KulltorpsOlli: Ja jävklar vad spetsen suger. Rögle spelade ju juniorlaget och vi får bara med en poäng. Vi har bara kärringar framför mål förutom Jonte som kan banka in puckarna. Har Nubbs avgått ännu??? Katta-strofvärvningar. Hur kunde Forsmark få förlängt??? Nu börjar de andra bottenskrspslagen plocka lite poäng och vi nästan inga. Snart är det juniorVm och Wedda EP borta med skador. Det här pisslaget kommer 10O% hamna i kval. Problemet är att Leksand då redan fokuserat och förberedd sig och vi kommer antagligen oförberedda och tagna på sängen... å andra sidan har vi inte ekonomi, sponsorer och fans som håller eliserieklass så allsvenskan är nog det rätta elementet... ...kan jag få mina likes nu!?
Modano: nej ja är inte inavlad för att ja tycker du har sämst analyser i hela forumet . du är fri att tycka samma om mej o ja kommer inte misstänka att du är inavlad för de.
Rallarn: Jo, det är ju dilemmat tyvärr. Vi är i behov av en spetsspelare. Men vi är definitivt inte ensamma om det heller. Och dyker det upp nån så kommer det kosta multum.
Med det sagt, vi behöver få in en kropp hur som helst. Absolut att vi skall plocka in junior. Men vi kommer behöva få in nån med rutin också.
Montén Python: men Dalton har satt ett bra försvars och grundspel, det känns bra. Det är alltid något att falla tillbaka på. Rögle och Tangnes har också det, sånt skapar trygghet. Titta på Växjö som vinner mot Luleå trots att dom har "halva" laget borta. Men i längden går det ju inte, laget måste börja producera. Och jag tror att det sitter i huvudet! Nån gång måste det släppa!
Montén Python: Klart vi möter Djurgården på bortaplan, en lördag som sista match innan uppehållet. Ett Djurgården som precis som vi har en dålig trend som dom troligtvis vill bryta.
Kollade förövrigt formtabellen senaste 20 matcherna, där ligger vi 11a i tabellen. HV har alltså tagit fler poäng senaste 20 matcherna än vad vi har. Tur vi byggde upp en liten buffert där i början av serien. Lär bli viktig i slutändan.
Montén Python: Känns ju som att det nu är sent ute att skaka fram en målskytt till nästa säsong, därav att få fram en sådan till juluppehållet för en realistisk peng bör ju vara en otroligt svår uppgift milt sagt.
KulltorpsOlli: men sluta farma likes ? ”va på fejjan om…” du själv kan väll va på fejjan om du inte vill se användaren ”heffners” om vi ska använda den retoriken?
ja jag tycker de är anmärkningsvärt att de är så stora jävla pensel drag så fort vi inte tagit 3p. har ja klagat på att nån är sur för att vi torska? ja kommenterar på att de alltid är huvuden som ska rulla o dome dag trots att vi gör en spelmässigt bra match.
ja är själv skit sur över torsken o har mer eller mindre bråkat med frugan för att ja snäste när hon försökte prata direkt efter slut signal. om du nu tror ja lever bland rosa moln
Förluster med exakt samma utgång som du beskriver denna. "Bra målvakt och ineffektivitet"
En tillfällighet eller en talande bild om våra bekymmer?
Leksand har ju typ haft ganska bra underliggande statistik jämnhemot bottenskiktet. Ändå genererar det inte några poäng.
Jag må tjata hål i huvudet på folk, men målskyttet, eller bristen på det. Kommer kosta oss dyrt om inte Nubben trollar fram nått nyförvärv till inför JVM.
Vi har inte Rögles bredd för att kunna avvara så många ordinarie spelare som vi kommer få göra då.
Ja men pengarna är slut va, vi kommer inte värva något. Vi har den trupp vi har och hela den biten. Vi är ju en liten förening det är ju inget att hymla om.
Smörgåsen : riktigt bra bortamatch. Med normal utdelning så hade det blivit en 3-1 vinst till Timrå. Men innefiktivitet och en bra målvakt räddade poängen till skåningarna. Såg att AIK har tagit in Gynge för att träna målskyttet. Det kanske vore något, nån som bankar in i huvudet på dom att det är nätet dom ska se, inte målvakten!
Montén Python: Ja i början vann vi matcher på grund av en riktigt bra defensiv, den är inte lika bra längre (inte heller dålig) och vi fortsätter suga på att göra mål, vilket som du säger kommer bli ännu sämre framöver, med stor sannolikhet.
Smörgåsen : Till mitt försvar så har jag stått fast vid min ståndpunkt även när vi vann matcher i början (fick kritik för att jag gnällde över att vi hade för få målskyttar fast vi vann.)
Återigen mötte vi ett riktigt sargat Rögle, som faktiskt varit ett sänke senaste tiden och tappa mark pga rätt stor skadelista.
Det går inte jämföra detta Röglelag mot det vi mötte på hemmaplan sist. Som spelade ut oss efter noter men hade Juel som stal matchen mot oss.
Ett målskytte som oroar och kommer bli ännu sämre i och med JVM och Weddas uttåg. Kanske till och med en tids frånvaro för Pettersson.
9 matcher iom JVM. Stor risk för att man får säga "Jag såg det komma".
Men Holm sa det. Isen var en fakking katastrof. Alldeles för varmt eftersom domarna åkte runt och kåtflåsade sina gröna hjältar i 60 min.
Dessa spelare har för små marginaler i sitt spel för att kunna bidra när det hoppar och far.
