1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582193 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Malmö 2004-10-25

443852 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
oraklet: Det lönar sig att vara envis. Efter att idag ha tagit kontakt med Hans-Ivar Engvall, statistikansvarig på förbundet har jag snyggat till Timrås siffror i powerplay.

Mer statistik, det här är för övrigt mitt 2000:e inlägg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Tror aldrig jag varit med om att se Timråspelarna få så höga betyg i Aftonbladet tidigare. Nära 3,5 i snitt. Något säger mig att Timrå börjar accepteras som topplag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Facit för Malmös ex-timråiter igår:

M. Matthiasson 0–1
M. Lindman 0–3
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Saxat ur Sydsvanskan

- Jag tycker segern med all säkerhet är rättvis, men 7-1 är lite för stora siffror, menade Björn Kinding som mest lät sig imponeras av arenan och publiken.
- Otroligt fin arena, fullsatt och med ett sådant publikstöd förstår jag att Timrå har svårt att förlora på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
oraklet: Skottstatistiken är högst subjektiv. Men att det sitter en gubbe i utvisningsbåset borde ju även den minst insatta efter några enkla instruktioner förstå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Johan J:
Alternativa förklaringar till att sekretariet inte redovisar en korrekt statistik:
1. Vill man veta vad som har hänt skall man vara på plats.
2. Inget lag skall kunna dra fördel av att analysera TIK på swehockey
3. Retroaktiva korrigeringar för andra äldre matcher då det varit tvärtom.

Frågan är om man kan lite på skottstatistiken ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Johan J: Nä, men det underlättar !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
oraklet: Måste man vara både döv och blind för att vara funktionär?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Johan J: De kanske har ett syfte med att inte redovisa korrekt !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Jesse P: Funktionärerna saboterar ju statistiken.

Jag hävdar två felaktigheter.

42.19 6 - 1 tillkommer i PP1 och inte som angivit i EQ.
54.43 7 - 1 tillkommer i PP2 och inte som angivit i PP1.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Johan J: ja visst är timrå usel i pp men ikväll så vart de mål minst 2ggr när malmö spelare precis klar med utvisningen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Som besatt av statistik sitter jag och läser händelseutvecklingen i kvällens match mot Malmö. Konstaterar att Timrås power play, på elfte plats i tabellen är på tok för dåligt samtidigt som jag förstår att flera av de mål som fabricerats är rena efterspel till utvisningar.

Vän av ordning noterar.

16.49 2 min Malmö 7. KANGASNIEMI, Miska INTRF
18.55 2 - 1 EQ Timrå 14. NORDGREN, Niklas (38. AALTO, Teemu)

Målet tillkommer blott 6 sekunder efter det att Malmö blivit fulltaliga.

29.22 2 min Malmö 55. ANDERSSON, Peter HOLD
31.25 3 - 1 EQ Timrå 17. GAHN, Kristian (8. LINDSTRÖM, Sanny)

Blott 3 sekunder efter att Malmö blivit fullt manskap får Timrå utdelning.

38.51 2 min Timrå 27. NILSSON, Magnus ROUGH
38.51 2 min Malmö 11. HAMMAR, Jan ROUGH
39.12 4 - 1 EQ Timrå 15. KRYKOV, Valeri (7. SVEDBERG, Johan 20. ZETTERBERG, Henrik)
39.58 5 - 1 EQ Timrå 20. ZETTERBERG, Henrik (33. MODIN, Fredrik)

Kvittningshistoria med spel fem mot fem.

42.13 2 min Malmö 53. MCLEAN, Brett HOOK
42.19 6 - 1 EQ Timrå 14. NORDGREN, Niklas (27. NILSSON, Magnus 19. HAGOS, Yared)

Måste väl vara PP1 eller är jag helt ute och cyklar?

53.11 2 min Malmö 82. MATTHIASSON, Markus HI-ST
54.27 2 min Malmö 45. NORGREN, Johan HI-ST
54.43 7 - 1 PP1 Timrå 38. AALTO, Teemu (33. MODIN, Fredrik 20. ZETTERBERG, Henrik)

Och är inte det här PP2?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Timrå IK ÄR verkligen världens bästa hockeygäng. De flesta tycks ha insett det nu. Man önskar bara att slutspelet inleddes i morgon. Några veckor till och SM-guldet vore säkrat. Inget annat lag har någon chans, inga andra hänger med i våra svängar, det finns bara en Zäta och inte minst - Miikka K rockar fetast av alla! God natt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
willysson: Jag bara skämtade, för det enda retroaktiva jag känner till är varje år vid löneförhandlingen. ( c :
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
willysson: Jag skulle säga att införandet av den där Classic Collection, eller vad det hette, väl också måste klassas som retroaktivt. Eller?

