1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598941 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Uppgradera Hartmann , idag var han värd mer än tredjekedja

Timrå4ever: håller med fullständigt, tillbaka med 1a linan, försök låta dem producera, och låt resten försöka spela 0-0.
Då KAN det bli några segrar till....

AVGÅ ALLA!!

Ingen blir godkänd i ST idag. Håller med. Kommer man ut på det här sättet på hemmaplan så ska man rannsaka sig själva för så här får det inte se ut. Ett stort snack inom gruppen vore på sin plats o en ursäkt till alla stackare som betalat för att se denna ”underhållning”.

roger_sundsvall:
Ja inte fick vi något för pengarna iaf. .
Lär bli tunnt på läktarna framöver med sånna här insatser.

Angående Panu Mieho

Och jag hoppas verkligen på att man sätter han i spel redan på Lördag, finns ingen anledning till att man inte skulle göra det.
Uppladdat:

500x0-screenshot-2023-01-12-213607.png

Jåkkinen: Hehe jo men ha i åtanke att jag hade en hel Wedda med i beräkningarna då. 😉

Pääjärvis roll skulle jag vilja se Walli få testa som läget är nu, bulldozer dom är stark som en oxe längs sargerna, också en av få som i dagsläget tar sig in på kassen på instinkt.

Labban: haha.. Ja garanterat.. Och det innan bläcket på kontraktet torkat riktigt.
Man får hoppas att det inte finns nån ångervecka. .. 🤔

Sputnik: håller inte med. Tbx med den riktiga första kedjan. Ner med mps. Låt hanzel spela med halloran och walli

Tycker Hartmann var bra idag . Rivigare än vanligt . Nära mål och även assist men svårt när man spelar med klass-avslutarna alvarez och Andersson .

Sputnik: Sluta tjata o nöj dig med att första blev splittad så slipper du stroke 😂

Chrille: uppenbarligen inte. Vi måste hitta bortaspelet på hemmaplan. Enkelt och basic spel. Blir för mycket krusiduller hemma. Sen saknar vi vår bäste back också

Sputnik: Upp med Walli kommer inte hjälpa ett skit om vi ska vara ärlig, han har inte skillsen för att producera. Men kan väl hålla med om att han åtminstone förtjänar före vissa andra såklart. Men det är inte där skon klämmer. Problemet är större än så.

TOTAL HAVERI.
ca.4000 på matchen
betala tbax pengarna

Labban: Skulle behövts på isen och delat ut ett par proppar för att väcka laget!

Det som är mest beklämmande är ju att vi är så loja i en sådan oerhört viktig match tabellmässigt.

Stackars sate. Han måste undra vad fan han har gett sig in på.
Uppladdat:

500x0-ny.png

Hank: Har hela tiden sagt att Halloran inte har i topp 6 att göra. Som du säger bör han spela i 3: e kedja med mer fokus på att bara köra, typ.
Upp med Walli för nån match, men lär väl tjata till mig en stroke innan det ens kommer på tal.

Sputnik: mm…

I det här läget med detta hemmaspel bör vi nog fortsätta fokusera på att vi ju ändå ligger på 6 plats och det är ju bättre än att ligga sist så det kan kanske vara lite läge nu att bara ta en till macka och låta någon annan se sig i spegel…

Ger mig fan på att Brynäs passerar oss med innan mackan är uppäten…

Sputnik: Tror man går in i matchen med helt fel mindset. Att Rögle på något sätt skulle vara enkla 3p jämfört med Färjestad, så man kan lira lite skönt och avslappnat i början av matchen. Glida runt lite på en skridsko och göra piruetter när ingen ser på.

