren och tar 3 fräscha poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Timrå IK - HV 71 2-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Olle: arbetsseger....3p o fortfarande obesegrade på hemmaplan. 😎😎😎
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Woody: ser bara en period ikväll, konstaterar att domaren är helt värdelös som vanligt. Men vi får ingen utvisning med oss när vi leder med två mål mot en rik och etablerad SHL-klubb, det är bara att glömma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Woody: Hur är den fasthållningen INGEN utvisning. Jösses. Vi jobbar i motvind.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
KiefD: nu såg jag inte tacklingen av Strömberg men hela spektaklet visar väl kanske varför man inte bör hylla motståndare. Ena sekunden spelar dom upp en klubb i SHL, nästa sekund tacklar dom sönder en stjärnspelare i samma klubb.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Olle: Jag vet. Det funkar för mig också. Jag brukar se en till två matcher på plats per år, de gånger jag är hemma, och hittills har jag nog bara sett en vinst, och det efter förlängning. Man kanske borde sluta titta nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Woody: Nu ser det bättre ut! Ge inte en millimeter nu! Bra publiksiffra också. Hemma är vi starka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
erathoo: här kommer man hem till 2-0 ledning, jag tror jag ska börja följa matcherna från swehockey istället, det verkar vara ett vinnande koncept!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Woody: Vad håller HV på med? Inte Sveriges mest intelligenta lag. Lite fiskmås på de flesta där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Timrå IK - HV 71 2-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
erathoo: Jaaaaaa! Den femman blev välkomponerad! Två mål så långt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
erathoo: sedär, Olofsson.... viktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Olofsson!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
John Cena: Jag anser inte att man kan bedöma en tackling efter utfallet, utan måste ses objektivt för vad det är och hur det ser ut. Från vårt håll är det min mening att vi ska vara glada att vi får med oss en utvisning - stiger Rensfeldt upp där är det ingen utvisning antagligen.

Sedan vad gäller att föredra så lite skador som möjligt så tror jag inte att NÅGON föredrar skador.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Snälla....var lite noggrannare i passningsspelet...tack
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
lungan: Lander skulle inte sitta helt fel nästa säs om vi håller oss kvar ;) han har utvecklats till en absolut top-center SHL mått mätt, han är t.o.m en av dom främsta i KHL
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
KiefD: Och jag föredrar så lite skador som möjligt. Som jag sagt tidigare så är hjärnskakningar väldigt allvarligt. Jag är inte emot fysiskt spel eller tacklingar. Men jag tycker det ska ske med så lite risk som möjligt. I mina ögon är personen som tacklar den som ansvarar för resultatet. Det spelar ingen roll hur ”schysst” tacklingen Strömberg gjorde mot Rensfeldt var. Resultatet blev en huvudskada. Jag tycker det är Strömbergs ansvar att se att Rensfeldt inte är beredd och att tackling kommer ta illa. Angående Berglund så är det nära en boarding. Hade dom varit en meter närmare sargen så hade Berglund åkt huvud först i sargen och hade riskerar skada huvudet/nacken. Tur nog så hände det inte.
Bra att vi inte hyllade Strömberg innan matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
lungan: hmm... hade nog hellre sett:

Collberg - Olofsson - Wedin
Guter - rensfeldt - hållander
Gallo - palmberg - Ohlsson
Boyce - madsen - Törnqvist
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
På tal om ingenting så har för övrigt Dahlrot 7 poäng på 12 matcher i IKO. Vad händer där?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Vi saknar en center av klass!

Dock skulle namnens Collberg och Ohlsson vara roliga att se ihop med Olofsson

Collberg-Olofsson-Ohlsson
Guter-Rensfelt-Palmberg
Wedin-Berglund-Hållander
Galló-Madsen-Boyce
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Tycker matchen börjar glida undan på ett lite obehagligt sätt. Så fort man inte är snabba som faen på att komma upp tätt på motståndarna tappar man grepp. Måste fortsätta stressa, sjukt bra utdelning på det. Men risken är väl att det backas ännu mer om ledningen står sig en bit i tredje. Den strategin tror jag icke på.

Didrik, ja. Spelar såsom vi gillade att han spelade i Timrå. Ibland över gränsen, men...hands up alla som tycker att hans tacklingsspel inte alls saknas.

