1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580041 inlägg · 6216 ämnen

Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27

« · 2008703 · » Till forumet


Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Sputnik: Håller med, Lundin helt iskall, men tekar fortfarande bra dock.
Wahlgren helt kass, Berglund och Boyce onödiga på isen.
Kanske dax att prova Sebbe mer med Dahlén? Tror Dahlén kan sätta upp han i bra kontringar.
Håller även med att inget är kört. Lövens form kan inte hålla på samma sätt hela vägen.
En seger på fredag skulle smaka mumma. Tror dock att Löven är för bra.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
JanneH: Det om något hade varit ett beslut som på förhand skapat lynchstämning här.

Men det är som det är. Förra matchen petade vi in en tidig puck och kunde jobba från det, precis som VIK gjorde idag. Brattström måste kravla sig upp från detta oerhört snabbt.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
JanneH: Vi har haussat upp veckans matcher till närmast vinna el försvinna och det är kanske lite väl dramatiskt med mindre än halva serien spelad. Nu förlorade 3 av topp 4 lagen den här omgången vilket gör Löven till omgångens stora vinnare, att Västerås fick lite toppvittring och att vi andra tre i allra högsta grad trots allt är med i kampen om topp 2
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Kerstin_k: ja efter 5 raka låg det i luften. Ska man klaga på något så är det väl att man borde matchat Ohre i denna matchen
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
SMÅLAND: Serien, och framför allt toppen, är ju så jämn att det räcker med att målvakten (läs Brattström) har en dålig dag på jobbet för att det ska bli torsk. Inget konstigt alls egentligen. Brattström släppte allt som gick att släppa idag, mer eller mindre.

Och nej; den här förlusten innebär inte - jag säger det igen; INTE - att Freddan tappat spelartruppen. Det innebär inte heller att det blir negativt kval för Timrå i år och den innebär inte heller att Timrå är körd i racet framåt vårkanten.

Det var en alldeles normal och ganska ofta förekommande förlust i en alldeles vanlig novembermånad. You win some, and you lose some liksom. Hur gärna vi än vill det kommer inte Timrå att vinna resten av matcherna.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Dundee: Du har så rätt! Det blir ett krigande ända in på målinjen. Tack för ett mycket bra inlägg. Det värmer gott i förlusthjärtat ikväll!
Vi kommer igen och även ni.😊
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Absolut ingen plattmatch men svårt att vinna när målvakten har en sämre dag. Sedan studsar det emot litegrann som det gör ibland.
Bara 4p från andraplatsen så viktig match mot Löven på fredag...
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Nisse1: intressant kommentar. Efter 5 raka segrar förlorar Timrå och du tror inte att Freddan har spelarna med sig. Vad grundar du det på? Vore kul att veta lite mer.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
SMÅLAND: Ni är ett av seriens starkaste hemmalag och klarade vi av att slå Björklöven hemma så klarar ni av det galant. Förlora mot ett Västerås borta är inget att deppa över mycket svår bortamatch. Nä ni kommer vara med hela vägen tro mig det står i slutändan mellan Löven,Timrå,Karlskoga och MoDo då. Jag hade rankingen innan serien 1.Löven 2. Timrå 3. Karlskoga 4. MoDo 5. Västerås :). Så det kan mycket väl vara slutet på serien.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Woody: Präxis.
Även om det skiljer lite poäng kan det ju inte ajtomatiskt ses som plattmatch/nervikning/fiasko et c om ett fjärdeplacerat lag förlorar borta mot ett femteplacerat lag?

Vill inte lägga blöt filt på stämningen i HS, men vi har en tendens att skena iväg när det gått bra några matcher, likväl som vi kan riskera sammanbrott efter ett par dåliga matcher.