Rögle och andra sidan var hungriga och visade att de gick ut till 100% i denna match. Vann i stort sett alla närkamper och ledde rättvist efter första. Spelet såg lite bättre ut i slutet av första och i andra perioden, men vi spelar oerhört komplicerat när det ska vankas att göra mål. Tredje perioden var ett rent skämt. Börjar med att kasta bort ett 5 vs 3 där vi krymper Rögles box mindre än de värsta rödvinspimplarnas vinbox efter en blöt helg. Sen ska vi på något sätt i detta tillstånd passa oss fram till ett mål. Eller skjuta rakt på täck så pucken studsar ut. Efter detta gav man mer eller mindre upp matchen och resten var bara en parodi.

Spelet 5v5 var bedrövligt och förutom enstaka stunder(se ovan) var det dump och en checkande spelare medans lagkamraterna åker och byter, gång på gång...

Sundsvalls Tidning talar i alla fall ur skägget efter fiaskot.
Uppladdat:

500x0-ee484140-de71-40a9-b61a-ef292f2e7bfb.jpeg

Sputnik: En tanke, hur var det nu får vi ingen ersättning alls för Wedda och hur mycket om vi nu får nått från FK?
Sen förstår jag inte hur alla pengar kan vara slut ändå?
Vi gjorde oss ju av med Blomqvist med utöver att Wedda blev skadad? Endast Panu in, visst Rindell också men det borde väl pengarna från LaLeggia täckt en del?

Hoppas Kapanen inte har helt slut i börsen till deadline!!

Sputnik: Vi saknar Lyytinen enormt. Halloran tror jag passar bättre i en åka och köra lina. Hoppas nya finnen kommer in med lite ny energi. Sedan fattar jag inte varför Rautio inte fick lite matchträning när det ändå var kört

Brodda13: Härligt med många matcher hemma o slippa resa…eller?

Villervalla: det ända jävla positiva med den här dan är att Kimmo identifierat rätt spelartyp. Inga glassande lirare på 250 k som ska dribbla in pucken i mål utan någon som kan grisa in pucken. Nej pinsamt är bara förnamnet för denna plattmatch. Res er

Labban: Svensson är sannolikt en 5e del av Stenqvist i löneutgift och skillnaden är obefintlig ikväll.

Svensson har uppvisat markant bättre skridskoåkning och 75x bättre fysiskt spel…

Svensson och Stenqvist var kassa men sett över helheten är det tossigt att gnälla på Svensson i det sammanhanget!

SnabelA: Nåja vi ligger fortfarande 6:a och det av en anledning, jag har svårt att tro att det handlar om nån större schism, tyvärr är laget byggt för ihåligt i nästan alla lagdelar. Så Kapanen har lite att stå i om vi skall ta steg nästa säsong.

Lika bra att ställa sig in på play in för Rögle kommer ta vår topp 6 plats som det ser ut nu.

Sen kan man se det lite nyktert, jag hade ju varit en aning mer nojig som Luleåit och där de befinner sig.

Har svårt att se hur vi ska kunna hålla Rögle bakom oss i tabellen (med så här många hemmamatcher kvar). Vi får helt enkelt hoppas på playoff eller playin eller vad det nu heter!

Dubbeld: Självmål.

Bragd-Birger: Det här får inte fortsätta. Om vi tappar hemmapubliken kan vi lika gärna lägga ner föreningen så slipper vi gå i konkurs.

Om inte Ante kan få spelarna att spela på hemmaplan så får han lämna över till någon annan.

Labban: han är stressad utan puck också. Bara att kolla på hans rörelser med huvudet. Han har ingen som helst koll på vilken han ska markera eller vart han ska befinna sig.

Villervalla: Rögle har 5 spelare borta och ändå pissar de på oss på vår hemmaplan. Jag saknar ord. Det är inte ens uselt, pinsamt och sjukt dåligt. Det är FÖRJÄVLA dåligt Timrås IK! I en sån här viktig match också.

JAG SKÄMS! Och det hoppas jag att spelare och ledare gör också

Calle Clang!

Vilken jävla kung!

- vi hade bestämt oss när vi satte oss på planet, att vi skull ta den här matchen och ta in poäng på Timrå i tabellen.

Kul att se ändå att det är en tävling det här och att man vill kriga om platser i tabellen.

