1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577965 inlägg · 6216 ämnen

Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8

735918 · » Till forumet


Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Baker: Det som slog mig mest var orgien av orginal. Hur kan kan samla så många legendarer på samma plats??? MER HOCKEY I KRAMFORS!!
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Baker: Ja och inte blev han mer "känd" genom dagens insats, men det tar som bekant tid för att ställa om från liten till stor rink. Jag förväntar mig mycket av honom framöver och när man ser till hans statistik från de senaste säsongerna så ska han kunna producera en hel del poäng.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Ambroo: Okey, tack för det.
Är lite osäker på den killen eftersom han är ett okänt kort, åtminstone för mig...
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Baker: Relativt osynlig, varken bu eller bä... Stabil!
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Ambroo: Hur skötte sig Kokko?
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Bo Bly: Dessutom är han redan nu för bra för S-vall och framförallt alldeles för bra för KIF.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Bo Bly: Jag tror faktiskt du har fel där. Vi har endast åtta backar i truppen och Moe kan redan nu konkurera ut Svedberg. Visserligen ser jag honom som just den åttonde i dagsläget, men med tanke på den relativt tunna backsidan som också är en aning skadebenägen på sina håll så ger jag honom rätt stora chanser att avancera från nuvarande position...
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Ambroo: Tror inte att Moe får vidare mycket istid i år.
Möjligtvis i Kovland eller Sundsvall.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Kerstin_k: Visar inte Svedbergarn nåt i vinter så kommer garanterat en sån som Moe knuffa ut honom på bänkkanten. Det jag saknar hos Svebba är oftast det enkla, det utan för mycket tanke och att han tar initiativ genom att våga... Moe vågar och är lagom cool, kanske för cool, men det är mest för att han är valpig. Vet att han tillhör en utav Kentas favoriter så istid i vinter är nog ingen vågad gissning...
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Ambroo: Okej. Baserat på fjolårets spel från Svedberg är det en bit kvar till rookiesäsongens kvalite från hans sida, helt klart. Hoppas att han återigen spelar så. Roligt att Moe var bra, kanske inte ligger så långt bort från att få speltid i vinter då?

Jo, visst ser man om spelarna är något att ha eller inte. Oksa visade ju upp ett något klumpigt spel redan i matchen mot SAIK hemma och vi vet ju vad det blev av den soppan. Skönt ändå att Pärssinen visar att han besitter hockeykunskaper av modell större redan så här tidigt på säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Kerstin_k: Visst, försäsong är alltid försäsong... Men nog kan man redan nu se att exempelvis Pärssinen har det lilla extra.

Jodå, Svebba skötte sig, men jag tyckte Moe var den bäste i det backparet. Har lite svårt i allmänhet för just Svedberg och kräver därför mycket av honom och så länge han inte presterar som under hans första säsong här så kan jag inte vara riktigt nöjd. Kanske kommer det, kanske inte... Idag var iaf en bit åt rätt håll...
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
svasse24: Spännande...
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Ambroo: Tackar för sumeringen. Låter ju bra att nyförvärven och de gamla spelade bra. Men försäsong är försäsong, det är när serien startar man skall ha hittat formen. Låt oss hoppas att Nilsson inte tappar, som jag tyckte att han gjorde en bit in i förra säsongen, sin beslutsamhet och vilja.

Ambroo, något utlåtande om Svedberg? Hörde att han hade spelat hyffsat bra, stämmer det?
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Ambroo: kolla in hur det gick för frölunda... ;)
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Ambroo: härligt!
jag tackar dej för detta.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
hobben: 3-1 till "oss"
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
hobben: Go´morron! Hört talas om att scrolla?
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Ambroo: hur gick matchen ikväll
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
htikare: Precis som du skriver så var Österholm riktigt het och han fick ju dessutom måla och spelade för det mesta väldigt klokt, knappast som en junis. Jag kan tänka mig att det var tacksamt att lira med Carlsson och Hahl. Samtliga nya killar skötte sig med bravur. Framförallt så var det roligt att se Sundh och Moe. Sundh hade bra driv och använde kilona förnuftigt. Moe spelade enkelt, men för den skull inte sarg ut utan försökte hela tiden hitta blad. Han var också ytterst nära att näta i PP när han gång på gång smög upp från sin backposition och han hade också ett väldigt bra skott där han vågade hålla i och ta ett par meter.

