1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606498 inlägg · 6215 ämnen
2994614 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - HV71 2026-02-28
Stridhsyxa: ledningen skulle behöva jobba övertid med alla digitala ursäkter och svara på alla gråtmail som kommer från fans som inte kan ta med familjen på detta gladiatorspel.

Det blev ju världens pådrag efter hata Modo-ramsan.
Tänk om spelarna skulle slåss på en match? För att inte tala om tränaren som brinner ut.

Nä gud bevara oss väl.

Stridhsyxa: I Timrå ska vi vara glad att vi ens spelar i SHL, är känslan man får. Lite mindre ödmjukhet och mer kaxighet hade inte skadat denna förening.

Stridhsyxa: känner lite så jag med. skulle lätt kunna gå på hockeymässigt sommarlov nu.

Stridhsyxa: Vi ska inte vinna något utan bara vara nöjda glada och få delta några år i SHL får ej röras några kompisar eller i styrelsen trots rykten om svin om pengar i egen ficka och svart jobb. Bra hört nog nu kommer inte till SCA arena fören dessa svin fifflar får sparken avgå omg dra åt helvete 😡😡😡😡😡😡

Karlsson74: Om sportchefen och klubben har som absoluta mål att ingen spelare någonsin ska åka härifrån och känna ”nej detta var inte bra” utan ska känna ”fan vad jag TRIVDES” då är det svårt att agera arbetsgivare med krav. Vi kommer bara att vara framgångsrika när vi har tillräckligt bra spelare som kan vara bra och älska varandra.

Har vi en för svag grupp så kommer ingen framgång att hända. Då står vi där och bara gillar varandra.

Andra lag med halvdåliga lag kan överprestera pga krav och känslor, det är inte Timrå. Så jag känner ganska mycket skitsamma just nu. Har sett på luleå - skellefteå och jag vill bara lägga ner tills jag ser att vi har en trupp och ledning som fucking VILL NÅTT.

Stridhsyxa: Nej det är ju lite intressant att lag som vinner guld, rätt ofta har ganska många olika nationaliteter och många vinnarskallar. Där det garanterat brinner till både en och annan gång i gruppen.

Men där det till syvende och sist handlar om att alla har samma mål. Att vilja vinna.

Stridhsyxa: Huvudsaken vi är med och deltar, har roligt och hela den biten!

Montén Python: ”jag har hellre ett lag med någon idiot och där kemin knakar än en grupp där allt är frid och fröjd och alla älskar varandra” Fredrik Söderström. Men antar att han är lika kokko som oss då, noll hockeykunskap. Heja Timrålaget, handhjärta. Våga älska bra stämning!

Zäta75: Perra hockeydum =Tommy skönt att bli kvitt han. Juel står resten av matcherna bänka 25 28 och Pilö

Hypocrisy: något åt det hållet ..iaf när vi spelar som sämst. .

Degenerate: Nej nej. Nu tar vi och sjunger lite Kumbaya vid lägerelden.

Krav i all ära, men familjärt är det viktigaste!

Nog för att man gillar "rätt karaktär" och hela den biten.

Men ibland kan man sakna en lite galen "Daniel Corso" på isen, som älskar att vinna men hatar att förlora.

Degenerate: Man glömmer lätt att i Timrå ställer vi inga krav ..det anses antagligen som lite fult med krav...sånt som andra klubbar har. . Man ska inte kritisera välbetalda hockeyspelare heller ..de kan bli ledsna.
Det här med vinnarskalle... vadå? vi är glada över att få deltaga..
Ledsnar man som supporter då är man medgångs. Osv osv ..

Erre92: ja alltså va fan förra veckan tar man 2 härliga segrar och sedan följer man upp med två tågvraksresultat. När man håller på detta lag är man fan glad att det bara spelas match tors & lör.
Uppehållen är fan också rätt nice

Karlsson74: Vi är bara utfyllnad, ungefär som Frankrike och Italien i OS

{BlackBay) tar vi tre poäng så....problemet är att jag inte ser några självklara 3 poängare av de matcher vi har kvar ..
Inte med den usla inställning och form vi visat upp...
Vår chans till play in är att både öret och linköping också går uselt. .
Sen vet jag ärligt inte vad vi har i ett play in att göra?

JonteD: tack detsamma! Ja det gick åt helvete! Men vi reser oss igen! Och då får vi ta den där ölen! 👍

BlackBay: Herregud vilken slakt det kommer bli, vettefan om jag ens vill uppleva det.

”Vi är Timrå vi ger aldrig upp” i all ära, men kom igen. Ställ lite krav. Jag själv var på sittplats, buade, skrek nu får de va nog med bulle och saft. Det duger inte.

pingvin: play in borde vi klara.
Skulle vi sen lyckas ta oss vidare från åttondelen så väntar Skellefteå i kvarten med risk för fyra raka.... tyvärr.

Tom Topp: De va trevligt att träffas måste jag säga även om de inte gick som de skulle!! Du va en trevlig kille!!🤣🤣🇱🇸

Hypocrisy: Mm, det låter så när det inte är Timrå som spelar 😁

Erre92: Men va faan, varför i hela helvete ställer vi inte upp med bästa målvakt och bästa backarna och bästa forwards idag? Nu kommer några här att kommentera att minsann JJ är faktiskt ganska bra ändå och att Forsmark är helt okej fastän han är mjukare än valfri madrass på ikea. Man ska inte heller minsann gnälla på Pääijärvi för att många andra också är dåliga, sådeså!!!

