1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581814 inlägg · 6215 ämnen

Vad är fel i Timrå IK?

« · 944933 · » Till forumet


Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Vilken Tajming!!! Är det Timrå som har beställt artikeln!

Men om vi skippar artikeln som hyllar Koskinen så är jag fortfarande fundersam angående den stora "backbristen" som hindrar Timrå från att ersätta Strålman/Marttinen???

- Färjestad värvar back
- Södertälje värvar back
- Modo värvar back

För mig ser det inte ut som det är backbrist på marknaden som Nubben och andra skribenter påstår...
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
timraw: Varför inte!...Hynning fungerade ju med Batecko i Lule så Tenkrat kan nog fungera också puckskickliga spelare båda även om de inte är exakt samma spelartyp
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Lemmy: Haha, jo skulle gärna vilja ha med honom men tycker ändå att Svensson, Axelsson och Sundh känns liiiite vassare. Släng in han i Box Play vet ja! Där lär Carlsson göra otrolig nyttja! :)
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
timraw: Robban? Menar du den enda spelaren som visar hjärta?..hmmmm.
Kanske tur Challe e coach i alla fall då..;)
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Röda Tallen: Håller med om det mesta. Sätt ihop finnkedjan igen, de kunde ju i alla fall producera framåt.. Skulle däremot skifta Hynning med Hedström. Killen bevisade förra året att han kan göra mål så varför ger Challe honom inget förtroende. 4:e kedjan som center.. COME ON! Därmed måste man byta plats med Andersson och Regin också eftersom Regin och Hedström inte kan spela tillsammans.. Så här tycker jag i alla fall:

Pyörälä-Hahl-Pärsinnen
Hynning-Regin-Tenkrat
Sundh-Andersson-Hedström
Svensson-(Carlsson)-Axelsson

När E.Andersson kommer tillbaks anser jag att Carlsson måste tyvärr kliva åt sidan och bli 13:e forward. Synd för en kille som spelat så länge i föreningen.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Skarin: Ja Jonte spelar ju lite likt regin..hämtar mycket puck även som vinge så kanske ingen tokig ide att direkt låta honom prova en centeroll..
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Röda Tallen: Så här bör kedjorna kunna se ut till länsderbyt då jag kräver rejäla förändringar för att på något sätt få fart på maskineriet igen:

Pyörälä
Bagarn
Tenkrat

Pärssinen
Regin
Axelsson

Hynning
Hahl
Robban

Sundh
Jonathan (center!)
Svensson

Lander och MPS bör vara beredda för inhopp så fort en Timråspelare visar upp dålig inställning.

Nu när vi har så gott om folk vill jag att vi kör slut på modo, som ju även till den här matchen ser ut att få klara sig utan ett gäng spelare.

Rakt, enkelt, fysiskt med mycket fart. In med folk framför mål, jobba på returer, ta mycket avslut, höj passningstempot med varandra, alltså mer rejäla, distinkta pass, framförallt i pp, sluta dra på er dumma utvisningar, rör på grejerna istället.

Herrejisses vad enkelt det låter. Men det ska ju genomföras också. Fuskas det med något, då blir det en hård match. Annars vinner vi ganska så lätt för en gång skull.

Come on!!!
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Röda Tallen: B Svensson då. Är han skadad eller? Tycker att Sund har tappat rätt mycket med fart också. Kanske han och "lillebror" svensson skull byta med varann. Lite vila på sund verkar behövas.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Även jag håller med om att Jonte måste rycka upp sig medn det finns fler som måste skärpa sig rejält.
Med faciet i hand var det väldigt synd att vi tappade Fredrik Warg. Peter Regin har inte motsvarat mina förväntningar. Warg som center i andra kedjan hade varit ypperligt.
Sen kan vi även konstatera att Riku Hahl inte är elitseriens bästa center som det har pratats mycket om här tidigare.
Som det är just nu så finns det 2-3 st jag skulle byta honom mot.

Hoppas på följande kedjor:
Pyörälä - Hahl -Pärssinen
Hedström - Andersson - Tenkrat
Sund - Regin - Hynning
Carlsson - Axelsson
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Jag har snott några tänkvärda citat som känns aktuella från Brynäsaren tjugo8:s presentation:

"Medgång ger supportrar, motgång prövar dem..."

