1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581118 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19

2410068 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Herminator: Om Småland får bestämma. 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Håkkybåkky: "Systembolaget allinclusive Arena", =)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Sputnik: nämen, usch!!🤢🤮🤢🤮🤢
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Timrågogogo: *Domus Garden Arena. Gäller att tänka HV-stort
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Smokey: Varför måste vi ta upp Takida här inne? Räcker att det är Måndag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Dubbeld: De som gjorde LA Rams arena kan vi väl fixa? Sofi stadium gick ju bara på 5 miljarder dollar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Smokey: Domus Arena ligger bra på tungan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Sputnik: Några måste ju vara det också. 😆😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Smokey: Takida är Modoiter har jag för mig. 🤮
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Villervalla: tänk alla sunkiga jävla skämt man kommer behöva stå ut med varje gång isen fryser dåligt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62: Det är just det. Vi släpper in 2. Då ska man lätt kunna stänka dit minst 3 med vårat anfall på papper. Även fast Skellefteå var skickliga på att stänga ner alla vägar så krävs det att man är minst 2 spelare som går in på mål när man skjuter. Söderström släppte väldigt mycket returer som någon kunde smärtan in.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Villervalla: Miami Pool Arena känns aningen iskallt;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Villervalla: Takida Arena! Vart ska vinsten annars investeras?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Villervalla: hoppas på MP arena i såna fall 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Dubbeld: Troligt Miami pool arena.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Dubbeld: Inez Gatukök Arena.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Dubbeld: Permobil Arena!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Timrå IK och NHC avser att förändra samarbetsavtalet inför säsong 2023-2024

Det innebär att arenan kommer döpas om och fr o m säsongen 2023-2024 inte heta NHC Arena.

"Vad det nya namnet på arenan blir i framtiden kommer vi kommunicera ut när det är klart. Arenans namn kommer vara NHC Arena hela säsongen 2022-2023 och det nya namnet, när det blir klart, kommer inte börja gälla förrän fr o m nästa säsong 2023-2024"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DenRöda: ja, men hur kan man låta målskytten stå och sikta i en evighet utan att göra något! Om det nu var otagbart för JJ som jag är starkt tveksam till, så är det ju en riktig dundertabbe från våra backar.
Håller tyvärr inte mot ett topplag.
Utan dessa misstag har vi haft chansen på poäng!
Jag begär inte att alla ska vara felfri, vi är ju bara människor allihop som tur är.
Men med dessa små marginaler och mot knivskarp motstånd, blir dom ödesdigra.
Angående domarna och deras nivå, så är det inte mycket att göra. Bara att hoppas att det jämnar ut sig i längden.
Känns som att vi har mycket kompensation att hämta.
Angående vårt anfallsspel och PP, vet jag inte vad jag ska säga?
En jävla massa "duttande" med pucken m.m. Gå rakt på mål och en en eller 2 spelare bakom som kan raka in returerna!
Eftersöker rejälare spel, hårdare närkamper och rejäla avslutningar där prio är att träffa mål, returer kommer om man träffar mål. Kan ju också bli sargreturer men de är ju mindre vanliga.
Tycker tyvärr att #54 känns iskall. I PP drar han ner tempot till i närmaste stillastående. Han hade ju knappt pucken i lördags och när han hade den så försökte han på svåra passningar genom slottet men dålig skärpa. Känns som att motståndarna läst in sig på JD och avvärjer dessa pass 9 av 10 ggr.
Men som sagt, tror och hoppas på skärpning och att vi spelar slutspel till våren.😍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Dubbeld: Skulle säga att anfallet var vårat stora problem mot Skellefteå. Försvaret gjorde det helt okej. Inte bra, inte dåligt.

Vi blir ofta nedstängda i mittzon och när vi väl kommer in i offensiv så är det ofta en spelare som tappar puck för att han inte får hjälp. När vi väl har litet momentum så blir det statiskt, stillastående och försöker passa pucken rakt över slottet.

Vart har farten tagit vägen?
EP, Dahlén, Hartmann, Hanzl, Wedin, Walli, (Halloran). Alla är skickliga skridskoåkare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62:

Bra sammanfattning. Men blir svårt att nå det där guldet så pass snabbt om vi fortsätter att väga så lätt mot topplagen. Krävs nog en till målvakt i JJ-klass när han är som bäst, gärna fler finska backfynd samt det där med att vi slipar mer på spelet i PP.

Här en trevlig artikel i Norra Skåne som jag ramlade över då jag googlade efter eventuella supporterfalanger häromkring. Finns ingen organiserad sådan likt TIK08 eller TIK031, vilket försvårar resandet till andra matcher än de i Malmö. Själv är jag tyvärr inte den organiserande typen som drar ihop saker och ting.

Nåväl, fin läsning angående hemvändare och guldvittring längre fram.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Zoogin62: Kan diskutera alla mål bakåt.

0-1 målet så kan Erixon slänga sig ner för att totalt stänga av hela anfallet.

