Puckat: hmm tror inte Forsell är invärvad för att sitta på bänken. Svårt att name droppa vems plats i din uppställning han ska ta dock. SHL:s bredaste trupp spricker nog i sömmarna men om Genborg missar matcher pga camper i NHL så kanske det dröjer till november innan man måste börja låna ut spelare. Sedan kan ju alltid skador (läs Wedda) störa planerna men jag tycker nog ändå vi har nån forward för mkt.
Reid Gardiner (född 1996) är en kanadensisk högerforward och offensiv spetsvärvning till Växjö Lakers inför säsongen 25/26. Han anslöt från finska Kärpät, där han säsongen 22/23 var målkung i Liiga, och har skrivit kontrakt med Växjö över säsongen 25/26. Han har tidigare spelat i WHL, AHL och tysk hockey.
Reid Gardiner - fakta: Position: Högerforward Fattning: Right Längd: 180 cm Tidigare klubbar: bl.a. JYP Jyväskylä, Kärpät Styrkor: Målfarlig spelare med stark statistik från finska Liiga
Nä men va faan! Jag som inbiten optimist börjar bli riktigt positiv nu! McLaughlin, Gardinen och Kivenmäki. Plus dom unga lovande killarna på backsidan . Är det inte september snart? 😜😄
Lilja / MPS / Levinsson / Lundmark på bänk/ej ombytt.
Så kan det se ut. Lär bli kamp om platserna. Härligt.
Sedan tror jag att en backvärvning kan komma in under säsongen på artistkontrakt. Tror inte att vi har bränt Dahlens och EP:s 600k på McLaughlin och Gardiner.
Det kommer bli en jäkla kamp om platserna i 4:e och även i 3:e, vilket kanske innebär ett lyft. Ingen kan räkna med speltid utan att visa framfötterna på träning.
Lägg därtill att han skall acklimatisera sig mentalt båda dessa gånger när han kommer tillbaks. Vilket visade sig efter JVM att han behövde ett gäng matcher på sig, och i ärlighetens namn så tycker jag aldrig riktigt att han kom upp i samma standard efter JVM heller.
Det känns sådär att vi ska bli av med en bärande spelare så pass många matcher som det lär bli med Genborg med tanke på vår rätt tunna spets redan innan.
Sakic: Jag klankar inte ner på honom. Jag tror inte han gör mer poäng på grund av att han förmodligen missar fler matcher i år än vad han gjorde i ifjol pga att han förmodligen ska på camp och åka på JVM, = finns inte tillräckligt med matcher att hinna göra fler poäng. Fan tänk efter innan du skriver nästa gång.
Sen, han får till 99% spela med sämre spelare nu också. Dahlén och EP var rätt så bra, eller hur?
Montén Python: Är ju några starka finansiärer som gått in i några tjeckiska klubbar. Läste att Tralmaks blivit erbjuden 500 i månaden där och även Kovacs kan nog casha in rejält om han vill. Det är nog inte helt fel att bo i Prag heller.
Smörgåsen : "Genborg lär inte göra mer poäng nästa år" JVM guld kille som fyller väl typ 19 år eller nåt och inte 38.... Sämsta jag hört, hur pessimist får man va?