1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580910 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27

« · 2117159 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Är jag ensam om att tro att vi kommer slippa löven i finalserien, om vi nu själva tar oss hela vägen dit?
I tabellen lever löven fortfarande på sin fina start med 10 raka segrar. Därefter har dom inte imponerat alls och har problem mot de flesta lagen i serien.
Varför är det självklart att dom ska gå hela vägen?
Vore kul att se en tabell över de senaste 13-14 matcherna. Är dom ens på övre halvan?
Är många tillfällen då ett lag börjat starkt men sedan dalat.
Naturligtvis har dom ett bra lag på pappret men man ska få det att fungera också.
Jag tror bara vi behöver möta dom två gånger till i år.
Chansen är ganska stor att dom kan åka ut mot tex. Södertälje, AIK eller Västerås i bäst av sju i kvart eller semi.
Det känns även som Löven är ett av de lag som hade mest nytta av sina NHL lån. Nu när dom är borta har dom inte mycket mer än en bra förstakedja plus nån gubbe till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Jahopp, då var det spöket besegrat, väldigt o-obehagligt!

Oerhört fin förstaperre och tycker i kontrast till andra att Lövens momentum i mångt och mycket kom i form av några dåligt tajmade Timråutvisningar och inte genom uppryckning/prestation.

Något jag reagerade lite på i inslaget med Freddan på play gällande anfallsspelet är att man låter spelarna själva diktera över liret.
I mångt och mycket så är det väl inte sisådär jättemängder att klaga på sett till resultaten men... Undra sa flundra på om man inte skulle öva lite på varianter för att få igenom skotten från blå i lite större utsträckning.

Upplever att vi, i synnerhet backarna nästan bestämmer sig för huruvida de ska skjuta eller inte innan de ens kommit in på isen snarare än hur lämpligt det är att avlossa baserat på situationen, känns inte heller som att försvararna riktigt är med i anfallsspelet på samma sätt som forwards.

Hade nog inte varit helt fel att öva in några varianter där man tar skott, även för att hjälpa de spelarna vi har som är starka i trafiken att positionera sig. Liljewall är ett bra exempel på en spelare man inte får ut skitmycket av om han inte vet när skotten kommer, i synnerhet när han är så ansvarstagande bakåt.

Just nu är det alldeles för lätt att kontrollera Timrås skott för motståndarna och man har inget spel för att utmanövrera toppen på boxen som man annars kunnat utnyttja.
Lag som är starka centralt exempelvis Löven skymmer faktiskt sin målvakt en hel del och detta är inte bara en styrka...

Vi gör jävligt lite "moderna" hockeymål helt enkelt och min tes är; alldeles för fritt för spelarna i anfallszon.

God fortsättning osv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Noterar att Timrå har bättre målskillnad än alla andra lag på plus tillsammans.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Kommer sitta i princip hånfullt och se skön ut hela matchen på tisdag 🤪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Spock: Det är Nero - Satisfy. :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
KniveN: Jag har ingen aning om vad de kör vid vinst. Cmore har ju av förklarliga skäl ingen åtkomst till omklädningsrummen.

Vad är det för introlåt i år? Sjunger hon "let me satisfy"?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Sputnik: Tack broder 🙏🥰
Nu kan vi dansa hela natten och fir här 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Hoppar på tåget. SMÅLAND, den här segervalsen tillägnar jag dig. 😘
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Spock: Vilken är årets låt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
mikenomad: Låt oss fira segern lite till!

youtu.be/uOJ6J__L-fo
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
mikenomad: Skämt åsido så är väl det enda säkra att röven knappast kommer utmana sitt egna rekord. Med nuvarande snitt hamnar de på ca 101 p.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Sputnik: Japp, du har rätt. Vi kommer landa på drygt 133 p så det är lugnt 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
mikenomad: Tror att det var 121 poäng och Modo tog 111 poäng? Så rätt bra av Löven trots allt. Även om vi skall se till att slå det givetvis. 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Sputnik: Japp, 111 p. Ca 20 färre än de vi kommer ta den här säsongen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Andersson: var väl Löven som slog rekordet förra säsongen på 121 poäng tror jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
mikenomad: Vad är poängrekordet för lag ? Dahlen hamnar på 91 pinnar ... Lööke på 75+
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Sputnik:
För en 10-15 omgångar sedan slog media fast att poängrekordet i HA skulle slås av röven och att Dahlén skulle slå poängrekordet för spelare.