0-2 målet lät man NR 22 ta sin tid och sikta in sig på vart han ska skjuta. (Han var totalt stillastående i 3 sekunder medans Didde bara står där och svankar med röven.)

Försvaret (Förutom Lyytinen) var bedrövliga i Lördags.

Tänker inte börja prata om Dahlén..



Nya tag på Torsdag, tråkhockey väntas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: Att förlora knappt mot ett lag som högst sannolikt kommer att kriga om guldet är inget att skämmas över!
Hade JJ tagit 0-1 pucken (som ha borde ha gjort), så hade det kunnat bli en helt annan match och med stor sannolikhet poäng.
Tycker även han borde ha tagit 0-2, va fan skulle han ner på knä så tidigt för?
Det som kunde ha blivit 0-3 däremot, var han ju i det närmaste chanslös på, men tog den ändå.
Ta det lite lugnt, vi kommer att förlora många fler matcher, inget att gräva ner sig över.
Serien är oerhört jämn i år, huvudsaken är att vi slipper kvala, slutspel får ses som en bonus!
Guldet tar vi nästa säsong eller 2024 - 2025!?💥❤️🤍❤️💥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
HKN:

Vi var ringrostiga helt enkelt. Hade inte matchat på två veckor. Grabbarna är förlåtna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Villervalla: Hans fel eller inte man kan inte göra nåt åt det utan man ska ifrågasätta varför man inte spelar hockey 50 minuter utan bara köttar sista 7-8 minuterna?? Varför våran PP under all kritik?? Varför forwardena så bleka?? Det blir inte hemmamatcher för oss längre (ett bra tag)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Villervalla: som vanligt får man tycka olika.

Olle var inne på det tidigare med…

Jag menar att när matchbilden ser ut som igår så är det fantastiskt att en vm forward glömmer hur man åker skridskor i ett läge där han just skaffat sig utrymme på isen och registrerat ett slag mot det benet som fortfarande fungerar.

Jag håller inte med dig.

Men han är inte anmäld för filmningen och förlust blev det och resten är historia…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Alla som säger att Wngerli filmar måste se helt fel, Wingerli kommer för långt ut med sina skridskor från kroppens centrallinje och faller för att han helt enkelt får slagsida, om det beror på EPs slaching eller inte låter jag vara osagt men filmning är det definitivt inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
söder över:

Har noterat det. Läser dina och andras inlägg med knivskarp noggrannhet. Pallar själv inte med att dissa dessa zebror. Varför skulle de ha något emot oss liksom? Tänker mest att de inte hinner med i svängarna och har viss förståelse för det. Kan inte vara ett drömjobb, där man bara blir hatad av de flesta. Men de har nog rätt starka psyken, antar jag. Så fortsätt på den inslagna vägen du 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: alla hittar vi det som behövs! Haha!

För att förklara en domares oduglighet så behöver jag ta till konspirationerna…

:D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
söder över:

Valde att punda under några år istället. Ju mer olagligt desto bättre. Fast nu är jag clean och knegar i 180 knyck. En drog i sig det också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: japp! Alltid bra med lite krydda i tillvaron…

Funderade på att börja punda men sedan kom jag på att det ju är olagligt så jag började med konspirationsteorier ist!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
söder över:

Är du konspirationsteoretiker på fullaste allvar eller?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Olle: mm…

Jag kan få högt blodtryck av att se att sjökvist ska döma en Timrå match men Daniel Eriksson är värre. Han verkar få varannan match vi spelar och det är samma jävla sak varenda gång.

Sjökvist känns bara som inte så bra.

Daniel känns bara rakt igenom korrupt…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
JanneH: mm precis!

En malande jävla irritation över zebrajävlarna…

Men problemet är som du säger spelare pratar om att komma ut redo för match men det ser man ganska sällan…

Sedan kommer periodpauser är det snackas om att man kommer igång…

Eller en egenskap som funkat av 3000…

Visst det är bra att inte gräva ner sig men vart är känslorna och kraven!

Att verkligen tända till för match innebär att ALLA redo att bidra med sina fördelar.

Svensson ska ut och sätt två tacklingar!

Didde med.

Lyytinen ska transportera upp puck med fart!

Dahlén SKA ta ett snabbt avslut!

Lander SKA vinna närkamper och etablera spel i anfallszon!

Walli och Wedin SKA slå sina gubbar i åkning och ta pucken till målet!

Osv.

Då är man redo för match.

Känslan nu är att individer steppar upp vid olika faser i matcherna och tack vare hög enskild klass lyckas det påfallande ofta. Men det lämnar ändå känslan av att man inte får ut allt som finns.

Hartmann Lundin och Walli kan ibland (upplever jag) övertända och när inte övriga kuggar i så landar dom i utvisningsbåset inom 1 minut när dom taggat upp.

Det är synkningen som saknas under matcherna…

Det är en annan värld mot för i fjol och det visar publiksnittet tydligt!

Men jag vill att kraven ska finnas där ändå för det ger stolthet när man lyckas.

