1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL ˇ 604664 inlägg ˇ 6212 ämnen
2940427 ˇ »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
The great one: Har hört att nubben kommer flytta upp Torines som andra målvakt nästa år

blåkiosken: Är så vitt jag vet den enda renodlade timråpodden, förutom Nedsläpp Timrå som ST har.. finns där poddar finns ..🙄

Angående Juel vs JJ. Juel är en slutspelsmålvakt som kan stänga igen helt, en målvakt som kan ta oss hela vägen. JJ mer en stabil keeper som håller en hög lägstanivå men inte har samma toppnivå som Juel vill jag hävda. Sedan har JJ sådana matcher som igår med relativt jämna mellanrum. Men är alltid nervös när han ska stå att han ska ha den kvällen då han släpper in 5-6 mål. Det syns tidigt på JJ om han släpper första enkelt. Samtidigt om han börjar bra så släpper han inte in mer än 2-3 mål heller.

Vi har haft ett angenämt problem senaste säsongerna med två förstekeepers. Hade man fått välja inför nästa säsong hade man nog tagit Juel ändå. Men JJ helt klart en av dom bättre i ligan trots allt. Däremot frågetecken för slutspelshockey plus i landslaget har han inga lysande siffror heller. Vi som klubb har dock inte råd med båda. Verkar bra killar båda två även och dom har nog sporrat varandra en hel del.

Peja: domustrappan

JanneH: Igår var väl en av ytterst få dåliga JJ- matcher . Borde ha bytts ut iaf efter andra perioden

Montén Python: bara att instämma i att detta är en icke-fråga pga av kontraktsläget. Juels går ut efter säsongen och kommer bli för dyr att förlänga med. Om bara JJ stoppar lite mer puckar än igår kväll så ska vi nog klara oss ett tag till

Montén Python: En fråga till dig och andra. Vilka är de bästa poddarna om Timrå? Lyssnar på många poddar men ingen om just Timrå, hade varit kul att lyssna på en.

jk: Det blir ju som sagt nog en ickefråga.

JJ har kontrakt och Juels lön kommer höjas rejält.

Men oavsett om jag håller Juel före så är ju givetvis JJ en bra målis med. Vi står inte och faller med honom precis.
Kan han hålla den nivån han börjat med denna säsong över tid. Så har vi en topp målvakt i SHL även i JJ. Särskillt att vårat försvar också håller. För där är också en skillnad mellan JJ och Juel.

Där jag tycker JJ är mer beroende av ett solitt försvarsspel framför sig. Men att Juel levererat även i frikostiga försvar. Som i Oskarshamn och till viss del Timrå förra säsongen.

Men jag ser gärna att vi får in en utvecklingsbar andrekeeper som är SHL redo till nästa säsong. Gärna en sån som Hellsten som vi nämnt tidigare.

jk: så är det ju. Det finns inte dom pengarna! Det är väl den krassa verkligheten!

Karlsson74: Kan ju vara så enkelt att man inte vill pröjsa 400k+ för två målvakter nästa säsong. Hade Jackes kontrakt varit det som tog slut efter säsongen kanske han hade varit påväg ut.

Eller så föredrar TS (eller vår målvaktstränare som jobbat med JJ tidigare om jag inte minns fel) en lite "stabilare" målvakt ā Cobbels analys

2940427 ˇ »