steveroper: Jag är stum av beundran. Var totalt uppgiven efter första… det blir som vanligt mao. Sen det som händer… I love. ♥️ Så ska det se ut. Varje gång 💪
Hoppas Malmö känner sig mätta på tisdag. En sak som inte går att göra mot Malmö är att spela runt sargen. De vinner fan varenda duell. Måste spela rakt på tisdag!
Det här var också helgen då det i kaptenskretsar myntades två nya sägningar; "Att göra en Lander". Visa sitt lag hur man hanterar ett pojklagsmisstag genom att statuera exempel och sedan uppträda som Lejonkungen på Anabola. Och så det diametralt motsatta "Att göra en Rundblad". Dvs göra ett pojklagsmisstag och omgående avvika från allt ansvar med svansen mellan benen. Därefter fortsätta matchen med en ryggrad som lämnats kvar i omklädningsrummet
Karlsson74: Var på plats, 5500, fullsatt. Underläge 1-4 med 4 minuter kvar, kvittering 19.57 och vinst på straffar. Kan ha varit Mackan Matthiasson som avgjorde.
Villervalla: 1985-86 möter Timrå Hammarby i forna Allsvenskan (föregångare till nutidens Hockeyallsvenskan egentligen). Den spelades efter jul och bestod av de två främsta lagen i varje division 1-grupp (norra, östra, västra och södra). Hemma- och bortamöten följdes av en radda halvkomplicerade playoffrundor innan lagen till dels kvalserien utkristalliserade sig, men även "direktkvalet" mellan lag 1 och 2 i tabellen. Vinnaren i bäst av fem direkt till Elitserien.
Och i den serien möter Timrå IK då Hammarby och jag är på plats. Man spelar helt värdelöst och hamnar också i underläge 0-5, men lyckas ändå vända och vinna med 7-6.
Säsongen 2000-01 möter Timrå HV71 på hemmaplan och ligger under med 0-4 efter första perioden. Men spelarna lyckas hitta krafter att vinna och det är INTE Sanny Lindström som gör det avgörande målet till 6-5. Osäker på målskytten. Det kan ha varit Per Styf.
JanneH: Ser nu att jag skriver saker som andra redan skrivit. Får skylla på att jag var på matchen och nyss hemkommen. Risk att detta även skrivits då men jag måste berömma Freijs skridskoåkning och rörlighet över hela banan. Tror en Timråit med siffra 5 ler i himlen. Sammanfattningsvis var 2 tallar starkast när de blåste i träa idag, skål Timrå vänner
Jag är glad och stolt över att jag bidrog till swishkampanjen för att få hem Lundmark! Även om han är en spelare för tredje eller fjärde kedjan så är såna killar så jävla viktiga för laget!
Stridhsyxa: Ja spelar vi såhär är vi svåra att möta, det är inte som media säger att Fbk klappade igenom. Det är så jäkla enkelt att säga att Timrås motståndare inte kommer upp i nivå, men ikväll var det faktiskt Timrå som var riktigt bra och hade för en gångs skull studsarna med sig.
Montén Python: kul att vi går under radarn när detta kan ha varit säsongens resultat för att kugga i på riktigt. Lander håller brandtal efter 1a perioden, efter att själv ha bjudit på ett mål. Lundmark sitter där i omklädningsrummet med stora ögon och lyssnar. Lander går ut och gör två mål. Lundmark gör ett mål och blir så berörd att han gör sig själv, men framförallt, Lander stolt. Lilja gör mål. Sheriffen gör det kanon, alla gör det kanon. Här blev gruppen kära i varandra, här valde vi att dö för varandra. Från och med nu är det på riktigt. Fasen, han fick ihop det ändå, käre Nubben.
Söderöver: Läste Expressen lite snabbt. Haha, jadu.
FBK kollapsade heter det.
Hade det varit tvärtom så hade rubriken varit.
"FBKs överkörning"!!
Givetvis att man får ha fötterna på Jorden litegrann. En sån här match vinner vi inte många gånger med så stora siffror mot FBK. Men man får njuta av segerns sötma i alla fall!
Fantastiskt att vinna över gnäll tössa trots att domarens horribla 1a period. Sen gör man en fantastisk match alla stämplar in till 100% men vilken jävla super KAPTEN LANDER är snacka om hjärta och brinna för TIMRÅ nu blir det seger pilsner skål 🏒💪🇦🇹🍻🍻🍻🍻
Nisse på Mon or: men nu kan man på allvar säga att FBK-spöket äntligen är borta efter alla dessa år. 3 segrar av 3 möjliga och 12-3 i målskillnad. känn på den.