Radioaktiv, så skulle man kanske kunna beskriva MIFs nya "fina" självlysande reklamlogga på bröstet på matchtröjorna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Helg Ernest: hehe, varför skulle jag vara det???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
BlackBay: Har man aldrig fått en lön i hela sitt liv, då vet man inte vad retroaktivt är. ( c :
Willysson är bara ironisk med dig nu ! ( c :
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
BlackBay: Jaha, hmm dumma mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
willysson: Ja jag är i alla fall skitnöjd med segern ikväll och dom andra segrarna.. Alla segrar hur dom kommer till kan man ju inte vara nånting annat än nöjd över...

Grattis alla systrar och bröder till den åttonde raka segern (och alla andra segrar också)!!!!!!!!!!

Timrå ik krossar alla lagen.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
willysson:
nix...... retroaktivt=utdelning i efterhand....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
willysson: Radioaktiv. Det hände ju i Harrisburg! Som igentligen inte hände, därför átt sannorlikheten att det skulle hända var ju lika med Noll.
Alltså kan det ju sannorlikt inte ha hänt i Harrisburg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
BlackBay: Heter det inte Radioaktivt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Kerstin_k: Minns en hel del matcher från tidigare säsonger när TIK snurrade som bålgetingar i motståndarnas zon dock ofta utan utdelning... nu kommer utdelningen... retroaktivt.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Papa Maco: Det blir nog alla... Men man kan alltid bli bättre så finns det nånting man kan rätta till så skall man naturligtvis göra det, jag tycker att Powerplayspelet är katastrof, fast vi ligger etta...
Men det är ju min personliga åsikt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Kerstin_k: Jo, jag håller med dig, vad faan händer om lockouten i NHL upphör ?
Kan vi fortfarande klara oss då ?
Min teori är att Kipprosoff är den spelare som betyder mässt spelmässigt, för dom andra har lyfft sig j..igt bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
scim: Hej!

Som du förstår så är jag gammal som gatan.
Min pappa var med i styrelsen i många herrans år.
Min bror spelade i laget.
Jag har följt laget i nästan 50år.
Nu dyker det upp en massa "besserwissers" som inte är nöjda med nå´nting.
Du förstår väl att man blir lite "stött".
En annan är ju glad för varje framgång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Papa Maco: Må så vara att det börjar komma fram supporters som tenderar bli lite passé, lite kaxiga. Men personligen räknar jag inte mig själv som en av dem. Jag väntar fortfarande på att denna utopi som vi Timråiter befinner oss i nu skall rasa och verkligheten skall hinna ikapp.

Men salig var ordet, och exakt så kände jag mig när jag lämnade SA och sedan satt mig framför TV:n för att bevittna Hockeykväll. Det är underbart när Timrå vinner och när målen duggar så tätt som i kväll är det än mer underbart!

Så, Papa Maco, uppfatta det inte som att jag är missnöjd på något sätt med utgången av matchen. Timrå gjorde allt man kan kräva av dem, men rent spelmässigt var det inte en av de bättre matcherna vi bevittnat i SA i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
BlackBay: Eller är ett dåligt lag i 1:an Eller allsvenskan... det var tider där dimman var tät runt orten Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
El Maco:
glöm aldrig den härliga ångesten som finns när man harvar i bottenskiktet av tabellen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Papa Maco: Det gäller att njuta av de här stunderna. Vem hade på allvar väntat sig något sådant här? Först gick en massa säsonger när inte ens ett elitserieavancemang gick att ta på allvar. Sedan var målet att kanske någon gång vara på övre halvan. Nu är vi ett av landets absolut bästa lag med ett grymt flyt. Njut, det kan ta 30 år till nästa gång igen.