Varför inte göra ungefär som Nottingham Forests legendariske tränare Brian Clough gjorde då han tog med spelartruppen ner i en kolgruva och sa:

"De här killarna betalar era löner."

Oh, Ah, Micke Lind:

"Att spela hockey i elitserien är verkligen inget man gör bara för att man inte har nåt annat, utan det krävs stenhårt jobb och tuff träning för att lyckas på den här nivån."
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Ambroo: Japp, en bra dag för dessa boys :)
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Snoop: Erixons hade en bra dag på jobbet kan man säga... 2+1 av Sebbe när S-vall vann med 5-3 över Bajen och 3+0 av Christopher när J20 slog Modo med samma siffror. Dessutom så hamnade Oscar Johansson i målprotokollet när han satte den definitiva spiken i kistan för Bobbarna.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Haka på denna tråd det är bättre."MoDo-TIK 2007-11-26"
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
tobbe_d: Håller verkligen med dig, lägg ner denna tråd och se framåt istället!
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
tobbe_d: bussen går 16:00 från navet, 16:20 från timrå centrum och 16:30 från e.on
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Yill alla som skriver i den här tråden: Skippa den här tråden och fokusera på morgondagen istället! Anmäl er till resan, vi måste ju kunna fylla en buss iaf! Gå in på länken och anmäl er! JUST DO IT! Du betalar 100kr + 100kr = resan + inträde
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
fighter: Ja de är de, men kanske att han får mer chanser nu när han spelar bra i Sundsvall och dessutom gör mål.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Snoop: ja men det är konstigt att sebbe inte får mera speltid i timrås a-lag.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Forward:
Dr Goebbels? Bagdad-Bob?
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Kan väl vara så att coacherna har lagt upp träning mm så att formen ska komma till slutspelet. Kenta har ju alltid gjort så att laget spelar kanon under serien för att sedan inte ta sig vidare i slutspelet. Se nu hur HV71 dundrar på i serien, dom ser ju inte direkt tunga ut i sitt spel. Det gäller ju att vara bäst när slutspelet kommer. Visst har dom underpresterat, men vi ska väl inte tokgnälla redan nu? Nu lär väl vissa gnälla tebax för att man nämnde kenta i ett negativt sammanhang :>
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
htikare: Skitkul att Sebbe går bra, de behövs verkligen att vi får fram en bra back.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Vi får hoppas de egna unga tikarna på backen Moe o Erixon får ett genombrott i allsvenskan i år o fortsätter utvecklas..ser att Sebastan E. har gjort 2 av Sundsvalls 3 mål hittils ikväll...positivt
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
-Gurra-: Jo visst har dem rest sig förut så sant så sant och det är nog mycket troligt at dem gör det igen men det känns ba sååå onödigt att åka ner i såna här svackor när man har på pappret lag som skulle kunna skaka ett NHL lag
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
tiker: Men ge upp för helv--- !!. Sluta göra hönor av fjädrarna och börja leva i nuet istället. Timrå har rest sig ur askan tidigare och dom kan göra det igen.

Hoppet lever... Än är inte säsongen slut.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
pinus: Ja, herrejävlar, jag vill också höra mer. Speciellt om alla attraktioner som får folk att flockas till Timrå. För jag sitter ju bara hemma i min kaftan och läser bibeltexter och dricker vigvatten, ja när jag inte är i kyrkan tillsammans med mina likasinnade och umgås och gör kyrkliga saker. Inte har jag råd att resa heller för kollektpengarna räcker inte så långt, ena snåla jävlar det är vad vi är.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
pinus:
Jag tror att EfordeM menar att Örnsköldsvik är en stad och Timrå är.....en E4-hållplats?
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
EfordeM: Berätta!
Vad har ni mer.
Det kommer nog att bli en nyhet för både nolaskogsare och övriga.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Realist: jag håller inte med dig att frölunda är bättre än oss,vi har ju vunnit bägge matcherna mot dom.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
kulltorp: Trådnamn "VAD är fel i Timrå IK???".

