1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608339 inlägg · 6214 ämnen
« · 2977363 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2026-01-27
Jahapp, var det matchen?

vonDöbeln: alltså Malmö spelar på att vinna närkamper och lasta in puckar.

Nog spelar vi en bättre hockey?

Mer intentioner hos oss.

Walli formationen skulle behöva vaska fram en chans till för då känner jag i lilltån att det ringer!

Mycket hakningar och fasthållningar från Malmö nu!

Låt benen gå boys!!!!

JonteD:
Nej vi är inte dåliga, vi är klappsämst

Joaqino88: Lugn bara vänta lite!😎

Joaqino88: Kommer bli nått jävla skitmål som dom grisar in.

JonteD: har dock en olustig känsla att Malmö avgör i slutet

vonDöbeln: Vi e då faan inte dåliga!!😎🇱🇸

Om vi lyckas stjäla poäng i den här matchen så är det fanimej SM-guld till Tallnäs i år

Montén Python: Ja, det är jag också inne på. Men han har massor kvar när det gäller att avgöra när det är läge att spela enkelt och inte.

Har pääjärvi nån beef med tränaren?man bör kunna slå en passning i en förstalina i shl

Woody Jokinen: Får mest vibbarna av att Forsmark är en rätt bekväm spelare. Inte den som tränar bäst och mest, Hur är tävlingsviljan och drivet etc?

Inget ont om att kidsen är med och bidrar till klacken, men det säger en hel del om att det fattas vuxna röster med rätt styrka.

vonDöbeln: Släktingen sköter sig!!!! Bra räddning där!!😎🇱🇸

vonDöbeln: och Juel läser spelet fel i flera lägen nu med…
Ger bort puckar i onödan.

Kan hellre blockera än att chansa.

Juel håller puckarna, viktigt.

Tommy, SNÄLLA ta för guds skull av Forsmark från isen. Han har ju verkligen inte ett enda rätt

Jag tycker Walli, Forsmark och Sundin ser heeeelt färdiga ut…

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Haha! Inget röka, bara lite rödtjut till lövbiff med pepparrot och pommes. Men va fan jag är lite rädd för nån mesig lösning som Montén, Fredrik A eller Morten Madsen. Den jag hoppas på är Henrik Stridh.

JonteD: ja vi har trampat igång.

Men lite det Samuelsson pratade med Adam Johansson om.

Vi är goa med varandra men nu är det viktiga poäng och vi måste vara redo att bidra även med lite vilja att avgöra!

Kliv fram och smäll dit den.
Leta inte en pass i onödan nu..

Söderöver: Vi e då faan inte dåliga än så länge Vi e faan bra tycker jag!!!😎🇱🇸

Nästan imponerande att vi inte sätter den med vårt pp1 där…

4 farliga avslut som vi lyckas göra ofarliga…

In med lilja!
Hehe!

Varför i hela friden drar inte EP högt första kryss där?

Genborg bjuder ju på det! Han gör att målvakten måste vara redo i mitten men EP vill verkligen inte…

Synd…

Mer killer fakking instinct nu!

Sluta fakking lalla och respektera vinsterna!

Bidra!

Vi behöver 3! Inte 1 inte 2 VI SKA HA FAKKING 3!!!!

Tom Topp: Du hade jag haft lite mer stålar i mina aktier då skulle jag köpa Juel o fixa så att han ska va i Timrå!!😎🇱🇸

Söderöver: Älskar Dalle ( No1 for ever..) som alla andra men borde pricka mål oftare med tanke på alla chanser han får…

vonDöbeln: Grejen med 28 är ju inte att han saknar förmågan. Han skulle behöva en kurs bara.

Barkborren: mm men Dalle är inte hundra det är for sure!

Han är bra som fan och given PP spelare men det måste vara bättre att försöka hjälpa honom bygga axeln lite för resten av serien.

Hartmann tycker jag ser taggad och tänd ut men han har en tendens att försvinna i PP med svagt passningsspel.

Får han order om att bomba i PP kanske det blir bättre…

pingvin: Nej.
Om vi kan nöja oss med vilken tränare som helst så behöver det inte vara en modoit iaf…

Eugen Sandberg: Vem skulle inte acceptera om det var god stämning och alla trivdes? Finns väl inget negativt med det. Han kanske uttryckte sig klumpigt men det låter inte som att det är den aspekten av det som ska accepteras. Hoppas jag har fel.

Eugen Sandberg: Nej, givetvis skall det familjära vara till vår styrka som sagt! Något som jag tror en klubb som Skellefteå ändå också haft på sitt vis.

Det viktiga blir i min bok att vi i helhet blir lite mer kaxiga i vår approach som sagt. Som också Samuelsson trycker på lite grann. Något jag faktiskt tror gör oss mer attraktiva för spelare som ett alternativ att spela i!

