Efter 27 spelade matcher är vi fortfarande helt obesegrade i skottstatistiken. 26 segrar och en oavgjord, den oavgjorda matchen kom i det senaste mötet borta mot just VIK (vinst 0-5). Själv höll jag den segern väldigt högt, trots att resultatet inte alls speglade matchen. Jämnt som fan och väldigt avvaktande, sen avgjorde vi på ren tyngd och individuell skicklighet i den sista perioden. Otroligt starkt, men ett klart undantag sett till hur vi rent statistiskt presterade mot övriga lag under den där vinststreaken i höstas då vi nästan uteslutande körde över allt motstånd sett till puckinnehav och skott-/skottförsöksövertag. VIK stävjade vår offensiv rejält, och vi hade det inte superenkelt mot dem i första mötet på hemmaplan i höstas heller.
Trots det: 9-1 i målskillnad och 6-0 i poängutdelning. I skottstatistiken sett över två matcher står det dock bara 54-50 i vår favör. Så pass jämna papper har vi inte mot något annat lag i den här ligan. Lite extra krydda lär vi få av att Lindelöf gör sin riktiga debut, mot sin moderklubb.
Vill bara skryta lite att nu är vi ännu en GULD medlem här inne... hoppas jag inte jinxar nåt nu bara men jag kände att så mkt tid jag lägger på klubben kan ju detta med medlemskap guld vara ett bra sätt att sponsra. Jag bor inte i ... | Läs mer
Trots det: 9-1 i målskillnad och 6-0 i poängutdelning. I skottstatistiken sett över två matcher står det dock bara 54-50 i vår favör. Så pass jämna papper har vi inte mot något annat lag i den här ligan. Lite extra krydda lär vi få av att Lindelöf gör sin riktiga debut, mot sin moderklubb.