1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580091 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV71 2018-10-27

1917541 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Olle: Det kan räcka med att besöka Brynäs här. De saknar fullständigt perspektiv. Vi framstår som ett under av nyansering i jämförelse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
mikenomad: ja men sen har dom ju ett eget forum via Leksands hemsida. Om folk tycker att det är deprimerande här efter en förlust, gå in och läs tråden från vårt kvalspel mot dom förra säsongen. Det är som en demonstration av sinnesstämningar. Först total segervisshet då man absolut ”borde” slå Timrå. Sen frustration över att proffstyskarna inte gjorde nåt. Slutligen en total uppgivenhet och ett konstaterande att leksand är en skitklubb som inte förtjänar att spela i SHL eftersom man inte ens klarade av att slå Timrå MEN samtidigt passade Mora dem bättre så kanske var det här uppgjort ändå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Olle: Leksand håller väl till på svenskafans? Brukar vara underhållande läsning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
TimraStockholm: dom flesta har egna forum. Karlskrona har ett som är lika utdaterat och enkelspårigt som deras hockeylag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
JanneH: Någon som vet varför så få klubbar håller igång här på Hockeysnack?

Det är vi, Brynäs, Modo, Skellefte, Lule, thats it?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
mikenomad: Kinnsson?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
JanneH: Eller möjligen Kinnvall...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Olle: Kinnberg? Kinnwall ska det vara va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Andersson: taskig minus statistik
Kommentera


Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Sputnik:
Spelare med kontrakt över nästa säsong:
Rensfeldt
Collberg
Olsson
Guter
Kinnberg
Falk
Drugge
Svedberg
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Olle: Jo det håller jag nog med om. Synd dock
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Öndulat: nåt betyder det säkert men tycker ändå man kan beakta ett visst perspektiv här. Storklubbarna i Stockholm, Göteborg, Malmö osv. har publiken och pengarna. Dom får mer uppmärksamhet i media eftersom dom har stjärnorna. Kolla hockeylabbet på Cmore, det är bara storklubbarna och deras spelare som analyseras.

Samtidigt förstår jag inte riktigt varför detta skulle vara ett problem. Vi kommer aldrig att ha lika mycket pengar som dom, vi kommer aldrig ha lika många stjärnor. Visst kan man göra en ”Skellefteå” och etablera en liten ort högt upp i hierarkin men sannolikt kommer småklubbarna att mer eller mindre att cementera sig på den nedre halvan av tabellen. För att etablera sig som ny storklubb behöver man nog investerare och företagsledare snarare än briljanta sportchefer och stjärnspelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Sputnik: har inte orken att kolla upp, nån som kan säga vilka spelare vi har på komtrakt även nästa år? Tänk er en kedja med Wedda, Collberg och Lander. Ujujuj vilken intensiv kedja det skulle kunna bli!men även skills så klart. 🙂👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Öndulat: Fast rubriken i AB är "Timrå tog blytung seger mot HV71" så helt bortglömda är vi inte...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Olle: Timrå ligger väldigt nära Sundsvall som är en av dom större städerna i Norrland. Och nu då Sundsvall hockey självmant lagt sig under Timrå i hierarkin borde väl de räknas som att Sundsvalls befolkning hör till Timrå ur ett supporter perspektiv? Sen bajsar vi ur oss talanger konstant, det borde väl betyda något iaf? Fast iofs så är EP en Växjö-produkt enligt AB och Expressen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Herminator: som SHL utvecklas kan man ju fråga vem som öht vill ha ”småstadsklubbarna” i högsta serien. Det är ju inte bra för business. Färre supportrar på bortamatcher (inte leksand då), mindre möjligheter till flashiga intros i feta arenor osv. Dit räknar jag även övik. Bland journalisterna lever det nog kvar lite nostalgi då dom har en lång historia i högsta serien och sen lever det väl kvar nån föreställning om att övik fortfarande exporterar världsstjärnor. Däremot i styrelserummen, där är man nog lika lite uppspelt över Modo hockey som Timrå, Mora eller nån annan mindre ort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Herminator: Wennerholm är ju så sjukt tappad hahaha.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Tikkare: Först och främst är Wennerholm en
MoDolid kramare ut i fingerspetsarna.
I övrigt, journalister föredrar storstadsklubbar i SHL, AIK osv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
mikenomad: jag har alltid undrar varför det är så?🤔 finns det nåt agg mot Timrå bland journalister? Nån slags avundsjuka? Är vi den bångstyriga kusinen från landet som luktar pappersmassa som inte bör vara i finrummet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Allstarshockeyn kan vi spara tills nästa säsong när Lander och Sebastian Erixon mfl lär komma hem. (om vi ens lyckas hålla oss kvar vill säga.) Denna säsong gäller det bara att kriga för varje byte så får vi se vart det leder. Drömscenariot är väl om vi lyckas bli teoretiskt klara för SHL spel nästa säsong hyffat tidigt i så fall, så Nubben får lite enklare jobb att sätta nästa års trupp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Öndulat: Det är bara att ge upp, det kommer inte ske. Vinner Modo i HA får de en extrabilaga samt en hyllningskrönika signerad Wennerholm i AB där nästa dynasti utmålas. Som exempel. Slår vi Växjö, HV, FBK mfl blir det en undanskymd liten spalt om att de här lagen underpresterat....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Skön seger igår, men tycker det är förjävligt att tidningar alltid skriver "Lag förlorar mot Timrå" istället för "Timrå vinner mot lag". När ska vi någonsin få en positiv artikel som handlar om hur och varför vi vann, istället för hur motståndarna förlorade?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Raggaren Putte: Läser på text-tv 2-1 och 22-36 i skott. Den informationen transformeras till vacker musik i mitt huvud :-)
Det är så vi måste gå till väga.(punkt)
Tror inte vi tar poäng mot så många SHL-lag om vi spelar målrik allstarshockey, som varit fallet lite för mycket på senare tid.
Ödmjuk, granithård disciplin är skiten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Grymt nöjd, vi är tillbaka!

