1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610189 inlägg · 6214 ämnen
« · 3017833 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
Montén Python: Att ”bojkotta” att köpa säsongskort för att man inte förstår sig på ett lagbygge i början på april är givetvis rakt av patetiskt. Inte minst när inte ett enda spelarkontrakt är presenterat. Någon jävla måtta får det vara på detta enfaldiga och infantila snack om ”kravställan”.

Väx upp.

Gathlopp: Det är lätt att sväva iväg åt alla håll med dessa rykten i media.
Man blir ju fundersam på hur det står till med ekonomin som sagt.

För Nubben sa väl 2-3 forwards in för ett tag sen? Vi är väl typ uppe i dom nu snart?

Njae kära Timråiter. Det börjar se lite smått alarmerande ut detta lagbygge. 😬😱

Snälla ge oss ett riktigt påskägg till rykte Nubbz and sportGubbz!

jompa13: Vilka pengar finns kvar då till EP/Dahléns ersättare när vi strösslar pengar på breddspelare? Vi har flera oerhört välbetalda spelare som underpresterar

kaofl: Nu står inte Timrå och faller med mina två besök om året när Brynäs kommer upp, men. Har man ingen spelare som man vill betala entrépengen för kommer inte jag sitta och åka dom där milen.

Gathlopp: Nej nu är det dags för Nubben & Co att vara transparenta.

Absolut att bojkott är att ta i som vissa kanske känner.

Men man läser på ST:s chatt om sillyn. Där skriver folk att man är väldigt osäker på att förlänga sina säsongskort på 13000 totalt. Innan man vet om det blir så mycket roligare än det som sipprat ut i media.

Folk är inte sugna på ett ännu mer uddlöst lag än förra säsongen, där förlusterna kommer rada upp sig på hemmais. Men just nu med den röda tråd vi följer, så ser vi ut att gå mot att bli det nya Leksand.

Dags att vara transparenta som sagt. Letar vi spets eller är det bredd till fördärvet ännu en gång?

FBK-supportrar om Forsell innan det kom ut rykten om Timrå:

”Forsell borde gå till Mora som ersättare för deras tänkta värvning Øby Olsen. Skulle vara en win/win” 11 mars

”Så länge han är fine med att vara extraforward tror jag han blir kvar. Det bästa för både han själv och Färjestad hade varit att gå skilda vägar. Så har man känt i flera säsonger nu, tyvärr!”

”Tar emot att säga men jag håller helt med dig! Tycker man ser att han kämpar och sliter varje byte men det händer som inget kring honom…” 24:e okt -25

”Han sa själv i intervjun att han bryr sig inte om han gör poäng.. Problemet är ju att han är tänkt som en topp 9 spelare och ska producera. Hårt jobb kan alla göra. Dags å gå vidare.” 25:e okt -25

Hahahah sista är ju fan kopia på Westfält. Nubben och sportrådet gick igång totalt ”vi har hittat en till Hartmann!!!111!!11!”

Montén Python: Får kanske hoppas att vi behåller Ilari Kapanen då?🤔

Puckat: Det ska finnas pengar till en back till om forwardsidan blir så där. Om man inte är helt ute och cyklar. Den backen ska vara GIVEN på två backpar i så fall.

jompa13: det kanske han inte är. Precis som Westfält inte var ersättare till någon av Kapanen/Hållander. Men det slutade bara med att ingen var ersättare till Kapanen/Hållander.

Jag vågar inte räkna med nånting tills truppen är spikad. Planen ser iaf ut som att vi ska fylla på med mer bredd högre upp i hierarkin, för nu jäklar börjar det bli trångt i bottenskiktet för att utfallet inte ska bli så.

Som det ser ut nu med tanke på vad vi tappar och vad vi söker så höjs mina misstankar att vi levt som Leksand och inte alls haft pengar över till sign out-bonusar. Framstår just nu som att vi tar frigörande storlöner till att lägga undan för bonusar.

Puckat: denna trupp är sämre än innevarande säsong. Bär raka vägen ner i HA.

jompa13: Vi kommer ju högst troligtvis inte värva in Forsell, Otto plus två nya spetsspelare heller, så nog fan räknar nubben med att Forsell på något sätt ska vara med och täcka hålet för Dahlén/EP.

