1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611201 inlägg · 6214 ämnen
« · 3022672 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
Joslan00: Karlskoga får gärna gå upp för min del. Jag kommer att hålla tummarna för dem i finalen.
Blötröven ligger på listan över hatlagen. Ingen sympati alls där. Säsongen 20/21 sitter kvar i näthinnan. Usch!

jk: Räddningsplanka big time.

Joslan00: Karlskoga vill man väl egentligen inte ha, ju färre lag från Småland och Västra Svealand desto bättre (HA är ju ett skämt när man kollar på kartan).

Men ur ett rent sportsligt perspektiv hade Karlskoga varit bra för Timrås del, de tappar tränare till Luleå och t.ex Barkemo till oss. Hade väl varit en solklar kandidat för plats 14 nästa år.

Jåkkinen: En torsk mot löven i SHL och det kommer vimla med dryga lövenfans här, precis som i allsvenskan, då är dom bäst på planeten och häcklandet av Timrå kommer inte känna några gränser.
Jag unnar till och med Modo framgång före löven och deras äckliga följe.

Joslan00: Håller med, jag håller på Löven! Hellre ett till Norrlandsderby än lösplugg från Bofors!

Joslan00: för att löven är ett jävla bajslag med massa bajsfans :-)

Joslan00: Skulle tro att folk tänker att Löven är ett större hot.

Varför har folk här inställningen att de hellre ser Karlskoga i SHL än Björklöven. Tycker det borde vara givet att Timrå håller på Löven. Endast 3 timmar transport till Umeå, ungefär som till Gävle. Bra med fler norrlandslag i SHL. Karlskoga liksom, vem vill åka dit?

Cobbel: Nåt måste det väl skrivas om även under lågsäsong tänker jag. Sen är det väl inte alla som lyssnar på podd heller så det är väl positivt att även dom får ta del av vad Nubben säger.

jk: Fast det framkom ju att det inte finns nåt gällande avtal i alla fall. Ingen dold klausul eller optionsår eller dylikt.

Han är klar!!

Men håller med dig i övrigt, kvaliten på ST är riktigt låg nu för tiden. 👎

jk: Jamen det är väl deras nya grej, allt för att de ska generera klick på hemsidan. Från podd-intervjun med Nubben så delade de ju upp den i typ 3-4 olika artiklar som syftades till saker Nubben egentligen hade besvarat under utbildningen.

Kulltorp: Okej så en total nothing-burger med inget nytt öht, ST i ett nötskal

jk: "Spel i SHL kommer det att bli, men går han till Timrå även om Karlskoga tar steget upp?

– För Tim är det just nu fokus på Karlskoga, han har gjort en jättefin säsong. Jag ser det positivt att han tar steget upp nästa år, säger Barkemos agent, Robin Borg.

Har han någon klausul i kontraktet med Karlskoga?

– Han har ett utgående avtal.

Därmed ska det inte finnas något som binder Barkemo till Karlskoga, om inte parterna skulle förhandla fram en förlängning."

Villervalla: Nån som kan summera för oss bakom paywall?

Villervalla: Positivt vilket man tackar för. Nu hade jag hållt på Karlskoga i finalen helt oavsett, men nu slipper man ju sitta och vara orolig och sitta och hoppas på att Löven vinner. En alldeles fasansfull känsla.

BlackBay: Skulle kännas grymt kul med nya matcher mot Löven.

Andersson: jo denna gång blir det verkligen ett "nytt" lag som går upp och inte något som varit i SHL nyligen.
Är uppe i Umeå på jobb och det känns verkligen i omgivningen att det är nåt på gång här.
Biljetterna till finalen tog slut på några minuter. Medlemmar hade förtur till biljetterna så de som inte var medlemmar hade nog inte lätt att få biljetter.

Intressant ändå med en final mellan 2 lag som är kända för att aldrig lyckas gå upp

JanneH: Synd att Björklöven har fördel med lång vila, annars tror jag BIK kunnat bli livsfarliga då man är ett "lag" medans björkis är ett gäng divor.

