1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08

1237654 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
250kg kärlek: Rönnqvist och Bulan Berglund är ett hett, hett tips när det gäller Luleå, sägs det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Mappe: Kanske har de övriga..järnbrist
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
T T: "Punk Anderson and the Kartell" var ju ett ledord under hela serien.. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Dream Team: Det där var jag tvungen att googla för att förstå. Jag var inget större fan av Dallas.        :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
T T:
Haha! Det behöver du inte tala om för mig. Ni gjorde ju bänkvärmaren Styf till lagkapten. Bänkad i Modo och du blir med automatik kung i Timrå? Styf, en ramträff från SM-guld :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08

T T: Det måste väl vara Punk Anderson det? Och "Kartellen".. ;)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Icing-Ove: Nu börjar jag att bli intresserad, att de nobbade Modo är det starkaste argumentet för dem hittills.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
250kg kärlek:
MoDo ville tidigt ersätta Rindell med J.R och hans kollega , men fick nobben.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
JimmyH: Jag tycker mig se en hel del likheter i Rönnqvists tränarskap och Kentas. Dessutom är det en tränare som kan få fram en konstruktiv kritik på ett sakligt sätt. Det är en konst i sig. Dessutom, som sagt, lär Rönnqvist vara en betydligt billigare lösning än t.ex. Kenta. Skillnaden mellan dessa herrar är att man har rätt att ställa krav på en sån som Kenta medan det kanske är svårare att ha högt ställda krav på en sån som Rönnqvist.

Nu tror jag att fler lag har ryckt i Rönnqvist. Vet inte om jag drömt eller var jag fått det ifrån men jag vill på något sätt minnas att Luleå har visat ett visst intresse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
JimmyH: Då är en annan fråga: Hur coachar dom i jämförelse med Lill-Kenta?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Hahl Bundy: Nej, det där var bara något jag tänkt på när jag tänkt på tränare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
JimmyH: Har du därmed kommit fram till hur du ser på tränarfrågan?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
JimmyH: o under challe är de bara oduglig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08

250kg kärlek: Rönnqvist/Robertsson i Almtuna får mycket cred för att de förespråkar en hockey med aggressiv forechecking, precis som Kenta gärna gjorde.

Ett intressant faktum kring det är att Almtuna är väldigt målsnåla, både framåt och bakåt. Precis som Timrå IK ofta var under Kentas tid också. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Frella: Kenta är naturligtvis en önsketränare men som du säger en alldeles för dyr sådan. Jag tror att det finns andra namn som skulle kunna göra bra resultat i föreningen utan att kosta skjortan. Svårt också att veta vad Kenta känner. Han var antagligen inte beredd på det och hade dessutom flyttat ner familjen och var nog redo att rota sig (så mycket man nu kan rota sig i tränaryrket).
En sak är dock rätt säker. Kenta är ingen billig lösning, antagligen en av de bäst betalda es-tränarna i hela elitserien. Sedan är jag tveksam om det skulle vara så lyckat att ta tillbaka en gammal tränare.
Jag tror mycket på en tränare so kräverpå ett ödmjukt sätt, Kenta är en sådan men det finns som sagt fler. Rönnqvist är ett namn, Perra Johansson ett annat. Båda sannolikt billigare än Kenta. Men visst, är det något som gärna får kosta lite extra är det tränaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
timrå ik denna säsong är ett gigantiskt fiasko. det har skrivits att många på hs är negativa men det är med all rätt.obegripligt att en förening som har varit ett stabilt elitserie lag nu slåss för sin överlevnad.att vara totalt handlingsförlamad från ledningens sida borde vara kriminellt.ett lag som har målsättningen slutspel när 55 omg avklarade o inte agerar när det gäller tränar frågan är ett misstag som kan stå dem dyrt.men det är klart vi har ju varit på slutspels plats i två omgångar.det går inte skylla på att det inte finns pengar tiks löne budget är ju inte sämst i elitserien.kan brynäs o skellefteå så finns inga ursäkter.tyvärr så sätter man ribban inför nästa år med att erbjuda 19 nytt kontrakt.linkan säger att han planerar en resa till finland det är så dags nu det.maken till passiv sportchef är nog svårt att hitta.varför inte åka på breddläger se intressanta juniorer o försöka locka dem till tik,men då missar man några dagens på eon.en total makeover är vad som behövs till nästa år över hela föreningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08