Typiskt en sådan match där det enda som kommer funka är fladderpuckar på mål och fäkta in returer…
EP tappade bra läge, Walli tappade bra läge, straffarna var svåra att slå, backarna tordes inte mycket mer än att lasta ner puckar i sarghörnen i offensiven.
Tråkig match bra kamp. Jag tar med mig att Domare Wedin/Magnusson sög häst och att dåren Bristedt är en bättre spelare än Dahlén.
SKRIDSKOSKENAN: ja det är ju fortsatt bara Dahlén som kan göra mål tydligen men defensiven går ju inte av för hackor och en pinne borta mot Rögle är det nog inte många lag som fått med sig, denna hösten. Värdet av denna poäng avgörs väl på lördag dock. Seger då och denna poäng kommer smaka bättre men förlust på lördag och motorsågen går igång direkt!
SKRIDSKOSKENAN: Diskussionen handlar mestadels om målskyttet som pågått under hela säsongen och förmodligen kommer bli värre kommande halva. Inte enstaka match.
så länge vi inte tagit 3p så är max 2-3 spelare godkända o lika många ska skeppas. vi tog en poäng borta mot ett topp 3 lag o var långa stunder bättre.
de är dvärgar hit, de är handväskor dit. de är felbyggt till norr, o de är katastrof till syd. över mitt förstånd hur ni orkar.
Montén Python: Haha såklart han inte kan skeppa hur som helst och det har ingen påstått heller. Men han bör jobba för det, och kanske säga till lilja att Timrå inte ser någon framtid med honom här, och sätta honom på läktarn, inte fan sitter lilja på läktaren i 2 år och bara rullar tummarna? Isåfall får vi ta den ekonomiska ”smällen”, men troligtvis hade han sökt sig vidare. EN spelare måste man kunna lösa kontraktet på iaf.
Lomond: Var kul att se Wallis känsliga händer på slutet. Inte bara nyförvärven som behöver rannsaka sig själva. Gäller i högsta grad även Walli och Pääjärvi.
Ja en swiss kampanj vor int fel i Juleti 💪💪💪 Fax Nubben å ge hann förslage!! Vi bör in mä en TorpedTrassalant mä målsinne å att kör över alla fiender hårt!!! Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Nisse på Mon or: Eriksson gjorde ju några byten men mest på bänken.
Känns som Eriksson och Freij kan vi klara oss någorlunda utan under JVM. Frej blandar och ger en del. Slarvade en del idag tycker jag. Genborg blir ju det stora tappet...
Sen har vi ju Wedin borta o hoppas bara det inte blir nåt skit med Pettersson bara nu.
Men riktigt surt att vi inte fick åtminstone två poäng idag. Skulle väl egentligen haft t.o.m 3 poäng men missar man såna halvöppna lägen gång på gång så blir det så här...
Montén Python: Han måste få bort minst 1 spelare som har kontrakt. Lilja först i kön. Heikkinen skulle jag säga är tvåa. Han är värvad som en producerande spelare och kostar mer än spelare som Levinsson och Westfält. Riktig miss till värvning. Så 3-4 nya forwards hade behövts nästa säsong, varav 2 är tydligt spets.
Karlsson74: Bredd är ju Nubbens favorit och ledord. Så jag skulle inte bli förvånad.
Men jag hoppas, tror och ger honom chansen att motbevisa mig till nästa säsong. Ja eller det måste han göra. Annars kommer jag vara ännu mer opepp inför en säsong än denna. Då är det bara att stålsätta sig för en bottenstrid.
Synct: Förr eller senare så ramlar vi ur och hamnar i en serie som passar vår plånbok.och nuvarande ekonomiska mindset mycket bättre..Kanske inte redan den här säsongen men troligen nästa.. Har hört rykten att man skall ersätta Dahlen med två halvbra altså man ska fortsätta att bygga ännu mer bredd när det är så tydligt vad som saknas .. en trubbig trupp ska alltså bli trubbigare. Hur som .. vill man värva utan plånbok så får mn börja försöka ragga yttre finansiärer.. så som man gjort och lyckats med förr..
Synct: Då får han jaga sponsorer, som skulle varit gjort för länge sen. Har Nubben uttalat att målet för 25/26 är att komma sämst 12a? Vart finna det att läsa om?
Bra med en pinne men vilka jävla fiasko värvningarna Heike Lilja små menlösa rädda dvärgar finns 100 tunga starkare bättre spelare i hockey allsvenskan. Låna åt skiten till Sundsvall Kovland
Joslan00: Blir en sk 6-poängsmatch på Hovet mot DiF på lördag. De ligger topp 6 på 40p vi nere på 8e plats nu 36p. Skiljer 1p om vi vinner. 7p om Djurgården vinner...
Synct: jag är nöjd över spelet iaf. Inte vi inte har spelare som tar betalt vet vi ju. Men vi stängde ner Rögle och det imponerar. Målet är ju att inte åka ur. Helst topp 8 och utifrån det så är jag ändå nöjd med 1 pinne.
Fattar inte att man inte tar ut keepern varje gång man vinner tek i 3 mot 3? Får ju lira 4 mot 3. Ruggigt bra chans att vinna då istället för att låta det gå till straffar. Man har ju redan säkrat en pinne.
Tom Topp: apropå rätt folk i ledningen så ser jag med viss humor på det faktum att Ante coachar laget som leder finska liiga medan Olli coachar det som ligger näst sist 😄
Vad händer i forumet?
Låt supportrar visa känslor.
Vad är problemet?!