Är sjukt nöjd med inställningen idag trots förlusten.Inget jäkla alibispel även om man kan önska mer ur själva produktionen. Folk stämplar in och är griniga. Lite slutspelstämning faktiskt. Vi visar att vi är att räkna med och Skellefteå blir stundtals utspelade. Tar med mig en positiv känsla. Dagens match känns som en halv vinst trots uteblivna poäng.
yoshi: Du kom till Timrå o kika på riktig ishockey så ska jag bjuda dig på lite öl 🍺 o rammelbuljong bakom knuten där ingen snut ser på!!!!!!!!!!!!!😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
Zäta75: sen har ju Timrå en jävla mjäkig attityd till bråk också. Dahlén står själv och bråkar med fem skellefteåspelare och INTE EN medspelare åker dit och hjälper Dahlén. Det är så jävla dåligt. Kicka Mieho och plocka in en spelare från AHL som är tuff på riktigt.
Linkovich: Som jag trodde är det Örebro som kan bli vår räddningsplanka i topp 6. De ligger bara 3p före oss. Vinner vi måstematchen mot Malmö blur det en väldigt viktig match mot Leksand sen. Leksand förlorade idag det var bra
Exakt, men det är ju det som vi diskuterat nu även. Hockeyn är ingen kampsport längre. Men du har helt rätt. Ingen brinner ju för något längre. Ingen skyddar laget stjärna. Är väl Dahlén ändå som visar någonting i all fall.
Zäta75: Detta är tyvärr så det sett ut till större delen av säsongen efter Jul. Mål förtjänar man i slutändan. Våra topp 6 forwards är tyvärr(förutom Lander och Dahlén) helt iskalla just nu.
Vi spelar som sämst i den period av säsongen som vi skall spela som bäst. Nej jag är mentalt redan i nösta säaong som sagt. Meeen Kapanen har en del jobb framför sig. Skall vi ta några steg framåt så räcker det inte med de fåtal platser som finns kvar att fylla, ja om det inte är ruskig spets då vill säga.
Om man inte tar ut målvakten och sätter special teams och väntar till sista droppen med TRÖTTPalola inne så blir det. Dahlén har helt rätt att bli förbannad på alla idioter han spelar med.
vonDöbeln: Fan. Har alltid gillat Skellefteå och tidigare gärna haft dom som guldmedaljörer (om inte Timrå vinner) Men det är beklagligt att man så systematiskt filmar sig till fördelar. Blir ju uppenbart att man satt det i system.
Timrå förlorar egentligen mest bara på eget grepp idag: låg effektivitet och slarv vid två tillfällen kostade tre poäng. Skellefteå försvarar sig bra, ligger i skottlinjen och så givetvis filmningarna. Men i övrigt gjorde Timrå en bra insats och var minst lika bra. Dahlén borde ju ha satt något av sina lägen, Pettersson borde ha klippt till direkt istället för att kladda och det hade sett annorlunda ut.
Slutligen: hoppas att det för all evinnerlig framtid kommer att vara sprickor i alla Skellefteås klubbor eller en bit tejp på alla deras skridskoskenor.
OlliJanne: Haha jag har lika långt till OINK som till Linköping, men där går gränsen. Tänker inte åka till OINKS och bli förnedrad v ett lag som flyger fram just nu.
Kerstin_k: har du gillat Skellefteå tidigare? Det är den drygaste föreningen med dom drygaste spelarna och definitivt dom drygaste supportrarna. Tycker det varit så i minst 10 års tid.
Stort fall framåt får man väl ändå konstatera. Mot ett sämre lag hade vi vunnit ikväll.
Spelet över hela banan ser stabilt ut, SAIK skapar väldigt lite, sen är de hänsynslöst effektiva i de lägen där vi blir stirriga i egen zon. De gör väl i princip mål på sina två bra chanser den här matchen? 2 spelmål insläppta mot SAIK är VG.
Det måste dock gå snabbare i offensiv zon. Fler måste våga; vi gör mål idag därför att Rindell vänder in i banan och tar ett par snabba skär och därigenom skapar YTA till sin medspelare som sen får kliva in och ta ett farligt skott som det blir retur på. Den där ytan förtjänar man genom att trampa, våga göra grejer. Man kan passa längs kanten hur länge man vill, det är för lätt att markera bort.
Sen måste EP sorteras ur första PP. Dahlén står och matar puckar till honom genom slottet som han tar emot, kladdar med i en och en halv sekund och antingen föser bak till back eller skjuter ett alibiskott med.
vonDöbeln: tycker vi ska glömma alla andra motståndare och bara hålla koll på Luleå. Play in är ett fall framåt för Timrå men byta plats med Luleå och hamna i ingenmansland vore en besvikelse.
OlliJanne: Definitivt. Två av hemvändarna som skulle producera poäng har ju fallit ur - Wedda är skadad (igen) och EP ser helt vilse ut på isen. Inte ens passningarna satt idag.
Synd att löven har en sådan lätt match imorgon. Hade varit en liten tröst att få se dem åka på fulstryk. Men aik är bara så jävla dåliga att de torskar mot allt och alla.
Sputnik: Som sagt en vinst mot Malmö på lördag är ett måste. De förlorade mot Brynäs idag och kanske känner sig körda vi får se. Vi har vunnit alla mot dom hittlls iaf.
Sedan kommer enligt mig säsongens två viktigaste matcher. Mot Leksand och Linköping. Det blir slutspelsmatcher och avgör vår placering. Kan vi bara bli lite effektivare så...
Tallnäs: Härligt att läsa. Det har ju spekulerats att eftersom EP40 har hus i/vill bo i Sthlm så skulle han hellre spela för något lag där om han avslutar i SHL....Detta dementerar ju det hela. Finns bara ett svenskt lag för Elias :-)
Var nära att kasta mobilen in i TV-rutan jag också.