1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581870 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24

« · 2659159 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Turkiska Tiken : I klubbar som Frölunda, Skellefteå, Växjö, LHC, så har alla redan sina 1a backar. Leksand verkar fylla på med våra finnar. Ska vara Luleå och Färjestad (av lagen på övre halvan) som har plats för en 1a back isåfall. Vill man hitta något som talar för valet ska falla på oss så är det väl just det, att många klubbar redan har sina 1a backar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Borgman har spelat flera säsonger tillsammans mex bla Didde, Emil Pettersson och Wedda från Timrås juniorlag och i Allsvenskan.
Han har även spelat med Boyce, Jens Westin och Molinder. Till viss del även Dahlen.
Ingen aning hur pass bra dom känner varandra men det kan ju spela in.
Han gjorde ju bara 1,5 säsong i Frölunda också så nått klubbhjärta där är nog inte att tala om.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Håkkybåkky: Frölunda har nog rätt tjockt på backsidan iaf, Tömmernäs, Högberg, Folin, osv. Dom har sina toppbackar. Hos oss blir ju han som du säger, solklaraste 1a backen man kan bli.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Nisse på Mon or: Eronen bort och en billigare ersättare till Hanzl, då kanske vi frigör pengar till en riktigt toppback. Killgissning från mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Nisse på Mon or: Håller med. Enda anledningen är kombinationen av konkurrenskraftig lön(möjligt om vi lyckas dumpa eronen), bra tränare (Jokkinen är säkert intressant) och löftet om mycket speltid(eh oh ja, garanterad 1:a back. Mycket större konkurrens i Frölunda, FBK, LHC, SAIK osv). Vi är ju på uppgång, och skulle kunna vara en contender framledes, vilket skulle kunna vara en jäkligt spännande resa att vara med på.

Men känns som att ovanstående är en riktig stretch
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Kan man se cermonin för Dahlén nånstans?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Turkiska Tiken : som andra nämnt. Varför skulle Borgman ö.h.t. vara intresserad? Drog tidigt. Inte med någon kommentar under årens lopp ens nämnt Timrå? Kontrakt över nästa säsong. Alla SHL-lag skulle dra i honom. Timrå har ju, enligt vissa , inga pengar att värva för. Men vem vet med Kapanen?
Kanske Hanzl och Eronens löner tillsammans skulle motsvara Borgmans?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
tekarn1968: Den som spar han har.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Turkiska Tiken : Därför vi har sparat på krutet denna säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Turkiska Tiken : Väldigt mycket samma känsla som med Erik Gustafsson i Luleå. Började här i Timrå, men lämnade snabbt i junioråldern.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
mikenomad: Ja, historik har han ju här, men han var ju väldigt snabb att lämna när han fick chansen. Bytte till ett lag i samma liga. Har aldrig fått känslan av att han har haft några känslor för Timrå helt enkelt. Men man blir ju gärna motbevisad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Turkiska Tiken : För att han har spelat juniorhockey här och debuterade som senior i Timrå kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Zäta75: Haha ja då snackar vi ett väldigt oväntat klubbhjärta om han kommer hit av alla ställen han kan välja på. Oavsett så mycket vi punga upp rejält för en sån spelare. Minst 280tusen i månaden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Turkiska Tiken : Pga att han vill ta SM guld med Timrå och gillar vår klubb och spelare? ;)

Förövrigt tror jag att det blir Oskarshamn-Malmö i kval och att Oskars åker ut. Malmö har rutin från kval. Rögle och Modo är dock inte out of the woods än. Några segrar till behövs. HV lär klara sig tror de kan rida på segern mot Frölunda
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Zäta75: Kan inte hålla med om att det skulle vara logiskt att han hamnar här. Fortfarande ett år kvar på kontraktet, varför skulle han vilja avbryta det för att komma till Timrå haha? Lär dessutom ha massvis med anbud från andra klubbar med mycket mer pengar. Är vad jag tror iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
HKN: Det är inte sant, han är inte klar. Det är en topp back i Europa. Finns inte en chans att han skulle välja Timrå före vissa andra lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Turkiska Tiken :
Pilö ja.

Jag tycker det ser väldigt bra ut den uppställningen du skriver. Då får får baksida en rejäl uppgradering även om man kommer att sakna Lyytinen och Rindell

Rico01: Då hoppas jag att Lyytinen får vara med och fira guld med Timrå IK i år ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Zäta75: Lyytinen kan du nog sluta drömma om.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Zäta75: Tror snarare Nässen är ersättare till Lyytinen. Ska vara om Kapanen gör sig av med Eronen och får in Borgman på nått jävla vänster. Du glömmer även Pilö.

Borgman - Forsmark
Nässen - Erixon
Pilö - Strömberg
Svensson

Extra. Edfeldt, Melander
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Turkiska Tiken : Om det trots allt är sant så kanske han är ersättare till Lyytinen?