Mycket bra prestation och inställning ikväll. Sure, det finns en del att slipa på och det var inte så vackert, men nu var det en tanke bakom spelet igen.

Märktes smärtsamt tydligt att enkelheten i försvarszon var åtgärdat, dock så övertydligt så att vi fick akut puck-out frossa innan det satt sig.

Men det här är vårt spel i år. Kan vi bara utföra sådana här icke-glimrande men stabilt disciplinerade insatser varje kväll klarar vi oss kvar utan problem.

Känner mig försiktigt positiv igen för fortsättningen... och jävligt glad för stunden!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Hälge: Emil Berglund har varit en kontroversiell spelare sedan han gjorde sin första säsong i A-laget säsongen 2013/2014. I mitt tycke gjorde Berglund förra säsongen sin spelmässigt absolut bästa säsong. Var tveksam till att han med sin storlek skulle klara av omställningen från Allsvenskan till SHL. Det tycker jag att han har gjort bra så här långt. Han är inte spelaren vi kan förvänta oss 25 poäng av utan har sina kvalitéer i det defensiva spelet. Det jag kan tycka är att han tar för många onödliga utvisningar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Hälge: En annan sak är att han vinner många puckar med sina tacklingar, känns mer värt än en tyngre tackling 1 sek efter att spelaren har släppt pucken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
SMÅLAND: vi vann och tog säsongens skönaste 3a hittills men i ärlighetens namn gör HV en ganska dålig match och Svedberg sin kanske bästa hittills. Vi har mkt att jobba på!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Hälge: Ja, va faen...Berglund har aldrig och kommer aldrig bli någon avslutare. Det är ok. Han har andra kvaliteter som väger upp.
Med det sagt: det är dock för jävla synd att han inte har lite snajper i sig, med tanke på hans placeringsförmåga. Det är ingen slump att han får dom här lägena, match efter match. Och: trots att han är en utpräglat defensiv center som aldrig fuskar hemåt. Se och lär, övriga timråcentrar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Många klankar ner på Berglund, men jag tycker att han presterar över förväntan. Han vinner tekningar, han täcker skott och han står upp mot alla. Tummen upp från mig.

Madsen gjorde nog sin bästa match hittills, tycker jag.

