1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604767 inlägg · 6212 ämnen
2942535 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
steveroper: ingen förstod väl det där NHL kontraktet men man fattar ju att han var tvungen att ge det en chans. Jag kanske var lite väl hård i mitt utlåtande tidigare idag men ge han fan inget 3 års kontrakt om han återvänder. Stämmer det att han är kontrakterad till Timrå om han återvänder till Europa så kör kontraktet ut till en början

Andersson: svårt här att säga svart eller vitt!

Man kan utgå från att detta är exakt hur Oliver upplever sina minnen av fjolåret.

Det kan även vara så att Lander, som har erfarenhet av hårdare ledarskap (på gott OCH ont!) från andra delar av hockeyvärlden, han kanske såg att Oliver inte hanterade att vara negativ demo i omkl rummet. Det skulle isf vara en jävligt vacker egenskap hos Anton isf att försöka stötta Oliver i det.
Det tycker jag beskriver en bra kapten.

Oliver fick annars bra med chanser i början av fjolårssäsongen vill jag minas (särskilt innan Kapanen kom tillbaka). Succén uteblev och frustration byggdes garanterat från både ledare och Oliver och bytet av arbetsköpare var väl helt rätt väg för OJ. Men sedan om LHC är rätt miljö? Ja, vem vet. Skit samma.

Jag tänker inte säga att Oliver har fel! Olli var osvenskt rak och det passar fan inte alla ska gudarna veta! Olli var heller inte den perfekta människan och kan säkert gått över och förbi normen för vad som är ok.

Då är det beklagligt att Oliver gjort illa sig i det men inget kommer bli bättre av att rota i den skiten.
Förhoppningsvis inte klickjagande lokalmedia heller…

Oliver kommer ta med sig erfarenheter från detta och de kan hjälpa honom framöver även om de är negativa i stunden.

Har Nubben fixat flygbiljett till Lundmark än?

Modano: ja dubbelt olyckligt med skada på Wedda. Dels för att vi blir tunna med sedan kändes det lite som han hade börjat varva upp. Kedjan med honom, Lander och Barre har sett bra ut på slutet (trots resultatet i senaste två matcherna)

Modano: Stålarna är slut. Då blir nog på sin höjd nån trött inlåning av breddspelare som nöter bänk hos nån annan shl klubb.

Modano: Bra att ngn säger en sanning för de de är ju olyckligt att vi har spelare som ska få uppleva ett Vm!!
De måste värvas/lånas spelare som kan fylla upp under jvm håller med du till 💯%😎🇱🇸🇱🇸

Modano: Tänk en skada på Dahlén när Genborg är i JVM. Snittar vi ens 1 mål per match då?

Löjligt av Oliver att grina ut i ST han som tror han är en NHL spelare möjligen allsvenskan är rätt nivå för han. Ang Wedin och spelare som drar till JVM som MÅSTE Nubben agera det måste in Forwards värvningar då ligans sämsta finns i Timrå törs inte tänka på skada på Dalle eller Genborg sitta och tycka synd om att vi är en liten klubb snyft snyft orkar inte höra den skiten varje säsong men de styrande tycker matcher mot Vimmerby Kalmar Oskarshamn Mora Almtuna blir kassa pjäser åker vi ut tar det många många år att ta sig tillbaka om man snålar sig ut en gång till

Maktankan:

När ST-sporten når Jokinen håller han inte med om att Johansson var särskilt utpekad eller var på klippen varje dag.

- Jag skulle säga att alla spelare var på de klippen. Jag skulle också säga att till exempel Jonathan Dahlén var det oftare än Johansson, eftersom våra toppspelare spelade mycket mer, säger Jokinen.

- För oss var det utbildande klipp och om man inte var på rätt plats i strukturen eller gjorde de saker vi ville så visade vi så klart de klippen. Men det var inget personligt i det, utan det var i syfte att lära ut. Men det är olyckligt att han kände så, för det var inte intentionen.

Enligt Jokinen var det inte heller hela anledningen till att Johansson lämnade klubben, utan för att han inte nödvändigtvis ingick i Timrås planer.

- Vi kände att det bästa för Oliver vore att gå vidare, att han hade fastnat lite i den rollen. Ibland måste man flytta för att hitta sig själv. Förhoppningsvis var det en bra flytt för honom.

Rip Kirby: Är inget fan av Jokinen men om du klistrar halva ST vore det smakfullt att även få med dennes syn på historien.

Montén Python: vore kul om Pääjärvi får gå in där med ordern -gör mål!

Tänk om det släpper då?

Villervalla: Jag tyckte väl att det var rätt uppenbart att Jokinen inte mådde särskilt fantastisk under våren, det lär väl ha märkts av i omklädningsrummet också.

Rip Kirby: Det verkar ju inte som att det bara handlat om renodlad kritik när till och med Lander verkar ha reagerat också, det verkar jäkligt illa men ryktet gick väl redan i våras och det här bekräftades väl nu.

sargad: Nu kunde jag bara läsa inledningen av artikeln, men budskapet framgick klart och tydligt redan där.

Rip Kirby: Kanske redan länkats.. men tydligen är HIFK att jämnställa med Titanic... båda har gått på is.

Inte alla som uppskattat Jokinens metoder att förmedla sina kunskaper. Ska det gå såhär långt så undrar man vad faen Olli höll på med.

Oliver Johansson delar sina erfarenheter:

"Inför den här säsongen lämnade han klubben och skrev på ett tvåårskontrakt med Linköping.
– Jag kände att jag behövde något nytt, säger han.
Men enligt honom fanns det en specifik anledning till att han sökte sig vidare: Olli Jokinen.

22-åringen säger att han ville testa något nytt eftersom Jokinen vid det tillfället hade ett år kvar på kontraktet.
– Det kändes inte bra när jag var här. Han var hård mot mig. Jag fick mycket skit av honom varje dag."

Och självklart gick det här bedrövliga bemötandet inte omärkt förbi hos övriga spelare där bästa lagkaptenen står upp för Oliver:

"Enligt Johansson reagerade även lagkamraterna på det.

– Lander sa till mig att jag inte kunde fortsätta att lyssna på honom. Alla såg att det blev överdrivet till slut, att jag blev någon syndabock som man slog på. Han ville väl väl egentligen och utveckla mig, men det blev för mycket att varje dag bli utpekad inför alla."

Alltså, så här får man inte göra mot en annan människa. Galen blir jag, helt jävla tokig! Hur faen kan det få gå till på det här viset?

2942535 · »