Ingen som förstått att gårdagens förlust kan skyllas på att inte rätta Pratarn skötte speakerjobbet? En orsak så god som någon.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
adde_1337: Är du så jävla dum eller skämtar du bara? Vad fan är det för resonemang?
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Laken:

Jag måste få skriva av mig lite....

Ja, ngt är inte som det ska. Ellr så är alla grundlurade..

Vi har det bästa lag Timrå ställt på skenor sedan möjligtvis lockoutåret.
Vi har i flera mather visat att vi kan spela ut topplagen.
Vi har 2 nya hungriga, talangfulla tränare som förmodligen kommer att vara aktuella för landslaget en vacker dag.

Varför presterar Timrå inte????

Jag vet inte!

Antingen så är man i en konstant stenhård träningsperiod så att man inte orkar mer fysiskt och psykiskt.
kanske kommer man att få en formtopp efter jul som gör att vi går som en söndagsbrakare upp i toppen...
Eller så är det, huvaligen, så att det är oro i laget. Just nu känns det oroväckande om det är så.
Vi kan väl inte ha tappat vårat varumärke, en för alla-alla för en, och ett stenhårt jobb i 60 minuter bara för att Kenta lämnat klubben.


Nä.. vakna nu Timrå! Hedström för faen, ryck upp dig. Nu gäller dett att visa vilka som är bäst!!

Vi supportrar vet att det är ni- Dags att börja leverera också!
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
JimmyH:

Kanske dax att ta en time out i simhallen, var det inte Kenta som gjorde det vid ett tillfälle när det gick tungt, man for å bada istället för att köra start å stopp.

Kanske en idé om nått.

Har du löst ordspåråket Jimmy?
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
adde_1337: herre gud är man dålig i 55matcher plus kvart och semi sen lägger in pucken i avgörande i final är man värd dom där pengarna då ? alla spelare som har tigit dom till slut spel då , medans hedström bara åkt runt, har du glömt dom ?
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Mappe: vad jag minns lag Hedström (den väl betalda spelaren) pucken i ribba i 6:e matchen när vi kunde avgöra. Ska han inte sätta den då med sin feta lön?
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Nybbe: Är det något fel på träningarna så är det att de tränar för hårt i så fall. Jag ser många träningar och det är då en ruggig intensitet.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Realist: Jag kollade en del på HVs backspel mot Frölunda o det var frapperande hur väl backar o forwards håller ihop laget o ständigt har fart o rörelse på skridskorna...5 st som ständigt cirkulerar o backar upp varandra därför
blev det inte heller de stora glapp mellan lagdelarna som vi har...

uppspelen en enorm skillnad i hastighet o aggressivitet jämfört med våra..där vi ofta istället för snabba uppspel blir fasttryckta i försvarsställning o bara slår ifrån oss pucken ut i sarghörnen pga tidsnöd...j
ag tror det är detta som påverkar våra forwards att de känner oron bakåt att vi har för många "ultrarapidbackar" ...

åtminstonde 4 är ju rejält långsamma på rören o då blir det också de utvisningar för hakningar som följer med i spåren..inget att göra åt i år kanske.
kan man trots allt hoppas på att någon backförstärkning dyker upp i år? trots att det verkar mycket ont om spelskickliga sådana...
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Nybbe: Äh, det är klart att det lallas på träningar emellanåt så där ligger nog knappast problemet. Sen att man just lallar och snackar en hel del med varandra borde ju betyda att de som spekulerar om osämja inom laget kan överge det.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Tvåtallar: Som man tränar så spelar man... har hört en del har sett träningar där man far runt och lallar en del...en med nr71 och en del andra far bara runt och snackar .. det syns
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
EfordeM: Det mest patetiska är att du nappar på det där inlägget.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
pinus: Ni måste dra in Sundsvall för att säga att ni har mer, varför inte lägga er arena där då så kan ni någon gång förutom matcherna mot oss få fullsatt.... vad har timrå? ingenting vad jag vet.

Att Örnsköldsvik hockeyn är väldigt stor i Örnsköldsvik vet nog de flesta... men vi har mycket mer också......

