Tgo: Ska komma ihåg det bara du kommer ihåg vad jag skrev om Ward. Peltomaa har haft en jäkligt tung säsong och får väl anses ha en del att bevisa jämfört med förra säsongen! Han är väl en av dom som jag också tror ska blomma ut nu i KS, han strutade ju också senast mot LHC så vi får väl se.
Åhlund är Åhlund han och kommer defenitivt inte att göra bort sig i KS och bli ruskigt nyttig där.
Ward har ju en viss NHL rutin (runt 300 matcher har jag för mig!) så vi får hoppas att han plockar fram den i kvalserien. Tycker att vissa inte insett att Ward faktiskt kan lira ishockey och jag hoppas att han täpper igen trutarna på alla dessa klagosångare en gång för alla!.
Precis Kongo, och vad jag vill ha fram med detta är att laget inte är så j-la dåligt som vissa vill göra gällande och får anses ha en mycket god chans i kvalserien, kan t o m vinna den, även fast vi kom sist i elitserien!
Marginalerna är så små på den här nivån så det är så många andra olika faktorer som spelar in, vi har ett kanongäng som kommer att göra slutet på denna säsong mycket rolig för oss, det behöver vi nu efter denna tunga ES säsong.
Tror att Ward kommer att lyfta sig femton klasser och nu visa att han verkligen kan lira ishockey. Sedan har vi ju den nye backen Hedberg som gick och gjorde sina två första strutar för Timrå i SHL cup. Matthiasson kommer att vräka in puckar och Z:a stå för framspelet, också har vi ju Molla som är en gammal rutinerad kvalserieräv! Detta kommer att bli mumma, vänta bara!
Noterbart är att Timrå tagit trepoängare mot AIK, Brynäs, Djurgården, Linköping, Luleå, MIF, Modo och Södertälje. Mot HV71 har det blivit en tvåpoängare och mot Frölunda och Färjestad som bäst enpoängare.