1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581234 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23

1600017 · » Till forumet


Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
mikenomad: Jag vill se hur många säsongskort som är sålda, på papper alltså inte stapeln på hemsidan.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Timrå Isstadion: 1300 säsongskort...då är det jävligt illa även för Timrå om inte 2000 klaras. Men skulle tippa på att det inte var mer än drygt 1500 på plats.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Bigthelin: Tsck för siffran. 2000 känns som något slags skitgräns, och den klarades i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23

Knylan: Skulle vilja hävda att Karlskrona dallrar i högsta grad as we speak. 3 poäng på dom fem senaste, och i dom fyra förlusterna har dom gjort ett (1) mål sammanlagt. Självförtroendet lär näppeligen vara på topp där. Så: bättre läge att möta dom än nu lär vi knappast få. Sen behöver inte det betyda ett piss för utgången när det gäller årets Timrå (vars främsta fiende syns i spegeln), men ändå. Karlskrona dallrar.

Skönt med två pinnar i afton! Såg själv inte en sekund av matchen, men fick täta sms-rapporter av fadern. Som var mäkta förgrymmad inledningsvis men mer glad efter straffläggningen. Sista messet löd: Norja!!!!!!!!!!!

Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Vargher85: absolut. Jag håller med dig. Att vi får behålla våra ungdomar är jätteviktigt. Om vi sedan tappar spelare som Bergman och Hunterpfund så gör det i ärlighetens namn inget då dom inte presterat vad man hade hoppats på. För den slanten tror jag att vi kan få bättre spelare om vår sportchef träffar rätt vill säga. Alla våra ungdomar har ju lyckats bra tycker jag. Det är väl de spelare som skulle bära laget som inte riktigt kommit upp. Jag tror också att vi har god chans att få behålla de flesta spelarna (som vi vill behålla). Enda spelaren jag tror är körd om han fortsätter den inslagna vägen är Norja. Han är helt enkelt för bra för att spela i SA.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
mikenomad: "Hyfsad klackledare de hade i Löven ikv förresten; Bruce Dickinson...eller iaf på läktaren iförd gröngul halsduk. Man skulle ge rätt mycket för ett kort på honom iförd TIK-halsduk. Ja inte efter det här förstås..."

Något som tydligen inte stämmer: http://www.vk.se/1043290/iron-maiden-stodjer-loven-pa-plats

"Uppdaterad 20.25: Enligt uppgifter på twitter ska Bruce Dickinsons närvaro på matchen ha varit ett missförstånd och bilden som aftonbladet använt sig av ryktas ha varit tagen på Umeågalan." 
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23

250kg kärlek: ...men också att vi får behålla våra unga spelare. Många av dem håller redan god allsvensk klass, och jag tror att de kommer bli bättre och bättre de närmaste åren.

Jag vill dessutom se kontinuitet i laget. Att byta ut halva laget efter varje säsong, som vi gjorde under de sista åren i Elitserien, håller inte. Som det ser ut i dagsläget så misstänker jag att trion Hundertpfund, Bergman och Porsberger bara gör en ettårig sejour i klubben. Jag måste dock erkänna att jag tycker att den förstnämnde har ryckt upp sig på slutet.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
mikenomad: tråkigt att inte laget lyckats vinna fler matcher och på så vis vara bättre placerad i tabellen. Hade man förmått att vinna några matcher 'vi-skulle-ha-vunnit' så hade säkert uppåt 1000 personer fler sökt sig till arenan i kväll. Jag tror att det är ungefär så många Supportrar som faller bort när vi ligger placerad på den nedre delen i tabellen. Detta är såklart skittråkigt eftersom vi tappar fart i nästa års satsning.
Enda sättet att ta igen tappet denna säsong är att avsluta på ett bra sätt, lyckas knipa en plats bland de 7 och väl där göra det bra. Det är nog väldigt viktigt inför fortsättningen (läs nästa säsong) att vi får med oss så mycket slant det bara går. Annars finns risken att vi återigen får se ett vilt krigande och ungt lag utan några egentliga profiler. Det hade varit najs att bygga på med några spelare av klass för varje säsong vi spelar i SA.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
250kg kärlek: Inget ointagligt gap uppåt heller, skulle vi ta in 5-6 poäng på några av de ovanför skulle det se rätt intressant ut. Halva säsongen kvar, får vi lite jämnhet i positiv bemärkelse under sluthalvan så...

Hyfsad klackledare de hade i Löven ikv förresten; Bruce Dickinson...eller iaf på läktaren iförd gröngul halsduk. Man skulle ge rätt mycket för ett kort på honom iförd TIK-halsduk. Ja inte efter det här förstås...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Hahl Bundy: ja, idag ska vi tacka Norja. Hans tredje period var riktigt, riktigt bra! Dessutom knep han alla straffar vilket ska plussas. Vi har en riktigt jäkla duktig målis! Han vinner faktiskt matcher med sitt spel.
Sedan måste jag plussa spyflugan Berglund. Han måste ju göra motståndarna tokig med sin lilla kropp men med sitt ettriga spel. Jag gillar killen mer och mer.
Annars tycker jag att vår nr 14, Emil Pettersson också han född -94, var bästa utespelaren.