Pätr: Fårgan är väl hur mycket av lönebudgeten vi ska avsätta för en tränare? Kenta lär vara absolut dyrast på marknaden av de lediga namnen. Vi får resultat i ett gediget grundspel men borde vi inte ärligt talat kunna hitta det hos andra tränarnamn också? T ex nämnda Rönnqvist.

Jag tror nog Challe har det som krävs för att sätta ihop ett bra grundspel. Hans problem verkar snarare vara att sälja in det i gruppen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Kattgubben: Det ä ju ba Roland som spela ändå... :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Hahl Bundy: Helt Klockrent av Boork, tänk bara om ledningen var lika smart !
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Berglund: Brun sju, finns ingen brun sju. Jag har inte dragit nån brun sju.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
250kg kärlek: Mitt förstahandsval är Kenta Johansson, men Rönnqvist är definitivt ett alternativ. Almtuna är i ett liknande läge i Allsvenskan som Timrå är i Elitserien, dvs en mindre förening med begränsade resurser, så kombinationen Rönnqvist - TIK har en god chans att bli lyckad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Berglund: "Men ge han påsen så hä blir tyst nångång"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Berglund: Hehee.. det var en synnerligen passande benämning ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Pätr: Kanske är Fredrik Pettersson-Wentzel lite för ung och orutinerad men det är en kille som ser ut att gå en ljus tid till mötes. Dock, kanske för oerfaren. Ytterligare en person som jag tycker är intressant i Almtuna är deras tränare, Jonas Rönnqvist.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Är det bara jag som börjat kalla Hynning för Brun 7? När han glimtar till 1 gång per 10e match så kan man säga "Brun 7!? Vad hände med Brun7?"

nu e jag lite taskig men jag e inte nöjd med hans spel, hehe
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Hahl Bundy: hmmm, Boorken har varit här inne och tjuvläst. Mycket av det där har krivits här sedan månader tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Hahl Bundy: Klart och betart, så sant som det är sagt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Kattgubben: rysning 2:07-2:20
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Boorks kommentar:
"Timrå har ju underpresterat å det värsta. Jag tycker att de har alla ingredienser för att vara ett säkert slutspelslag. Bra målvakter, bra utländska nyförvärv, några av landets bästa unga spelare och rollspelare. Jag förutsatte att Challe Berglund hade skapat ett klart grundspel under sina år i Timrå. Men trots att laget har bra spelare saknas effektiviteten. Och det slår ju tillbaka mot tränaren som är ytterst ansvarig för det genomförandet. För Timrå finns två saker att fundera på under OS-uppehållet. Antingen använder de tiden till att definiera och träna på ett grundspel som de solidariskt underordnar sig i laget. Eller så byter man tränare. I det sistnämnda fallet skulle jag försöka ta tillbaka Kenta Johansson. Under hans ledning hade laget en fart och konsekvens i anfallsspelet som nästan helt har saknats under Challe Berglunds ledning. Timrå riskerar att hamna i kvalserien. Och skulle de åka ur elitserien är de borta därifrån under en lång framtid."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
TIK55: Trots att jag inte ens studerade Hynning särskilt noga minns jag en tackling så du får nog slipa hornhinnan :p

Fördelen med MPS tillsammans med Corso är att han hänger med i tempot när Corso sticker, kan leda till en fin frispelning för MPS att avsluta på.

Nackdelen har ni redan nämnt, framförallt att är det en stor nackdel iom att Corso och Sonnie både är bra avslutare.

