1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580475 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13

« · 2126119 Till forumet


Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Efter 27 spelade matcher är vi fortfarande helt obesegrade i skottstatistiken. 26 segrar och en oavgjord, den oavgjorda matchen kom i det senaste mötet borta mot just VIK (vinst 0-5). Själv höll jag den segern väldigt högt, trots att resultatet inte alls speglade matchen. Jämnt som fan och väldigt avvaktande, sen avgjorde vi på ren tyngd och individuell skicklighet i den sista perioden. Otroligt starkt, men ett klart undantag sett till hur vi rent statistiskt presterade mot övriga lag under den där vinststreaken i höstas då vi nästan uteslutande körde över allt motstånd sett till puckinnehav och skott-/skottförsöksövertag. VIK stävjade vår offensiv rejält, och vi hade det inte superenkelt mot dem i första mötet på hemmaplan i höstas heller.

Trots det: 9-1 i målskillnad och 6-0 i poängutdelning. I skottstatistiken sett över två matcher står det dock bara 54-50 i vår favör. Så pass jämna papper har vi inte mot något annat lag i den här ligan. Lite extra krydda lär vi få av att Lindelöf gör sin riktiga debut, mot sin moderklubb.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hualigen så va dä match igen!
Lillörda o tjuga dar Knut å jula ska ut!
Gurkorna kom till EON ikväll å nu ä dä dax att Dahlén å hans Lina börja leverera igen!
Snorren fick chansen i månndas å tyvärr så får hann vakta grinden ikväll!
Nä Lönnå rullar lätt i öronen!
Go drikka hela Dan så man ä full å go ikväll!
Ge oss FRID å VINN ikväll!!
Timrå IK mot ELITSERIEN 21/22!!!😇🙏🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
SMÅLAND: Man får en gratis biltvätt om man köper två stödisar. Bra av bilbolaget! Heja heja!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hockey går verkligen upp och ner. Just nu kan vem som helst se att glöden saknas i Timrå när det vankas match.

Sist mot Almtuna var det mesta kvar i bussen i hela första perioden. Visst, vi lirar... Tränar hårt och lunkstretar ohotat i toppen av tabellen.

Matcherna känns mer som sekvenser i träning. Ibland brinner det till, men det är mycket löpande bandet och mellanmjölk på jobbet.

Det enda som brinner just nu är väl som det ser ut vi supportrar som regelbundet sågar och hysteriskt utvärderar varenda uppspel, backspel och hörnsnurr.

Bristen på ishallsatmosfär är enorm. Frustrationen ännu större.

Jag vågar knappt tänka på hur det kommer att bli när den kraften åter släpps in på en ståplatsläktare...

När det VIKTIGA drar i gång, då besitter Timrå IK ett helt stall med extra hästkrafter och power!

Dynamiten finns där. Stubinen väntar på att tändas. Maskinen tuffar stabilt på tomgång...

Fy fan vad jag längtar!

Just nu är det fan mer som att uppleva ett längre träningspass när det vankas nytt möte mot VIK.

Tänker ändå inte missa en enda sekund av matchen!

Älska Timrå IK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Smokey: Västerås, Västervik och Tälje dom kommande tre matcherna. Med vår nuvarande form är jag glad om vi kniper 4 pinnar på dom tre matcherna. Känslan är att vi är inne i den värsta serielunken just nu, dessutom med skador och avstängningar som ställer till det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Olle: Sista avstängningsmatchen är ju i dag i alla fall. För de måste väll räkna bort den match som var i väntan på domen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Knylan: Tippar 4-2 till VIK
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
kulltorp: hua ....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
kulltorp: Nu håller du bara på och "antijinxar" för att få mikenomad att bli glad!