Annars visade ju Pärssinen vilken klasslirare han är. Grymt flyt i åkningen och när han utmanade var det inte många som hängde med. Förspelet till 2-1 målet var vackert, först snodde han pucken av en MoDoback och sen serverade han en härlig macka till Svedberg. Hahl visade också klasstakter och speciellt då i defensiven. Vilken fältherre! Han var grym i BP där han kommer att vara fantastiskt viktig i vinter... Av de "gamla" var Nilsson härlig att skåda med sin vilja och beslutsamhet, det syns verkligen att den killen vill ha revansch. Även Regin är skön att se, vilka händer den killen har! Hoppas på det riktiga genombrottet där...
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
ernie eagle: hehe ok. Ska fan snacka med Fagge om det där allså och återkomma för jag är rätt säker att han nämde att du var med + att jag känner igen dig rätt väl. För mig att vi var högst 6 man som hejjade fram västerås i alla fall i matchen mot Sundsvall :)
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Cyklob: Har inget minne av det, men jag förnekar det inte heller. Mkt möjligt att jag stod med Fagge! Det här var ju runt -98 då Crippe för övrigt fintade upp Magnus Eriksson (dåvarande landslagskeeper i VIK) upp på läktaren för att köpa korv när han på bacckand slog pucken mellan sina egna upp i krysset på en vilsen Eriksson.

Annars har du nog sett mig vid någon annan match. Har figurerat på bild vid otal tillfällen och medverkat i television och på etervågorna genom radion :)
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Ambroo: Uppriktigheten själv.... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
mikenomad: Hehe se därja :)
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Cyklob: Precis, ogillar Moda som f-n men känner en del trevligt folk som mot bättre vetande faktiskt hejar på dem. Min fru t.ex....
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Cyklob: Ja de nya var bra..mycket bra fart på rören så även Österholm!
Tycker också Johan Svedberg är värd en ros, jobbar konstant o hade mycket puck ikväll...
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
mikenomad: hehe jo visst är det så men sådant kan man sköta från läktaren med. Men man måste kunna disskutera på ett trevligt sätt med. Alltid roligt att träffa på trevligt hockey folk att dela lite åsikter med. Spelar inte mig någon roll i alla fall vilket lag personen hejjar på så länge han är trevlig :).
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
ernie eagle: Hehe :). Förresten måste passa på att fråga dig om en sak. En Sca cup minns dock inte vilken men Västerås Ik Deltog i alla fall. Var du med och bildade en västerås klack då ? Fagerström var med också, jag känner igen dig så jävla väl och kom och tänka på det nu.

Var rätt berusad men han för mig att Fagerström nämt ditt namn någongång.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
mikenomad: Ja, jag hatar iaf MoDo...
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Cyklob: Visst är det så! Fast nu får vi nog lugna oss lite..risken finns att det blir lite väl mycket "krama varandra i publiken" stämning här annars! Som lokalkonkurrenter är vi ju menade att hata varandra...;-)
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Paddan: Nja möjligen med 50%, det ser bättre ut i nuläget.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Cyklob: Jag hoppas verkligen att Krizan snart är på isen igen. Mkt roligare att spöa MoDo med Krizan i kassen :)
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Herminator: Gnälls friskt om avsiktlighet, det var väl att förvränga sanningen med ett par hundra procent.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
mikenomad: Jag har svårt att se att det ska vara en avsiktlig på körning av krizan. Snarare mer olyckshändelse som alltid ser värre ut änn vad det i själva fallet var. Nu var det ju verkligen olyckligt att det tog illa på Krizan, Modos Sportchef satt brevid mig så han sa att det rörde sig om en ledbands skada men kunde inte säga om det var en allvarlig sådan eller inte men det såg inte bra ut just nu.

