1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576240 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28

2457169 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
cloon:

Hade varit trevligt. Var på många matcher den säsong Malmö gick upp, men efter det har jag nog bara varit där när Timrå stått för motståndet. Väl mött hoppas jag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Då kanske vi ses där .. brukar kika någon match då och då !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
cloon:

Ska försöka att ta mig till Malmö Arena för play out när det blir så dags. Vill inte heller ha kvar HV. Malmö har blivit ödmjuka efter många år av motgångar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: vi får verkligen hoppas Malmö skickar ner Håve om de möts. Det räcket med två lag från Småland och Malmö är ödmjuka.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Greven:

Minns faktiskt ”Bullas” solomål också. Vi hämtade upp ett 0-2-underläge i den matchen, så det var ett roligt minne. Vändningen (2-1) mot FBK likaså. Tror att den närsynte Perreault gav sig till känna i den match när ”allting” gick in och vi hade hela 6-2 mot MoDo inför sista ”perren” (blev 7-6 till slut). Spiken i kistan var kanske när vi tappade 3-1 till 4-6 mot Leksand strax före jul. Ingen höjdarmatch av ”Pekka”. ”Slagsmålsmatchen” mot DIF var nog en annan än den jag gick på (5-3-vinsten).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Greven:

Kan bara hoppas att du får rätt. Dock har även Malmö rätt mycket att förlora på att åka ur. Känns i så fall som att de landar i HA för att stanna där för en lång, lång tid. Å andra sidan kollar jag gärna på matcher i den serien också. Får i så fall chansen att se MoDo, som antagligen inte går upp i år heller 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Vem fan ska Paoblo Pet på tissda??
Vi har ju haft ett vinnande koncept nu i 3 raka!!!
Ska vi splittra linorna nu??
Ska bli spännande å se i Templet i Jönköping!!
Vakna nyss i hemmabaren å nu kör vi ” Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar ” igen !!🥳🥳🥳
Halleluja 🙏😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Har en känsla av att Malmö kan ta HV. Tror HV:s självbild kan slå tillbaka på dom. På något sätt känns det som HV har mer att förlora på att åka ur och därför kommer det att knyta sig.. Dom har ju nyss misslyckats i ett play out också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Se där ja...Själv stod jag oftare på södra vid klacken men just den där matchen var det så jäkla fullt när man kom så det fick bli plats där plats fanns. Man kunde väl gå in i hallen där nere i hörnet ungefär där spelarna gick in från sitt omklädningsrum som på den tiden låg fristående så hamnade rätt naturligt där den matchen.

Roligt när man läser resultaten från den säsongen. Minnen från andra matcher poppar upp, ex Bullas solomål i 2-2 mot Frölunda när Bulla vickar på höften vid offensiva blå och Frölundabackarna skingras åt varsitt håll... Den närsynte Modo-keepern var väl den säsongen också? Ben Perrault go go go. Slagsmålsmatchen mot Djurgården... Den otroligt tunga förlusten hemma mot Brynäs när sista tåget skulle gå osv osv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
bar mofftak: Vad hette han? Nubben?? Konstigt namn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
bar mofftak:

Brynäs kollapsar nog inte igen. De förtjänade knappast segern igår, men mot ett Malmö som nästan alltid hittar nya sätt att förlora är det liksom bara att håva in tre poäng. TYVÄRR måste jag säga, då SHL-hockeyn i min stad lever på lånad tid. Om inget annat kommer emellan vill jag fan sticka till arenan och dra mitt halmstrå till stacken för att försöka rädda Redhawks kvar i serien. Har av olika anledningar bara sett matcherna mot Timrå hittills. Magiskt i sig, men tragiskt om man aldrig mer får uppleva en SHL-match i liveformat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Greven:

Ja, där har vi det ju. Svart på vitt. Från 0-5 i premiären mot SAIK till 1-9 mot samma lag i serieepilogen. Tack!

Stämmer att vi aldrig riktigt hämtade oss mentalt igen efter utskåpningen. Det var som att allting dog i och med Löven hemma. En jävligt märklig säsong egentligen.

Stod precis i närheten av dig förresten. Det var där man brukade hålla till. Såg Arne Hegerfors gå förbi där en gång. Fast det var nog 1977/78. Rätt liten snubbe som på den tiden hade mustasch och överkammad flint.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Nisse på Mon or: Det enda som kan rädda HV är om Brynäs kollapsar igen, men de verkar snarare ha lyckats få ihop någon sorts spel.

Hur många ggr har Nubben byggt lag som fått kvala nu?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Zäta75: HV måste ta drygt 1,5 poäng per match för att nå 63 poäng. Varken HV eller Malmö, som måste ta nästan 2 poäng per match, klarar det.
Tror båda dessa lag hamnar kring 55 poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Helt rätt. Vi hade efter en dålig start repat mod och hankat oss upp till femte plats efter vinsten borta mot Färjestad. Livet som Timråsupporter började ljusna högst betänkligt efter en serie bra prestationer. Sen kom 22 november 1981 hemma mot Löven. 7914 på läktarna. Själv stog jag längst ner på ståplats norra läktaren åt det håll Timrå anfaller i 2 peroder. Värre utskåpning har nog aldrig skådats..

