1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605734 inlägg · 6213 ämnen
2952600 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
JanneH: 2-2 nu.

JanneH: fan nu leder Tuna 2-1... blir nog skilsmässa för mig

Kalmar har ett jäkla rörligt på med hög hastighet. Jag förstår de har över 30% i den spelformen.

Cobbel: Egentligen är det obegripligt då vi tog in några andra istället. Men han kanske inte ville vara kvar.

Nisse på Mon or: Riktigt bra fråga faktiskt. Han visade ju ändå tecken på att det finns ngt där de få gånger han fick kliva upp.

Vill minnas att han också vågade ge sig in i obekväma situationer med?

JonteD: förstod aldrig varför inte Sagranden lånades ut.

Nisse på Mon or: Sagranden tvåmålsskytt nu!!!!🤣🤣🤣🇱🇸

JonteD: Sagranden x2 och Värmhed nätar

Montén Python: Timrå har väl minst en att låna ut.

JanneH: Sagranden i ÖIK spelar jävligt bra fan va snabb han e på rören!!🇱🇸😎 Även Värmhed gör de bra har ju nätat ikväll!!🇱🇸

Rico01: När jag swishade för Lundmark så var det dels p.g.a. att det är en karaktär som är så förbaskat bra att ha i laget och dels för content i vår Youtube/Insta/FB-kanal. Valuta för pengarna redan efter inlägget om den signerade tröjan.
Ser fram emot massvis av bra content framöver tillsammans med kidsen Freij, Genborg och Eriksson.
Sen tror jag hårt på Lundmark. Såg väldigt fin ut i slutspelet ifjol och saknades oerhört när han gick sönder.
Forza Lundmark!

russkiy medved blyat: Säg efter mig: "Helt OK". Nej, det är ingen fest, men jag tycker fortsatt att den är, häpp!, helt ok, har faktiskt slumrat mer i åtskilliga SHL-matcher i vinter.

Villervalla: själv följer jag Tim Barkemo och BIK. Lite kluven då jag håller på Tuna men övertalade flickvännen att spika BIK på powerplay... å vet hur mkt skit jag får om det går fel. BIK leder 1-0 men Barkemo skjuter mest utanför så han blir ju gjuten i TIK

russkiy medved blyat: Matchen behöver ett Kalmarmål men det är väl för mycket begärt.

Timrå Isstadion: tycker inte något av lagen bjuder upp till fest. Slumrade till i soffan

Bobby Hahl: Ironin höll i typ 8 minuter. Helt OK HA-match inklusive 10-4 i skott efter första.

ante08: Haha. Cirkus HV rullar på.

HV vill värva Dick Axelsson.

Montén Python: Men visst ser han bra ut Liberatore??🇱🇸😎

Montén Python: Nä, han har inte riktigt kommit upp i nivå. Sedan så tycker jag att Harde är en bra SHL back, men Top notch är han inte!

Kalmar har ett jäkla tempo.

Timrå Isstadion: Här sitter man och suktar. Men lär väl sluta i vanlig ordning att vi inte norpar en sån spelare.

Utan det blir Växjö, Skellefteå eller Rögle som plockar in och sen gör han 40 poäng eller nått.

Tom Topp: Känns som att Hardegård inte riktigt hittat tillbaks till spelet efter skadan. Tror han växer ju längre säsongen går!

Kollar på toppmatchen Kalmar-Modo. Efter 7 min är det 0-0 i skott. Spännande.

BlackBay: han är jävligt rolig faktiskt!

Goilarn tar sig an Modo... och nailar den

Smörgåsen : Jo, det behövs en general! Hardegård känns tyvärr för ojämn, varvar högt och lågt!

Smörgåsen : Det landar säkert i Barkemo, känns rätt uppenbart. Men enligt mig är Liberatore inte utvecklingsbar. Han är redo. Jag sträcker mig NÄSTAN så långt som Kalmars sportchef som nyligen sa i lokaltidningen att Liberatore skulle vara topp 4 i alla SHL-lag...

Tom Topp: Det landar nog i Barkemo. Typisk nubben-värvning. Men sen får det räcka med utvecklingsbara backar inför nästa säsong. Vi har så det räcker i Sundin, Freij, Forsmark och förmodligen Barkemo och Kapanen

Rico01: Han blev så bra på engelska att han glömde bort svenskan!

Lundmark är på plats och används redan som poster boy. Välförkänt och han har kvar sin positiva attityd!

Montén Python: Jag bor i Kalmar och ser honom varje vecka. En tidsfråga innan han är i SHL. Faktum är att Hockeysverige nämnt honom som potentiell för Timrå.

JonteD: en annan back i HV som jag gillar är Hugo Fransson. Bara 21 och utvecklingsbar. Typisk Nubben värvning.

Montén Python: Han verkar bra, får kolla in honom ikväll mot m0d0.

Tom Topp: Tycker att nubben ska lägga allt krut han kan på Herman Träff, Borgman o Liberatore tror inte att dom kostar skjortan men va vet jag! Har sett jänkaren mot ÖIK jävligt duktig e han gillas skarpt!!🇱🇸🇱🇸😎🤣

Montén Python: men vilken roll har egentligen Z och Lillchalle i den här sportchefs konstellationen? Min känsla är att Emil är en aspirant till rollen som sportchef! Eller är jag ute och cyklar här?

Montén Python: Han kan verkligen göra sitt jobb o han har näsa för mål går rakt på o gör mkt poäng är en bra skytt!!!🤣😎🇱🇸

Cobbel: Kan ju hoppas Lilja ser möjligheten att få bra med speltid i typ Finland nästa säsong. Här blir det inte mycket speltid.

Montén Python: Nee, den lär bli rätt svettig att lösa. Samtidigt kanske det kommer in en sportchef med cohones som Kapanen som vågar göra lite obekväma grejor också.

Vi kan inte ha kvar alla för att det är mysigt, det behöver ju alla inblandade parter inse. Spelarna behöver ju tänka på sin egen utveckling och sitt varumärke och aktier i alla ligor etc också. Man kan inte harva på i en klubb bara för cashen heller.

Karlsson74: Jo precis. Nästa sportchef kommer ju inte ha mycket spelrum att sätta sin prägel om det är idel 3 års kontrakt på samtliga som sagt.

Om ni inte Nubben ändrat sig och känner att han vill köra på några säsonger till då.
Utmaningen blir då att omförhandla ner hemvändarkontrakten som Wedda och EP. För att frigöra lite löneutrymme där.

Montén Python: Antar och hoppas innerligt att det jobbas högtryck med att hitta en ny sportchef och att en sådan presenteras .helst innan säsongslut....Kan ju rimligtvis inte vara helt optimalt att vi har en sportchef som inte ens vill vara sportchef bygger lag och delar ut 3 års kontrakt. Kontrakt som kommande sportchef skall hantera .Det är ju vida känt att nubben är här på nåder för att vara snäll ungefär.

Villervalla: Hehe. Vi kan skippa finsk tränare bara...
Men får vi in en eller två "Oliver Kapanen", så gråter man ju inte.

Det finns ju en och annan pärla bland de finska svinen så att säga. 🤓

Men för att inte spåra in sig på bara finskt.
Finns det nån annan intressant import från HA att snegla på? Nån som har koll på Diliberatore?

Cobbel: Hehe, var lite smått ironisk bara. Det är ju trots allt en lista där många punkter ändå måste träffa rätt. 🤪

Men hoppas på en bra klubbchef nu, en som förstår att driva en idrottsklubb och allt det innebär. Från supporterkultur till ekonomiska och sportsliga utmaningar.

2952600 · »