1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580932 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3

1253557 · » Till forumet



Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
dr-nix: Jag håller med dig generellt men inte gällande just det här laget och den här matchen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
dr-nix: Det är ingen hemlighet att TIK:s ungdomssektion haltar betänkligt och det är nog fler än du som har insett att det inte går att köra på i samma hjulspår. Men det är ett helt annat ämne än dagens match och årets upplaga av J18.
Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3

JimmyH: Ja naturligtvis har Djurgården större förutsättningar men Timrås chans att hävda sig i det långa loppet går ju ut på att klubben har en bra juniorsatsning. Därför måste TIK satsa betydligt mer. Jag har ju sagt detta ett par gånger.

Sedan tycker jag att inte att tuta och kör mentaliteten fel i sig men det saknades något.


Det där med en röd tråd osv. handlade inte om kvällens match heller. Det var mer generellt menat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3

dr-nix: Du måste titta med större glasögon. Djurgården är en klubb med gigantiskt mycket större förutsättningar på juniorsidan som den största klubben i det största distriktet.

Timrås "tuta och köra" är anledningen till DIF överhuvudtaget fick problem att vinna den här kvartsfinalen. Och som Ambroo skrev var det väldigt små marginaler. Lite stolpträffar etc etc..

Timrå har svaga årgångar nu men det här laget har man verkligen lyckats fått ihop på ett bra sätt. De hade med lite flyt varit i finalspelet i Stockholm till helgen... Det sig visar på att tränarna gjort ett utomordentligt jobb.

Sedan har du såklart en poäng med en röd tråd i föreningen men det i sig var inget som var skillnaden i den här matchen. Timrå satsade allt och höll på att slå ut ett riktigt storlag på den här nivån.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
dr-nix: Håller med.
Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
dr-nix: Vad är då taktisk skolning? Deras sätt att spela på är inpräntat och de har framgångsrikt använt sig av det hela säsongen. Hela idéen bygger på fart, fläkt och hög forechecking. Modern hockey helt enkelt. Bara för att man inte spelar styrspel så innebär inte det att man inte är taktiskt skolad.

Målvaksspelet var en annan avgörande faktor. Bland utespelarna så tycker jag att framförallt Boyce utmärker sig. Han uppträder väldigt moget såväl med som utan puck. Kan han utvecklas i den takt han gjort under denna säsong så går han en ljus framtid till mötes. Även Edlund på backen ska ha beröm för sitt lugna och metodiska spel. I övrigt så är det relativt jämnt i ett lag som verkligen spelar som ett LAG. Hamrin bloggar klockrent i ämnet.
Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3

Blizzard: Det jag slogs av var att Djurgården har tanke bakom sin verksamhet på junior och seniorsidan. Man skolar juniorerna på ett bra sätt vilket gör att dom har lättare att anpassa sig till seniorhockeyn senare.

Timrå måste börja jobba på det sättet också. Man måste ha en tanke bakom allting man gör.

Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
dr-nix:

"Med det sagt var det skillnad i spelarnas taktiska skolning."

Låter som Dif's A-lag


"Det var mycket tuta och kör från Timrås sida men dom fick inte ut mycket av sitt puckinnehav egentligen."

Låter som timrå's A-lag,.dock mindre tuta och köra som bara händer 1gång var 35match i A-laget men med puckinnehavet och lite frammåt känns bekant....
Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3

Ambroo: Jo visst var DIF större och tyngre, sedan var det ett underligt val att plocka ut målvakten så pass tidigt. Med det sagt var det skillnad i spelarnas taktiska skolning. Nej det var inte extrema skillnader men DIF var bättre där. Det var iaf känsla.

Det var mycket tuta och kör från Timrås sida men dom fick inte ut mycket av sitt puckinnehav egentligen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
dr-nix: Jag tycker att du har fel. Skillnaden var tyngden och att DIF hade det rätta flytet, maxflyt. Sen kan man ju även undra vad coacharna hade i tankarna när man med över sju min. kvar plockar keepern i PP vid ställningen 2-4.
Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3

Tråkigt att vi förlorade (3-6 blev det, dom två sista dif-målen gjordes i tom kasse)

Jag undrar om fler än jag fick intrycket att Djurgården var noterbart bättre skolade än Timrå. Det var känslan jag fick. Timrås ledning måste se över hela juniorsidan. Det räcker inte med att bara anställa en tränare på fulltid för B-juniorerna.

Inte undra på att det dyker upp pass få Timrå-juniorer i dom högre divisionerna.

Kommentera


Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
1-1 efter en minut!
Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
Jag ska nog ta och börja röra mig. Hoppas fler här inne söker sig till ladan ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
Humm kanske man ska ta och vandra bort till ladan då, det är ju gångavstånd till arenan så.
Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
haggen: Rota ändå, du ska väl ha kaffe och korv.     :)
Kommentera



Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
stefan jalonen: Klart man tar chansen att åka till Eon...Heja J-18
Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
stefan jalonen: Jag kommer efter träningen som slutar kl 20!
Kommentera

Sv: Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
ersson:
Ja den hockey som J 18 grabbarna visat upp i vinter, slår i många fall den som deras äldre kamrater presterat. Kul som fan och med hopp om en fantastisk återväxt.
Jag ska dit - ni också?
Kommentera

Timrå IK J18 - Djurgårdens IF J18 Mån 29/3
Kom igen nu allihopa! Nu åker vi dit och hejar fram våra yngre hjältar och våran enda chans till SM-GULD! Och på kuppen får ni se väldigt bra ishockey! Förevigt Timrå IK! (L)

Redigerad kommentar

Kommentera

1253557 · »