Montén Python: Nu tycker jag vi bestämmer en gång för alla att BIK spöar Blötröven och går upp i SHL men de får klara sig utan Barken eftersom han är stenklar för oss

Nu behöv lite MÄN i lage mä....
Lit tyngd å somm prat utrikeska!!!
Nä komm dä Nubbsen???

jk: Det var väl samma med Bernhardt när han var "klar" för oss. På EP stod det att hans kontrakt gick ut. Men hade hade nått optionsår som inte stod med eller vad det var. Som gjorde att han hade gällande kontrakt med Modo om de gick upp?

Men i fallet Barkemo så har det ju varit väldigt tydligt i alla kanaler. I det officiella uttalandet från Karlskoga så skrev han ju på för ett år med.

Tycho: Eliteprospects är ju inte alltid felfria (t.ex Henrik Borgström som länge stod 25/26) men länken är är ju solklart bevis på att det är rätt denna gång.

Som sagt med allt Madhawk och Sanny har pratat om att det är en dundervärvning för oss så skulle jag säga att det är 99% klart.

Rip Kirby: Gick ganska bra för oss när vi sparkade en tränare som var en del av spelsättet.

EXPLORERSMÅLAND: Allt talar för att han lirar med oss.

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Ja det tog slut...

EXPLORERSMÅLAND: Det jag ville förklara är att han inte har ett gällande kontrakt om de går upp. Inget annat.

Barken kan lik gärn spel i Boförs om dä gå upp!
Finns ing garanti för att hann lir hos oss...

Rip Kirby: Som jag fattat det så har han bara kontrakt för denna säsong med BIK. Så då ska han välja att skriva nytt kontrakt med BIK om de går upp. Han har inget gällande nästa år som jag fattat det.
Uppladdat:

500x0-img3945.jpeg

Gavelo: Du är på fel del av forumet vad hade du förväntat dig?

Andersson: Ja men de har mer eller mindre tvättat bort den stämpeln även om den lever kvar hos media.

Söderöver: Ja det är tråkigt när vissa grisar ner för alla andra.

Gavelo: har ni inte avtal med Anticimex?

Dom brukar kunna ha jour…

Det är trist när det blir ovärdigt.
Klart ni ska få sörja divingen är slut för säsongen utan att false flag operationer pågår.

Vi kan inte hämta dom tyvärr.
När vi omnämns som ”horungar” i ert forum och skribenter från ert håll dyker upp och förklarar Timrås brister i spelet under tunga stunder här så bygger vi grunden för ett dåligt samspel.

Kan man städa upp i det värsta och låta rivaliteten skapa energi där den ska vara så kanske vi får det lite bättre på sikt men fram tills dess får vi nog bara leva med dessa dåliga taktkänslor…

Andersson: Hejsan
Kan ni ta tillbaka gso321 och sätta hen i fyllecell eller något, rätt tröttsamt att hitta en råtta i brevlådan förklara hur patetiskt dåliga vi är och lite annat personligt också.

Tack på förhand !

Har följt allsvenskan för lite, men visst var BIK ärkegris-laget för ett antal år sedan?

Mmm…

Så var det klart…

Nu är det bara ett filmargäng till som ska ha sin karma innan det boksluts…

Nu får BIK vara klara med.

Vill gärna prova Barkemo så nu får jag hoppas att Burkölen är redo att spela en bättre hockey.

Om jag hoppar tillbaka till SAIK så märker man att bredden, när den fungerar som den ska, saknas ikväll.

När det blir lite för snällt och smällarna glesas ut och Lindholm saknas så bleknar SAIK och det blir plötsligt fullt möjligt för Fuleå att stänga ner mer…

Hoppas dom får igen Pudas nu och att dom stänger den serien i nästa match hemma.

