hejsan alla glada vänner , nu ska vi spotta i glasen och inte kolla bak i backspegeln , nu är det bara se framåt , det är inte för sent än att vända trenden ,för halva säsongen är ju kvar ,och kunde Färjestad ta så mycket poäng , så är det inte omöjligt för oss att ta oss upp till plats 9-10 , men alla säger att vi har dåliga målvakter , det är så här alla min vänner och tränare , för det första , så kan inte Henrik zäta göra allt , han har ingen som platsar i hans div , så helt enkelt köp 2 bra forward , så att det blir mera mål , det är ju ändå där vi brister , om man inte gör mål så vinner man inga matcher så enkelt är det , sen ett stort plus om vi värvar till 2 backar i laget ,men som jag ser det så är det ändå forwars som saknas först ,sen backar och inga jävla sop målvakter . Timrå kan inte påstå att dom har gjort några jätte värvningar än , men det kanske kommer , och jag hoppas att det blir i tid ,,, men do har inte många dagar på sig , sen är det för sent ,,,,,, nu säger jag bara ,vi kör så länge det ryker,, här kommer vi TIMRÅ IK ,,, GOTT NYTT ÅR TILL ALLA TIMRÅ FANS OCH ALLA INOM TIMRÅ IK
250kg kärlek: HH släppte bara in 5 baljor innan han gick av efter den 1:a perioden..Har för mig att periodsiffrorna blev: (5-2,5-2,3-3) Och då ska man ha i åtanke att vi tog en Timeout när det återstod ca: 1 minut av matchen. Själklart plockade vi utav Frella från banan och satsade friskt med 6 utespelare för att kunna få till en reducering och kanske t o m en kvittering. Så vi var väldigt nära att vinna den 3:e och hårdaste av perioderna....
Men det gick som det oftast brukar göra och Kattkräken sänkte oss defenitivt...Men tredje perioden gick till oss och vi visade prov på att försäsongsträningen har givit resultat. Synd att det inte blev en 4:e period då hade Kattkräken inte orkat med i vårt hårda tempo.......Nu vill man ha en revansch snarast för att flytta tillbaka skåpet där det ska stå......
Hej på dig själv du jollybob. Jag orkar inte leta rätt på detta vi bebatterade i samband med tränarbytet. Men vad jag vill komma ihåg så handlade det vi pratade om dels hur illa han behandlat spelare i J- vm och sedan detta med att vi kommer att spela vid sargerna med en tränare som Molin.
Jag har varit emot ett tränarbyte, någon gång har jag funderat om det skulle kunna bli bättre med en ny, men att ha Peo kvar har hela tiden varit det bästa alternativet.
Jag tror inte att en tränare kan vända mitt Timrå Ik med avsaknaden av en riktig ledare på isen, alternativt ett par spelare som växt upp med Timråhjärta. Det är inte ngt litet problem som ska lösas utan ett jättestort känns det som.
Kval är självklart. Det var ett tag sedan jag tvingades inse det. Jag har fått skruvat ner mina högt uppsatta förväntningar från seriestarten. Från slutspel till nytt kontrakt kvalvägen. Mina mål var för högt uppsatt- så var det.
Men Molin har inte varit en dålig tränare i mina mått, och att han inte klarar att vända på detta är inte så konstigt igentligen. Vi är ju för dålig helt enkelt.
Handen på hjärtat så inser man nu vad såna som Tjobba, Schnabel, Huss, Sjöberg, Ahl, Petriläinen med flera kunde rent hockeymässigt. Man saknar dessa.... precis lika mycket som jag saknar Pelto trots att han verkar vara kvar i laget!?
Släppte HH in alla IFSH:s mål?? I så fall: Shame shame shame- shame on you! :o)
Det är så jävla mycket härligt grått och massabruk över Timrå IK!
SM i svårmod och ångest.
Jagade av kronofogden. Explorer, rödnästa grå gnällgubbar, sliten hall, vad fan är lyxiga loger? Läktare brantare än pisten i Svartlien, sprucken ... | Läs mer