Det sistnämnda är ju så självklart att det är löjligt, vi har antagligen minst 1 spelare till I laget som kommer slå det gamla rekordet.

Vad det gäller poängrekord för lag så kommer det också slås.

Men självklart inte av röven utan av oss, de kommer inte att vara i närheten. Fortsätter vi som vi gjort så landar vi på runt 130 p och det vore ju ett hyfsat rekord
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Förövrigt är Mora seriens hetaste lag va? Slog ju GIGANTERNA AIK!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Spock: hahaha ja fan hur i helvete kunde jag missa det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
JanneH: Var inte Hartmanns spelarkorrande lite en satir kring just det? Att han satt och såg seriös ut samt hade en monoton monolog?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Tom Topp: kanske var det även nån Timrå spelare som satt och såg lite skön ut?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Gorkyman: Jajeplask! Han är på SR lite nu och då. Annars är det ju ofta Carl-Johan Höiby som jag också föredrar framför det Cmore har att erbjuda.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Hur mång fir ikväll?🥳🥳🥳
Ja ä så glat!
Ikväll rinn dä lätt i strupuslingen!
Nu ladd vi tusen till Bofors på tisda!
Forza Timrå IK i vått och torrt ALLTID 🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Tom Topp: vart är José gorgonzolaost som försvarar Burklöven i tid och otid? Vore kul o höra walssons frånvaro till intervjun. Var Timrå dumma? Var domarna dumma?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
TIK1928: Wiklund har inte mycket studieskulder!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Hahl Bundy 2.0: Men jag räknade till tre ramträffar för Timrå också!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Rallarn: lärde sig nog på Brf Örnen var en isfläck där
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Synct: så du menar att puolin är ett flöde procenten Helge..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
TIK1928: Angående den höga klubban på Hartman så verkar den tagit i visiret och troligen tryckte in det mot kinden. Hartman tog sig strax under ögat så filmning var det nog inte oavsett vad de i Mjölkröven säger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
TD: Det är ganska svårt att komma in i ett flow som målvakt när man får 2 skott på sig per match typ, statistik är inte ALLT.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Rytter: Läste nyss intervjun i vk jag med, får känslan av att det saknas ödmjukhet i Umeå, kan torska 7 raka de enda dom säger efter förlusterna är ju att dom är bäst endå, fick skratta till lite iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Sputnik: ”Alexander Wiklund kritist över dommarnivån i matchen mot Timrå”

Jävla pajas lag.. står och grinar över hur dommarna favoriserar Timrå i tv rutan, wallson ville inte ens komma och ta snacket med studion. Grinar över att filmar för att slydda sig eget lag som HELT uppenbart filmar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
JanneH: Sett över hela matchen. Rättvis seger. Däremot hade vi ruggig tur när vi inte avgjorde efter första perren... Johansson kom upp stort o stolparna! Det Räddade oss när vi är så ineffektiva... det stör mig.

Löven är ff ett piss o gnällgäng. Vi kommer att få fullt upp med det filmande o käftande pissgänget... tro mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Rytter: Gäller att vara ödmjuk, tycker Wallson är en riktig tönt, vägrar intervjuer varje torsk, Wiklund åker sämre griller än Johan Forsberg så förstår att det är segt för honom :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Rytter: De får gärna behålla favoritskapet och fortsätta hacka. Gynnar bara övriga lag. Håller dock fast vid mitt resonemang angående lövens torskar. Lagen har börjat läsa deras instick centralt i egen zon nu. Vi straffade dem flera ggr med smart press tex, likt jag sett andra lag lyckats med också. Sen den där Wallson verkar vara ostabil nu med och moget vägrade komma ut för intervju efter matchen..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
JanneH: Moderklubb Timrå IK. Nu får han komma hem!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
JanneH: #27 är ju ett passande nummer
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
JanneH: Och nu gjorde han mål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Sputnik:

Ni kan läsa i vk när Wiklund gråter ut. De är tydligen ett bättre lag än er, sedan är domarna jätte jätte dumma.

