Montén Python: Blir intressant hur vi följer upp denna match på tisdag. Förhoppningsvis rider vi vidare på vågen och ger oss en formtopp eller så går vi tillbaka till vinst varannan match. Har dock en känsla att denna match ger en boost för laget. Förhoppningsvis kan även Freij få visa Madhawk vad vi andra ser som han verkar missat.
Nisse på Mon or: Mycket snack om Dahléns tangering av målrekord på en och samma säsong (fullt förståeligt) men Didrik Strömberg har nu tangerat sitt egna poängrekord på 10 poäng som är över 10 år gammalt från säsongen 14/15 i HA. Det tåls att uppmärksammas även fast hans styrkor ligger i andra delar av spelet. Är det nån spelare man unnar personliga ”rekord” så är det sånna som Didde. Hoppas för hans skull att han får göra en hel säsong också. Spelar verkligen med ett enormt hjärta.
Bragd-Birger: Jag tänker att man skulle kunna klippa ihop en liten film kring Lander igår och skicka till den mindre lyckade genpoolen norröver. Så kan den rulla på deras jumbotron när de kör I viljans vackra namn som intro
Karlsson74: Det är ändå en tvåhandssving där han börjar med klubban över huvudhöjd. Han fick nog en match extra när de läste hans svar: "Slaget är inte våldsamt eller överdrivet men träffar mot handen som är ganska låg." samtidigt som han menar att de borde ha varit 2 minuters utvisning.
Någonstans bör man nog medge att man gjort lite fel när man ber om att slippa straff.
Söderöver: Blir inte förvånad över någonting som kommer därifrån längre ..hörde jag två för Oscar? 🙄? Med tanke på allt annat som frias eller inte ens gransks så känns det jävligt maffigt med två .
Nä vad säger ni, vi tar väl och njuter av gårdagens match en sväng till. Med tanke på höjdpunkten nere på Vincennes utanför Paris lite senare i eftermiddag - allez!
Fruktansvärt kukhärlig matchjävel igår! Att få vända från extrem pessimism, gubbtjurighet, "jävla skitlag", "klarar vi oss undan kval är det ett mirakel" osv till nästan överdriven lycka och framtidstro på en jävla perre...helt sanslöst. D e t var fanimej inte igår.
Allt har redan sagts upprepade gånger, men det kan sägas hur många gånger som helst: Lander! Alltså, hur han kanaliserar sin frustration över läget han satt laget i och formligen dominerar händelserna på isen dom avslutande 45 minuterna...helt sinnes. Vilket jävla psyke. Det där borde klippas ihop till en instruktionsfilm på temat "viljans makt". Det spelar ingen roll att han inte är någon målskytt. När han fick läget vid ställningen 0-2 fanns det inget alternativ - pucken skulle in. Punkt slut. Inget funderande, inget tvekande, bara pang. Första maskan vid stolpen. Det där avslutet har han bara när han känner att hela lagets tyngd vilar på hans kaptenaxlar.
Att sen Lundmark och Lilja fick göra mål också, Svensson - äntligen - återfann sig själv, och att laget bara kunde fortsätta och mala på och fullständigt pulverisera fucking Färjestad...fantastico. Det här är en match som jag tror verkligen kan få effekt på avslutningen av den här säsongen. Boost på så många nivåer.
Kan vi få ett matchavsnitt typ nu? Och kan det pretty please innehålla Landers snack i första periodpausen?
Jag är fan tagen på riktigt. Det här var något av det vackraste jag bevittnat. En sån där match som man alltid kommer att bära med sig, och en sån som liksom blir svaret på varför man älskar den här jävla klubben så oerhört mycket. Man går genom hockeylivet och åker på ständiga bitchslaps men så, när man minst anar det, befinner man sig plötsligt i en gigantisk säng och matas med vin och druvor av ett dussin medlemmar ur svenska bikinilandslaget. Det är då man inser att:
Montén Python: Dom som matar på om kval bör väl ha insett att det blir jävligt svårt för HV att rada upp segrar, lägg till att vi inte får vinna under tiden heller.
Men, när jag tänker efter lite, kommer man verkligen värva Barkemo för att sätta honom som 8e back på förhand? Jag är inte förvånad om han anses vara ersättaren till Nässén faktiskt. Dom liknar varandra i spelsättet iaf. Isåfall innebär det att man inte kommer värva något etablerat namn till backsidan.
