1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576265 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21

« · 1868588 Till forumet


Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
För några veckor sedan efterlyste jag initiativ från marknadsavdelningen. Nu har man lyssnat.

21 februari när Oskarshamn kommer på besök är det dags årets gratismatch!

Var med och bidra ekonomiskt som företag eller privatperson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Johan J: biljetterna går åt som bara den så ni som inte bokat platser än bör göra det snarast.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
hockeyärnice: Varför heter det enkronasmatch när det inte kostade något alls att boka?
Torde hur som helst kunna bli fullt hus! Kul!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
tjobba: kronan doneras per åskådare. Eller tioöringen elller vad man tycker passar. Jag ska signa upp i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
El Maco: Bra initiativ. Signat o klart.
Det är ju suverän kombo. Mycket publik o lite extra klirr i kassan på samma gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
bokat o klart
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
El Maco: Signat för 20 öre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Pucken: Snyggt! Då lägger jag 30 öre för att vara värre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
flyttad
#1872638 · JobbaPuck 18x20-logogrm.jpg · 1 timmar sedan

Finns inte mycket mer att skriva än att nu fyller vi ladan i jakt på seriesegern.

Gratis är gott (även om det går att ge ett bidrag) så ta med er alla soffsupportrar och tv-coacher ni känner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
T T: väntar bara på att någon ska gå över 60 öre...så jag kan höja...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
T T: Många röda prickar!
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
T T: Många tioöringar 👍👍 I Norrland skämma man inte över att vara snål inte 🙈🤣
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Nisse på Mon: Kanske Zäta kan göra det om inte tanten blir upprörd
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Modano: Om man tänker 2500 åsk. per match i snitt hittills. Är det inte rätt dåligt då med 20-30 st. som skänker småsummor. 10 öre * 2.500 * 4.000 mot Oskarshamn borde bli 100.000?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Nisse på Mon: Jo det är piss tjäna man en mille i veckan så va fan är problemet slutar ändå på något boende (Tingsta Kristinelund ) trots dollar
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Nisse på Mon: tror Modano menar ungefär att Henrik Zetterberg ska ge några miljoner till Timrå IK men att han nog inte får för sin fru. Men eftersom Zäta ändå kommer att bli gammal och dö som alla andra borde han strunta i Emma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
El Maco: El Maco - ist för Google translate, inkluderar även de mest avancerade språk!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
El Maco: ok...tack för översättningen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Ser ut att finnas en hel del sittplatser kvar nu när de verkar ha beslutat sig för att ta bort Timråflaggan och öppna alla sittplatser på kortsidan. Dessutom finns det platser kvar nästan på varje sektion. Och balkongen verkar inte vara öppnad än.
Skulle gissa på en publiksiffra runt 5000 men visst vore det fräsigt med fullt hus! Det är ändå gratis inträde. Då ska vi väl kunna fylla hallen, som klar serieledare och med ena foten i allsvensk final - med hemmafördel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Nisse på Mon: Skulle vara kul att veta hur mycket varje åskådare är värd i detta nu, är för med att Karlskoga fick ihop så pass mycket som 250 kr per åskådare till deras gratismatch i år. Det bör vi kunna slå? vi har mer supportrar och vi har säkert dubbelt så många företag som borde kunna bidra. Vore roligt om dom kunde skriva vad varje företag skänker också för just nu står det bara vad privatpersonerna har skänkt, kan säkert bli lite tävling mellan företagen då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Vore ju trevligt att få se Michael Parks i morgon. Tio dagar tog det väl för att få Lavoie spelklar, men då blev det väl strul med papperen, då Nubben angett något fel, om jag inte minns fel?
En vecka i morgon med Parks, hoppas han blir spelklar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
tjobba: från St sport "Michael Parks är med och kör för fullt, amerikanen som värvades förra veckan.
Däremot är det inte klart med pappersarbetet hos Migrationsverket, Parks väntas tidigast kunna spela på lördag."
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
EArk: Knepigt att det ska ta sån fruktansvärt lång tid! Jaja, han får några grundseriematcher innan slutspelet i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Olofsson och Hållander är de tillbaka och är Zetterlund kvar för att spela emot Orskarshamn?

Wedin vad är senaste nytt kring honom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
lungan: olofsson och Hållander tränade idag så dem är tillbaka. Wedin med på träning, men ej i övningar med närkamp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Vilket jävla skämt OS-hockeyn är, alla går vidare haha

Ska vi också prova en säsong där alla lag i SHL går vidare till slutspel? Hur fan tänker dem?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Finns nånstans man kan se hur många biljetter som är "sålda" till matchen i nuläget?
Börjar det närma sig fullsatt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
koskinen: Jag brukar sitta som fastklistrad när det vankas OS och Tre Kronor, men ärligt talat så har jag inte sett en minut av det i år. Denna turnering känns tyvärrfgör avslagen, som jag skrev i Modoboken för ett tag sen, Karjala Cup Vol 2.