I början av 40-talet var W/Ö i SM-semifinal. I början av 70-talet blev det silver och brons. Första halvan av 00-talet samma sak. Så cyklerna är tydliga. Om ett par år är det bottenstrid igen. I bästa fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Kerstin_k: Det börjar komma fram en del supporters som tenderar bli lite passé. Lite kaxiga! Jag har mött samma tendens bland mina kamrater i Ö-vik. Där säger man : "Vi väntar till slutspelet."
Jag har arbetskamrater som tycker att vinna mot Brynäs med 3-0, är skitmatch.
Själv är jag jublande glad för varje seger.
Jag har kajkat runt med min familj och sett Timrå möta storheter som Sollefteå, Husum, Antjärn m.m .
Tro Fan att man är salig när Timrå slår Malmö med 7-1.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Papa Maco: Nej, jag har inte sett de avgörande matcherna du pratar om. Men spelet i dag var inte bra jämfört med tidigare matcher. Och jag är mer än nöjd med 7-1 mot Malmö, trodde inte ens på en seger i kväll. Fick även medhåll från supportrar som varit med sedan Strimmas tid att matchen i dag inte höll någon höjdarkvalité. Så åsikterna går i sär, uppenbarligen.

Men jag är supernöjd och jätteglad att Timrå spöade Malmö. Om det sedan är med 7-1 eller 1-0 är av mindre betydelse, det är 3 poäng som är viktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Papa Maco:

Ja, av det jag såg på hockeykväll så var det världsklass, Modins och Zätas samarbete vid ett av målen var ju magnifikt, men då är ni ju kanske världens bästa lag just nu också (det trodde jag som modoit aldrig att jag skulle säga).

Det är bara att gratulera till ett finfint lagbygge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Kerstin_k: "Visst fanns det höjdpunkter osv" Skämtar du? Vad har du för krav? Jag har följt W/Ö, Timrå IK sedan 1956. Är du inte nöjd med 7-1 mot Malmö???? Jag såg matchen tillsammans med Modoiter. Dom sa:"Grattis"! Så´n här bra hockey har inte vi sett i Kempis på många år.
Det Modo presterar är inte i närheten av det vi fick se Timrå göra i kväll.
"Bra att göra så många mål och ändå spela så pass dåligt".
Morsning! Du har inte sett avgörande matcher mot Rönnskär, Lejonström m.m
Ni är bortskämda slynglar.:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Kerstin_k: Lät kanon ikväll med nationalsången
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
dr-nix:

Ingen sparkade Wernblom, han blev erbjuden ett nytt kontrakt med samma lön som det gamla, men han Werner nobbade det och skrev istället på för Skellefteå.
De som såg fler matcher än länsderbyna kan dessutom konstatera att Wernblom var långt i från bra förra säsongen, allsvenskan passar honom bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Lite väl fina för att det skall kännas bekvämt som Tikare...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Tornberg hade fina ord i sin mun ikväll :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Många mål blev det, men det sköna spelet uteblev större delen av matchen. Visst fanns det höjdpunkter, så som Zätas mål, men sett över hela matchen var det ganska tamt. Bra att göra så många mål och ändå spela så pass dåligt. Skönt att åtminstone ett mål föll i powerplay.
Att vara serieledare känns underbart!

Låt klacken sjunga nationalsången! Helt underbart när ni gjorde det i dag!

Härligt med 3 poäng till!

FORZA TIMRÅ
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
dr-nix: Ja kanon att dom tvålade till Malmö
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Dream Team: det MoDo inte tycks förstått är vilken jävla arbetare karln är. Även om han inte gör mycket mål hela tiden så kämpar han iaf. Även om han är "fienden" så kan jag uppskatta en bra spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
dr-nix: En eller ett antal spelare får ju aldrig bli större än laget. Det har nog även MoDo greppat, men nåt verkar väl fattas hittills iaf. Ja, jisses vilken vinslott Skellefteå drog där.. frågan är om man insåg hur mycket man skulle komma att sakna honom i Ö-vik??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Vad fick Lindman och Matthiasson för +/- i matchen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Steffe: hmm ren idioti från MoDo ledningen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
dr-nix:han fick skambud å valde å gå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Gratulerar till vinsten och serieledningen!
Välkomna upp till Övik på en kopp kaffe och några oblater på torsdag, tyvärr är jag nog inte hemma när ni tittar förbi men jag ställer ut en assiett i trappuppgången så kan ni ta för er ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
willysson: Hehe.. säkrast det ;) Kan bli jobbigt annars...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Dream Team: jag är av uppfattningen att alla hakat upp sig på alla namn i ö-vik. Ett lag är inte bara en samling namn, dom måste kunna arbeta ihop också. Sedan undrar jag vilka som är grovjobbarna i MoDo ... näe nog saknas Wernblom i det laget (vilket jävla idiot beslöt sig för att sparka den killen ?!?)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
Dream Team: Jag tar chansen att se matchen på tv, då är jag säker på att få se hela matchen då jag kommer att se båda målen;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö 2004-10-25
5609 ska det vara i SA.
Kommentera

443852 · »