Då bör det finnas massvis med pengar över till att ersätta Dahlén med riktig spets.
Villervalla: inget som gynnar oss såhär i efterhand. Lite synd. Dock kan man tycka att det är intressant att 8st ögon som ska ha koll på spelet hela tiden totalt missar det.
Nisse på Mon or: Tveklöst, men jag kan definitivt förstå att han framstår som lite av en flopp för folk som inte ser oss varje match. Vi som ser varje match tror jag är hyfsat överens om att det är en jävligt lovande ung kille men som kämpar på med att få till de sista procenten för att bli en klassback på den här nivån.
Nisse på Mon or: Madhawk kan inte ha sett många Timråmatcher i år om han tänker så. Han måste endast gå på antalet gjorda poäng. Freij är given top 6 bland backarna medan majoriteten av oss här nog skulle sätta upp Hallquist som 9e med tanke på att han knappt får speltid i SSK. Även om Madhawk ej sett några Timråmatcher måste han väl ändå ha lagt märke till Freij i JVM?.... och där gjorde han ju rikligt med poäng även.
jk: Oj.. ja någon nytta gör kanske lotterinämden ändå? Iaf när 4 dommarna är blinda eller tittar åt annat håll samtidigt . Fast blir det En två eller kanske Noll..eller en lite bötesbot. Det brukar bli lite mer på chans.
Hypocrisy: Ja det är en grej jag tänkte på genom säsongen.
Vi har som det nämnts haft rätt svårt att göra mål(läs inte igår och fåtal andra gånger tidigare)
Men vi har förutom typ mot möjligen Brynäs, inte låtit matcherna rinna iväg.
Det är en av grejerna som gör att det skulle vara lite betryggande att få ha haft kvar Tommy en säsong till. Visst det är inte så sexigt alla gånger. Men vi tappar Dahlén och det är nog trots allt rätt vanskligt att gå en väg att ta in en "renodlad offensiv tränare".
För skiter det sig med produktionen på det. Så kanske vi inte ens har en defensiv att täcka upp för det längre.
En sak som jag tycker vi är bra på är att inte falla igenom i matcherna som Färjestad gjorde igår, kan då inte minnas att vi gjort det nån gån den här säsongen iaf. Borde tyda på en bra lagmoral och en bra tränarstab tänker jag.
Söderöver: också fint att Dahlen tangerade Filles rekord idag. Dahlen kommer i denna takt sätta ett oslagbart rekord, och det sjukaste är ändå att det är 50/50 om han vinner skytteligan
Cobbel: jag reflekterade över att det var jävligt länge sedan en Timråspelare var så nära att nudda taket som Sheriffen var med sin högerhand efter det slaggat!
Han såg närmast ut som en jävla viking som just plundrat skiten ur några stackars jävlar och ser land hemma igen!
Söderöver: Var längesen jag blev så glad över att se en spelare näta. Visst man blev glad för sheriffen med. Men kul för Lilja att äntligen få hänga en kasse!
Alldeles oavsett, Jag ser absolut att Pääjärvi har del i spelet. Han slår skapliga passningar, han är klok och erfaren, ganska bra i forecheck, oftast vass i dueller men produktionen.
Jag tycker och har tyckt att det vore rätt att ge Mange en mer anonym roll, dra ner förväntningar och begär en smalare expertis. Har det inte lossnat nu lär det inte heller göra det genom att bevisa Einsteins tes kring upprepning av samma sak.
Ta hellre ner allt lite och starta om Mange.
Låt det komma när det kommer. Det kommer absolut göra susen för Manges axlar!
Han fyller ju en roll! Det inte snack om att Mange ska vara på läktaren.
Jaja.
När laget inkl Mange gör sådana här matcher är det knappast ett jättebekymmer oavsett.
Levinsson såg bättre och bättre ut allt eftersom och innan skadan var han på en nivå över mina förhoppningar. Han var inte Emil Pettersson men det är kanske lite överdrivet att förvänta sig. Lilja har spelat bättre ihop med att laget spelat bättre efter lågvattenmärkena kring jul.
Han skapar bra chanser och dyker upp rätt.
Jag sa det inför ikväll att han behöver bara en tiondel mer kyla i sig.
För att sikta det lilla extra, för att vänta ut målvakten den där sista stunden för att målet ska öppna sig. Och när han idag får chansen när matchen är avgjord så visar han äntligen det med.
Jättekul för David och förhoppningsvis ännu roligare för oss!