Sköna 2 pinnar!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Två pinnar tunga nog att användas som sänke i Alnösundet av valfri ........vitch-boss när som helst. Skulle tippa att kvällens poäng är jävligt mycket viktigare för lagmoralen än apkrossen häromsisten. Och ja, publiken sög hästkön men det är såklart inte mycket annat att vänta. Det var ju som sagt inte där det skulle vända uppåt först, mycket effektivare så här. Även om det krävs en hel del av den här varan innan effekten på läktarna blir tydlig.

Nåja, det är lätt att vara tikare. Trots allt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Timrå Isstadion: Inte mer... kändes som 700.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23

Två jävla poäng. Man får på något sätt vara jävligt nöjd med det. 

Tänk om vi skulle kunna dra nytta av att KHK börjat dallra lite på tisdag också. Av erfarenhet så vet man ju dock att vi är hockeysveriges trevligaste lag som gång på gång varit schyssta och låtit lag i formsvackor varva igång och vända trender mot just oss. Dock är två raka torskar utan gjorda mål ingen negativ trend ännu. Det blir det först om de förlorar mot oss också. Så, man kan onekligen få hoppas lite. Orimligt att ett lag från ett så inavlat och inskränkt landskap ska få hålla på och lalla runt i näst högsta ligan.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23

Timrå Isstadion: Enligt Swehockey 2188. Lite oroande med tanke på budget och lördagsmatch... Men å andra sidan är det två dagar innan löning vilket kanske inte var helt optimalt.

Menmen, får fokusera på att det blev vinst mot ett av de topptippade lagen i ligan!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Hahl Bundy: Var det 1000 pers?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Vi har en målvakt i Norja av klass.
Publiken noll klass.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
+ulfberth+:viktigt jävla poäng, nu blire resa uppåt!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Grymt sköna points!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23

den här segern var lika skön som Djurgårdens förlust mot Löven. En väldigt trevlig kväll.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Vågar man köra en liten fuling och stoppa in Iilahti månne?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
mikenomad: med tanke på vilket lag vi alla här håler kärt så kommer skaune göra 3-2 i sista minuten.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
SuperMupster: Herreminskaparevadskönt!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Knylan:KVITTERAT! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Vår forwardssida är verkligen fullkomligt fullspäckad med Pääjärvis. Endimensionella forwards som åker och åker och skjuter och skjuter men hela tiden bara för att man förväntas göra det. 15 forwards som skjuter för att få blockering och tekning, hela tiden. Oj oj.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23

Sedär, nu startade jag om sändningen och då ligger vi i fas med Swehockey igen. Så enkelt var det.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
RTS: Synd att vi inte har nån gammal hjälte med Timråhjärta som det går bra för i dagsläget och som håvar in löjligt mycket flis och kan tänka sig att kliva in och bli räddare i nöden.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Ser man matchen på S24 så får man fan passa sig för att komma i kontakt med omvärlden om man inte vill veta vad som händer några minuter fram i den match man just sitter och tittar på. Vi måste snacka minst tre minuters fördröjning.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
fredriko74: Då missade du första perioden mot Karlskoga, den var nog det sämsta.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Jockz: jag tror faktiskt det finns en risk att vi konkar, det kan inte gå bra ekonomiskt för TIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
mikenomad: Ge det lite tålamod bara, vi kommer varken gå upp eller åka ur i år tror jag. Vi har dom roliga säsongerna framför oss. Nu pissar Vi på skåningarna i andra!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Jockz: Visst. Men vi hardkårers kan vaska biljetter även framledes, den här spiralen kommer icke att vändas av publiken. Ju fortare föreningen inser det desto hälsosammare.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Kan vara den sämsta TIK period jag sett på flera år, vad händer??? Är man inte taggad inför match, lr är man helt enkelt inte bättre. Blir om ännu mer mörkrädd!! 
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
mikenomad: Sant, dock är det föreningen som blir drabbad.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Jockz: Laget har den publik det förtjänar.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23

ser bra ut, INTE!!

Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Dom kanske inte får den där extra boosten av en div 1 publiksiffra och med en viskande klack.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Hur kan man se så loja ut???? Syns flera mil att det blri torsk idag! 
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Timrå Isstadion: Nämen, 2 pp-mål i samma pp:)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Kongo: Har vaskat två.
Kommentera

Timrå IK-Rögle BK 2013-11-23
Matchtråd! För oss som inte kan vara på plats gäller minst ett stödköp. Biljetter från 50 kr.

Jag har vaskat en. Beroende på sporrning under dagen kan det bli någon till.

Redigerad kommentar

Kommentera

1600017 · »