Hoppas att vår bredd kan tugga lite taggtråd och bli lite jävligare med…
Då har vi ju iaf nytta av trubbigheten.
När dom gjort sig lite mer osams med motståndare och köpt konceptet att Timrå är ett lag och att där ska lojalitet och stolthet ligga under matcherna kanske man rent av kan önska matcher mot m0d0 igen.

Men innan dess att våra spelare börjar brinna lite och visar det är derby slöseri och filmarna kan hålla sig kvar en våning ner tycker jag.

JanneH: Det gör jag oxå

bar mofftak: Rahimi har lagt av hoppas jag. Oavsett vad Barkemos kontrakt säger och att Löven vore bättre för oss (resmässigt och publikmässigt) så kommer jag hålla på BIK

Knylan: hittade en intervju med Wilhelm från 1.5 år sedan i HV podden. Verkar vara en riktigt reko kille med fötterna på jorden. Nästan för mycket fötterna på jorden haha. Har inte ägnat en tanke åt Hallquisth förrrän idag, så blir lite nyfrälst här.
Blir mer och mer övertygad om att han bara behöver få förtroende så kommer detta att gå galant (förstår att det sket sig big time i SSK nu). Började spela ”sent”, liten klubb, låter lite som han bara var ute och körde. Sen startade den riktiga skolningen i HV, riktigt utveckling, stort förtroende på slutet, sen ett steg tillbaka. Klassikern.
Det kan vara så att denna säsong eller nästa är supersuccé och vi sitter på ett pinsamt billigt kontrakt kontra vad man får ut.

Sportrådet kanske briljerar här. Sånt här får igång mig.

Segling är en grej för honom också och en pappa med vm-guld i segling. Mina fördomar om seglare är positiva. Brukar ha en bra skalle.

Rip Kirby: Hinken hade nog en behaglig förstatid i den där rollen när det rullade på och han fick sitta och pussla i godan ro. Sen börjar det gå lite tyngre och då börjar de dyka upp där på kontoret: De Riktiga Experterna, de som varit med förr. Sen är det igång.

X-Län: Jag undrar ju på allvar om någon vet till 100% att Barkemo är klar för Timrå oavsett om BIK nu skulle klara av att ta klivet upp? För i finalen kommer jag hålla på Bofors till flera tusen procent oavsett situationen med Barkemo.

roger_sundsvall: magiskt.
Det hade dock varit bättre dom missat i finalen av den enkla anledningen att bik inte ska kunna ta sig upp.
Nu hoppas vi på löven

Peja: Sant. Men från början till slut var det helt fel att ersätta Mattias Karlin med andretränaren Fredrik Andersson. På vilket sätt är det att försöka sig på att göra något bättre med en tränare som redan är en del av sättet man spelade på?

Smörgåsen : Sägs vara klar för Jokerit nästa säsong enligt finsk media

Rip Kirby: Karlskoga har ju byggt laget och spelet i år efter år. Det var väldigt jämna matcher när Brynäs slog ut de för några år sedan. Svårt att värva ihop ett lag inför säsongen och slå en så väloljad maskin över 7 matcher. Modo hade behövt en bättre stomme men svårt när man degraderas…

Smörgåsen : Pengar hade man kanske, men man la dom uppenbarligen inte alls på rätt spelare, för dom har inte klarat av att bära Modo på hela säsongen. Dyra "namn", kanske, men inte alls rätt spelare för Modo som lag, tränare och/eller spelidé.

Rip Kirby: Med tanke på budget så är det fiasko av Modo

Rip Kirby: Exakt. Sen att det finns experter som Wennerholm som inför säsongen såg Modo som storfavoriter. Och andra experter som såg Kelleher som en världsspelare. De kan inte hockey!

Modo hör hemma i HA!

Kulltorp: Modo kommer fyra i serien, sen åker man mot serietrean BIK Karlskoga i semifinalen.
Någon får mer än gärna försöka förklara för undertecknad hur Modo helt plötsligt med dessa förutsättningar kan bli favorit i den här matchserien?
Enligt mig är det bara fullt logiskt med BIK i finalen.

« · 3022672 · »