Lyckas man i en miljö utan krav så kan jag tycka att det inte är så mycket att ”kralla” sig över…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
JanneH:

He he, okej. Men i så fall vill jag minnas att vi var bättre under den första halvan av matchen mot Växjö än under den sista. Kan det stämma? I så fall är det fortfarande bara en match på raken som vi börjat spekla i 3:e vid 0-2-underläge 🤤
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
DJ Hemp: jo men nu menade jag ju mot riktigt motstånd 😜
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
söder över: Eronens tripping i första perioden. Där ser man skillnaden mellan en spelare som försöker stå upp och en som ligger och simmar (Skellefteå). Vi fick inte med oss något i den situationen och när domaren först lägger ribban där och sen tar ut EP på filmningen, då blir man less.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
JanneH:

I bara en match på raken. Vi spelade rätt så bra i period 2 i Malmö. Ledde t o m med 2-0 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
söder över: ja det är irriterande att känna sig förfördelad vid domslut men fan mer irriterande att hålla på ett lag som bara spelar hockey i period 3. Hur många matcher på raken har detta pågått? Måste man ligga under 0-2 i varenda match innan man släpper ner axlarna, spottar i näven och bara kör?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
snushane: Nils van der Poel körde helt klart mer asketiskt.
Men hävdar samtidigt att vetskapen om att svullandet kommer var av stor vikt.

www.howtoskate.se/
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Låter jäkligt rimligt. Som Sara Sjöström gjorde, för att vinna guldet så vilade hon! Hoppas grabbarna tar med sig ruset till Lule.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Sönsvallgrabb23: säger så här, av egen erfarenhet av konstant gott leverne där alkohol och allt onyttigt är big no no. Har tränat mycket långdistanslöpning, sprungit ett gäng maraton och halvmaror. Efter några veckor med hård träning och bara ätit nyttigt mat. Till slut pallar inte psyket och man börjar tycka livet känns rätt så jävla berst. Det bästa man gör då är att ta sig en bläcka och unnar sig godis, chip och all onyttig skit en helg, el vilken dag som helst. Och jag ser inget konstigt i att grabbarna går ut och äter en saftig biff med bea och några bers efter matchen. Bra för den mentala fortsatta träningen och nu är vi skötsamma några veckor igen.
Det håller inte att leva som nån jävla munk en hel säsong. Proppen ur ibland. 🍾
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Nejdå det var inte min mening att sprida dålig stämning, var bara intresserad vad andra tycker - Men självfallet är grabbarna människor dom med som ska få njuta av bira. Det var mer sammanhanget snarare än själva grejen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Wingerli filmade inte han bara försökte inte stå upp.

Det våld Hanzl utsatte Möller för i slottet under BP speglar inte Möllers oförmåga att stå upp.

Skellefteå spelar på att få med sig tveksamma utvisningar och det funkar bra för dem.

Timrå har inte haft samma medvind på det området.

Jag tycker det är skit att lagen ska tävla på olika viljor men det är livet.

Tänker absolut inte sitta här och leta efter potentiella förklaringar till att Filmerli ramlar en sekund efter ett slag på benet och får med sig ett pp när matchbilden var vad den var…

Oavsett så förlorade Timrå och det är mer lagets fel än Wingerlis.

Nya tag mot Luleå!

Det har varit en motståndare vi lyckats hyfsat mot senaste åren men även en motståndare som kräver respekt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Sönsvallgrabb23: Nej, det är inte konstigt att ett gäng vänner är ute och käkar/tar nån öl efter jobbet en lördag. Att du gjorde ett konto bara för att skriva det känns mer som att du vill sprida dålig stämning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Lucas Nordsäter får gå från Frölunda. Back, 24 år.
114 SHL-matcher för Växjö, Färjestad, Leksand och Frölunda. Nåt att ha för Timrå?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Sönsvallgrabb23: Så länge inte festande är något huvudintresse och att de gör det varje helg så har jag inget problem med det.

Går de ut över hockeyprestationen och att de skiter i resultatet och ser vistelsen som en resa till Ibiza, då är det en annan sak.

Spelarna är som vilka som helst och behöver kunna ha kul och släppa hockeyn emellanåt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Kerstin_k: Grejen är väl om dom tog en, två eller tjugo öl! Dom kanske drack Cola Zero till och med, och gick hem och la sig vid elva?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Sönsvallgrabb23: Kan ju också vara en aktivitet i det berömda "få-ihop-laget-tänket". Du vet det där Boyce har svart bälte i. Om den där bärsen igår gör att nån blir ännu mer villig att offra en hörntand för laget säger jag go for it.


Dessutom är dom ju vanliga människor som vi. Skulle faktiskt tippa på att nån i laget är lika galen i IPA som jag är. 🤷🏻‍♂️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Sönsvallgrabb23: inte hela världen om spelarna tar en öl eller två. Å andra sidan inte hela världen om dom istället hade kört en extraträning och nött PP heller.
Låst ämne

2410068 · »