Att vi kan kan få det jobbigt imorrn kan jag inte ge någon bortförklaring på men att det skulle bli sådana fantasisiffor är bara patetiskt att tipsa om.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
pinus: Du tar en del poäng på det där inlägget även om 8-2 skall ses som ett önsketänkande. En lite mer realistisk seger är nog att föredra. 2-12 låter mera som sanningen. Även om jag inte sätter några slantar på det.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
El Maco m.fl: Det som gör mig förbannad är inställningen och attityden.
Förr var vi alltid det lag som kämpade hårdast, jag tycker inte att vi är det längre, tyvärr...
Och det kan jag inte acceptera. Vissa spelare gör sitt jobb, ta en sådan som Johan Anderssom till exempel, han är sällan dålig, gör alltid en god arbetsinsats!
Men kan alla andra se sig själva i spegeln och säga att man verkligen givit 100% varje j-vla match?!?
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Kan det vara så att Challe inte funkar under press ?
Något Nubben inte kunde förutspå när han värvade honom.
Något som inte har med hans hockekunnade att göra.
Tycker att han ser otroligt pressad ut så fort laget kommer i underläge.
även små underlägen där det finns chans att återhämta sig.
Spelarna är vana vid en tränare som håller huvudet kallt även när det stormar i Kenta
Personligen tror jag inte de är rätt att skälla på spelarna.
Är övertygat om att med kyla och psykologi får man kollektivet att fungera.
En stressad tränare skapar säkert en del osämja innom truppen.
Därav de uteblivna samarbetet när de hettar till. Där sressen gör att även spelarna skäller på varann.
Detta har pågått några månader och har nu nåt sin gräns när allt rasar

Jag vet ju inte men det är känslan jag har haft en tid
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Lyssnar man till spelarna i ST-TV så verkar man väldigt inskränkta där man tycker man spelar bra och har otur med studsar. Men faktum är ju att LHC jobbade betydligt hårdare under matchen, Timrå var oerhört avvaktande och förtjänade ingen medstuds.


Från ST:
Sanny Lindström:
– Sett över 60 minuter gör vi en relativt bra match, men vi måste minimera våra misstag defensivt. Skönt att det är match igen redan på måndag (Modo borta). Det är ett läge att komma tillbaka direkt.

Känns inte som att det endast är defensivt det brister just nu utan över hela banan, mycket pga att halva truppen glider omkring utan att bidra.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Här kommer en liten hemlis:
I morgon möter Timrå Modo på en plats strax bortom cementsiloserna i Ö-viks hamn. Swedbank Arena kallas det. Jag lovar er att Timrå kommer att se till att publiken kommer att börja lämna platsen efter två perioder. Jag tror att Modo kommer att förnedras, och få stryk så in i helsike. Mitt tips är : 2-8.
Och till Hasse "Rullstolsdrivern" som tycker att man aldrig fyller arenan i Timrå. Det är lite skillnad på utbud i Timrå-Sundsvall gentemot Örnsköldsvik. Ni har frikyrkorna och hockeyn. Vi har lite mer.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
73Sjöbba: När kontraktstiden med TIK gått ut är han ändå pensionsmässig. Vill de göra en till Renberg är det deras problem. Inte mig emot dock.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Laken: Om han petar in den avgörande pucken i den sjunde finalmatchen...JA.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Mappe: Så det är okej om en spelare med den lönen bara är bra i ett ev. slutspel då? Räcker det...?
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
Mappe: Han har lagt skiten med dockan bakom sig och öppnat upp sig för SAIK efter kontraktstiden med Timrå löpt ut.
Kommentera

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
RTS:
"4 spelare ger jag godkänt idag, och de inte pga någon speciell prestation utan att de ger gärnet i de flesta situationer. Tenkrat, Axelsson, Bagarn och Robban.
Resten kan ge en offentlig ursäkt inklusive Challe, Forsätter han med sitt beteende han visade idag mellan 2-3 då blir detta gästspel i TIK inte långvarit."

SÅ J-VLA RÄTT SKRIVIT!!! Det finns väl några till som var godkända, till exempel Pärssinen var pigg och k ä m p a d e...
MED RESTEN, VAD HÅLLER DE PÅ MED???
Kommentera

« · 944933 · »