Sen förstår jag ärligt talat inte hur Elias Pettersson inte kan få plats i detta bleka Tre Kronor(förutom Anton Lander då). Då hade jag möjligvis tyckt det varit någorlunda intressant.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
BlackBay: runt 200 sittplatser ledig sen har dom inte öppnat balkongen och den tar in 150-200 stycken, sen skulle ja gissa att det finns ett par på hundra ståplats, så säg 4800-5000 "sålda" i nuläget.sen får vi hoppas att folk som bokat platser går också, risken finns ju att ett par hundra stannar hemma för det är ingen ekonomisk förlust ändå, finns säkert många som har tagit 4-5 biljetter och kanske bara får med sig 1-2 polare. så 6 tusen kommer det tyvärr inte bli, får hoppas att dom räknar alla tagna biljetter så Timrå får inte bra med slantar ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
koskinen: Ja till nästa säsong kommer SHL att (med OS som inspiration) låta alla lag gå vidare till slutspel. Det lag som blir sist i detta slutspel kommer att få möta ett allsvenskt lag i en serie om bäst av 11 matcher där SHL laget får ALLA matcher på hemmaplan. Faan hoppas inga SHL höjdare läser detta för då kopierar de mig rakt av. Eller är det redan steget långt före mig kanske?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Jag följer också OS-hockeyn måttligt, men det har främst med sändningstiderna att göra. Antingen befinner man sig inte hemma eller så vill man sova. Tittade i alla fall in på SWE vs FIN senast och fick mig en portion dramatik. Som svensk sitter det på något sätt i ryggmärgen att hålla på Sverige, men ett inslag i Olympiska berättelser i lördags fick mig att få riktigt stora sympatier för Finland och det finska folkkynnet. Ni som också såg detta inslag förstår säkert vad jag menar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Sputnik: det är en sak att spela i Shl, det är liiite tyngre tuffare internationellt. Sen vet man inte vad Vancouver sagt om di hele☺
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Tikkare: Jo så är det ju, men minns vi som satt och sa här att Elias Pettersson är för liten för SHL, att han måste bygga på sig etc, etc.

Killen har Lekstuga mellanåt i SHL och har motbevisat även mig, ser inga gränser för hur bra grabben kan bli. Nog tycker jag att han har skillsen att spetsa till Powerplayspelet som jag förstått varit uselt än så länge...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Heisenberg: detta är en matchtråd, inget annat. Sedan tar pappren för många andra människor från andra länder bra mycket längre tid än ca 10 dagar, man placerar nog inte Parks i samma kö som asylsökande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Heisenberg: Jag går inte in på politik, men intressant att Leksands Kanadick är klar för spel trots att han blev signad efter våran Parks. Tråkigt att det skall krångla för oss, va ju precis samma grej med Lavoie.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Sputnik: Ja det är märkligt. Men det måste väl finnas någon logisk förklaring?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Sputnik: Kan tyskt pass ha något att göra med saken?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Knylan: Jo så är det nog, tänkte på det precis efter jag skrivit att det handlar om 2 olika länder dom spelat i. Så det borde rimligtvis kunna skilja på de olika länderna, dock så kan man väl tycka att det borde gå ganska smidigt från vårt grannland Finland där både Lavoie och Parks anslutit från?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Sputnik: Nja, i och med att han har tyskt pass så får han väl per automatik arbetstillstånd?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Knylan: kanske är så, har tyvärr inte koll på det. Men stämmer det så är det ju inte konstigt i så fall. 😋
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Nisse på Mon: Som sagt, han har dubbla medborgarskap och är därför inte ens en fråga för Migrationsverket då han är EU-medborgare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Sputnik: visserligen gick det snacket. Men jag misstänker Vancouver har sagt ifrån. Dom är nog bra rädd om Guldklimpen sin.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Knylan: då så...vari sitter problemet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Nisse på Mon: I att Parks inte har dubbla medborgarskap.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Knylan: har han dubbla eller inte...lite oklart?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Nu när det väntas storpublik och stämning i arenan.......
Är det inte dags att damma av en gammal klassiker i början på matchen?

"-ANDRA SIDAN ÄR NI KLARA???"
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Nisse på Mon: Tror du missuppfattat samtalet. Det är Leksands nya back Austin Madaisky som har dubbla pass, Tyskland och Kanada. Michael Parks har bara amerikanskt pass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2018-02-21
Nisse på Mon: Diskussionen gällde hur Leksands Austin Madaisky kunde bli spelklar tidigare än vår Parks, trots att Madaisky offentliggjordes senare än Parks. Svaret är att Madaisky har både kanadensiskt OCH tyskt medborgarskap vilket gör att han är EU-medborgare och kan börja jobba från den dagen han kommer till Sverige. Parks däremot, han måste ju gå via den vanliga vägen då han bara är amerikansk medborgare.
Kommentera


« · 1868588