Lindelöf får mer speltid idag och visar sig vara mindre dålig än Ragnarsson. Just därför tar Timrå tre poäng, extra enkelt eftersom JJ står i mål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Spock: ..ja :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
kulltorp: 🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Olle: Med risk för att du och jag är två riktiga dysterkvistar så tror jag också på att vi får 4 poäng på de 3 matcherna. 2p mot VIK ikväll, 0p mot VVIK och 2p mot SSK.
eller 3p ikväll, 0p mot VVIK och 1p mot SSK
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
JanneH: 3 poäng ikväll torsk mot WIK och SSK kanske 1 poäng i de 2 .andra var spelar 38 ikväll..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Spock: Jag gör en anti anti jinx o säger att vi vinner men med fruktansvärt stora problem.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
TD: synd att inga spelbolag har så man kan spela en trippel på de 3 kommande Timrå matcherna då. 1a ikväll till låga odds, 2a mot VVIK som oddshöjare och sedan ett X mot SSK. Borde väl ge en 3000 kr vid satsad hundring typ.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hahl Bundy 2.0: För i helvete Don Quijote. Då får jag anti anti anti jinxa och säger att vi spelar slött och oinspirerat vilket renderar i en torsk
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
JanneH: 5000 tom. Snabb överslagsräkning. 1,45 ikväll. Typ 6,5 på vvik och 5 på kryss ssk.

Edit: Räknade igen. Du har nog mer rätt än jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hoppas Lyth kan dömme riktigt ikväll! vilket jag tvivlar på
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Bara jag som inte kan välja betalmetod eller klicka på köp när jag ska köpa biljetter via mobilen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Nooky: har ju börjat bli varm i kläderna men men allt kan hända med den mannen..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Lindelöf med namn på tröjan direkt, snyggt jobbat!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Puckat: Varför plockar vi inte upp 2 juniorer när vi inte har fullt lag eller är dom så ini helvete kass,det kan ju hända att vi leder med 5 inför sista o då kunde dom ju få gratis istid
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
gustav9: "kan hända att vi leder med 5 inför sista..." jo men tjena vad har du knaprat? 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Gillar inte alls och ryser åt att Trump går runt med the football en vecka till. Hoppas ni vinner ikväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Harald och Lyth ....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Andersson: Lyth? Neeeej....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
In Nubben we trust!
Vi vinn ikväll!
Skål tamjefan 🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
0-1 röv
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
hm....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hahl Bundy 2.0: Annars ser det bättre ut än senast. Tänkte jag säga...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
roger_sundsvall: ”vispen” lindelöf får ta på sig det målet, usel rensning framför egen kasse.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Olle: Såg väldigt tafatt ut det ingripandet.. vilket jag tycker hela vårt spel är just nu. Börjar bli orolig på riktigt...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Var är försvare?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Olle: Återkommer till Jacob Blomqvist, fattar inte vad han gör på isen. Tappar puck, dumpar istället för att ta in puck själv. Menlös just nu...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
kulltorp: 1-1 Lundin
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
pang 🔥
1-1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
kulltorp: Yeeeezzzzzzzzz Da'n såt'n i alla fall!!!😎😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hahl Bundy 2.0: Västerås har väl å andra sidan inte haft ett enda skott förutom målet? Skitmål kan alltid komma hur mycket man än dominerar men det var ju just olyckligt att det är lindelöf som tabbar sig, han har ju lite spotlight på sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Hahl Bundy 2.0: Så skjuter man!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
kulltorp: Ja tyck hela lage ä tafatta!!🥅🥅🥅
Nu få hann snart gör nått Fågelhålken!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
JonteD: Resolut avslut. Sånt gillas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Kerstin_k: Verkligen. Mer sånt, det har varit på tok för få snabba avslut de sista matcherna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
In med Walli i första , ev . Lööke
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
SMÅLAND: Ja utan det sista lilla vi hade förut, så är vi inte bättre än ngt annat lag. Varje match blir jämn...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Andersson: börjar fundera om det är såpa på isen, clownvarning på puckhantering och skridskoåkning just nu. Men visst är vi bättre än Västerås.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Olle: Jag tycker mig skymta en förbättring hos Jacke. Släpper pucken snabbare och mer driv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
kulltorp: Ja tyvärr är det så...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Woody: Lyth, vilket jävla skämt till domare han är, när ska nån skicka ner honom till division 2?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Olle: Tack Johansson. Mest otacksamma rollen i detta Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2021-01-13
Olle: Oerhört mycket - nästan på världsrekordnivå - slarv. Har man koll på pucken glömmer man bort att det sitter skridskor på fötterna och skulle man lyckats ha fokus på skridskorna har man hux flux slarvat bort alla medspelare.

Nåväl; det kan bara bli bättre.
Låst ämne

« · 2126119