Vi hämtade oss aldrig efter det… enstaka bra matcher men oftast nitlotter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Sputnik:

En riktigt bra idé faktiskt. Ska beakta den. Enda problemet är att jag i ärlighetens namn har lite svårt för att säga upp saker när man väl har fått lite smak för dem 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Sputnik: Såhär dagen efter känns det väldigt bra. Vi har städat av både Linköping och Oskarshamn enkelt i tre matcher. Vi får se om det blir samma med HV som vi nu har två matcher mot. HV kommer att slåss för sin överlevnad och bara desperata. De behöver vinster nu för att ha en chans att slippa kval. Vi behöver fortsätta vinna för att befästa 6e platsen och ev klättra ännu högre.

Jag hoppas att vi inte underskattar HV. Det blir intressanta matcher

Skönt med 3 matcher i veckan igen nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: man kan testa en månad för 29 kr. Man får lite förmåner som pluskund på Aftonbladet med. En gratis valfri hyrfilm på SF anytime som är värd 49 kr bland annat. Så år man intresserad av sådant så blir det ju värt det. Bara att säga upp så fort man tecknat och använda plus månaden ut. 😊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Villervalla:

0-4 efter den första perioden, 0-8 efter den andra. Faktiskt en av mina absolut värsta chocker i Timrå-sammanhang och särskilt som spelet sett riktigt bra ut under några matcher. Inte helt säker, men hade vi inte just slagit FBK med 7-5 i Karlstad innan denna mardröm? Då ville jag faktiskt gå hem, men det var alldeles för långt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Väldigt kul att se Päjäärvi-EA-Alvarez's hårda arbete i det som leder till 2-0 igår. Bästa sättet att svara på en bänkning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Rico01:

Ja, den är plus-låst. Riktigt synd då man för en gångs skull både har tid och lust för sådant. Hade gärna spenderat en timme på det där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Rico01: Ja Lyytinens, Pääjärvi och halva Rindells lön sa han väl. Genidrag utöver det vanliga. Känns mysigt med Kapanen som sportchef inför framtiden. 😊👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
För den som är intresserad har Aftonbladet en timme om Timrå idag. Bl a en längre intervju med Kimmo Kapanen. Osäker om den är plus-låst dock.

Intressant att han bekräftar att Lyytinen, Päärjärvi och Rindell är marginellt dyrare tillsammans än Laleggias hela lön.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
söder över: Den funkar att se i efterhand på tv4 play
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Synct: Ja man är ju livrädd för skador nu.
Kan ärligt talat känna det vore lika bra att lägga ner landslagsjippona istället. Finns knappt nån mer sömnig hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Sputnik: Lander tackade nej senast, tror absolut inte han drar nu när det drar ihop sig. Även om han hade någon skavank senast så finns det fan inte en chans att han tackar ja, tror jag iaf. Timrå går först.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
3 matcher kommande vecka, sen landslagsuppehåll igen.
Höjden på Timråångest vore ju att Hallam tar ut Lander och han blir skadad säsongen ut.
Hoppas ingen Timråit säger ja denna gång ärligt talat med så viktiga matcher som stundar efter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Japp, 10-0 i arslet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
söder över: Begär alltid kompensation i sådana här lägen. Se till att omförhandla det där abonnemanget också, deras uppsägningsavdelning borde kunna ha en bättre deal.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Villervalla:

Hmmm, snackar du om Löven 1981 nu eller? Har skrivit så många inlägg ikväll att man tappat det 🤷🏻‍♂️ Men ”ska ni gå hem nu” låter som den matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Sputnik:

Ingen fara. Fattade ju vad du menade och det var kanske lite drygt av mig att märka ord. Ber om ursäkt för det 😊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Stog bredvid deras klack då, det var ingen så roligt. "Ska ni gå hem nu" ekade jäkligt illa .

Btw, jag och några till försökte få igång hela hallen när vi stog typ på östra läktaren, men det var svårflörtad, vi var ju bara typ 10 st men trodde att man kunde få med 100 till iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Ja motsvara var ordet. Jag som uttryckte mig fel. 😊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Satt i bilen hela eftermiddagen idag.

Höll mig undan forumet…

Bankade igång paddan när jag kom i säng!

Nu skulle det spanas om Timrå kunde följa upp Brynäs matchen med en 3p till.

Då går det inte att starta match helvetet!

Förbannade jäkla C-More!
Mitt i lågkonjunkturen får dom inte till det med sin produkt och jag har tvingat tillbaka mitt brinnande intresse helt i jävla onödan!

