1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576240 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13

2126842 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Andersson: Absolut. Folk är så nyfikna av sig så då vill man se vad som är så dåligt. Ungefär som när någon säger "titta inte dit" vad gör folk? Jo dom tittar dit ändå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Andersson: All reklam är bra reklam :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
innekillenskomp: fast blir det bra reklam om folk rekommenderas att hålla sig undan hans artiklar ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
innekillenskomp: Haha. Värsta är att han tjänar pengar på att man är dum som går på klicka på hans hjärnlösa krönikor. 😅

Bra reklam för Aftonblaskan som sagt. Sök jobb hos oss, du behöver inte kunna nånting om nånting. Är du kappvämdare av rang är du av extra värde..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Sputnik: Han är nog guld värd för aftonbladet. Folk pratar konstant om honom. Bästa sortens reklam.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Håkkybåkky: Självklart förringar jag inte Karlskogas prestation så här långt. De skall ha all eloge efter att med små medel säsong efter säsong är med och hotar uppe i toppen. De gör mycket saker rätt helt klart. Men att säga annat än att Timrå är hetast är ganska oproffisionellt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Sputnik: Ett tillägg till Wennerholms analys:
Corsi senaste 10 matcherna (gårdagen ej medräknad):
-Timrå 64,93 (PDO 98,53)
-BIK 51,46 (PDO 102,93)

Slutsatsen är att Timrå fortsätter dominera sina matcher (corsi för hela säsongen är över 62), men lyckas inte få in pucken. Kan vara så att antalet kvalificerade målchanser har minskat, det förtäljer inte statistiken.
Dock kan man säga om BIK att de likt tidigare ligger kring 50 bläcket i corsi, men har höjt sin effektivitet/räddningsprocent avsevärt dessa matcher (snitt för säsongen är 100).

Så BIKs magiska SHL-spel beror alltså på att de har höjt sin PDO för tillfället...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
TIK1928: Såg också samma.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Sputnik: Helt otroligt vad iskalla Timrå är förresten. Hela 5 förluster än så länge!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Sputnik: Jag såg nånstans att "tifogruppen" hängt upp en svin stor banderoll på klackläktaren för någon dag sedan, men den tycktes inte vara på plats igår? Någon som vet varför eller sätt samma sak?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
NDR: Haha! Rätt, Wennerholm är en klickpajas. Han har snart helgarderat sig med att gå igenom alla lag som potentiellt möjliga lag att gå upp.. Vänta tilös Karlskoga har 4 raka förluster. Då kommer nästa krönika, "Karlskoga går inte att känna igen, de är borta ifrån SHL racet.."

Vilka kriterier har karln ens? "Trodde att Timrå och Björklöven skulle köra ifrån allt och alla." Gubbe lilla, Timrå är 8 poäng före med 5!! Matcher mindre spelade. Teoretiskt kan vi vara 23 poäng före i tabellen efter dessa är spelade...🤦
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Spock: Delad förstaplats då ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
TimraStockholm: Nä! Lindelöfs puckkonst bakom mål var ju kvällens underhållningsvärde!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Håkkybåkky: Kvällens höjdpunkt minst sagt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Ingen verkar ha nämnt det än, men jäklar vad Hardegård levererade i studion haha. En riktig profil med udda tajming och lite säreget språkbruk. Som gjord för TV-rutan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Olle: Håller med. BIK är inte roliga att möta. Ibland vinner vi med 6-1 och nästa match är det stenhårt. Sen jagar de mest skalle och grinar i TV. Otrevlig lag på många sätt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Olle: Hoppas du har rätt, för egen del så känns det 50/50. Wennerholm är en klickpajas, men jag tror faktiskt att just BIK hade varit det sämsta laget att få möta just i en final.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
TimraStockholm: Om vi skulle förlora en avgörande final mot BIK så förtjänar vi inte vara i SHL. Egentligen bara pinsamt att tänka att Timrå skulle förlora sin existens i SHL pga bonnalagen IK Oskarshamn och BIK Karlskoga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
NDR: BIK:arna har det svårt i NHC. Visst kan de sprattla till men orutinen i kvalspel talar nog för deras nackdel. Fast å ena sidan, det kan vara en fördel att vara underdog... Men Timrå är just nu favoriter, ingen tvekan om det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
NDR: 90/10?? I en avgörande final mot Kristianstad kanske. BIK känns närmare 70/30 i timråfavör.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hassan: Samtidigt får vi inte glömma bort att:
- "Redan efter en omgång så är Löven ohotade segrare av HA. De avfärdade Timrå utan problem, ingen kan utmana dem"
-Och "Räkna inte bort Modo och AIK än"
-Samt "Klassiska SSK kan gå för det denna säsong, inte alls omöjligt"

Parafraserar en aning men ni förstår poängen. Svajjigare "expert" får man leta efter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hassan: En avgörande final mot BIK i bäst av 7, hur skulle du ranka oddsen? 90/10 i Timrås favör?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Håkkybåkky: De är formstarkast de senaste 10 omgångarna och har slagit både oss och löven. De har tagit över lövens tvärsäkra finalplats och har ett av seriens bästa målvaktspar. Vi är dock ff storfavoriter till avancemang.
Ungefär så
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hassan: wennerholm försöker hålla lite spänning i serien! Se det som en god gärning! 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hank: Vi har bara Gretzky med #13. Men vill dubbeltackling han sätter med 5:35 kvar av tredje!