Skönt med ännu en hemmaseger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
erathoo: Fattas några kilo muskler på Palmberg, tror dock han kommer växa in mer i det under säsongen, för att nästa år få islossningen. Förhoppningsvis kan han iaf få det att funka i PP det här året
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Vi vann ikväll!!
Kanske den skönaste vinsten på länge och lite andrum..
Obesegrade hemma hittills..
Underbart..
Nu fix vi Lule på tisdag i hemmaborgen!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
kulltorp: Han är även slutat bli så överväldigad av att befinna sig i situationen att han slagit knut på sig sjäv och hamnar i sargen heller för den delen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Olle: Palmberg är ju också en spelare man hoppades lite mer på...men klivet till SHL verkar ha blivit större än väntat för honom.
Han hinner inte med riktigt känns det som.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
TIK-Lund: Det positiva med Berglund är att han slutat skjuta målvakten mitt i magen iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Propagandus: Jag är överlycklig över poängen. Punkt!
Ska man vara klarsynt..så möter vi ett uruselt HV och jag var aldrig orolig
Spelet påminde om en halvdan allsvensk match och felpassningarna från båda lagen är i potentiell form.
Tv har stora problem just nu.
Ingen kan ta ifrån oss poängen. Det är en oerhört bra poängskörd av oss så långt.
Ursäkta mitt svajande från lycka till gnäll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
TIK-Lund: förstår din frustration, jag har själv flugit upp ur soffan och studsat medan Berglund seglar upp helt ren bara för att snubbla på pucken och rasa in i sargen. Men jag vill ändå stanna kvar vid spelare som Guter som är en spetsvärvning och som ska producera. Jag skulle vilja veta vad han lyfter i lön. Kanske en kandidat till att bryta kontraktet om något bättre finns där ute?

Jag vill påstå att vi hade varit precis lika bra på isen utan Guter. Sjukt besviken på den värvningen än så länge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Olle: Jo hade faktiskt förväntat mig se mer driv av Guter som han faktiskt besitter. Nu är han helt osynlig och man vet inte ens om han vill vara på isen. Guter skall vara en spets framåt och nu är det dags att steppa upp!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Olle: Självfallet finns en anledning till varför har får så många lägen! Men det gör ju bara önskan att han förvaltade dem så mycket större!

I övrigt håller jag med om Guter!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Olle: Tycker ändå Guter var helt ok idag, annars känns det som han oftast är osynlig de flesta matcherna. Han var dock bra borta mot brynäs också om jag minns rätt. Men det räcker inte med 2-3 bra matcher av tolv, särskilt med tanke på att han förmodligen kostar näst mest i laget. Hoppas han kommer igång!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
TIK-Lund: äsch nu tycker jag vi ska vara rättvis mot Berglund. Att han öht får frilägen är en bedrift då han är en checking-line-spelare, ingen målskytt. Det man däremot kan fråga är: Var är Guters frilägen? Varför åker han aldrig sig fri? Varför gör han inga poäng för klubben?

Vill gärna lägga in något okvädningsord i kombination med epitetet ”LAT” men jag håller mig ifrån detta. Vidare frågor att ställa sig: Var är Guter? Vad är hans roll i laget? Spelar Guter ikväll? Har Guter klivit av isen, jag har inte sett honom? Spelar Guter kvar i Timrå, det var länge sedan jag hörde någon nämna hans namn? Guter varför har Hållander fler poäng än dig när du tjänar 500% mer i månadslön?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Propagandus: HAHA Emil "NEEEEJJJJ" Berglund, ska fan trycka det på min matchtröja, kommer aldrig att få en endaste fråga på vad smeknamnet kommer från!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Propagandus: Min dröm är att han inför nästa säsongs försäsongsmatcher skulle få frågan i någon intervju: -Emil hur har försäsongsträningen gått?
- Jotack, jag har varit i Slovakien sedan säsongen var över och har loggat 80000 timmar avslut och frilägen hemma hos Jaroslav Halak eftersom någon berättade för mig att om jag satte en femtedel av alla frilägen jag fick skulle jag vara god för 400poäng per säsong plus att jag växte 15 cm.

