1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581143 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28

« · 2455581 Till forumet


Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
En trea till tack
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
T T: redan 1 pinne mer i år än på hela förra året!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Det här är ju dock för dåligt. Visst, de säger att 500 pers är inte omöjligt att de tillkommer under matchdagen. Eftersom det är lördag och löningshelg med kan jag tänka mig att man kan addera ett par 100 till på den siffran. Men över 5000 är högst osäkert, för dåligt som sagt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
empa11: tycker det är jäkligt bra jag med tanke på att december el helvetes räkningen ska betalas denna månad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
snushane: Så typ alla andra lags fans har inte elräkningar att betala? Flesta arenorna ligger i sämre elområden med. Tänker för att majoriteten håller deras snitt eller mer, medan vi ligger betydligt under.

Mot Rögle var vi den enda arenan som hade under snitt, med 1300 (!) personer. Brynäs, HV, Luleå som går betydligt sämre än oss påvisar mycket bättre siffror.

Men absolut, vi kan gömma oss bakom att vi har det jobbigare än alla andra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
empa11: Det är inte allt såklart, men matchen går på TV4 idag, det kanske spelar in lite. Men, det är såklart tråkigt..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Otto1: Kan du nog ha rätt i. Vilket gör det ännu mer irriterande, är det någon gång det är extra viktigt att vi ska ha fullt och bra tryck är det ju matcher som sänds på bästa sändningstid inför hela pöbeln. Vilken reklam!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
empa11: För dåligt, tänk att det sitter barnfamiljer just nu med elräkningar på över 10.000, klart det kommer märkas av. Det är ju inte en helt normal tid. Nä jag tycker inte det är för dåligt under omständigheterna.

Edit: Såg att det tagits upp under, missade det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Synct: Återigen, vi i detta område är inte de enda med högre omkostnader. Om jag ska köpa den förklaringen behöver jag data på att det är samma nationellt, vilket det rätt tydligt inte är hittills i alla fall. Eller de ska fan påvisa värre siffror än oss t.o.m. för att det ska vara applicerbart, elområde 2 har väl stundtals haft tredubbla vårt kilowattpris? Vi bör nog sluta ursäkta våra tillkortakommanden med att det på något sätt skulle vara mer synd om oss.

När det var katastrofsiffror mot Rögle (för ett lag som låg 6a och hade chans att rycka vid strecket), då skylldes det på årets fattigaste månad, indexhöjningar och för många hemmamatcher på kort tid. Samtidigt har ett lag som Brynäs nästan fullsatta siffror trots att de kämpar om negativt kval.

Den här satsningen vi gör nu som det talas om i alla kanaler och som det finns stenhårda förväntningar på verkar bara gälla spelarna på isen, i alla fall sett till senaste veckor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
empa11: Sundsvalls publiken är svårflörtad, det är sen gammalt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
empa11: Jag hade inte köpt en lösbiljett idag om jag inte hade haft årskort, det kan jag erkänna(och jag älskar att gå på hemmamatcher), just pga alla stigande kostnader såsom el och bolån osv. Klart pengar finns till biljetter, men då allt stiger i en rasande fart så hade inte jag prioriterat det när jag kan se matchen på tvn. Men som sagt, alla är vi olika och det är ju helt omöjligt att sia om det är just därför det ser ut som det gör hos andra supportrar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Otto1: det är lätt för dom som inte har barn och bor i lägenhet. Dom är det nog inga problem för att kosta på sig en biljett. Hus och kids kostar en del. Och livet handlar inte bara om hockey. Kommer det 4500 idag är det en bra siffra för att vara i fattiga Januari i Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Otto1: Jag förstår att alla har olika förutsättningar. Jag personligen har urusel ekonomi denna månad då sambon gått hem på mammaledighet inför barnafödsel och får halv lön. Vilket gör att jag fått tagit 50% av hennes gemensamma kostnader. Resonerar dock så att jag hellre drar in på spontana restaurangbesök, beställer lite billigare snus samt skippar fredagsbiran på stan och intar den hemma istället.

Har såklart respekt för att alla inte tänker/kan göra samma, men ens verkliga intressen är ju det man bör prioritera av allt man kan dra in på. Det jag tycker blir otroligt tråkigt är ifall vi påvisar en ny siffra långt under snitt. Jag får inte ihop att vi skulle ha fler individer med sämre ekonomi än så många andra ställen i Sverige.

Köper dock fullt ut att fler kanske väljer matchen på reguljär TV som du säger, missade att den gick på 4:an.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
snushane: Jag kan kanske sträcka mig till att 4500 är en ok siffra, kan potentiellt varit lite hård sett till världsläget. Inte helt säker dock, känner fortf. att vi inte alls behöver vara sämre än andra lag. Får klura lite.