Så min blygsamma förhoppning inför kvällen var att grabbarna skulle ha kul på isen 😁
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Reign in red: AIK...
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Är det nått som är väääldigt frustrerande så är det alla dessa ojämna insatser! Spelet som vi hade mot BIK är som bortblåst till Afrika eller nått..
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Woody: Jag hoppas att du har rätt.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
SMÅLAND: Ärligt talat tror jag inte att det kommer att hända. Snarare tvärtom. Mycket bra känsla i för fredag.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
roger_sundsvall: Spel vi såhär vinn både Björklöven å Kristianstad i helgen!😫😫😫
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
kulltorp: Ja inte Freddan i alla fall...😁!
Ohre har ju ändå vart ok i de matcher han stått. Och varför har man en extra målis då?
Men kan ju också tycka att Ohre inte håller den högsta kvalitet i.o.f.s men få måste ju ändå få spela lite annars är det ju godnatt om Brattström blir skadad.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
håller med
såå här på fredag = SKÄMS KUDDE
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Första vinsten för Västerås mot Timrå på 4 år..!
Nä fy fan....
Åk hem och skäms för fan!!!
Vi har ingenting...
Vi har ingen bredd...
Vi har inget PP....
Nä...
Lundins 12 match utan mål....!!!!
Vad har hänt???
Med det här spelet vinner Björklöven med 6-0 på freda i EO:N Arena!!!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
erathoo: Prexis så. 4-2 till oss hade inte heller varit orättvist. Ett otroligt flyt. Samtidigt tycker jag inte riktigt att vi var på tårna. Vi lyckas ganska sällan styra matcherna. Dags för det på fredag kanske. Synd att vi inte tog chansen att knapra in.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
erathoo: #72 gör sällan en dålig match, om man ska hitta något positivt.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Jaja, gurkorna hetare idag, men ändå hade vi chansen, två stolpskott och klubbskaftsräddningar gjorde skillnaden...
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Så typiskt vi gör en bra match över 60 min för första gången mot Karlskoga. Sen direkt efter tillbaks till gamla synder. Jag har tänkt detta ett tag och är inte bara baserat på denna match. Vi behöver 1 förstecenter ärligt talat och Wahlgren borde vara tack och hej nu. Verkligheten börjar komma ikapp Lundin och mållös i 10 matcher och tappat sitt spel i PP som va det som gav han mycket poäng i början.

PP är ju också nått vi tappat och jag tycker det framförallt är pucktempot som är för lågt och är en stor skillnad mot när vi var så bra i början.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
UPPSTRÄCKNING
🖕
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Timråit H-sand: Men va faan ska vi stoppa in????
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Björklöven kör över Bofors på bortais....
Jag fasar för matchen på fredag.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Timråit H-sand: Håller med, tror inte Freddan har spelarna med sig. Inte så konstigt isf.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
näe..ingen medstuds
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
The great one: Självklart hade en riktig tränare bytt vid 3-1! Men han vågar inte precis som ifjol då han tog ur oss från SHL pga målvaktshaveriet...
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Bra Berglund!!
Nä..det här var en katastrof tyvärr. 6- poängsmatch åt helvete.
Dålig inställning och dålig målvakt.

Kul att se och höra Jonte H i pausen dock.

En fråga..är det inte såna här matcher Dahlén ska kliva fram och vara tungan på vågen?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Inga mål i PP idag...
Brattström släpper 3 mål...
BERGLUND!!!!!!!!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Marginalerna pissar oss rätt i ansiktet ikväll. Med rätta, ska tilläggas.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Ett skitmål och ett grismål, sen stänker Boyce in den i OT!

Forza Timrå!!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
LEDUC
sluta tjata
in i SNICKERBOA
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
roger_sundsvall: Nu är det dags Sebbe!!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Hedström är den ända ljuspunkten ikväll!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
10 poäng före VIK blev bara 4 ikväll!!!
Och med det här spelet på fredag så kör Björklöven över oss!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
HÅLLER EJ
2min..till
sen ere kanal byte..ork ej se skiten
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Woody:

Exakt! Fattar inte att Freddan inte inser det som gammal keeper själv. Brattström orkar ju inte ladda om mentalt till varje match.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Körven inte en av sina bästa dar.....samtidigt väldigt passivt spel av både Lundin och Berglund innan....
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Men herregud 3 puckar som ej har mer en styrfart. Då blir det tomt på poäng kontot..
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Woody: In med Ohre!!!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
kulltorp: Daga att vila Bratten snart.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Är Bratten kanske sjuk också? Man ska fan inte spela om man inte känner sig 100%.
Lex Lööke.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
kulltorp: 2 tabbar på Brattis konto. Detta kmr aldrig gå.
RÖV!!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
kulltorp: Ajdå..
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
ajajajajajajajajaj
brattström
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Knylan: Stor skillnad mot förra matchen tyvärr. Vi är inte lika påslagna.
Blir nog torsk om inte laget tycker upp sig rejält i tredje.
Hoppas man går ner rejält på folk.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
roger_sundsvall:

Luckner är Fn kung. Helt rätt i sina analyser.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
Känslan är att det där målet var oer-HÖRT viktigt för momentum, jag fingrade på avstängningsknappen precis innan. Nu måste vi förvalta det här för helvete vad vi har svårt att ta oss in i skottsektorn på ett rejält sätt, det är inte ens nära att vi får med oss ett PP på hela perioden exempelvis. Madsen saknas. Nässén kommer vara oerhört viktig för det här laget framöver, otroliga clutch-egenskaper.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2019-11-27
jå1: Ja...tar vi poäng ikväll så är det fantastiskt!
Brukar vi inte vara som bäst i 3:e denna säsongen?🤔
Låst ämne

« · 2008703 · »