Idag åker vi på däng igen. Tror Leksand vinner med 3-1.
Va fan spelar Pääjärvi i första. Blir så jävla förbannad, det har han absolut inte förtjänat. Verkar räcka att vara polare med Lander för att få den platsen.
När nätet används för att sprida lögner om unga människor som inte riktigt har en sportslig chans att värja sig och sedan följs av skiten genom vardagen är ett förbannat helvete!
I jämförelse med det bleknar offerrollen för en sportchef eller styrelseordförande snabbt…
Det kan drabbas av liknande drev dock och jag tycker inte det är ok. Vi ska försöka sträva efter nyanser i kritik för det är respektfullt.
I grund och botten tycker jag väldigt gott om godhet men samtidigt är tiden sådan att automatisk godhet inte kommer lösa läget på så många ställen i livet.
Spelarna är knegarna som vi oftast godtar när dom jobbar hårt.
Chefer och ledare är en annan kategori. Jag anser att vi i Sverige generellt jobbat för ett klimat där titeln ledare/chef ska medföra automatisk respekt och kärlek…
Det gör enligt mig att chefer blir stadigt sämre…
Det är alldeles för många som jagar titlar dom inte är lämpade för och landar dem genom nepotism och annan korruption.
Sedan ska alla automatiskt respektera och hylla chefen…
Bra följare förtjänar bra ledare och viseversa.
En dålig chef/ledare förtjänar dåliga följare… En sådan som öser på beröm med en brun tunga kommer inte utveckla något positivt…
Se på trumps usa… Det är inte helt osannolikt att han drabbats av demens vilket kunde förklara att läkare tar MRI på honom. Likt förbannat följer man och lyder blint…
Det kommer komma surt efter så situationen är inte direkt hållbar…
Vore kul med lite krav på ledare ist…
Nu har jag svamlar klart och ska fokusera på matchen…
The great one: japp. Dags att käka middag.... ta på sig den röda kostymen (Talltröjan).... och bege sig ut till arenan för att hejja fram tre poäng så vi får en skön avslutning på året.
Dags för att fokusera på match igen. 3 poäng är ett krav, spelar mindre roll hur det ser ut. Vi ska fortsätta vara starka hemma. Gäller att alla ger allt även ikväll på läktarna!
JanneH: värst är alla som ska påpeka vilken dålig stämning det blir. Hur sinnessvag kan man bli? Varför påverkas deras allmänna tillstånd av att läsa random skribenters kritik? Varför läser dom maniskt alla inlägg? Kolla avsändaren och scrolla förbi då, inte svårare än så. Det gör jag med massor av nick som bara vill ha saft och bulle och aldrig kan diskutera en spelare/match med mer kunskap än en 12åring.
Förstår inte varför alla ska behöva vara alla tillags precis hela tiden. Är målet världens mest enformiga forum?
Smörgåsen : Att kalla allt för "näthat" är maktens nya trick för att låta bli att bemöta kritik. Men det är väl bra att det finns de som rycker ut till försvar för en väldigt välavlönad sportchef/spelbolagsägare när han säger emot sig själv i media.
Cobbel: exakt .de tjänar sjuka pengar.och att gå på eller följa hockey för en familj är dyrt.. iaf för någon med en vanlig knegarlön.. Att inte få ventilera åsikter eller bara tillåtas ha åsikter som stryker hockeymiljonärer medhårs är iaf ingenting jag tänker supporta eller vara med på....då är hockeyn och mitt stöd till något hockeylag alls iaf död ..
JanneH: Äh, det är väl en produkt av jante Sverige. Helst av allt ska allting vara enhörningar, regnbågar och kumbaya där alla får vara med. Tävling & krav skapar psykisk ohälsa eller nåt.
Jag kommer fortsätta ställa krav på prestation så länge jag betalar närmare 8k för mitt årskort eller när vi har spelare som tjänar 6-9x en svensk snittlön per månad för att få pyssla med sin favorithobby på daglig basis.
Söderöver: ja ibland undrar man ju nästan om det finns godhetstroll här inne ibland. Eller är det FB gruppmedlemmar som tittar över och ska upprätthålla ordningen?
