doubleT: Jodå, vi klarar oss kvar i SHL. Vi har ju halva säsongen kvar att spela Det finns fortfarande mycket tid kvar att rycka upp oss. Vi är bättre än vad vi sista upp på senare tid. Om vi hade varit utspelade varje match hade jag tyckt som du, men det har vi inte varit. Om vi bara hade varit lite effektivare hade vi haft 10 poäng till minst och ett helt annat läge. Vi kommer igen efter uppehållet!.
Zäta75: Jo förvisso. Men nu är det ju bra många poäng att spela om under JVM tyvärr. Har vi svårt att förvalta tighta matcher nu. Så ökar inte chanserna att vi skall börja göra det under denna 9 matchers period. Det är ju dessutom inte ovanligt att juniorer som varit iväg på JVM brukar behöva en startsträcka mentalt för att komma igång igen.
Att vi inte tar en topp 6 plats är väl det minsta bekymret just nu. Milt sagt. Mååånga poäng man kan hinna tappa under den perioden.
Jag hade hoppats att vi byggt upp en större buffert neråt i tabellen med. Men det är vad det är.
Får vi en skada på Dahlén nu. Ja då är det brunt på riktigt.
Blake Slåhan: Domedagsstämning som alltid efter en tung förlust härinne. Allt och alla är kassa, man måste skriva av sig etc.
Solen går upp imorgon också. Vi gör en bra bortamatch och äger Djurgården sett över hela matchen. Stänger mer dom totalt i 2a och 3e. Bara otur att vi inte får med oss 3 poäng.
Laget känns stabilare i år än förra året. Vi har mycket bättre backar och uppspel, ett mer samspelt lag. Sedan är vi inte speciellt effektiva utan lever på Dahlen till stor del.
Jag tror fortsatt på topp 6 om vi fortsätter att kriga på. Förr eller senare studsar puckarna rätt för oss.
erathoo: Just ja, hade nästan förträngt att vi skulle ersätta vår absolut största lysande stjärna i Dahlén till nästa säsong.. 🥴
Avskyr att säga det, men seriöst så längtar man knappt till matcherna längre. Särskillt bortamatcherna.
Skall ju upp till mellandagarna och se min första hemmamatch på typ över 15 år. Då stjärnorna fallit rätt och man har möjlighet att åka uppåt i år!
Och jag må vara bitter. Men sån medgängssupportrer är jag Inte så jag avbokar en sån resa, oavsett hur det ser ut på isen. Dock blir det mot mardrömotståndarna Brynäs. Så man får väl stålsätta sig inför en nervpers. 😅
Timrå Isstadion: Det är ett Titanic i ultrarapid vi bevittnar. EP’s jävla flin efter en sumpad straff…det säger väl en del om mentaliteten i laget just nu, samma mentalitet som gör att vi viker ner oss i match efter match. Vi är inte ”där”. EP personifierar vår undergång just nu.
Montén Python: Japp, på något sätt tycker jag ändå att årets lag imponerar stundtals.....speciellt om man tänker på förutsättningarna vi har nu jmf med förra året, då hade vi ju en offensiv spets, Fille och Kappan som, jag hävdar, på egen hand vann 10-15 matcher åt oss.
Hade vi haft ett spelsystem förra säsongen vette fåglarna om vi inte gått till final.....nåja alltid kul att spekulera....men.... Laget nu spelar riktigt bra ibland, men svaga psyken och för få vinnarskallar är tydliga. Men som många säger, tur att Dalle varit bättre än på länge.
Och som sagt, slipper vi kvala är jag nöjd, så vi får en säsong till i finrummet.
doubleT: Det är en rätt så djup sorg man känner över att nästa säsong verkligen endast handlar om att försöka överleva kvalet. Sannolikheten? Man får be till högre makter att Björklöven också är riktigt jävla risiga.
Två och en halv minut kvar och en man mer, då väljer man att sätta in mjuka Forsmark som back. Där förlorades matchen! Sedan kan ni älta målvakter hur mycket ni vill. Och sedan Lilja som straffläggare!!! Kimby var en bättre coach än Samuelsson ikväll helt enkelt!
bar mofftak: Alltså det tråkiga i kråksången är ju att mycket var bra, både idag och senast mot Rögle. Vi har hittat ett fantastiskt sätt att stänga ner våra motståndare. Från andra perioden idag har vi full kontroll, fram till Forsmarks oförklarliga dump på offensiva blå, i PP, med två minuter kvar. Där tappade vi matchen.
