1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581171 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28

« · 2456698 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Synct: Ja , fast nu är det ju Rookie i SHL , där han aldrig spelat förr
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Andersson: Ganska sjukt att man kan slåss om det priset med en NHL säsong i bagaget, haha.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Kapanen är ödmjuk som få och många matcher har jag sett han stå och heja på folk som springer upp i trappen och på väg förbi kioskerna till sina platser. I torsdags på lunchen käkade hela laget på arenan innan de skulle till Gävle och Didde mfl tog sig tid o surra med pratglada matgäster. Verkar vara härlig harmoni i laget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Kom att tänka på en sak idag som ju egentligen borde va given : Dahlen kommer få pris som årets rookie i SHL
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Den var så bisarrt ful att jag blev ståendes i kulverten en lång stund och försökte ta in omfattningen av vidrigheten
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
mikenomad:

Tack för svar. Då vet man. Roligt med bilden i alla fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: En dotter som tränar konståkning där
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
mikenomad:

Nej, Ante förtjänar naturligtvis en eloge för den insatsen. Förresten, vad hade du för ärende i Kattlådan tidigare idag? Kan inte låta bli att undra över saker. Sån är jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Timrågogogo:

Kapanen gjorde för övrigt ett riktigt bra intryck under intervjun idag. Har åldrats med värdighet och kändes allmänt förtroendeingivande med pondus samt bra ordval, trots att svenska inte är hans förstaspråk. Uttalade sig vettigt angående Halloran också, även om jag inte riktigt minns allt. Vill inte jinxa alltför mycket i rådande segerrus, men känslan är att Kimmo nu har inlett en andra lyckosam karriär i Timrå. Hoppas att man kan skriva något liknande fler gånger framöver. Han är kanske den mest stabila keeper vi haft bland alla dessa favoriter, där även sådana som Bosse Ahl och JJ ingår i skaran. ”Pekka” Lindmark icke att förglömma, men 0-10 mot Löven i november 1981 var allt annat än stabilt. Hade aldrig hänt med Kapanen mellan stolparna 😵
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Ante som satt defensiven. Inte svårare än så
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
EG till nästa säsong så har vi en helvetes bra backsida. Och Kapanens följetångs-back i NHL/AHL kan bli verklighet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tom Topp: GE dem inga spelvändningar. Liksom de är nästan lika bleka som Malmö när det kommer till att bygga sitt egna spel och ta sig förbi när det står 5 motståndare välorganiserade. Men uppenbarligen så är det så svårt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Intressant att det bara är två lag som släppt in färre mål än vi. ”Omöjliga” SAIK och Växjö. Måste ha en grym defensiv för allt kan väl inte bara handla om JJ? Ändå dras vi med dessa långtidsskador på backsidan. Rätt imponerande faktiskt. Tänker att jag höjer en skål för det 🥂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tom Topp: Vi kan ge växjö lite tips på hur man tar sig an Oskars om de ger oss en av sina toppbackar i utbyte, deal?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Mappe: Ja sillstryparna och Örebro skall vi fasen ha bakom oss!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Känns ju fel som sargad Timråit men skall vi titta uppåt i tabellen istället för ångest neråt? 😁

Frölunda har 4 poäng tillgodo men 1 match mer spelad och sämre målskillnad och långtidsskada på Friberg etc.

Vi verkar ha tuggat igång nu med alla friska(bara Svensson som saknas). Sen skall Palola in som spets och Forsmark breddar upp backsidan. Topp 4 kanske inte är en allt för orealistisk tanke ändå..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tom Topp: Frölunda i dagsläget är ju riktigt usla. Deras pp är det sämsta jag sett i Shl, tror jag. Nu har de dessutom ett gäng bortamatcher framöver. Vi kommer att passera dem inom en relativ snar framtid. The only way is up!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tom Topp:

Uppenbarligen är det så. Ante har en betydelsefull specialkompetens där. Hoppas att de inte undslipper oss i ett stundande slutspel nu bara.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: jag säger det igen! Är det bara Ante som har fattat hur man stänger ner Oskar? Hur svårt kan det vara?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Rip Kirby:

Oskars är i alla fall inne i en grym streak. Med undantag för matcherna mot oss. Vi har ju 9 av 9 poäng mot dem och 12-2 i mål. Så hoppas att vi ställs mot dem senare för då är de ett minne blott. Utan Juel till hösten dessutom. Sedan har de bara sina kärnkraftverk att skryta med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
cloon: Har absolut ingen ångest för kval, men tråkigt är det att Växjö inte kan göra sitt jobb så vi får ett gap till topp 6 platserna, jag gick in med säsongen att jag var nöjd med om vi höll oss kvar och slutade på ingemansland, slutspel var en bonus, jag tror inget lag kommer vilja möta Timrå i ett eventuellt play-in/slutspel iallafall, högstanivån i laget är helt sjuk, men lägstanivån kan ju va riktigt kass också, upp och ner men ett lag har alltid svackor så är det bara! ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Sputnik:

Ja, den har man hört förr. Mediatränad. Då är det klart 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tikarn97: njut av möjligheten att sikta uppåt istället för ha ångest för ett kval som inte finns!! Vi har legat på övre halvan länge så nu går vi för topp fyra !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
SMÅLAND: Hur vet vi att han är en svikare, bara undrar...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Splittrad, håller man på LIF eller Örebro? Tror LIF, vi ska fan UPPÅT!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
SMÅLAND:

Firar här också men utan sällskap av dina ständiga följeslagare 😀 Hemmabaren är inhyst i kylskåpet, då jag föredrar kylda drycker ❄️ Främst firas dagens kassaskåpssäkra trepoängare. Har i alla fall lite gemensamt med Linköping. Vi kämpade sida mot sida om SHL-platserna kring 1999-2000 och har ett SM-silver som bäst 🥈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Han är klar enligt media. "Ingen kommentar" från Juel själv. Finns nog ingen tydligare bekräftelse. 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
bar mofftak: Kollade den förut men började kolla Skellet när det stog 5-1, blev 6-1 sedan.

Ja man kan inte gå in och spela raggarhockey mot Oskars, det är ju det de behärskar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Villervalla: Jag har inte sett något av matchen, men jag gissar att Växjö försöker föra spelet. IKO ska man tråka ut..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Oskars kör över Lajkers.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Olle: vinner vi dubbelmötet mot hv så är nog hv redan klara också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Villervalla:

Okej, men då hade jag i alla fall inte drömt. Parterna är överens. Räknar in Juel tills något oförutsett inträffar 🙈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Det är aldrig klart förens det är klart, det har ju visat sig många gånger, inte ens säkert det är klart när det är klart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Sputnik: Ja hoppas att hann slängde ut hann lik fort för nåra svikare vill vi int ha tebaks!!🤬
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: SM-guld, Oskarshamn! 🙈😅👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Juvelen ha vi redan fått in å dä firt vi hårt i hemmabaren mä Lönnå å Malena Ivarsson 🥳🎉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Villervalla:

”Om vi får in Juel”. Minns väl fel, men hade för mig att han redan var mer eller mindre klar till nästa säsong. Önsketänkande?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tikarn97:

Ingen större idé att bry sig om andra lags resultat i det här läget. Skit i Oskars. Vi gjorde vårt jobb idag och har nu tre raka stabila segrar. Fortsätter vi på den inslagna vägen stannar vi bland topp 6. Tycker mest att det var kommentatorerna som haussade upp Linköpings inledning av den tredje perioden och snackade ner Timrå. Men det var väl för att försöka skapa någon slags spänning för de betalande Cmore-tittarna. Som TV4-tittare såg jag att det egentligen bara fanns ett lag på isen i princip hela matchen. Dock medveten om att det kan svänga oerhört fort i hockey och inte sällan genom rena tillfälligheter. Så, ja, vi var totalt överlägsna, men i värsta tänkbara fall kan man ändå tappa en match på bara några minuter. Det har vi sett förr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Mappe: Tänk då Juel och att han får stå med ett normalt försvarsspel..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Kebab_House: Rattie skall enligt säkra rykten kommit in på Kapanens kontor efter matchen och stått på sina bara knän och bönade om att få komma tillbaks och slippa spela i plastCluben och hålan Linköping.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tikarn97: Juel är jävligt bra alltså… Gött ändå för Johansson med avlastning. För Ante med, han behöver ju bara slå tärning, så är det klart. Lyxproblem.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tikarn97: ja men som det såg ut ikväll kändes topp 6 lite mer realistiskt igen. 3 raka segern nu och hoppet steg ganska rejält efter denna insats.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Som vet om Ty Rattie var på isen idag?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Olle: Tänkte utifrån perspektivet att skapa ett rejält gap till topp 6 platserna men fan, man är nöjd med play-in ändå, känns otroligt skönt att det är 99,9% säkert att inte behöva uppleva ett ångestfyllt kvalspel nedåt, känns skönt att man som neutral kommer kolla på de matcherna helt utan någon nervositet! 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
När EP fick frågan hur stor penis Claesson har.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Tikarn97: 21 poäng ner till kval, jag tror snart vi kan skriva av den risken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Rico01:
"En annan sak som är smått surrealistisk: vi är 100% på 3 PP idag."

Olli Palola-effekten!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Helt otroligt att det alltid är Växjö som ska torska matcher efter vi har vunnit våra, vi får aldrig hjälp av Växjö att hålla lag bakom oss, Tim Juel är en jävla vägg ikväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Villervalla: Hela artikeln är ju som vanligt om LHC. Timrå nämns i marginalen trots hat trick, förlängning med Erixon m.m.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Nisse på Mon or: Om vi får in Juel nästa säsong så kan man säga som Brynäsarna sa och utan att försöka övertala sig själv, Timrå får de bästa målvaktsparet i SHL.
Låst ämne

« · 2456698 · »