Våga tro på att vara vinnare!

neutral:
Ändå skönt att va Forsmark, signa ett nytt treårskontrakt och sen bara casha in massa stålar utan att hålla ens HA-nivå

Montén Python: jag litar på att Z tar tag i det där. Vilket fall som helst så är jag jävligt nöjd med att dom är fyra som bestämmer!

Rico01: Det känns inte alls orimligt.
JAG, anser att ingen är klar för en plats i NHL, och de verkar trivas otroligt bra med varandra och Timrå IK.

Mustard Tiger: det finns väl inget motsatsförhållande i det? Om styrkan i föreningen identifierats som en unikt familjär känsla så nog fan ska vi bevara och tjäna på den!?

Sen som Tommy snackat att man måste kunna stänga av det när man kliver in på isen är väl utvecklingen. Inte orolig för att vi kan lösa det med stommen vi har.

Alternativet vore ju att tro vi ska konkurrera med Frölunda och andra större föreningar på deras villkor. Låter dumt tycker jag.

neutral: den där var bra!

Samuelsson, i tredje….
Hämta en geting!

Hahaha

Söderöver: Största problemet är nog inte att få andra att skjuta. Det är att vi riskerar på slut på plexiglas i lagret

Modano: XACT BRA SAGT VILL INTE SE NÅN LÄPP SUGANDE SLÖFOCK I TIMRÅS BÅS!!!!!!!!🤬🤬🤬🇱🇸

Kulltorp: Det jag hoppas på är att Linus, Freij och Genborg får ett år till tillsammans i Timrå så kanske vi har en trio hemvändare att se fram emot när deras utlandsäventyr är slut och att de utvecklar ännu mer känslor för klubben likt dagens hemvändare!

VI VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 🥳🥳🥳
LÅT DÄ RINNA LÄTT IKVÄLL 🍹🍹🍹
HALLELUJA 🙏🙏🙏

Mustard Tiger: Jo, njae den där intervjun osade inte "framtidsvisioner" riktigt.

Jag ser gärna att vi får in en tränare som verkligen vill driva framåt. Visst det måste ju inte vara en Jokinen som kör nått slags eget race.

Men gärna en som "ställer lite frågor" till sportslig ledning och styrelse, att vilja driva oss framåt och bli lite mer kaxigare och ha lite mål att vinna nått.

pingvin: nu är du bara tyst!!!

pingvin: Hur ska vi ha råd med 300 kg räksallad i veckan? finns inte på kartan

Woody Jokinen: Ja absolut.
Men han smyger i det tysta liksom.

Så himla underskattad. Ge han ngr år till så är en ny Lander.

pingvin: vill du har hit Karlin!? Sista tränaren jag vill ha för Timrå.

She: Helvete vad han dräller, vi fastnar i egen zon hela tiden när han är på isen. Malmöspelarna jagar skiten ur han och Forsmark skiter på sig hela tiden.

Kan vi spela Lundmark eller Hartmann i PP nu?

Om inte så måste Freij ta avslut så vi får lite variation.

Nu lägger dom tungt fokus på täck vid Dalle och andra sidan trots snabba sidledspass så får vi inte avslut från andra sidan.

Kulltorp: Har också tänkt kring Eriksson. Att han är en riktigt solid center på SHL nivå. Men frågan är om han räcker till för NHL!

Signa flerårs som sagt, en att bygga vidare på när Landers karriär kanske börjar dala!

Frågan är bara hur mycket Djurgården skulle locka om de börjar visa intresse bara?

Eller känner han sig färdig med DIF om Wikegård sitter kvar som sportchef? Då det sket sig lite mellan dom 2?

Montén Python: Gillar verkligen inte att Nubben pratar om att tränaren måste ”acceptera” den familjära känslan. Det osar inte kravställan och vinnarmentalitet precis. Var det inte det Tommy pratade om i hockeypuls att man måste jobba bort?

Ser bättre ut,lite virrigt ibland

Woody Jokinen: klart bättre andraperiod.... fortsätter vi likadant i tredje kan det gå vägen

She: Forsmark trivs bättre under en korkek...

Kulltorp: Och med enormt mycket större självförtroende efter Junior-VM! Fan, han har ju magiska dragningar. Bättre skott så är han snart första center.

JonteD: Vill bara slå ett slag för Linus Eriksson.
Så klok, så smart! Så ung!
Inte ett misstag under matcherna.
Ja, skott och annat kan utvecklas men WOW!!!

Tror inte han kan få ett NHL kontrakt då det finns en uppsjö av canadicker med hans skills.
Signa långtidskontrakt please.

« · 2977363 · »