MEN, om du tycker 4500 är en BRA siffra, är 5000 en overklig siffra och 5300 världsklass? 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Målet är nästan nått.
Alla som har bidragit/bidrar med 100:- eller mer har chansen att vinna en t-shirt signerad av hela laget. Så fort målet är nått kör vi en utlottning. Lycka till!
Swish: 0730586674
Plusgiro: 320281-9
Märk betalningen med ”VSTIFO”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
empa11: Runt 5000 hoppas jag på. Viktog match vi kan gå ifrån och skaffa oss en fin lucka ner till LHC. Viktigt att fortsätta vinba hemma
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Må bästa lag vinna, lycka till!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
empa11: Det hela är ju en del av konspirationen mot Timrå IK fattar du väl.

När ligan upptäckte att det inte räckte med att domarna fått instruktioner att ständigt ta helt omotiverade utvisningar på Timrå blev man ju tvungen att agera.

"Fan, dom ligger trea trots domarnas insatser! Vad faaan gör vi?!" Hördes en onsdags kväll i förbundets korridorer.

Svaret blev elräkningar och orimligt många hemmamatcher. Man allierade sig med samtliga elbolag och smyghöjde priset per kilowatt till astronomiska summor för alla oss som har ett röd och vitt hjärta. Och som grädde på moset smygökade man antalet hemmamatcher i februari till 38 stycken.

Det värsta är ju att det fick effekt. Timrå ligger inte trea längre och det är inte fullsatt på alla matcher. Jag hatar konspirationer alltså!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Otto1:

Enligt den TV-tablå jag nyss tittade på är det matchen i Malmö som visas i TV4. Vad har du för källa?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp:

Fast nu ser jag på ett annat ställe att matchen i Timrå ska visas i TV4. Idiotiskt att åka till Malmö Arena om möjligheten att se Timrå på TV finns. Stannar nog därmed hemma.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
empa11: som redan tagits upp så är ju våran match huvudmatch och sänds på TV4. Kan ju göra att några marginalåskadare väljer att stanna hemma å fjärta in TV-soffan lite till. Att vi skulle sakna 500 pers pga av det tror jag dock inte är hela sanningen. Ska vi locka fler folk till arean så bör nog laget ta och stapla upp en 3-4 hemmasegrar först. Bästa marknadsföringen vore nog om Jonte gör hattrick, JJ spikar igen och Lander är Lander (chef på ALLT).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
empa11: jaa, klura på Professor empa. Det här är en viktig fråga att lösa. 🤔😮‍💨
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
JanneH: Sundsvall har ju tydligen hemmamatch också idag så det försvinner några dit också skulle jag tro.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Är i Stockholm på jobb och undrar om någon VET en sportbar som definitivt visar matchen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Känns som en nyckelmatch, ska vi ff vara med och slåss om sjätteplatsen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Timrå Isstadion: Ärligt talat kan en hotellobby vara en idé. Förutsatt att de har en TV.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Pinaceae: Såg sedan att O'Learys Hötorget har den listad. Nära mitt hotell. :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
empa11:
"Mot Rögle var vi den enda arenan som hade under snitt, med 1300 (!) personer. Brynäs, HV, Luleå som går betydligt sämre än oss påvisar mycket bättre siffror."

Tyvärr finns det en faktor till som inte nämnts ännu, den här gången.

Om vi utgår från var majoriteten av publikunderlaget befinner sig, så ligger hallen långt bort i skogen.

I Gävle och Luleå tar det mindre än en halvtimme att gå till hallen från motsvarigheten till navet. I Jönköping tar det förvisso lite mindre än en timme.

Men det är inte en kotte som går till NHC från Navet - Beräknas ta över tre timmar.

Hallens belägenhet är en faktor i att stöta bort bekväma medgångssupportrar och det är dem Timrå kan mjölka svenne på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tom Topp: Då är det väl inte optimalt att Rautio ,37 åringen med 15 matcher kvar går ut och gnäller i Media.. 🤔..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Pinaceae:

Nu går det ju också bussar till matcherna. Förvisso blir det en ganska kostsam historia totalt sett: 2 x 45 kr tur och retur från Sundsvall, inträdesbiljett samt mat och dryck. Kan landa på omkring 500 kr om man är hungrig och törstig. Upprepar man detta flera gånger i månaden, som jag gjorde förr i tiden, lägger man alltså flera tusen på hockeyn varje månad. Kanske inte den bästa av investeringar då den innefattar ganska många besvikelser, även om man kan ha lite roligt på vägen.

Arenans belägenhet, ja. Klassisk mark i tallskogen. Lär inte bli någon ändring av den. Skulle bli ramaskri i Timrå om en ny arena byggdes i Sundsvall. Kan lätt förstå att matcherna skulle bojkottas och själen försvinna. Hade en annan uppfattning tidigare.