Nästa år kan se ut såhär:
Nässen-Erixon
Borgman-Forsmark
Didde-Eronen/Lyytinen
Svensson

Borgman kan ju kallas återvändare också då han har spelat många säsonger i Timrå IK, dock ej född här utan i Stockholm. Vore logiskt om han återvänder.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Zäta75: Nu har väl dessa konton inte någon historik av att droppa nya spelare (vad jag vet) så jag har inga förhoppningar än så länge.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Turkiska Tiken : Jag tror att det ligger något bakom dessa rykten. Med Borgman klar tillsammans med Nässen kan det börja lukta SM-guld chans. Vi får hoppas att dessa rykten stämmer. Precis vad vi behöver 91 kg tung och stabil back med ett bra skott.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
JanneH: Ja Leksand är de som kan gå om oss. Luleå är inte ett lika stort hot. Vi får se till att ha LHC bakom oss så är det lugnt.

Och Leksand kan visst gå om oss på torsdag i hängmatchen om de slår Frölunda då och slår Oskarshamn på tisdag om vi förlorar mot Örebro
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
BlackBay: Lite roligt dock att två olika konton har skrivit att han ska vara aktuell för oss nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Mcmac: Det var han, men dom listade honom som drömvärvning. Dom satt inte på någon information om att han skulle kunna vara aktuellt eller att Timrå var ute efter honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Mcmac: Var journalisterna som spekulerade fritt bland drömvärvningar för Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Sputnik1: såvida han inte har ett 1+1 kontrakt och nyttjar out-möjligheten?.... vore grymt om så vore men tror tyvärr det är ett långskott.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Turkiska Tiken : Har dock för mig att Borgman var med på bilden AB hade på den här sportchefsutfrågningen med Kapanen för några veckor sedan. Kanske minns fel dock, vore ju en otrolig värvning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Sputnik1: Samt, HUR skulle det undkommit diverse journalister som Madhhawk, Abrahamsson osv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
❤️🤍💙 Från Junior - Till Symbol ❤️🤍💙

Vill ni se mer av det här så vet ni vad ni ska göra.

Swish: 0730586674
Plusgiro: 320281-9

Märk betalningen med ”VSTIFO”

Alla bidrag stora som små uppskattas och vi skulle aldrig kunna göra det här utan er.

Följ oss gärna på
Facebook: Västra stå tifo
Twitter: VSTIFO
Instagram: VSTIFO
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
HKN: Låter nästan för bra för att vara sant?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
HKN: Varför skulle han lämna Schweiz med ett år kvar och en riktigt fin lön? Tycker det ryktet är riktigt långsökt. Men hoppas ju kag har fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Enligt mina källor Andreas Borgman klart för Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Rätt skönt f ö att inte LIF å Lule kan gå om efter de spelat sina hängmatcher. Lite orolig att LIF bara jobbar med långa streakar. Efter 7 raka torsk väntar 7 raka segrar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Annaaa: Ja det var Oskarshamnvarning på dom då!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
HKN: ja vi sveper Frölunda i kvarten och sedan väntar Plastsjö i semin. Förhoppningsvis är vi deras nya boogey team
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Tom Topp: jag var lite irriterad när dom gasta/sjöng från bortastå när vi hade ceremonin för Dahlén . I bland ska man visa respekt kan jag tycka. Men det vände när dom visade respekt för Hartman sen. Fast det gör väl alla när det händer allvarliga saker på isen. Då är alla enade ❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Att det finns bra supporters i Plastsjö eller vilken annan förening som helst tvivlar nog ingen på. Men när halva publiken lämnar arenan mitt i ett slutspel för att titta på Innebandy så får växjö finna sig att bli kallad plastsjö många år till.

Dessutom har dom alldeles för enformiga ramsor i klacken är en till sak som stör mig utöver deras tråkiga spelsätt.

Men deras pp i går imponerade. Vilken fart pucken gick med mellan spelarna var imponerande att se. Sen att det inte blev mål är bara att tacka å ta imot så klart för Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
JanneH: kan ju tänkas att hemvändarna inte ska vinna guldet åt oss utan bana väg för andra att ta det. Hållander kan ta det, Dahlén kan ta det. Kanske Lander och EP är där för att plöja vägen?

Vi tar inte guld med nuvarande lag men kan vi hela tiden bli lite bättre, tappa färre och behålla fler, då kan vi va där om 2-3 år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Knass: Sant! Måste omvärdera min inställning till plastsjö, träffade även några supportrar som var mycket trevliga, och tog en öl som vanligt folk!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Helt okej match mot en av seriens tuffaste lag pågående av deras kompakta spel, tycker Timrå hittar vägar som ibland ställde det rejält för dom.

