Spelet Timrå visade upp i kväll får en att drömma mardrömmar om derbyn i Allsvenskan för som det spelades i kväll blir det defenitivt inget nytt kontrakt i ES. Det såg ut som dom spelade med varan för första gången och alla verker ha förlorad bollsinnet eller ska man säga puck sinnet. BEDRÖVLIGT är det i alla fall.
Tja, efter att ha bevittnat när LHC lekte in 9 mål (och för all del slarvade in 6) mot AIK tror jag inte behöver vara så oroliga för den motståndaren. Det var som att möta ett allsvenskt lag i en träningsmatch (järtecken?). När LHC periodvis höjde tempot och satte till lite i närkamperna såg AIK helt desorienterade ut. AIK verkade sakna linjer i spelet, självförtroende, och vilja. Nu var detta en träningsmatch och inget annat (vilken SUCCÈ SHL-Cup är!), men nog hade jag väntat mig lite mer attityd från AIK med endast 2 matcher kvar till KS...
Montén Python: Lilja har skjutit totalt 8 (åtta) skott på mål. På 26 matcher. Dvs, nästan ett skott på mål var tredje match. Att han fortfarande är kvar är pinsamt. Det där treårskontraktet måste avslutas igår.
Swehockey har då ingen vad jag kan se.
Mvh