Stridhsyxa: Jag tror på Heikkinen, självklart inte som ersättare till Dahlen men tror han kommer knapra in några mer mål på Dahlen-potten nästa år. Väldigt tydligt att han behöver nån som kan bana upp och sätta han i bra lägen för hans skott är det inget fel på. Lilja, Hartmann, Westfält, Pääjärvi har jag väldigt svårt att de ska fylla några större mål-hål efter Dahlen.
bar mofftak: Jag tänkte också Tälje, men den där tränaren som du tar upp kan ju bara dra eller nåt, så dom går bort därför. AIK kan vara en kandidat. Fullständigt säker på att dom åker ur direkt är man också. Även säkrare än m0d0.. hur nu detta ens är möjligt..?
Stridhsyxa: Jo så är det. På förhand är truppen sämre nästa år och titta hur det går nu. En kämpaseger imorrn mot Öje skulle ju höja slutbetyget något.
Stridhsyxa: Är lite inne på ditt spår här, vi ska överleva denna säsong först. Vi kan börja prata nästa säsong när vi löst problemet som är på ingång nu.
Annars kan de mkt väl vara vi som är nästa lag liemannen HV käkar upp i slutet av säsongen.
Andersson: Vi är i omg 49 nu och kval är fortfarande ett reellt hot. Med Dahlén i laget… Vi saknar fortfarande ersättare till framför allt Hållander men även Kapanen (tekningar, center). Vi är redan mitt i ”det kan gå fort”. Nästa säsong är troligtvis avslutning på starten av det kan gå fort.
99% säkerhet att vi går minus på Dahlén-två andra. Då har vi inte ens ersatt det vi saknar denna säsong.
Alla i hela laget måste slå personbästa upphöjt i 54. Eriksson ska vara totalt gjuten i en topproll. Genborg ska vara ett jävla monster 24/7 och totalt odödlig. Freij ska vakna på rätt sida varenda dag och bli ett jädra spelgeni. Då kan vi hålla oss över vattenytan med sänken som Lilja, Heikkinen, Hartmann, Forsmark osv.
Köp en trisslott om vi har en bättre tabellplacering 26/27 än 25/26. Sanningen.
Andersson: Såg just Oskarshamn avgöra mot Almtuna. Play in i HA alltså... Det är där vi kommer vara om två, tre år om inte skutan ändrar kurs snart. Fy fan.
bar mofftak: Hehe. Jag tror man får räkna med att Östergötland/Småland/Blekinge/Halland/Skåne har mer än 4 lag i SHL. Då är Kalmar ingen dum addering, bl a av egoistiska Timråskäl.
Maktankan: "Södra Sverige" tänker jag. Men du har en poäng i att Kalmar nog kan vara en väldigt fin räddningsplanka, de har inte hundratals miljoner att köpa spelare för. Kalmar och Tuuralas säsong förjänar kanske att sluta i SHL.
bar mofftak: Vadå, den delen av landet, undrar en Kalmarbo? Växjö kan mycket väl vara enda lag från Småland nästa säsong. Nu tror jag du tar HV och även Oskarshamn givna i ekvationen. Däremot tycker jag att brist på tradition och brist på vettig hall (fin, men pytteliten) talar mot Kalmar. Men det skulle vara gott att få ett par "hemmamatcher" på hemmaplan. Dessutom är jag övertygad om att KHC blir en go räddningsplanka i så fall. Bl a Tuurala och Diaco är redan borta inför nästa.
Rip Kirby: Svårt val i år. Det hade varit kul om SSK tog klivet upp, men de har en tränare som man inte unnar någon framgång och han är ett sånt sänke att de knappast har någon chans. Löven är ändå från Norrland men de har minst 6 fingrar och är allmänt avskyvärda. Kalmars resa är jäkligt rolig men vi behöver verkligen inte ett till lag från den delen av landet i SHL. Både MoDo och Freddan har haft sin chans i SHL, bra ekonomiskt för oss men de kan få gotta sig ett år till i HA. AIK kanske? Hyfsad resa för oss och de har nog inte riktigt ekonomin för SHL.
Andersson: Jaha, vilket brödgäng ska man hålla på i SHL-kvalet nurå? Nu lär Löven mosa precis allt som finns i vägen, vilket jag trippel-hatar redan nu..