Det verkar ju luta åt Otto, plus en ny center, Forsell och eventuellt Danielsson.

Montén Python: Det som stör mig med Forsell är att jag inte ser planen. Kniven och Liam Danielsson pekar ju på ett sportråd som identifierat att vi aldrig får till avslut i farliga lägen. Jag har inte stenkoll på Forsell men han har väl främst spelat bottom 6 och haft en defensiv profil på seniornivå (såg nån draftrapport där han beskrevs som playmaker).

För mig faller han i samma låda som Westfält, Lundmark, Walli, Lilja, MPS och Levinsson. En låda där det redan känns som 2-3 spelare för många i.

E.Genborg - NY - A.Wedin
O.Kivenmäki - A.Lander - S.Hartmann
A.Heikkinen - L.Eriksson - L.Forsell/L.Danielsson
A.Lundmark - M.Westfält - E.Walli Walterholm

D.Lilja
L.Levinsson
M.Pääjärvi

Tyvärr alltså, så tror jag det är något i den här stilen man tänker sig.. Tror inte vi ska förvänta oss två toppspelare in utöver Kivenmäki utan krutet kommer nog läggas på en förstecenter och återigen förlitar man sig på att någon av Forsell/Danielsson/Heikkinen/Westfält/Hartmann kommer ta ett jättekliv.

vonDöbeln: Men herregud. Tror ni på riktigt att Forsell är en av ersättarna för Dahlén eller EP. Kom igen nu.

X-Län: Jag hoppas för Annerstedts skull att du har rätt, men hade man ansett att han legat så pass långt fram redan nu så hade han givetvis fått ett seniorkontrakt rakt av och då hade detta med SAIK aldrig hänt.

Nu har jag knåpat på det här med Forsell i nån timme och känner egentligen att det först och främst handlar om VÄRDIGHET, och främst för Lucas själv.

Skulle det vara så att det visar sig att vi bara plockar in honom, finnen och en spelare till för pengarna som lossnar av att Dallas och EP åkt utomlands så innebär det ju per automatik att han är deras ersättare.

Blir det så, så kommer hans bedömning ifrån supporterhåll också vara just precis hur väl han fyller deras skor. Det innebär automatiskt att han är en DUNDERFLOPP om han inte gör MINST 15 mål och i alla fall 30+ poäng, vilket han aldrig ens varit nära på seniornivå.

Här är det EXTREMT jävla förbannat helvetes viktigt att vår sportchef med bihang är SVINTYDLIG, så att vi inte får ytterligare en Westfält som blev ersättare till Kapanen - vi vet ju alla hur väl det föll ut.

kaofl: Och hur konstruktivt är det?

Nästan så man vill bojkotta hela nästa säsong om Forsell kommer in och inget kontrakt bryts.

Rip Kirby: ja har man lämnat en två platser med breddningen så har man kunna sålt in läget för juniorerna tror jag.

Nu ska vi ha Sveriges bredaste trupp med bottensex för HA

Knylan: jag ser tvärtom väldigt goda chanser till speltid. Förutsatt att ledarna petar dom som inte presterar.

jk: Det måste ju vara så. Annars har jag svårt att se logiken som sagt.

Vi kan inte ersätta Dahlén och EP utan att på pappret ha ersatt dom i alla fall.

Med det menar jag med spelare som i i alla fall levererat på SHL, SHL, alternativt NLA-nivå innan. (Eller spelare som haft svårt att få fäste i NHL)
Sen kan det ju också skita sig med att en spelare inte lever upp till förväntningarna. Men då har man i alla fall gett det ett ärligt försök.

Finska ligan måhända, men den är ju den mest svårbedömda ligan att värva ifrån.

Jag pallar inte att höra "det går inte att ersätta Dahlén och EP rakt av". För nu har det har frigjorts rätt fina pengar.

Nu får det vara slutbreddat!

Bragd-Birger: Ja betyder detta att nån/några ur befintlig trupp kommer att ryka. Då möjligtvis jag se det mer logiskt.

Jobba Nubbz and Polerz!

Tycho: Jag ser vad du skriver. Men när så många ickebrunkare har så låg poängproduktion så länge och så dåligt skott, så blir de till slut brunkare i min bok. Det är väl Genborg, Wedin, Lander, Hartmann och Heikkinen som kan skjut ö.h.t.