Så visst, plocka gärna bort MPS därifrån och lyft en annan typ av kedja med hans fart :)

Piros - Corso - Sonnie

Nylander - Lander - Hynning

MPS - Meunier - Axelsson

Pärssinen (eller het junior) - Starkov - Svensson
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Hahl Bundy: Ja, mycket tydligare kan det faktiskt inte bli, och han sätter verkligen fingret på problemet i dagens Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Simmalugnt: Han var lite som en fantom...man visste inte om han fanns på riktigt liksom.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
mikenomad:

Han kommer för alltid att vara en mytomspunnen Timrålegend som min generation kommer att berätta för barnbarnen om när vi sitter i vår gungstol och gaggar. =oD
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Simmalugnt: Ja, den killen har ju en oförglömlig karriär i den rödvita dressen bakom sig..:-/
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
mikenomad:

Nä, ska vi ha ett utländskt namn lutar jag mer åt Kevin Hodson...;o)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Simmalugnt: Ron Hextall!! :D

Redigerad kommentar




Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Simmalugnt: Annars; Adam Svoboda eller Philippe DeRouville...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Simmalugnt: Backlund är välkommen tillbaka vilken dag som helst om Limpan drar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Fet-Ecke & Pätr:

Föredrar alla tre förslagen framför Backlund som du Pätr föreslog...:o)


Toresson och Pekka...


Där har vi två gubbar/killar som vet hur man fyller ut en målbur!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Simmalugnt: "Pecka" Lindmark
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Simmalugnt: Peter Toresson :P
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Pätr:

Bosse Ahl!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Tellus: Drar in några förslag på ny keeper då:

Johan Backlund, Riku Helenius, Markus Svensson, Christoper Heino-Lindberg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
The great one: MPS är en spelare som gör sig bäst om han får ligga på rulle, sticka och utmana. 99/100 avslutar han själv. Gäller att verkligen använda honom i den rollen om han ska bli en spets i spelet.
Sen kan man ju ändå tycka att han kanske kan passa in pucken någon gång ibland, i a f när det är två timråspelare där och den egna vinkeln är typ 7 grader.

Vad gäller spelsinne är faktiskt Magnus i skuggan av sin storebror. Det är inget vidare betyg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Pär: Själv vill jag ha Lill-Kenta tillbaka, men jag vill minnas att han var mindre aktiv i båset än vad Challe är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
Jag har sagt det förut och säger det igen: Årets Timrå IK kan inte vara ordentligt grundtränade för när det blir tätt med matcher så ser de så orkeslösa ut och kombinerat med dåligt självförtroende så blir det så här dåligt. Det finns några undantag i den fysiska gråmassan som typ Caslava.. Visst, det är tunnt på backsidan men det hade man kunnat göra nåt åt innan fönstret drog igen men man valde att chansa och att använda Gabbe som back istället.
Tankarna är redan tömda skrev nån här inne med all rätt innan matchen igår..

Nu hade de åter igen chansen att göra ett ryck uppåt men som så många gånger förr så "orkar vi inte", "uppehållet kommer lägligt", "mjölksyra hos backarna"

Nä nu är det dags att "fill up the tanks boyz" nu har de 3 veckor på sig att komma i form för de viktiga sista 7 matcherna. Nu måste de skadade matchotränade backarna in i laget igen. Kanske en träningsmatch eller två vore på sin plats... Skapa fungerande pp formationer - hålla igång Åke...

5 p och målskillnad neråt - ett slutspel får ses som en bragdartad bonus.
3 hemmamatcher kvar....

KOM IGEN TIMRÅ IK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2010-02-08
actionleif: När lyfte jag Pärssinen, jag skrev "en värdelös Pärssinen" Och var mer riktat åt att Pääjärvi inte är en super star.

Ja B. Svensson är inte bra, lika så Pärssinen.
Kommentera

1237654 · »