Gör JJ verkligen en så dålig match? 2-1 är en total skymning med 6 pers i skottlinjen och 2-2 så får Händemark stå helt omarkerad i slottet. 3-3 kan han ju såklart ta, det enda riktiga tvivelaktiga ingripandet. Vid 4-4 blir JJ pååkt av OJ i blockeringsögonblicket vilket gör att han släpper retur som sedan leder till sparkmålet.
{297}: Jag säger absolut inte att det är en korrekt bedömning, jag säger bara att jag inte är förvånad över bedömningen.
Tänker att det är själva begreppet 'distinkt' som är avgörande här. Han använder skridskon ja, men stannar av rörelsen genom att sätta ner skenan, han fullföljer inte hela pendelrörelsen med foten. Möjligtvis är det vad som får dom att godkänna det?
Sen vet ju både du och jag att med en annan domare hade det kunnat blivit en annan bedömning. Men i det här fallet bedömde ju både domaren och situationsrummet det som en icke distinkt sparkrörelse, dvs godkänt mål. Du får ju, enligt regelboken, faktiskt sparka in mål så länge du inte gör det distinkt. Jävligt märklig regel; vad exakt är distinkt?
Nej, det måste inte innebära att skenan lämnar isen och det är, tror jag, inte definitionen av distinkt. Men med en tydligare sparkrörelse är det större sannolikhet att den gör det.
Skit i samma. Jag tänker att det är inte så solklart som många vill få det till här inne att det borde dömas bort. Inte när regeln är skriven som den är.
Olli är som vanligt väldigt konkret och självkritisk i sina uttalanden på presskonferensen. Det nya är ju dock att samtliga Timråspelare som intervjuas i periodpauserna har gått över till att analysera på samma vis. Väldigt omvänt från det vanliga "ta betalt, oflyt, behöver få medstudsar".
Tycker också att spelarna använder mer konkreta termer för vad de och lagkamraterna utför på isen. Exempelvis cutback av Lander idag men också att Svensson i något av alla de fantastiska matchavsnitten sitter och pratar om det förväntade utfallet vid ett av de mål som han bidrar till. Något i stil med "Jag tänkte köra weak side men sedan såg jag att strong var öppen."
Känns som att Olli fått spelarna att tänka mer i detaljer, väldigt likt hur Linus Hallenius uttryckte att Ferran fick honom att förstå fotboll på ett helt annat vis. Samma kommentarer har jag hört från diverse spelare i blåvitt om Poya Ashbagi.
Kerstin_k: Du har fel denna gång enligt mig. Det borde ha dömts bort. Att de inte ens tittar på det är en stor skandal. Men jag har släppt denna match nu. Riktar all min energi mot Brynäs borta på lördag. Blir säkert en underhållande match.
Kerstin_k: Man behöver inte svinga foten i en meters pendel efter att den träffar pucken för att det ska tillföra pucken en annan bana än den skulle haft om skridskon stod still vid isen. Med tanke på Malmöspelarens kraftiga sparkrörelse innan pucken når fram kan det räcka med att foten rör sig några centimeter tredimensionellt för att förändra puckens bana radikalt innan han sätter ned skridskon i isen.
Labban: Stockholm som vi stoppade i HA sa att det var ingen spark.
Så det var ingen spark.
Det är sjukt men så är läget.
Korruption finns i olika färger och former på olika platser.
Det är en jävla heder att inte vara ett lag som drar fördelar av sån oproffsig skit!
Jag på samma vis i omvänd ordning kan man kanske även avgöra att Salo och hans kommentarer till Expressen efter matchen är lika ohederlig.
Det har förekommit spelare tidigare som öppet säger att dom är förvånade att beslut gått deras väg.
Men Salo han känner sig som rena rama storstjärnan av Skåne och slår ifrån sig sitt spel och hänvisar till situationsrummet.
Att Adam uppmärksammade detta och ställde frågor var fint av han. Men det här kommer dö vackert och vara bortglömt inom en dag…
Är du inte på SCA’s nivå med muskler och marknadsvärde kommer det inte gå att påverka detta inför framtiden heller.
Maktgubbar gillar sina system.
Men återigen…
Matchen som Claesson och co avgjorde när Ante ville kasta tv’n det var ett satans rån! Då var Timrå jävligt bra! Det var ett sånt jävla rån av en sopa som försvann i tystnad därefter.
Den här matchen kämpade fan Malmö hårdare så det svider inte riktigt lika mycket.
Grabbarna får visa att dom vill vinna om marginalerna ska komma till oss.
OlliJanne: vi kommer inte ha domarna med oss i Gävle heller hemmaplan fullsatt domarna fällde Timrå ikväll deras 4-4 mål var en icing solklar men tyvärr Mif 1 skott på mål 3 de och en spark räckte för att få ett mål Dock ska sägas Mif är bättre än nånsin tyvärr även Brynäs, vinnarmentalteten gör stt de går för guld i år kan Timrå skugga dom är jag glad.
En plumpjävul igår... Så jävlas besviken... Nu jävlas stepp vi upp satan i Gavlerinken imorgon!! Ikväll ladd vi upp mä Måns Möller å Hotell i Väcksjö å riv stan inatt!!! Bli vansinnig... KILL EM ALL 💪💪💪 Kl 10 släpp Sweden Rock 🥳🥳🥳 Låt dä rinna lätt ida rabbuslingar 🥳🥳🥳 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Angående nubben: hoppas verkligen föreningen går vidare. Rullar vi på fortsatt med El Nubbo cementerar vi bara känslan av att här i Timrå, här är vi nöjda och rullar på som om det vore 2004 igen.
Treårskontrakten på Lilja och Westy är ... | Läs mer