Sedan har vi vår oförmåga att göra mål och straffarn är ju ett sorgebarn.
Jag hoppas laget orkar fortsätta gnugga så här hårt i match efter match resten av säsongen, då klarar vi oss. Men vi vaskar alldeles för mycket poäng vi förtjänat den senaste tiden.
Sedan hade jag lite extra kol på Forsmark idag, och jag sällar mig till kritikerna, maken till mesigt och segt spel.
The great one: Om vi ska jämföra äpplen med äpplen , så senast vi mötte Djurgården borta så släppte Juel in tre puckar under ordinarie tid. Förvisso bytte han av JJ vid 1-1 efter 8 min i första perioden, men målen släpptes in i andra och tredje.
Stan Makita : Nu kvarstår ju visserligen "problematiken" som jag lyfte upp även i starten på säsongen. Där vi vann matcherna målsnålt och det var typ bara ett fåtal av våra topp 6 spelare som gjorde målen.
Vi hade samma problematik under Antes sista år också. Vilket leder till om vi verkligen har offensiven som räcker till i våra hemvändare, totalt sett?
Förra säsongen hade vi både Hållander och Kapanen som var 1 poäng per match spelare. Som bar oss rätt skapligt när vi ärligt talat saknade ett tydligt spelsystem.
Effektiva och beroende av Kapanen, Hållander och inte minst Juel.
Ja och vår botten 6 har vi ju stått och blött mest hela denna säsong..
The great one: Juel har visat sig vara en riktigt bra målvakt när han fått stå över tid i SHL, han har också levererat i slutspel. Både med Oskars där han tog dom till semi och förra säsongen i Timrå. Båda dessa säsonger har han alltså utnämnts till SHLs bästa målvakt. Det är ingen slump.
JJ har ju faktiskt inte riktigt levererat i slutspel. Varken mot Örebro eller mot Frölunda förra säsongen.
Svår säsong mentalt det här för Juel med. Bänken direkt vid en lite sämre insats.
Men sen vill jag inte lägga för stor fokus på målvaktssidan denna säsong som sagt. Vi har betydligt större problem än så..
The great one: Va fan yrar du om svåra matcher finns det lätta i SHL ???? Vilka är lätta Nacksta Kovland Fränsta jävla idioti han är rökt lägg pengar på annat
Djingiskahn: När självkänslan hos spelarna är så dåligt behövs lite tur också. Vi har haft oflyt länge och är ineffektiva. Sådant tär på självkänslan och vi kan vara hoppas dem hittar tillbaka till det spel man presterade i början av säsongen. Vi kan slå alla lag i serien när det stämmer. Alla lag har svackor precis som vi har haft senaste tiden och det fina spelar vi är kapabel av kommer ge nya vinster efter uppehållet. Men det är ändå ett tragiskt sätt att förlora dem sista två matcher. Usch hemsk upplevelse!
Labban: Nej, två insläppta under ordinarie tid är sällan dåligt rent generellt.
Idag är dock mål nummer 2 kanske en av de största tavlorna som vi skådat i svensk elithockey på 2000-talet, och det kostar laget 2 poäng som kan vara livsviktiga i jakten på att undvika det negativa kvalet.
Labban: Ok, håller med att han och Hellberg är hyfsat lika bra förutom att en av dem släpper in ett dragskott i slutet. Sedan är det ingen tvekan om att vi skulle gjort det bättre innan målet men det är fortfarande ett dragskott av Holm
vonDöbeln: Håller inte alls med. Två insläppta under ordinarie tid är ju knappast syndabocksvarning. Men så klart enkelt att skylla haveriet på målvakten
Labban: Inte i det här fallet, nej. Han ser pucken, ska plocka den, tabbar in den. Frågar man Jacke själv så håller han nog med, och tar den 99 gånger av 100.
vonDöbeln: både årets säsong och säsong 26/27 känns bortkastade. Blir ett hästjobb för en ny sportchef och ny? coach, att övervintra 1,5 säsong. Inför säsongen 27/28 måste det rensas ut all trubbighet. Om Timrå är kvar i SHL vill säga. Annars rensas det ut automatiskt.
Synct: så du menar att det inte gör någon skillnad för målvakten om skottet skyms eller inte? Men visst skyll på JJ för att vi släpper in ett mål i baken vid powerplay