1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577897 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14

« · 1903016 Till forumet


Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Inför matchen! Är det inte märkligt att Säsongskorten inte gäller kvällens match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
ante08: Så här mönstrar Timrå kvällens lag. Formationen med Guter ser intressant ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
jå1: ganska rejäla proppar där ute, för att vara en träningsmatch.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Olle: Ja, smäller mer än förväntat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
jå1: Känslorna, som konstigt nog finns på isen, är ju det enda som skiljer denna match mot vilken träningsmatch som helst. Dålig fokus, många felpass, obefintligt PP osv. men det är ju helt i sin ordning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Olle: Ser ut att vara känslor norröver också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
jå1: haha ja där kan man snacka om hett derby. Hade hellre sett den matchen, vår match känns totalt uddlös. Dessutom låter det som att inte ett enda timråfan har hittat till arenan ikväll, bara några skräniga modofjunisar som hörs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Olle: Det ser rent bedrövligt ut. Första matchen, visst. Men det är det ju för Modo också...
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
mikenomad: tänker samma där, Modo har tränat lika lite som oss men ser mycket piggare ut. Sen att Andersson säger i intervjun före match att man vill se att försvarsspelet satt sig och sen spelar man svängdörr, hm jaja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Olle: Jösses vad viktig den sista backvärvningen blir för det här ser precis lika ihåligt ut som man befarade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
mikenomad: personligen hade jag den blygsamma förväntningen på denna match att få se en eller två spelare som sticker ut i positiva ordalag men inget sådant än. Blomberg ser väl halvpigg ut. Men men, matchen är inte slut än heller.

Har vi haft 7-8 PP nu? Nån puckusling borde man ju kunna trycka in tycker man.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Kan någon gå upp och be Loa Falkman i modoklacken att hålla käften
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Olle: Jaaa, Kinvall levererar matchens snyggaste mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Olle: Check på päpä-mål och Loa ska skjutsas åter till Ica
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
mikenomad: förstår att man vilar halva laget, Modo verkar fortsätta på inslagen väg och vara ute efter att skada våra spelare på försäsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Olle: Wernblomsjävuln går i sin fars fotspår..
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Olle: jag tror inte tik har dispens o får spela med 18 forwards
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Sebastianarna var väl skaplig. Kinnvall och Wedin var också bra. Svedberg? Såg inte speciellt intresserad ut.
Kommentera


Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
jå1: alltid lite ”otur” när man spelar mot Modo, det märktes att dom tyckte denna match var lite viktigare än vad vi gjorde. Många sena dumsmällar, två långtidsskador i två träningsmatcher i rad mot Modo det borde ha räckt för att ta ner dom på jorden men glöden fanns inte där idag. Annars är det väl som vanligt mot Modo, vi spelar halvdassigt, Modo sparkar in några konstiga puckar men rätt lag vinner alltid till slut.

Med detta sagt så ska man väl inte dra några riktiga växlar alls av en första träningsmatch, laget kommer sannolikt ha bytt karaktär innan vi börjar spela riktiga matcher igen. Viktigt ändå att det är spelare som kinnvall och Wedin som är lite extra på tårna, det är dom som ska visa nyförvärven vilken kultur det är som gäller i laget. I just den här matchen märktes det att vi har betydligt mer spets än motståndaren även om det inte omvandlades i skönspel ikväll, sen är det väl en annan sak om vi kommer upp i tillräckligt hög nivå när vi spelar mot lite tuffare motstånd i SHL.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Heyerdal: jag var otydlig, jag syftade på vilka man vilade intr hur många.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Olle: skulle satt dom i buren låst..
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
jå1: då blir den där backvärvningen än mer aktuell då
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
JanneH: Är det en långtidsskada på Carlsson behöver han ersättas utöver den där sista, stora och ytterst nödvändiga backvärvningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Johannes kinnvall tror jag kommer bli ett stort utropstecken i år 👌
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Publiksiffran! Överraskande bra måste jag ändå säga, 2396 pers är som en hyfsat godkänd publiksiffra i HA-lunken så sent som förra hösten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Cartman: Själv utnämner jag Anton Wedin som kommande säsongs utropstecken
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
mikenomad: Kan bli en långtidsskada på Carlsson. Han slog upp en skada på samma axel som han opererat 2016 och enligt Kicki Höglund så måste man röntga först, men kan komma agt bli lång rehab som sagt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
mikenomad: ...den har man inte hört förut. ja nu får SHL-Wedin visa vad han går för. Jag gissar på en grym försäsong och sen skadad inom 10 seriematcher..
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Knylan: Och trots att jag vet att Kinnvall är bra, så var det han som överraskade mig mest. Han kommer bli kung i år om han fortsätter utvecklas. Landslaget nästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
Sputnik: Ja då får det bli två backar in istället för en. Om det stämmer med axeln och lång rehab. Tråkigt tråkigt..
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
kulltorp: Du måste vara en av få som inte ser potentialen där. Hade du skygglappar på under kvalet? Att komma tillbaka eftet lång frånvaro så som han gjorde där är inget annat än imponerande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2018-08-14
JobbaPuck: Jag hör vad ni säger, men ser aldrig det han ska besitta. Hoppas det kommer i år,
Kommentera

« · 1903016