1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609381 inlägg · 6214 ämnen
3013611 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Jo, det är önskningar. 2-3 backar in som Nubben sa. Jag lyder ju ditt ord i att hoppas och tro här. Att den 3:e backen inte är Ilari. 😉

Inget ont om Nubben. Men han trodde ju stenhårt på föregående trupp med, som med nöd och näppe undvek kvalspel.

Men jag lever också vid hoppet av att han hintat att det kan hända att spelare ur befintlig trupp kanske kan röra på sig.

Montén Python: någon fler back tror jag vi kan glömma. Möjligen Ilari Kapanen som nionde back. Lilja tror jag att ett HA-lag kan vara intresserad av. MPS vette faan, endera lägger han av självmant, eller så gör han en Alvarez och biter ihop och gör en sista kanonsäsong. Resten blir nog kvar. Det är mitt tips. Sedan så verkade Nubben jävligt tillfreds under mötet så jag väljer att vara optimistisk.

Montén Python: May the force of the sportråd be with us... å hela den biten

Gathlopp: Ja precis. Det finns så många frågetecken för att vi skall få ihop det till nästa säsong.

Måtte Nubben and the Sportråd överbevisa mig!

Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: Bra idé!
Finns det några frivilliga här?
Kontakta: [email protected]

Tom Topp: Jag fick tyvärr rätt på alla mina spaningar om nyförvärven förra säsongen. Plus att vi inte skulle kunna göra mål...

Lilja och Westfält= dömde ut deras offensiv rätt friskt

Genborg och Freij= spännande!

Heikkinen, Levinsson och Sundin= helt ok värvningar.

Stadin= Förstod inte den värvningen nånstans.

Ok då 99 procent rätt då, för jag trodde att Hardegård skulle hålla nivån han gick in i säsongen över merparten av serien, men efter skadan så gick han inte att känna igen.

Så dessvärre med korten vi har på handen, så kommer ångesten finnas där.

Måtte man blir överraskad av att vi lyckas bryta kontrakt och få in några riktigt trevliga överraskningar. Gärna en lite spännande tvåvägsback!

Bragd-Birger: kanske är en sådan grej skulle vara rätt lyckad.
Att innanför entréerna står det några personer och värvar nya medlemmar.

mattias - 74: Minns att han fick väldigt mycket beröm av Bibic i höstas också. Gärna för mig!

JanneH: Hugg på Lundqvist, rykten säger att han inte vill vara kvar, han är för bra för Allsvenskan

Hans defensiva spel har imponerat på mig denna säsongen

Montén Python: men Sputnik! Jag vill inte vara taskig, men det är inte första gången du har dömt ut laget på förhand! Bl.a så var vi dödsdömda under jvm! Nä nu får du gaska upp dig lite, det är bara mars, långt till seriestart! 😄😉

Montén Python: jo men hur många ggr är det inte Niklas Erikssons "dödgrävarhockey", som gått in och räddat dem varenda gång de varit i fritt fall.
Ska vi gissa att Filander blir första coach att få kicken 2026? Säg vid novemberuppehållet typ

Montén Python: Örebro får en sjukt stark backsida. Från twitter

”Arnesson (L) - Quenneville (R)
Salo (L) - Berglund (R)
Backström (L) - Martin (R)
Norén (L) - Hallquisth (R)

Fyra leftare och fyra rightare. Bra blandning av offensiv och defensiv spets.”

Jag är orolig. Vi tappar spets under två säsonger och "kanske" ska hitta ny spets, eller bygga ännu bredare.
Just nu är vi självskrivna på plats 13/14.

Gathlopp: Örebro lär väl dessutom få in lite mer trevligt längs vägen. Har för mig man läst att de skall göra en liten satsning till nästa säsong? Det skall väl vara om det inte slår väl ut med Filanders spelsystem som skiljer sig rätt markant mot Erikssons dödgrävarhockey.

Går Björklöven upp så kommer jag inte räkna ut dom heller. Absolut att de lär hamna i botten. Men jag ser helst att vi undviker 13:e och 14:e platsen helt och hållet.

Men Nubben verkar ju självsäker på att kommande trupp kommer undvika kval.

Det kräver dock både att vi får träff på spetsen och frigör nått kontrakt av nuvarande spelare för att ge plats för nytt.

Annars kommer det hjälpa föga, ny tränare eller ej.
För oavsett att Gath kommer in med ny energi så finns det inte mycket mer offensiv att få ut ur spelare som Westfält och Lilja. De har liksom inte visat det innan i andra SHL-lag heller.

Hua. Måtte det komma några riktigt spännande nyförvärv in framöver. Kivenmäki bör vara den enda som inte producerat på SHL, AHL eller i Schweiz innan.
Det får räcka med fler "chansningar" framöver.

Gorkyman: Beror på vad dom hittar. Wallmark är inte fy skam t ex. Kan nog hitta några fina namn. Vi har inte ens hittat spets själva än.

Gathlopp: Ev det laget som går upp från HA - Burkölen ??

RunarUp: Ni som är guldmedlemmar, hur fanken beställer/får man den där halsduken som ingår? 😂 Väntade mig ett mail eller dylikt, men än har det inte kommit något.

Gathlopp: Nej nästa år lär det inte finnas många räddningsplankor.

Ge mig frid. Värva spets!!1

3013611 · »