1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598912 inlägg · 6213 ämnen

Tjosse's tråd

Tjosse's tråd
Kanon Knylan med pytt i panna tifo. Nu ett upprop till alla som brukar stå i klacken att ni tar med er halsdukar, flaggor, tröjor mm samt grejor som låter så att vi får fart på hela hallen, jag har även en ide om ballongerna att de som står under resturangen samt alla i klacken har sådana att vifta med och vart har den stora läktar flaggan tagit vägen den måste vi börja att använda igen.

Kompressor horn ?

Sv: Tjosse's tråd
Tjosse: Jag är inte helt 100 på att ballongerna finns kvar men jag tror det. Isåfall kan vi nog bruka dom imorrn...

Läktarflaggan? Den har vi ju använt en hel del ju. Men den används bara när det blir mål.

Kompressorhorn är förbjudna i Sveriges ishallar vad jag förstått.

Knylan: Jag har fixat en sopsäck med confetti hoppas att det räcker

Tjosse: En sopsäck??? Men dra mig baklänges. I rödvitt? Varit och snackat med SCA eller? Det är ju helt perfekt alltså, vi tar gärna hand om det som bli över.

Daniel L: Har läst i denna GB för ett tag sen att dom inte var tillåtna, skulle vilja höra någon publikvärd typ Swordster skulle kunna klargöra reglerna för vad som brukas och vice versa.

Knylan: Dubbla baskaggar kan det vara något eller skall vi använda det befintliga trumman ?

Tjosse: Två trummor är nog inget för oss ännu, Skarin sköter det så bra ändå nu. Dessutom har vi inte två heller, eller det finns en till gammal men skinnet håller nog ingen högre klass.

Vore klacken större så kanske det vore nått att fundera på men det räcker nog med en trumma, krävs också en kompetent andra trummis också.

Någon som står en bit ifrån klacken: hörs trumman mycket där?

Knylan: Jag har en idé på ett tifo i framtiden. Röd/vita kiltar och knälånga kjolar tas fram till försäljning för billig pening. Alla köper dem och naturligtvis använder dem på matcherna.
Tanken var att när vi gör mål kör vi en "Braveheart" mot den andra klacken och då måste väl TV4 visa oss.... eller??

Knylan: Vad som är föbjudet i Elitserien är komressorhorn och organiserad konfetti, konfetti på grund av skaderisken när det kommer im på isen...

Med komressorhorn menas oxå de små båttuterna, de håller ca 160db vid utblåset och det är svenska tinitusföreningen som har fått dessa förbjudna!

Jag måste säga att jag är glad att läsa att kompressorhorn var förbjudna i ishallar. För ett ögonblick såg jag framför mig hur någon tagit med denna mördarmaskin till scaniarinken och hur frisyrer och öronvax lämnar supporterskaran....
Härligt med förbud ibland.

Swordster: Kompressorhorn, Kompressorhorn, Kompressorhorn...

Stavning är inte min starka sida!

Swordster: Får man alltså inte ha confetti ??

Tjosse: Organiserad! Jag tror inte att någon bryr sig så mycket om någon tar med sig privat, men en säck är ganska mycket. Varför inte sprida ut den på flera personer...

Tycho: ...och så skriver vi "C H A L L E S U G E R !" på skinkorna oxå.

...endast 6 tappra supportrar utan självkritik behövs...

Knylan: Sitter mitt emot klacken med grabben i knät. Trumman hörs bra och bidrar till stämningen. Trummisen (Skarin?) är skicklig, keep up the good work.

Redax 2: Vad menar du med 6 tappra .....

örnie: 12 tecken, 6 par skinkor, lite färg...

Redax 2: Okej då fattar jag men hur stor är chansen att det blir kiltar

örnie: Noll, tack och lov! Kilten är Skottlands nationaldräkt och skall ej användas i vanhelgande sammanhang...

Redax 2: Vari ligger det vanhelgande att gå på Timråmatch?

Redax 2: A jag förstod nästan det

El Maco: ...vi snackade visa skinkorna...

Skall man ha kilt skall man dessutom ha sitt eget mönster...

Varför inte ett propellertifo? Lite kroppsfärg, varannan röd/varannan vit.
Kan dessutom ge en spin-off effekt i form av hedersmedlemmen Gert som klackledare.

Redax 2: Har ett stycke skotsk historieskilldring i min boksamling där samtliga registrerade klanmönster finns illustrerade, daterade och ursprungsmärkta. Ställ upp er på lånelistan snarast...

Johan J: Några rödvita?

Johan J: Jag antar att klanen från St. Johnvik har rödvitt mönster. Stämmer det?

Att skriva text via skinkorna kommer inte att fungera. Om man ser texten i horisontell vinkel kommer det antagligen att se ut som kommatecken mellan varje bokstav. Helheten försvinner, det blir för uppstyltat.
Om man ser texten snett nedifrån så är risken stor att budskapet blir ett helt annat än vad som ursprungligen åsyftats.

Bragd-Birger:

Hur coolt vore det inte med den Rosa-Overallen som klackledare. Fan då skulle man nog flyga upp från Malmö för att vara med.

Marcus: Det stämmer och klanmönstret finns att beskåda på Johnvik. Vågar inte ge en närmare geografisk bestämning pga risk för hamstring och inbrott i fastigheten där den förvaras.

ghoran: Självklart finns det även rödvita mönster, tillhör själv klanen St. Johnvik instiftad i ett samhälle på Skotska höglandet redan under tidigt 1600-tal.

Johan J: Själv är jag av Hälsingeångermannamedelpadskt bondtölpssläkt utan utsocknes inblandning - förutom den här rackarns belgaren som inte kunde låta bli pigfolket för en sisådär 2-300 år sedan.

ghoran: dra bort ett t eller lägg till ett e, välj själv : )

Bragd-Birger:

Jag säger bara: Lavemangstifo och surströmmings-VM med Gert Fylking, vilken brakare i ladan, taket skulle om inte annat lyfta och ombyggnationen skulle vara ett faktum.

Apropå Belgien så kommer jag aldrig att glömma när Gert skulle bjuda de strama Belgarna på surströmming, alltså innan vårt inträde i EU. Han strosade omkring på torget i Bryssel och bjussade på suring. Belgarna trodde karln var galen men jag har för mig att han fick någon av Belgarna att smaka iaf.

Bjud in Gert på en match.

mike66: ska man samla på Aschbergs sidekicks så kan kanske Meral vara cheerleader?

El Maco:

Var det inte en attachéväska som Aschberg strosade runt med vid övergångsställena och slog in i bilsidorna? Apropå sidekicks ;)

Meral? Var det Turken som låg och fjärtade "god save the queen" med Gert tömmandes talk därbak?

El Maco:

Hon i Baren, nu hajar jag ;)

Helge: Tack för ditt beröm! :)

När det gäller att ha två trummor i klacken är jag helt negativ till idéen. Det viktigaste är ju att ha folk som sjunger (skriker) med i ramsor. Det har varit alldeles för mkt instrumentalt ett tag.

Hur får vi igång Allsång på västra stå? Hur får vi igång alla som står i klacken på ramsor?

Fortsätt att anmäla Er till resan på söndag. Nu fyller vi bussen, kom igen nu!

« · 144366