Måste också ge en stor eloge till både Växjö spelaren som var inblandad i olyckan och Jönsson. Respekten höjdes rejält för dessa herrar. Växjöspelaren som direkt förstod allvaret och hjälpte till och var sen väldigt ödmjuk ik media. Och Jönsson på presskonferensen, klass rakt igenom
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Turkiska Tiken : Själv är man lycklig att vi tog två poäng idag, vi kanske
hänger kvar, men unnar faktiskt ett guld till Timrå. Dock trist med eran backsida
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Som jag skrev innan. Vi kommer avsluta säsongen 4 eller 5 plats och möta Frölunda hemma eller borta. Frölunda blir inte så glad :D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
JanneH: Om 3 år har förmodligen Wedin, Pettersson och Lander passerat sin prime, Dahlén och Hållander är dock i perfekt ålder då. Men ska vi gå för det med denna kärna är det inom kommande två säsonger det måste ske. Enligt mig då. Backsidan måste få ett lyft också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
JanneH:

Ja, det är i år vi ska ta guldet. Ante får sluta med en medalj av ädlaste valör runt halsen. Finns inget att vänta på. Vi kan ta guldet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Olle: lite orolig att många av de hemvändarna är lite väl gamla om 3 år. Jag hoppas fortfarande på denna säsongen men ska bli spännande att se vad vi kan mönstra nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
JanneH: frågan är inte vad vi kan göra i ett slutspel i år, frågan är vad vi kan göra i ett slutspel om tre år. Vi har också surdegar som måste sållas ur truppen. Lundin, miheho osv. Vi har inte idag laget som kan slåss om sm-guld men vi har en kärna av hemvändare som, med rätt kryddning, kan få hela vägen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Olle: ja hur vi kan ligga top 6 med en konstant skadeskjuten backsida (som redan på förhand såg svag ut) och ett undermåligt PP (inte för att vi får några PP med oss) är ju inget annat än ett mirakel.
Att vi skulle kunna gå hela vägen är en utopi men när Timrå får ihop allt kan vi slå alla men kan vi göra det över 7 matcher? Tja, why not?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Bissy kväll, så man är väl lite Eronen här (= inte först på pucken), men: för jävla härlig lördag! Och för jävla hemsk. Lider verkligen med Hartmann, och ett rejält avbräck för Timrå. Han har inte haft någon höjdarsäsong, men tunga pjäser behövs i ett slutspel. Och vi vet alla vad han kan göra när han hamnar i zonen. Förjävla trist.

Men matchen i övrigt var rätt underbar. I vanliga fall skulle jag karvat mig själv i armarna över att vi skjuter 0 (n o l l) skott på mål i sista, men nu njöt jag bara. Plastsjö fick smaka egen medicin. Vi tråkade skiten ur dom där 20 minuterna, och lyckades hålla dom på utsidan. Vackert. Så går det när plast möter trä.

Och Juel var ju hyfsat magnifik. Pudelläge för dom två sista målvaktsuttagningarna. Jag blev vansinnig över att JJ fick stå igen mot HV, jag blev irriterad över att Julle skulle få den här otacksamma matchen istället. Och så går båda in och gör varsin kanonmatch. Well played, och dumstrut på moi.

Hyfsat psyke ändå, att kliva in sådär efter någon månads bänknötande och bara agera vägg. Följsam, rejäl, reptilsnabb. Respect.

Nu hoppas vi att Lyytinen håller, och att EA:s vikariat på backen avslutats. Inget ont över honom, men det är helt uppenbart olika tekoppar att backpraoa mot Växjö jämfört med mot HV. Helvete, så han hamnade i skiten.
Hyfsad skillnad när Lyytinen gick in och bytte av honom på heltid.

Wedin! Som sagt, nu börjar han tagga igång på allvar. Håll dig hel! Din kedja har något stort på gång.

Snygg hyllning till Jonte också! Och snyggt tal i omklädningsrummet. Gillade verkligen klippet där man fick följa med in efter match. Mer sånt!

Hörrni! 3e segern mot Plastsjö den här säsongen. Jävligt imponerande.
Och ännu mer imponerande att vi håller vår 6e-plats och t o m börjar nosa uppåt, trots det här extrema debaclet på backsidan. Och trots att vi egentligen ständigt spelar lite under vår uppenbara potential. Det finns mycket mer att få ut ur den här truppen. Dels få tebaks backar, dels få ordning på vårt PP. Det borde inte vara möjligt att vara så usla i den spelformen med den här kvaliteten vi har. Riv ner hela PP till grunden och bygg upp på nytt. Börjar den delen funka, så...kan vi fanimej ha ganska mycket hockey kvar att spela den här säsongen.

Tack Timrå! Kämpa Hartmann!

Hockey är en bipolär sport!!!1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2024-02-24
Olle: Ja, är ju inte barra att ersätta Hanzl. Lundin bör man släppa, Andersson har jag gärna kvar om han fortsätter köpa sin roll, och till rätt peng. Gissar på att vi får två nya centrar nästa säsong.
Låst ämne

« · 2659159 · »