När timråspelarna åkte till Sörberge idag fifilurades det sannolikt på vad det var för mat i restaurangen på fredag.

När man åkte ut på isen vid introt så låg tankarna nog på vad som kunde tänkas kolla på i bussen till Skellefteå.

Stort av Timrå att inte bjuda på en intervju efter matchen heller.

Riktiga ärslen denna match!

Fort hem till kvällsmackan och Netflix och fortsätta med sitt torsdags mys!

Jävla tofflor!

Villervalla: Vågat att tipsa om att vi gör 1 mål

vonDöbeln: Lördagens tips Saik - Tik 7-1.

{7043}: Våran forwards uppsättning ä lika blek som Real Djurgården!!!

Sputnik: Stenqvist är en sak, men hur Svensson hela tiden ger bort pucken i egen zon är ännu mer oroande. Verkar ha oerhört svårt när han blir pressad

{297}: Då har du tolkat mig fel. Lite pepp bland supportrar och grannlagen kan behövas i sämre tider.

Om man ska se något positivt idag så är det att vi inte släppte in så många mål som Rögle var värda.

De skulle haft minst 8-0

EXPLORERSMÅLAND: Några som fortfarande tycker vi har en av seriens bästa forwardsida? Helvete vad överskattad den är. Som jag skrev tidigare. Spetsen hänger på en skör tråd. Pääjärvi är nu alltså uppe och jobbar i en toppkedja. Hur hamnade vi här. HUR?

Jåkkinen: Det märks också hur mycket Lyytinen betyder. Sen han försvann tror jag inte vi vunnit många matcher. 2?

Stenqvist -4 ikväll va? "Bästa backen om vi kollar statistiken"

MODOJohan: är det så här det känns för skellefteåsupportrar när lövensupportrar hånar dom vid förlust? 😂 haha!

SnabelA: Ja att det är något ruttet inom förening är ju vad de flesta spelare brukar nämna när dom pratar om Timrå.

{297}: Skeppa Steqvist mot random Liiga back. Borde vara omöjligt att hitta nått sämre..

Vilken patetisk jävla insats. Fullständigt uppkäkade första 15, trots hemmaplan och - trodde jag - revanschlusta efter Luleå och FBK.
Sen spelar man upp sig men avslutar som p11-or.

5-3 i inledningen av 3e. Då spelar man Jonte, EP och Hanzl och lyckas spela i rullatortempo. Jonte tar ett obegripligt avslut tre meter utanför som går ner i egen zon.
Sen ger man upp. Rögle får biljetter till Allmänhetens åkning inne i Timrås zon. Spelarna skiter fullständigt i JJ och låter honom få stå och förnedras.

Nä, fy faen. En sån här kväll kan spelarna dra åt helvete. Förlora är en sak, men att i sin hemmaborg ställa sig i parterr och låta motståndarna pissa på både sig själva och hemmapubliken är fan inte ok någonstans.

Nu får Ante och laget snäppa upp. Var det inte en fördel att få spela hemma och "träna bra", och så himla roligt att få spela inför sin "fantastiska publik"?
Visa det då förihelvete. Brinn!

Jävla lallare.

SnabelA: Vi får hoppas att det är den förra matchen som spökat.

Sputnik: Vi kan ju inte skeppa iväg backar när vi knappt har några att ställa på isen. Vi dalar i tabellen nu för att vi la allt krut på hemvändarna och backsidan är ett lapptäcke av oduglighet. Vi var många som var inne på det, man kan inte spela en säsong med 6 backar och nej, det kunde man visst inte heller. En av Wedin eller Pettersson skulle inte ha fått kontrakt.

Vi har NOLL konkurrens på backsidan.

Oakleafer : Det borde bli offentlig urinering istället för dusch av samtliga inblandade spelare efter en sån här match. 4k kisstrålar kanske kan få laget att skärpa sig

Ok kanske tar i lite, men så känner man just nu. Fy fan...

Va ä Jalle en sån här jävlas match.!!!

« · 2444777 · »