Slut på dröm.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Bragd-Birger: Man ser i dagens omgång av SHL 6 hemmasegrar! Endast Färjestad lyckas vinna borta mot Brynäs. Alltså sjukt viktigt att ta kontinuerligt med poäng på hemmaplan och speciellt för en nykomling, som behöver känna en viss trygghet och bygga på självförtroendet. Härlig seger ikväll!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Bragd-Birger: Efter den sköna segern kan jag till och med bjuda Önerud på ett litet hyllningstifo för sitt mål och tidigare bidrag i röd-vitt.
Skööönt också med Vallos islossning 1+1 i kväll.
Fortsätt så grabben!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
TIK-Lund: Blir lite irriterad på hur skrotdålig han är på avslut, fan kan bara lära sig någon gång? Så jävla kul kan det inte vara att få tusentals människor att tystna och dra efter andan för att sedan få lika många tusen "NEEEEEJJJJJ" över sig år ut och år in
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Skönt med full pott såklart! Men är det bara jag som tycker det känns lite olustigt att inte riktigt veta om det var motståndarna som var dåliga eller om vi gjorde det bra?
Jag tycker nämligen att vi likt alla andra matcher låtit motståndarna ställa upp i anfallszon i 5 mot 5 medans vi låtsats att det är BP men att HV inte alls lyckades straffa oss för detta likt andra lag gjort hittills.
Backarna spelade ganska stabilt, två puck-outs som var jävligt onödiga samt Larssons Icing i slutminuterna annars rätt hyffsat.
SvedBERG hade jag gärna unnat en nolla ikväll.
Timrå hade haft fler poäng om Berglund hade övat avslut/frilägen, tycker fan grabbstackarn har två, tre stycken var och varannan match, så även denna. Om jag hade fått 3 önskningar av en ande då skulle iallafall en av dem varit att Berglund varit 15cm längre och 10kg tyngre eller ärvt pappas målsinne.

summa summarum - Grymt att vara obesegrade på bortaplan, publiksiffran var en positiv överraskning, jag saknar Didrik och julafton infaller på en måndag i år. Skål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Woody: Jo men vi har ju så många forwards va det nån som skrev när jag tog upp det för ett tag sen, att de måste ersättas på nått sätt under tiden de är iväg på Jvm. Nej det kommer kännas som du säger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Pjuh! 3 j ä v l i g t sköna pinnar! Hemma lyckas vi på något jävla sätt få till marginalerna på ett mysigt sätt. Fortsätter vi så kan jag gärna förlora bortamatcherna med tvåsiffrigt.

HV sjukt bleka. Drället första 30 minuterna borde belönats med minst två till i arslet. Och framåt fanns det ingen större harmoni. Såna gäster bjuder vi gärna tillbaka!

Och: tack Svedberg, igen! Riktigt tät i dag. Måste vara småfrustrerande att inte få hålla nollan, när 4 timråspelare inte klarar av att hålla rent framför kassen. Men men. Det är det här försvaret du har, Svedberg.

Annars en bättre insats än mot Rögle, men jag håller nog motståndet mest ansvariga för det. HV spelade inte alls med samma intensiva press, och då blir Timrå betydligt jobbigare att tas med.

Mycket kvar att förbättra. Tycker fortfarande balansen i forecheckingen klickar för mycket. Laget blir för långt, och två snabba pass tar motståndarna lätt till offensiv blå. Och: väl där är Timrå alldeles för långsamma att få en gubbe tätt. Kolla hur motståndarna gör. Vår forward får alltid ta emot pucken med ryggen mot blå linjen och en motståndare som sitter som ett frimärke. Så länge vår center backcheckar centralt måste backen våga gå upp där.

Men: segertåget hemma fortsätter! 3 fuckin points! Riktigt starkt, och klart värt en seger-lagga!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV71 2018-10-27
Fruktansvärt skönt att ta tre poäng som man faktiskt förtjänar och arbetar sig fram till. Vi blir starkt pressade stundtals men vi löser många situationer bra och har heller i ärlighetens namn inte zebran med oss idag - många utvisningar missade mot HV.

Bygg på detta nu och krama tre poäng ur Luleå nästa!
Kommentera

1917541 · »