Förbannelse jävla dynga!

Arga lappen insmetat på info att semår!

Men kul med en hemma match där det fick bli glans!

Jävligt kul att alvarez näta hatten och även hade ass!
När får man se den produktionen från honom igen?

Jävligt kul att Dahlén gjorde 2!

Svintrevligt med Rindell!

Fantastiskt med 100% i PP!

Vaffan hände!

Jaja! Nya tag på tisdag!
Då jobbar jag när matchen sänds!

Ska maila Cmore inför och påminna dem om att för 550 i månaden vill jag kunna se matchen!

Båda huvudmatcherna var paj idag.

De övriga funkade att se i efterhand.

Highlightsen funkade iaf…

Kull med framgång!

Instämmer med tidigare talare som ville justera målsättningen, om Timrå missar topp tre måste någon AVGÅ!

Haha


Nattinatti!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Kramer:

Minns det också. Gullponkarna Patrik och Peter från Skellefteå/Umeå. Var på plats i denna mardröm. Men ”Pekkas” uppladdning var inte heller den bästa. Löven spelade senare SM-final medan vi åkte ur. Vissa på skolan (i Sundsvall) hade gulgröna halsdukar. Så jävla trist.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Sputnik:

Antar att du menar att motsvara favoritskapet. För att bära det gör vi ju definitivt i nuläget. Till skillnad från tidigare år, då vi knappast var favoriter i matcher mot HV.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Han hade det inte så lätt , Pekka i den matchen, bröderna Sundström förvandlade ju timråbackarna till rundningskoner. 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
kattan: Vore mysigt om vi kunde lyckas bära favoritskapet nu i dubbelmötena mot HV till att börja med. 🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Sputnik: Vi kliver om dom nästa lördag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
cloon: Frölunda ser ut att tappa ännu en spelare i Jacob Nilsson som utgick med befarad knäskada.
De borde tappa lite mark nu med alla skador.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
mikenomad: Ser ut som de restaurerat den sedan jag såg den senast.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Andersson: Jag tänkte på de för ett tag sen med så kollade upp det, reglerna säger att man ej får ha en seniorsäsong i en högstaliga för att vara kvalificerad
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tom Topp: Nyss sett klart matchen efter en heldag med innebandy i Husum. Risk för upprepningar nu då jag inte läst ikapp. Rindell känns som en hybrid mellan Kokko och Koskinen, kan bli bra. Gillar rörliga backar. Lander vill man man ha med sig när det blåser snålt. Dahlén, jag vad ska man säga, finns inte många som han nuförtiden. Märkte att Lytet öppnade höften han också i nått byte. Näe, hörrini, det här känns faan bra inför avslutningen. Alla som kan, nu djävlar ökar vi, det här kan bli bra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tom Topp: frågan är vart och med vem Palola kommer spela? Laget spelar så jävla bara senaste 3 matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Timrågogogo: Det jag skrattade högt åt är att Kapanen kör Nubben-västen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Nubben såg man ju alltid ensam längs ner vid ståplats eller utanför arenan pratandes i telefon. Vilket av alternativen berodde på ställningen i matchen såklart. För egen del så är det Kapanen, Fredrik och Tommy som varit "tjenis" med en annan som bara är där på match eller käka lunch. Fredde riktigt trevlig måste jag säga. Elias Pettersson var annorlunda än övriga spelare då han alltid sade hej först när man träffade på honom på arenan. Han önskar jag ett extra gott i karriären även om han inte behöver det. Dahlén ganska lik där också. Nubben införde ju "förbud" mot huvudbonader i restaurangen och jag glömmer aldrig när 3-4 spelare från J20 gled in med kepsar och Nubben stod bakom dem och harklade lite så var kepsarna av direkt i ett nafs.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Är det bara jag som tror att Palola kommer bli en hit! Känns som en Rattie typ!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
mikenomad:

Jaji, trodde att man sett det mesta…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Timrågogogo:

Hade önskat att man kunde teleportera sig till Isstadion tillfälligt bara för att uppleva några matchkvällar igen. Minns att ”Nubben” brukade smyga omkring i kulisserna utan att riktigt se matcherna. Men det kanske Kapanen gör?

Låter bra med härlig harmoni i laget. För en tid sedan spekulerades det hejvilt härinne om eventuell disharmoni, men så blir det väl när laget har en sämre period.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Andersson: Jag vet att det är hans första säsong i SHL.



Kriterier för att kunna utses till Årets rookie:
– Spelare kan delta i tävlingen fram till det att spelaren högst fyller 25 år det år säsongen startar. – Spelare ska när säsongen startar ej ha spelat mer än 30 matcher i någon professionell högstaligas grundserie. – Spelare kan bara utses till Årets Rookie en gång.

Han kan alltså inte vinna såg jag nu
Låst ämne

2457169 · »