Intressant tredje. Det måste upp en nivå till. Åka lite snabbare, vara lite beslutsammare i försvarsspel, lite rejälare i närkamperna...och lite mer skärpa framåt. Då k a n det gå.

Kom igen Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
KiefD: jag tycker inte heller det är något märkvärdigt med didriks spel, en fysisk back, sådana har vi också, men tacklingen på Rensfeldt ser inte särskilt trevlig ut. Vad anträffar smällen på Berglund har jag inga synpunkter, väger man dessutom som en genomsnittlig påse lösviktsgodis blir man lätt byte för StyggeStrömberg
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Sputnik: Nej, vid kontakt är båda grillorna i isen, sett om tackligen flera gånger, men hjälmen tar lite i ansiktet på sidan, jag tycker inte ens tacklingen ska vara en tvåa, hade han lagt den tacklingen ifjol hade alla här inne varit galen över att han fick utvisning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Sputnik: Nja, vet inte om jag är beredd att hålla med om det, han går upp på tå lite av smällen och tappar balansen själv. Om dem lämnar isen är det med ytterst lite så att kalla det att hoppa in vore att ta i
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Vilket jävla dårskap att Wedin måste spela med småtvillingarna han ska för helvete lira i 1A inte kälkhockey nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
KiefD: Bara det att båda skridskorna på Didde lämnar isen i tacklingen mot Rensfeldt....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Heisenberg: det var väl en jävla tur att det skämtförslaget inte gick igenom. Väldigt ful tackling av Didrik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Må vara att jag föredrar NHL-likt fysiskt spel där det smäller ordentligt, men jag tycker inte att det är något märkvärdigt med Didriks spel. Den huvudsakliga kontakten på Rensfeldt ser ut att vara i bröstet/på axeln och den på Berglund är en underbar hockeytackling - that's why we like this sport.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Woody: Hur f-n kan en skallning ge två minuter? Vilket skämt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Hylla Strömberg inför match var det tal om?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Är det nu hyllningsvideon av didrik ska rulla på kuben? 😊
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Didde nu får du lugna ner dig!! Rensfeldt ser inte ut att må så bra efter den hopptacklingen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Woody: Nu får domarn fan vakna innan det här spårar ur.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Woody: Fast det är egentligen inte jättekonstigt, HV har ju seriens sämsta PP så det är ju bara rimligt att de bör kompenseras för detta med fler försök helt enkelt
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
TIK-Lund: Personligen tycker jag det är lite märkligt att ta timeout så pass nära innan /efter powerbreak
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Herminator: standard att Freddan tar T/O i andra, det har han väl gjort i varje match hittills?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
TIK-Lund: Eller hur. Och sekunden efter tar man en utvisning på Printz när alla står och knuffas framför mål. Den lilla medvinden skulle vi behöva. I dag gör Guter ett mål. Skönt det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
TIK-Lund: 4211 tittar på när Freddan tar Timeout.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Domarteamet skickar väldigt konstiga signaler genom att släppa det lagstraffet på HV då halva laget stod på isen där en stund
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Rögle på både live 3 och live 4
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Woody: Synd att domarna har överseende med att vi fick spela 10 mot 5 där ett tag....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
TimraStockholm: för mig är det rögles match på live4
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Woody: ska det va så jävla svårt att få till ett PP
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Herminator: Kom igen nu i PP!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Bragd-Birger: Viktigt att det lossnar för Vilmos. Han var väl bäste målskytt under försäsong?
Sedan kan vi ju tacka HVs uddlösa PP också.
Sämst i SHL so far..
Kom igen nu. TIK!!!
🔴⚪🔴⚪🔴
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Stabil första akt från vårt håll. Bättre driv i laget men ändå lite väl nervigt i egen zon. Tur för vår del att HV71 är helt under isen i första perioden, hoppas att vi kan fortsätta så här eller att dom inte rycker upp sig så kan det komma in poäng på kontot efter slutsignal.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
HV ser så här långt hanterbara ut. Trist dock att vi gör så många onödiga småmissar själva. Och t v å idiot-puck-out...
Men: hyfsat viktigt för Gallo. Måste börja släppa för honom nu.
Vill se laget fortsätta på det som var bra i den här perioden, pressen och drivet mot mål. Tar man bort alla oprovocerade misstag, så...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
stoff: den går på cmore live 4 hd för mig.
Kommentera

« · 1917277 · »