Jåkkinen: Men bra boxplay av Skellefteå 😄

Hypocrisy: Rätt kasst PP av Lule nu dock.

Nisse på Mon or: haveri där med alltså

Örebro 2 poäng

Kollar Luleå - Skellefteå, det är som att titta på en annan sport jämfört med vår match tidigare i dag. Det är mycket intensivitet, kamp, skicklighet, bra målvaktsspel, och bra special teams. Allt som inte Timrå visade i dag...

Rögle har svårt att ta 3 p. 5e i rad till förl/straffar

Cobbel: tycker denna grupp är som jekyll och hyde.

Vissa dagar är allt frid och fröjd och man leker hockey.
Vissa dagar spelar man som att dom gått igenom århundradets värsta skilsmässa i omklädningsrummet innan match.

Joslan00: Jag tror tyvärr inte Timrå tar några fler poäng i år. Vi slutar i ingenmansland och klarar oss från kval på bättre målskillnad.

Zource: Dom kunde vi ha skött bättre

Andersson: Framförallt skötten.

Zource: Du menar passningsprocent vilja och glöd?

Enligt statistiken var ni jävligt mycket bättre idag. Stämmer det?

Stridhsyxa: Håller med dig. Det ser så satans menlöst ute på isen. Som att man gett upp å inte vill spela.
Ruggigt, RUGGIGT mkt pet med klubbor idag. Ingen som ville in och spela fysiskt och sätta en tackling för att komma igång.

Jaha då har man åkt från Stockholm och tagit familjen till en match. Köpt halsdukar o mössor mm. Sedan fick man försöka förklara varför Timrå inte kan göra mål och varför de var så dåliga 🤣
Nä…Timrå behöver en kanadick eller nått liknande som vill vinna matcher. Någon jädra identitet förutom felpassningar och nya i hörnen.

Djingiskahn: Linköping är 6 poäng efter med hänsyn till målskillnad. Lika svåra program kvar. Play in grejar vi kanske även med noll poäng ytterligare. Definitivt med tre poäng till.

Luleå - Skellefteå säljer garanterat minst 250% mer öl än vad Timrå - HV gjorde. Ledtråd? Vilja, kamp, känslor, spänning och underhållning. Timrå gjorde precis tvärtom.

Montén Python: Dåså. Gaska upp dig för bövelen O SJUNG "BRYNÄS ÄR ETT HOCKEYBOCKEYLAG"" på torsdag smäller det! Vi är på play in plats med 5p ner till Linköping. INTE DÅLIGT OM VI GÅR FRÅN 10e plats till SM Guld!! DET KAN MAN KALLA BRAGD....
Mvh
Optimisten

Stridhsyxa: Utvisningsbåsen i Luleå ser ut som avbytarbåsen förutom tränare.🤣

Nisse på Mon or: Håller med. Jörgen Larsson leker Lasse Granqvist eller något. Lyckas sisådär allt som oftast.

Tycker att det kommer att vara rätt skönt ändå om vi hamnar i ingenmans..För timrå ik upplaga 25/26 har inget i ett slutspel att göra ändå.. skulle bara skämma ut sig i två raka oavsett lag.

Luleå - skellefteå. Se och lär Timrå. Vi behöver mer DAMP och mindre familj.

cloon: ja även Eriksson ..fast han räknas ju inte som nyförvärv på så sätt

Huvudsaken resten av kvällen är Rögleseger. Sen laddar vi om mot brynäs på torsdag å hela den biten

Stridhsyxa: Ja, med tanke på att han inte hänger puckarna längre. Därav grubblandet. Du tolkar ju dina egna sanningar nu även.

Många som har gnällt på Dahlén i forumet och inte ens nämnt förtroendet!

Så gräv ned stridsyxan. Tack.

Karlsson74: Håller med om de du nämner såklart dvs ungdomarna.

The great one: ”Plus, jävligt mycket gnäll på Dalle när det går dåligt. Ja, han har varit usel sedan skadan. Men nu har han hamnat i grubblarläget igen.”

Vi gnäller på förtroendet han får inte på själva dahlén. Varför tolkar folk sina egna sanningar och proklamerar dom? Gör om och gör rätt.

Sen är det NOLL ”grubblarläge” vad får du ens det ifrån? Han stannar innan sargerna för att undvika kanp. Han skjuter fortfarande massor och lägger sina pass. Det är noll grubbla och 110% rädd för närkamp.

Är en spelare så pass påverkad så gör man en björntjänst för både honom och laget att spela honom.

Fan jag blir tokig på sånt här skitsnack.

Ja ä lässen rabbuslingar men vi får förlit på räsultat...
Bli dä Ingenmansland el kvale ä frågan??
Syns att ge fan I att nu

Djingiskahn: Jo klart är man ju "drabbad" av Timrå IK.
Och kommer sitta där i soffan nästa match igen. Jag hade också gått på varje hemmamatch om man bodde i trakterna, oavsett tabellposition.

Det är väl mentalt man tar semester. Ungefär som det såg ut som spelarna på isen idag. Och man inser att vi inte är bättre än så här.

Summa summarum. Mentalt är tankarna redan i Silly.

Medgångssupporter, ja det får folk tycka då, men har lagt rätt mycket engagemang och tid på bortaresor etc mest hela säsongen.

2994614 · »