Laken: Jag struntar i om folk blir stötta, men jag står fast vid att Emil med sina 250k+ i lön blir en tung post i flertal år framöver, om han inte höjer sig mer än så här.
Emil Petterson ska ej spela pp då han inte verkar kunna skjuta direktskott… Alltid ta emot pucken och kladda med den 2 sekunder innan avslut. Märkligt.
Synct: Yes, syftade lite på att drömmen är att vi lyckas landa båda dessa herrar. Tyvärr är det för många forwards som verkar livrädda att hålla i pucken när man skall etablera tryck i offensiv zon och lyckas fumla bort den. Andersson är jag faktiskt helt oförstående till att Kapanen vill behålla.
en uppryckning gemfört mot färjestad matchen men de är klassskillnad kolla skellefteås passn.spel där är vi klasser sämre efter halva 3.e period rycker vi upp oss men va fan gör palola då tar en dum utvisning på slutet varför ens va där med klubban??? palola du får en överjäst Semla i ansiktet
Man kan tycka vad man man vill om Palolas utvisning. En helt vanlig kampsituation där Skellefteåspelaren har lepra i fingrarna! Nä SAIK ska inte vinna guldet! Hoppas att vi möter dom o slår ut dom. Vi ska banne mig få ett antal Oscarsstatyetter efter den matchserien!
Sputnik: Sen på forwardssidan så är ju drömmen Hållander och LODIN! Då får vi både karaktär, tjurighet och skills på en och samma gång. Lodin är också verkligen en spelartyp vi saknar, en teknisk forward som är stark på pucken och spelar ett obrytt spel.
Det enda negativa jag har då är att Hartmann och Walli(hoppas verkligen på förlängnibg där) är våra enda högerfattade forwards.
Ja, ungefär så. Nu kommer det ju aldrig hända att vi byter tränare men man börjar bli lite skeptisk till Antes förmåga ändå som coach. Vi borde kunna få ut mer av laget, i alla fall få till en högre lägstanivå.
Fall framåt ändå Skellefteå vart satt under press i 1a sen 2- 0 blir tufft då offensiv uppställning idag på baksidan idag bara stäppa upp 13 skott 2 går in 3 var offside mm
Tikarn97: Nej och det är backsidan som främst är mitt orosmoln för nästa säsong. Det är som det ser ut max 2 platser öppna för nyförvärv. Svensson, Didde och Erixon, tyvärr en trubbig back för mycket där. En för omodernt byggd backsida helt enkelt och jag har svårt att se vi skall ta några steg om det inte kommer in en ruskig spetsback som typ håller sig hel hela säsongen i så fall.
SHL är en för tempostark liga och de krävs vackar son kan spela sig ur press och bra förstapass.
Det är den stora skillnaden mella Timrå och Skellefteå idag. Vi kommer knappt åt dom och det är sällan deras backar kastade iväg passar på måfå, de lyckades spela sig ut och spela bort våra pressande forwards allt för ofta. Lägg därtill ett riktigt kompakt försvarsspel.
Jag skall ärligt talat säga att jag inte riktigt konkret kan säga vilken typ av hockey vi vill spela. Speciellt hemma. På bortais så lyckas vi hålla det enkelt och kan töta till ytorna och leva på omställningsspel. Men på hemmaplan så har vi ingen riktig fungerande modell är känslan.
Barkborren: Man hjälper ALLA medspelare när det blir gurgel. Inte minst spelaren som leder interna poängligan och drar 800 pers till läktaren på egen hand.
Har sett oss live både krossa och vinna knappt mot miffers. Så för min del finns det inte på kartan att vi kan vika ner oss i en sådan match. Väljer att ha den inställningen inför lördagen. 3 poäng oavsett hur kasst vi än spelar. Retroaktiv utdelning eller vad det nu kallas. Men så jävla trött nu bara 🤮
Bee: Det är ju faktiskt två av dom fyra främsta offensiva spelarna vi saknar (ja EP saknas) så det kanske inte är så konstigt att det inte kuggar i gällande målproduktionen. Kapanen har inte lyckats ersätta dom och det kanske man heller inte kan klandra honom för. Men man kan ju fundera var Oskarshamn hade varit utan Suomela och Karlkvist (ja dom håller en högre klass än Wedin och Ep så klart). Klubbar som Timrå och Oskarshamn har inte råd att så dyra och viktiga pjäser faller bort. Att förlora Wedin och EP har pajat andra halvan av den här säsongen och vi har gått från att vara ett ganska solklart topp 6-lag till att förhoppningsvis klara play in så att vi får en hemmamatch till denna säsong.