Jag är en supporter som älskar hockey :). Och jag hatar verkligen att sitta och kasta skit på andra lag. Tycker det är trevligare om man kan ha en trevlig disskution fans emellan.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Herminator: Ja hur man kan få det till avsiktligt är för mig en gåta med tanke på att MoDospelaren blev utvisad för hakning...
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Ambroo: Ah så skönt, annars gnälls det friskt om avsiktlighet på MoDolidernas egna sida...
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
mikenomad: Warg vart inkörd i Krizan av nåt fläskberg till MoDoback... Således en olyckshändelse där MoDoiten var en aning speldum.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Liten sammanfattning; Vinst då med 3-1... Asplund stabil i kassen, hade knappt nåt att göra, men ändå... Topparna var Moe, Nilsson, Regin, Sundh, Hahl och Pärssinen... Wennerberg fick matchstraff för checking to the head efter halva matchen. Hans plats togs av Oscar J som kom in och gjorde det bra... Österholm gjorde också en väldigt gedigen insats och spelade med härlig fart och ville ha puck... 1200 i publiken enligt nån nisse däruppe...
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Cyklob: Ingen idé at dra några växlar alls på den här matchen. Visst, alltid kul att vinna i allmänhet. X-tra roligt i synnerhet när det är Modo som står för motståndet! Men det saknades en del spelare i båda lagen, främst och mest tongivande, i Modo. Hoppas verkligen att Krizan inte är allvarligt skadad. Å skulle så vara fallet, måtte det vara en olyckhändelse! Vill inte ha en repris på förra året när Brünäs supportrar gick an för att Sanny "råkade" träffa en spelare hos dem som gjorde sig lite illa och missade några matcher.

Kul med objektiva hockeysupportrar iaf, trevlig läsning det där om våra yngre nyförvärv! Själv såg jag inte matchen och kan således inte uttala mig alls.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Någon som kan lämna en "liten" rapport från matchen?
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Cyklob: Du glömer att han som hakade ner Wargh fick två minuter i utvisningsbåset...
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Bosse001: Det stämmer bra att Krizan fick kliva av med en ledbands skada efter på åkning av någon timrå spelare. Han fick kliva av efter ca 16 minuters spel då stod det fortfarande 0-0 i matchen. Sedan fick vi kasta in någon junior målis som jag inte alls känner till eftersom Zajkowski spelar med Ice Breakers. Men han fick det inte lätt han släppte in första skottet han fick på sig men man ska vara glad att det inte vart större siffror.

Timrå spelade riktigt bra enligt mig, medans man märkte att modo verkligen saknade sina spelare som spelar med Ice Breakers, Svartvadet,Salomonsson,Sundström,Timmander,Hasse Jonsson,Zajkowski.

Måste också passa på att berömma Johan Andersson,Björn Svensson,Oscar Sund i timrå dom kommer göra mycket nytta hoss er i vinter.
Kommentera


Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
3-1 till Timrå när det är ca 4 minuter kvar.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Fortfarande 3-1 till Timrå. Ca 12 minuter kvar av matchen.

Krizan verkar ha fått kliva av.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Bosse001: Vilken fantastisk uppdateringstakt du har måste jag säga. Lysande, Bosse, lysande ;-)
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8

Bosse001: Bosseknopp under ny flagg?

Österholm pytsar - forza Kovland!

Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Bosse001: Alltid skönt att leda matcherna, även om det ikväll är utan betydelse egentligen.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Timrå leder med 3-1 efter halva matchen.

Målskyttar Henrik Österholm, Johan Svedberg och Kalle Koskinen.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
Verkar stå 1-1 efter 1:a perioden. Timrås mål av Henrik Österholm.
Kommentera

Sv: Timrå mot MoDo i Kramfors 10/8
BOSSE KNOPP: hur går det med rapporterna ?
Kommentera

735918 · »