Visar också tydligt att man kan undvika boarding om man vet vad man håller på med!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Sputnik: Hoppas det, just nu har man gått som tåget, har marginal i tabellen och kan lyckas vinna serielunksmatcher även om inte spelet klickar fullt ut. Kommer att bli annorlunda när det bränner till och det är bäst av 5/7 matcher, då skulle kännas bra att ha en till rejäl pjäs i egen zon. Nä, Janne J kan stanna hemma den här gången, jag önskar en försvarsgeneral, inte ett blysänke..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Håkkybåkky: De slog ju trots allt seriens snabbaste lag med de 2 största stjärnorna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Håkkybåkky: Vet inte, har inte plus. De pluslåser ju hans krönikor snabbare än en grisblink. Förmodligen för att de inte vill att den stora massan ska hinna läsa dumheterna. Men jag tänker att det måste ha något att göra med Daggens grineri.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Håkkybåkky: De vann komfortabelt mot lag 12 i serien? Redan klar för SHL
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Håkkybåkky: BIK grisarna hör hemma i Hockeyettan Västra om du frågar mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hassan: Hur motiverar den gode Wennerholm BIKs shl-odör?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Spock: Han fick det andra asset.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hassan: Var det inte Wennerholm som påstod att AIK var seriens hetaste lag för några omgångar sedan? ;D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
wennerholm/harald luckner.. = 💩
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Spock: ...och Wennerholm tycker det ”luktar SHL” om Karlskoga. Efter att de vunnit med 5-3 mot ett bottenlag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Tom Topp: Tycker att Lindelöf började se bättre ut ju längre matchen gick.

Han ska ha andra assist på Blomqvists 2-1 mål och gjorde bra ifrån sig vid bytet vid 7 minuter kvar av tredje perioden.

Lindholm gör några fantastiska skotttäck och försöker verkligen hjälpa Walli när denne hamnar i gruff framför Västerås mål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
NDR: Hörde jag Jalasvaara?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
NDR: Lät väl tvärtom på Nubben, att han var ute efter defensiv men att när Harde gick sönder blev det andra planer. Kanske låter man Lindelöf växa in i det och att man avvaktar och ser om han kan ta offensivt kliv så att Nubben fyller med defensiv i slutändan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Sputnik: Vad gäller back så skulle önska en till Per Svensson-typ, skulle han gå sönder och det kommer självklart att börja blåsa när man går in i sista delen av säsongen, då tror jag att det blir klent i de bakre leden med den backbesättning som finns idag. Med andra ord, tar hellre en defensiv general före en offensiv PP-back.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hahl Bundy 2.0: Gillade vad man såg av Kangas i Västerås, född 2003. Kanske något för framtiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Olle: Det är sant... men som han sa nu: Vi har klass men det saknas lite extra men vi vinner på vår klass. Hade det stått Björklöven på tröjorna så hade vi fått se ett helt annat Timrå i ögonen.

Skitsamma jag tycker att han hade rätt i det mesta o vi vann komfortabelt till slut.
Hockey är skönt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
roger_sundsvall: Var väl snack om Jensen Aabo från Malmö som vi dessutom snackat om härinne, att Nubben varit i kontakt med han. Vilken typ av spelare han är har jag dålig koll på dock. Nubben själv har ju sagt att han vill ta in en spetsback angående osäkerheten kring Hardegård. Nått säger mig Nubben är en gnutta kylig med hur det blir med spelare över från AHL. 15 februari är ju sista trade deadline. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Olle: Äsch; han är väl som vilken annan hockeysnackare som helst. Självutnämnd expert och pessimist 🤷🏼‍♂️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Kunde inte kolla helt fokuserat på matchen, men nog faen var väl det här klart godkänt? VIK kom ut bra i 1a, Timrå jobbar sig in. Och är mysigt effektiva framåt.
3:e var en ren avspelning.

F ö tycker jag #44 ska skjuta oftare.

Hockey är en underbar sport!!!1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Timrågogogo: Jag håller med Freddan. Ett tydligt steg i rätt riktning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hahl Bundy 2.0: tycker Harald har rätt efter första, då var vi inte bra. Sen tycker jag att vi spelar upp oss i två sista perioderna men då hade han verkligen inget gott att säga om oss trots att vi gör 3 raka mål och knappt ger Västerås pucken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Är det fredag redan? Timråvinst och modosmisk skål!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Sputnik: håller med
spetsback?.. ..
spekulerar lite...några namn?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Woody: Nja, jag tyckte att han hade svårt med tempot och positioneringen. Hamnade ofta på hälarna, men några matcher till så, kanske!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Olle: Jag håller med Harald han har ju rätt idag.
Sen var det en skön intervju med Jacke om Slagskott. Albin Carlsson tyckte att han gjorde ett manligt mål. 😄
Låst ämne

2126842 · »