Tom Topp: Oftast så fungerar det inte, de flesta matcherna vi har vunnit har JJ stått på huvudet och räddat matcherna åt oss, vi har inte backsidan för att spela passivt styrspel, sen uppspelfasen är så sönderläst så det finns inte, diagonalpass i fickan hela tiden och det blir alltid brytning, varför kan man inte spela in i mitten med understöd från centern å komma i fart? Förstår verkligen inte, man måste visa mer jävlarnamma det är bara tafatt och blött just nu..
Sen är det problematiskt framåt varför ska de spela sig till målen för? Lägg puckjäveln på mål bara med skymning och gå på retur det är så målen går till i dagens hockey, finns för många lyxlirare å för lite krigare i laget tyvärr, det känns felbyggt.
{297}: Ja, jo - jag har det. Har tyckt att Skellefteå är en förening som Timrå borde ta rygg på. Framför allt med tanke på juniorverksamheten. Nånting bra gör man ju. Eller åtminstone gjort.
Nu not so much kanske. Filmningar och fusk är absolut inget jag vill att Timrå ska ta efter.
DJ Hemp: Som man har svårt att få till det blir det nog Miffona som går segrande ur, Timrå kan inte göra mål nu och så är det, man kommer inte till vassa avslut.
Sputnik: Som sagt en vinst mot Malmö på lördag är ett måste. De förlorade mot Brynäs idag och kanske känner sig körda vi får se. Vi har vunnit alla mot dom hittlls iaf.
Sedan kommer enligt mig säsongens två viktigaste matcher. Mot Leksand och Linköping. Det blir slutspelsmatcher och avgör vår placering. Kan vi bara bli lite effektivare så...
Synd att löven har en sådan lätt match imorgon. Hade varit en liten tröst att få se dem åka på fulstryk. Men aik är bara så jävla dåliga att de torskar mot allt och alla.
OlliJanne: Definitivt. Två av hemvändarna som skulle producera poäng har ju fallit ur - Wedda är skadad (igen) och EP ser helt vilse ut på isen. Inte ens passningarna satt idag.
vonDöbeln: tycker vi ska glömma alla andra motståndare och bara hålla koll på Luleå. Play in är ett fall framåt för Timrå men byta plats med Luleå och hamna i ingenmansland vore en besvikelse.
Stort fall framåt får man väl ändå konstatera. Mot ett sämre lag hade vi vunnit ikväll.
Spelet över hela banan ser stabilt ut, SAIK skapar väldigt lite, sen är de hänsynslöst effektiva i de lägen där vi blir stirriga i egen zon. De gör väl i princip mål på sina två bra chanser den här matchen? 2 spelmål insläppta mot SAIK är VG.
Det måste dock gå snabbare i offensiv zon. Fler måste våga; vi gör mål idag därför att Rindell vänder in i banan och tar ett par snabba skär och därigenom skapar YTA till sin medspelare som sen får kliva in och ta ett farligt skott som det blir retur på. Den där ytan förtjänar man genom att trampa, våga göra grejer. Man kan passa längs kanten hur länge man vill, det är för lätt att markera bort.
Sen måste EP sorteras ur första PP. Dahlén står och matar puckar till honom genom slottet som han tar emot, kladdar med i en och en halv sekund och antingen föser bak till back eller skjuter ett alibiskott med.
Kerstin_k: har du gillat Skellefteå tidigare? Det är den drygaste föreningen med dom drygaste spelarna och definitivt dom drygaste supportrarna. Tycker det varit så i minst 10 års tid.
OlliJanne: Haha jag har lika långt till OINK som till Linköping, men där går gränsen. Tänker inte åka till OINKS och bli förnedrad v ett lag som flyger fram just nu.