Montén Python: Känns ju onekligen som att Liam blir kvar i Örebro alt att man prioriterar Forsell över honom. Det är ju inte direkt samma profil men vafan, vi har definitivt inte plats för fler spelare i andra, tredje och fjärdekedjan...

Enda positiva med det här ryktet är att det rimligen betyder att det kommer att brytas några kontrakt. Vi behöver en förstecenter och en målskytt. Detta utöver Kniven.
Tar vi in både Liam och Forsell måste helt enkelt några (förslagsvis, i rangordning, Pääjärvi/Lilja/Westy) bort. Vi kan fan inte ha en ännu större trupp än vad Jokinen önskade. Och vi kan knappast ha två fjärdekedjor.

Spännande, hursom. Det känns som att den här sillyn kan bli den mest uppseendeväckande på länge. I så väl positiv som negativ bemärkelse. Jag kan inte se en enda röd, begriplig tråd. Förhoppningsvis lyser den briljantröd när hela pusslet är lagt.

Smörgåsen : Extremt svårbedömt vad Nubben and the Sportgrupp har i kikaren.

Blir det Danielsson, Forsell och en center in?
Får vi en mer rutinerad back in utöver Barkemo och Hallquisth?

Många frågor, återstår att se om man blir nöjd med svaren..

Andersson: Tror knappast det handlade om bristande produktion, killen är 19 och spelade JVM. Då är det inga större problem att hitta HA-klubbar som är extremt villiga att offra ett av sina lån. Dessutom klev han in och producerade direkt, hade han lirat hela säsongen i Almtuna med samma poängsnitt så hade han landat nära 40 poäng och slutat tvåa i deras interna poängliga. En Kivenmäki light, det är väl förhoppningen antar jag.

Rallarn: Räknar kallt med att minst en spelare försvinner från truppen. Annars har man tappat det fullständigt.

Nisse på Mon or: Har inte påstått att det skulle vara nödvändigt att ersätta Boyce, men det är det enda kontrakt man kan anse att han ersätter.

Andersson: gjorde det bra i j20-landslaget, rightare, 19 år. Har väl mer meriter än vad Genborg och Freij hade när dom kom ifjol. Ja jag tycker att han känns lovande.

Bobby Hahl: Lundmark tog steget, dock steget tillbaka sedan men ändå upp ett steg i lönesteget.

Nisse på Mon or: Är man automatiskt brunkare om man inte är producerande i topplina?

Skulle säga att ett av Timrås absolut största problem är att vinna puck vid sargen i anfallszonen. Så per definition bör vi istället ha fler brunkare som kan göra detta.

Problemet är väl att de som är tänkt högre upp i hierarkin inte levererar som de ska. Framför allt Westfält och Heikkinen bör kunna ligga på 25-30 poängssäsonger för att uppfylla önskemålen. Det finns det kapacitet för, även om de inte visat det i TIK. Så att riktiga brunkare kan ta plats i brunkarkedjorna…

Tom Topp: Varför är Liam intressant ? Flyttades ner till Almtuna pga bristande produktion

Nisse på Mon or: mittåt. 75 % av frwdstruppen är brunkare ska det vara.

vonDöbeln: Varför ska Boyce ersättas? Halva frwdstruppen är ju brunkare redan.

Fast bara för att Lilja säger att han är revanschsugen så behöver inte det betyda att han blir kvar. Och Liam känns jäkligt intressant, om vi får lös honom. Sedan så är det långt kvar på Silly, så än ger jag inte upp. Men nog var det stor Lilja varning på Lucas Forsell ryktet!

X-Län: Släpper och släpper. Kolla på lagbygget som det ser ut redan nu så är det tämligen enkelt att inse att det skulle krävas väldigt mycket för att Annerstedt skulle ha en rimlig chans till istid med A-laget till vintern, även om han kört vidare ett år till i U20. Vi har alldeles för svaga juniorer individuellt sett för att kunna kvotera in dem enbart mot bakgrund att de vistats i föreningen hela juniortiden. Därav att en sån som Liam Danielsson sägs vara på ingång också. Så fort Annerstedt kommer på tal så låter det på många som att Skellefteå snor en supertalang från oss tilltänkt att dansa rakt in i deras seniorlag, så är det givetvis inte.