-Sedan är det starkt att vi håller 0–0 och sedan är det en jämn match där jag tycker att vi är det bättre laget de två sista perioderna, säger Alexander Wiklund.


Han håller fast vid att han tycker att Björklöven är ett bättre lag än Timrå.

– Timrå är uppmålade som favoriter och de har vunnit mer och vårt spel har hackat. Nu vann de i dag. Men vi har vetskapen att vi är ett bättre lag än vad Timrå är. Jag ser det och vi som lag ser det, säger Wiklund.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
JanneH: ja lite utdelning i första så hade det varit en kassaskåpsäker vinst.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Sputnik: jo efter att ha sett matchen är jag också lättad. Synd Poulin stod på huvudet i 1a och att våra avslut saknade skärpa där.

Timo Pärsinens son spelar JVM för Finland just nu!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
TD: Du måste släppa räddningsprocenten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
JanneH: Mer lättad över att vi vann över spöket. 😅
Jag tror grabbarna växer enormt efter denna vinst. Nu känns det nollställt inför nästa möte med Löven på nått sätt. Förmodligen lite bra att grabbarna ändå fick kämpa för vinsten, så man inte skapar nån slags bekvämlighet för framtiden. Mot löven behöver man vara påställda i 60min!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Timrågogogo: Hardes uppåkningar idag gav nästan Strimma vibbar men är det bara jag som blir besviken att det ska behöva bli så spännande idag? Ser man till våran form jämfört med Burkölens så hade jag förhoppningar om klarare segermarginal idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Hockeyoraklet: Johansson upp på 92 % i dag men bara 13 e i ligan nu måste det fortsätta slipa på träningen av målisarna aLövens målvakt var också godkänd efter skadan men lär växa
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
gustav9: Aha läste visst fel...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Sputnik: det är inte samma hockey som spelas idag som när vi hade Lehtonen i laget, backskott kanske kan leta sig fram på mål i PP men sällan annars. Försvararna är för bra på att täcka den ytan. Offensiven är inte problemet. Vi behöver bara vara riktigt starka defensiv mot ett enda lag i ligan och det är löven. Alla andra lag kommer vi högst sannolikt vinna mot i en bäst av 5 eller 7 utan större problem med nuvarande backuppsättning.

Minst insläppta mål, vad spelar det för roll när ALLT kommer avgöras mot löven? Vi kan vinna serien med 30 poäng ner till lag 2 men vi måste ändå vara bättre än löven i bäst av 7 och när det väl brinner till tror jag att deras försvar är mer stabilt än vårt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Sputnik: Skada på Lofquist tydligen så han åker hem till Usa för rehabilitering. Nåja Kentää hade väl suttit och dreglat och betalat feta cash annars. 😋
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
cloon: Absolut förstod det, jag bara flikade in i diskutionen. Att Oraklet fastnat vid att våra backar är dåliga i defensiven är inget nytt, minst insläppta mål i serien till trots. 🤪
Den där Lofquist skulle gärna få komma denna gång istället 🤓
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
cloon: Viktigt med seger ur psykologisk vinkel. En bit in i matchen kändes det att Löven hade mentalt övertag, därför var det extra viktigt att vinna. Hade vi torskat efter våra 17? segrar på 18 matcher mot ett Löven i skakig form och några riktiga debaclen på senare tid.... ja då hade dom verkligen haft ett monumentalt övertag inför vårspurten.
Låst ämne

« · 2117159 · »