Bobby Hahl: Besvikelse tyder på att folk verkligen bryr sig vilket är ett sundhetstecken i det stora hela. ..annat ljud i skällan i alla dessa fajsbokkgrupperna där folk verkar helnöjda att vi ens får deltaga och allt är frid och fröjd. Sen är det väl en jäkla tur att vi supportrar inte styr och ställer på så sätt. Sparkar spelare och köper skarpskyttar till höger och vänster. Då vore nog klubben satt i konkurs redan för 10 år sen. 😏 Nu går vi för 3 friska ..🫱3p
Bobby Hahl: Ett mycket bra lån av målis han e jävligt bra de visade han ju mot surllöven när dom vann!!! Han är ett ämne för någe stort den pojken!!🤣🇱🇸🇱🇸🇱🇸
Nä nu hoppas jag att vi börjar vinna igen… Det är ett väldans tjafs o bråk när det går dåligt härinne… drevet är inte alltid balanserad om man säger så. Vinster gör att klimatet härinne blir lite bättre. Giv oss frid… Vinn! För allas skull.
mattias - 74: Bra köp!! Jag har två Samsung båda 65"en i mancaven som har de mesta som går att få 8k med bild i bild repris o slomo den andra e4k o nästan lika bra men sagolik bild för slanten!!! Kul 🤣!!
Tom Topp: Vi har väl ändå ett hyfsat bra lag ändå. Dom har ju visat det tidigare på säsongen. Det som saknas nu som var bra tidigare är bl a backarnas deltagande i offensiven men framförallt snabbare uppspel. Vidare så vill man överlag se lite mer passion. T ex när man skall göra ett flygande byte så måste man åka för fullt till båset så vi får in nya gubbar snabbt. Kort sagt hjälpa varandra hela tiden och göra det lättare. Det sämsta jag vet och inte vill se är ett fåtal spelares divafasoner. Ungefär som att jag behöver inte jobba hem eller överlåter åt någon annan att fullfölja tacklingar, screena bort motståndare mm. Bra dessutom om nykomlingarna får mer speltid nu och visa varför dom kommit till TIK.
Söderöver: Du ska känna dig trygg och säker för mig veterligt har jag aldrig läst ngt ngt hat elr hot mot ngn i klubben utan bara ren fakta o sanning och de står jag stolt över att kunna säga för jag läser allt o har fortfarande ett hyfsat minne!!!RÖD O VIT HOCKEY DYNAMIT IKVÄLL!!!!🤣🤣🇱🇸🇱🇸🇱🇸
Djingiskahn: mm… betala mig en stadig månadslön så ska du få annat än mitt alias…
Men plattformarna som du säger ger näthat…
Det låter lite gammalmodigt om du frågar mig.
Tror du inte att åsikterna som dryftas här funnits förr? Pratats högt om i fikarummen?
Men nu kommer budskapen fram för den som söker…
Jag har många gånger sagt att det inte skall hotas, hatas och raljeras på brottsligt vis.
Men kravlös kärlek driver väldigt få elitverksamheter framåt. Du kommer aldrig få med mig i din inställning att för att någon bryr sig om ett lag som betalar dem lön så kan dom kravlöst misslyckas och göra klumpiga fel utan ansvar.
Med det sagt! Alla skribenter här måste kunna stå för det man publicerar och går man över gränsen ska man ta ansvar för det!
Perspektivet är ganska konstigt. Om jag inte meddelar vem jag är så får jag inte yttra min åsikt.
En grundläggande rättighet ska alltså förbehållas skyldighet att styrka identitet. Ska jag använda bank id med för att styrka vem jag är?
Timrå vs Leksand och HV mot Malmö. Intressant omgång. Tror dock inte det blir poäng mot Växjö. Frölunda lär dra ifrån och vinna serien. Brynäs och Luleå är nog de lag som lyfter under våren i tabellen och spelar play in eller möjligen kvart. Timrå spelar också play in
Köper det du säger med att vi måste vara tydligare. Fin idé med att använda YouTube till det och är något vi pratat om. Får se vilket format vi får till det i.
Allt du nämner är nyckelfrågor och större frågor för mig än att ... | Läs mer