Skönt i alla fall att matchen sänds i TV4 idag. Har ställt in alla övriga åtaganden med halvkasst samvete. Hjärtat sa mig dock att Timrå i TV-soffan måste prioriteras 🏒
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Karlsson74: 37 år! Jag kan känna att gör ditt jobb och håll ut!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Någon som vet när forsmark kommer lira med oss? inte med idag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Arenan ska ligga där den ligger och den ska inte byggas om. Giffarna har arena 5 min från Oleary’s under sommarhalvåret, vad hade de i snitt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Laguppställningen mot Cluben
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Laken: den där diskussionen har ju varit uppe förut, och visst det optimala vore ju mitt inne i Sundsvall. Men det är för sent, nu håller vi på traditionerna! För mig spelar det ingen roll, jag åker gärna till Timrå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Laken:

Ett för jävla dåligt snitt på grund av att folk på ett tidigt stadium insåg att laget var chanslöst. Tyckte uppriktigt sagt synd om publiken under hemmapremiären mot Hammarby. Led själv framför mobilsändningen också. Fattar att många inte ville se mer av eländet.

Sedan får vi se var publiksiffran landar ikväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tom Topp:

Försent vet jag inte, men det känns mest rätt att Timrå IK ska spela i den egna kommunen. Detta med en ny arena i Sundsvalls hamn var det länge sedan jag trodde på. Annat i Ö-vik där laget spelar i den kommun man har sin hemvist.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: och efter en vinst är det förbaskat trevligt på hockeybussen in till Sundsvall!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Största problemet med hallen är köerna dit och hem, jag fattar inte varför man inte fixade bättre in och utfart när man byggde om vägen. När det var gratismatchen funkade otroligt bra att åka dit för då blev det ingen kö ända till motorvägen, ingen som stod och skulle ha betalt för parkering och stoppade upp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tom Topp: När jag var liten, typ 10 år så gick det hockeytåg till Solbacka. Jäkligt smidigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Enda chansen är väl om flera aktörer går samman + att det används som evenemangsarena för större publiker. Isåfall skulle Timrå kunna hyra in sig. Men just nu känns det väl inte direkt ekonomiskt försvarbart. Intresset måste upp först då avståndet till Sundsvall inte är hela förklaringen. Jag menar Leksand fyller ju arenan då och då och har ett snitt på 6k trots att de inte har någon större ort i närheten. Men Sundsvallsborna är inte de som är kända för att vallfärda, se bara på GIF Sundsvall de har ju inte särskilt bra publiksnitt trots att arenan ligger mitt i stan. Målet just nu måste vara att höja publiksnittet. Blir vi ett slutspelslag tror jag även det kommer öka intresset generellt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Dubbeld: Blir spännande att se vart Palola skall in sen och om Forsmark tar en plats. Som Stenqvist spelat länge nu så ser jag det inte som omöjligt att Forsmark kan konkurrera ut honom redan denna säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tom Topp:

Visst, så är det. Då är det seriös fest. Önskar att så blir fallet även ikväll. Känner pirret i magen nu (till största delen orsakat av snusen, men ändå). Vore trist om vi torskade nu då man ställt in allt annat, men så kan det sluta när man satsar allt på ett kort…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Dubbeld: Samma tredjelina som senast. Hoppas de kommit fram till en lösning försvarsmässigt annars kan det bli jobbigt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Labban: För mig kändes det som att Boyce och Lundin Walli KONSTANT var i egen zon och höll på att släppa in mål mot Brynäs, dom hade det tufft. Dom spelade kanske lite för mycket, iaf Boyce och Lundin, Lundin håller väl ungefär Boyce klass nu. Har för mig att dom vart extremt nedtryck i egen zon, för att sen vara inne något byta senare och bli lika nedtryckt, så jävla schleten kan ju inte toppkedjorna vara då.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Sputnik: vad ska Svensson göra? Ska han accetera att sitta och vänta match efter match? Tror inte överhuvudtaget han får plats i topp 6 just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Synct: Såg vi samma match eller menar du egentligen 3e linen ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Knass: Pääjärvi-Andersson-Alvarez menar han.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
HKN: tror ändå att Svensson med rätt förutsättningar som finns nu, med full trypp får ut mer av sitt spel när han inte behöver spela lika många minuter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Zäta75: Har sålts mycket biljetter under dagen så närmare 5 tusen blir det nog. Riktigt bra (Y)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
hockeyärnice: Jobbar vi in en topp 6 plats och får möta typ Färjestad så har vi ju hyffsat korta resor plus fullsatta läktare i minst 2 matcher. Det skulle kunna vara guld värt för ekonomin!

Även om det iofs sportsligt innebär att vi har potential att dlå ut Frölunda så kanske bättre med dom även om det blir längre resor.
Låst ämne

« · 2455581