bar mofftak: Hehe. Jag tror man får räkna med att Östergötland/Småland/Blekinge/Halland/Skåne har mer än 4 lag i SHL. Då är Kalmar ingen dum addering, bl a av egoistiska Timråskäl.
Maktankan: "Södra Sverige" tänker jag. Men du har en poäng i att Kalmar nog kan vara en väldigt fin räddningsplanka, de har inte hundratals miljoner att köpa spelare för. Kalmar och Tuuralas säsong förjänar kanske att sluta i SHL.
bar mofftak: Vadå, den delen av landet, undrar en Kalmarbo? Växjö kan mycket väl vara enda lag från Småland nästa säsong. Nu tror jag du tar HV och även Oskarshamn givna i ekvationen. Däremot tycker jag att brist på tradition och brist på vettig hall (fin, men pytteliten) talar mot Kalmar. Men det skulle vara gott att få ett par "hemmamatcher" på hemmaplan. Dessutom är jag övertygad om att KHC blir en go räddningsplanka i så fall. Bl a Tuurala och Diaco är redan borta inför nästa.
Rip Kirby: Svårt val i år. Det hade varit kul om SSK tog klivet upp, men de har en tränare som man inte unnar någon framgång och han är ett sånt sänke att de knappast har någon chans. Löven är ändå från Norrland men de har minst 6 fingrar och är allmänt avskyvärda. Kalmars resa är jäkligt rolig men vi behöver verkligen inte ett till lag från den delen av landet i SHL. Både MoDo och Freddan har haft sin chans i SHL, bra ekonomiskt för oss men de kan få gotta sig ett år till i HA. AIK kanske? Hyfsad resa för oss och de har nog inte riktigt ekonomin för SHL.
Andersson: Jaha, vilket brödgäng ska man hålla på i SHL-kvalet nurå? Nu lär Löven mosa precis allt som finns i vägen, vilket jag trippel-hatar redan nu..
Modano: Bara för att andra inte har presterat betyder inte att Walli har det som krävs. Han är bra på sin grej thats it. Som kommer bli enormt viktig i de avslutande matcherna.
FrOllik: Du tycker Hartmann har det i en producerande kedja? Haha Herregud har fått 100 chanser i pp och spela högt upp 2 första Ja jävlar vad han vräkt in poäng 🤣blir inte yngre har haft sin peak Walli är det bra ålder på finns mera att hämta
Modano: Jag tycker inte att Walli platsar i en producerande kedja. Han är som bäst när han får spela tung forecheckande hockey. Han har varken spelsinne eller tekniken för topp 6. Dock varit hyfsat framför mål i PP. Måste ta sin roll om han ska vara kvar tycker jag. Han är inte offensiv spets i mina ögon
FrOllik: Har varnat för detta ett tag nu. ”Det är lugnt, tre lag måste gå om oss” är en illusion när vi har ett lag som absolut kan gå resten av serien utan en poäng. Nån match till utan att vi löser poäng då jävlar sitter dom i skiten mentalt, på riktigt. Detta lag kommer aldrig klara av en avgörande i omgång 52 och absolut inte ett kval.
Det första Tommy bör göra är att köra på MAX 6 backar, helst 5. Det är allvar nu, slut på leken.
Lite skrämmande när man lyssnar på dagens Sanny och Svensson. De går igenom spelschemat för Leksand och lagen ovanför osv. Svensson tror att Timrå ligger illa till om Leksand går rent med tanke på hur deras spelschema ser ut och Timrås ser ut och hur Timrå sett ut på slutet. Tyvärr måste jag hålla med. Går vi noll mot Öret blir det riktigt nervigt mot FBK som fortfarande har chans på topp 6. Blir inte lätt.
Blir det avgörande om det går mot kval eller inte mot Växjö åker jag ner på navet innan match och köper allt dom har.
Nä nu krävs en enorm jävla mobilisering av exakt samtliga i laget. Grejar vi 1 eller 2 pinnar till så är vi safe.
Jag vill inte se Lundmark kvar i kedjan med Lander och Wedda, nån med mer erfarenhet där tack. Sen ser jag gärna en mer aktiv coachning om matchbilden behöver ändras.
Montén Python: Dåligt utformade kontrakt är också en del av problematiken. Kombinationen långa och dyra kontrakt är högrisk. Kombinationen långa kontrakt med spelare med osäker leveranskapacitet är också högrisk. Vi har gott om båda.
Storstrimma: Vi har ju förvisso Freij som jag tror tar ännu större steg till nästa säsong.
Men jag är ju en av dom som skrikit mig hes om att vi saknar en offensivt hänförande förstaback. Något vi inte haft på många år.
Och ja, nog ser det alarmerande svagt ut offensivt även bland forwards till nästa säsong. Dessvärre med flertalet spelare som sitter på nått år för mycket på kontrakt och sen den oförklarliga förlängningen med Mr "finns ingen bättre back för pengarna" Forsmark på det.
Nej nog tycker jag man kan ifrågasätta viss del av hur vi byggt nuvarande lag. Även om allt inte hänger på Nubben.
Smörgåsen : "Nu är vi ju safe från att ramla ur kommande år." Ja men om Dichow mot all förmodan inte skulle vinna ett kval så kan vi väl för säkerhets skull starta en pandemi i mars månad... VARJE ÅR!!!
Smörgåsen : Pilö har faan inte varit sämre än nån annan back denna säsong men vi har nog med breddbackar så då är det väl givet att inte förlänga för att göra plats för något mer spetsigt. Tyvärr lär man väl bara ersätta honom med någon annan breddback
FrOllik: Bryt med Walli är du totalt blind??? En av få spelare som klarar av fysiskt spel jobbar stenhårt bevisa att han är klart bättre än glida, mysa Hartmann när han fått mera istid och framför allt i pp där han går in tar o ger stryk. Håller med om bryta med hela dvärgkedjan Levinsson Lilja Heikkinen knapp allsvensk nivå på skiten sen Pääjärvi Boyce ett måste att få bort in med yngre spelare där.