Lucas Forsell var det ja. Man såg detta komma när nyheten om att han var påväg från FBK kom för någon vecka sedan. Jadu, Nubbas. Hur detta ska gå ihop utan att röra om i redan befintliga kontrakt är en av mänsklighetens största frågor just nu.

Lukas Forsell till top 9 i Timrå? Då kan vi få se Forsell slåss med Danielsson, Wedin, Westfält, Levinsson, Walli, Lundmark, Pääjärvi, Heikkinen och Lilja. Wedin rår han ju inte på men säkert resterande 9. Bänken blir längre och längre. På läktarn finns ju mycket plats. Några rivna kontrakt blir det ju knappast. I.o.f.s. har ju inte ST gjort något revanschreportage med Pääjärvi än så vem vet?

Vore kul om Nubben förklarade allt detta. Hur är tanken? Om Forsell, Danielsson och Kivenmäki ska "ersätta" Kapanen, Hållander, Dahlén och Pettersson då är det hål i huvudet på riktigt.

Om Nubben ska sätta i gång något chicken race för alla brunkare genom att mata på med flera, då är det ett nytt grepp. Har de på sig fram till säsongsstart eller jul på att visa att de vill ta en plats. Annars rivs kontrakt. Ja, vem vet.

Hur ska egna juniorer få plats i denna jättetrupp?

Minst 2 spetsforwards till behövs varav en center, annars bär det ner i HA.

Rico01: Säsongen känns död redan innan föregående säsong spelas klart. Hittills har inte ett enda kontrakt brutits, och nu vill man fylla på med ytterligare en spelare som aldrig kommer bli producerande i SHL. Jag blir så jävla besviken.

Rico01: Att Lucas Forsell skulle vara på väg in går så klart endast att se som en ersättare för Boyce kontrakt som går ut.

Om inte vårt Sportråd är helt bakom flötet så letar man så klart fortfarande efter två absoluta toppnamn

Timrå var den klubb som gav juniorer mest speltid under säsongen. Mig veterligen har bara Manne Holmqvist (U16) och Edwin Annerstedt försvunnit av unga spelare, båda till ett Skellefteå som t o m tar in spelare från juniordopande klubbar som Växjö. Nä. jag kan inte se det totala mörker som vissa ser.

Hur många har tagit ”steget” när man hoppas att dom tar det där ”berömda steget”?
Nån som har en skadad hand med amputerade fingrar som kan räkna?

Nu är vi där igen.
Nu har vi minst 15 sportchefer, tycker det räcker med sportrådet.
Det kommer att bli bra nästa säsong. Hur mycket speltid har de nya spelarna fått i respektive lag, det är inte lätt att få speltid i Färjestad som ung spelare.
Timrå var väl ett av lagen som hade mest speltid på unga spelare.

Mustard Tiger: Men tänk om alla som ska ta "steget" tar "steget" samtidigt, då blir det trångt med tikers uppe i poängligatoppen.

X-Län: Släpper? Sanningen är snarare att juniorerna sett att man inte har nån framtid i klubben och istället väljer att flytta dit man vet hur man ska ta tillvara på talang och kan göra spelarna ännu bättre.

Sad but so true!

Rico01: meen kuken. Vi släpper egna juniorer som har större chans att gå in i och göra skillnad.
Vi kommer bli slagpåsen nr 1 nästa säsong

Rico01: Blir lika hoppfull o skrämd av detta.
Hopfull för att vi bryter med spelare som inte presterat, då ser jag inget konstigt med denna värvning som top 9 forward. Likväl blir jag oerhört stressad och nervös om inga brutna kontrakt framförs.

Låter lovande detta, heja Nubben

"Nu riktar klubben blickarna mot Närke och SHL-konkurrenten Örebro, där man enligt uppgifter vill värva högerskytten Liam Danielsson.

Forwarden har under säsongen haft svårt att ta en plats i Örebro och varit utlånad till Hockeyallsvenska Almtuna."

EDIT 2 assist på 17 matcher med öjebjo

Värvar bara scrubs hittills bortsett från Kniven.

Blir nog jordkällaren nästa säsong.

Nisse1: serien är full igång i SHL, Liiga, NLA osv lugna er? bara fult att gå ut med klara spelare som fortfarande lirar. Moral

« · 3017833 · »