1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580607 inlägg · 6216 ämnen

Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12

« · 1994230 Till forumet


Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Ge oss en trevlig lördagkväll.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
T T: ehh... Är dom fulla på riktigt på ST?

"Senast de här två lagen möttes var säsongen 17/18. Då slutade det med 2–2 i matcher. Det senaste mötet slutade 2–1 till Västervik. Då gjorde Patrik Blomberg Timrå IK:s mål och Fabian Zetterlund och Joacim Hedblad nätade för Västerviks del."

Haha. Blomberg spelade inte i Timrå säsongen 17/18 och Fabian Zetterlund har aldrig spelat i Västervik. 🤣
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: Nä, Zetterlund i Timrå, och Blomberg i Västervik
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Gorkyman: Haha så vare ju. Hade dock för mig Zetterlund bara var med några matcher på slutet. Kom inte ihåg han va med borta mot Västervik. 🙂

Hoppas vi kan tvåla dit Västervik för första gången nånsin i deras sunk-arena. Måste ju hänga på Löven kollade in Löven mot AIK sporadiskt. Riktigt tråkig hockey och var inte superimpad av Löven. Vi har en högre dimension i anfallsspelet med Dahléns kedja. Löven har dock ett spel i 5 mot 5 där det synkar mer.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: kände detsamma då jag kollade den matchen. Samtidigt gjorde AIK det väldigt lätt för löven. AIK gjorde inte ett rätt den matchen.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
T T: Äntligen så säras Berglund och Boyce , synd bara att det inte var Berglund som stannade hemma , vi får se hur man spräcker en annan fungerade kedja .
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Clay.2: Berglund är nyttig i det defensiva, Jimmy Hamrin va inne på det i senaste podden och han har bra siffror som understryker det. Offensiven däremot finns mer att hämta, nu har jag dock inte större förhoppningar att Berglund skall börja bli en producerande spelare heller i och för sig.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Nostrovia zuzammen 🍹
Dä rinn lätt idag...
Hockey och fotbollsfest idag....
Vi VINN ikväll....
🇸🇪🇸🇪🇸🇪
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: sundsvall tidning här ingen koll mer än giffarna tyvärr men hockeypuls har koll en annan sak..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
TD: Tack vet ja Dagblade...
De hade koll på allt!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik:

En mardrömsarena för många lag, Leksand har haft svårt i den där arenan. Vill bara varna er ;)
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
mattias - 74: Vi är redan väl medvetna om det 👻
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
SMÅLAND: Som boende i Västervik sedan lång tid så borde det vara gjutet att gå o stötta TIK när jag dessutom har krypavstånd till hallen. Tyvärr verkar jag ha gett Jinx ett ansikte för de gånger jag kollat VIK-Timrå på plats så har Timrå spelat uselt. Glömmer aldrig hånet från bek.kretsen förförra året när Timrå(segermaskinen) skänkte V-vik matchen på övertid. Allt var upplagt för Timråvinst b la utifrån att VIK hade klappträt Forsberg i båset. Så jag gör min insats genom att hålla mig hemma även om det är något av en hädelse!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: Har hockeyn blivit så dålig att man måste ha sådana spelare kvar som bara har en defensiv roll i ett lag , producerande spelare som kan båda sidorna måste vara bättre , det finns fler sådana spelare än enbart en defensiv spelare och dom behöver inte vara dyra.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
mattias - 74: Västervik borta är en mardröm för Timrå också vill jag minnas.

Dahlén själv har väll även uttryck att hallen i Västervik inte är hans favorit.

Trist att Timrås två först förluster ska komma emot tabelljumbon båda gångerna, nä inför ikväll har jag inga bra vibbar alls.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
lungan: Lika bra att superjinxa dagens match jag sticker ut hakan o säger att det känns bra idag o vi kommer i princip köra över v-vik förlust vägrar jag o tro på den får alla tycka vad dom vill!!! Albin och Jonte gör var sitt mål idag 😎😎😈
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: Jag fegar och låter vidskepelsen segra denna gång. Men om jag läste spelschemat rätt så får jag en ny möjlighet redan 15/11 o då får hjärta och förnuft styra. Får hoppas du o gossarna bjuds en hockeykväll med vinst för Timrå!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
exnorrlänning: Ja bangar ja me ikväll..
Det blev en rejäl oktoberfest här....
Det rinn lätt....
15/11 kör 3/4 utav mina söner mig dit och då blir det " PARTY " de luxe...
Vi VINN ikväll..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
SMÅLAND: Ha ha, ja de tyska högtiderna är tunga..!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Det twittras om hissa tröja i taket då måste det vara en äkta Timrå kille och om inte Bulla är det så vet jag inte , och folkkär, och bra, och värd det .
Bullas tröja ?.Ja
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
TD: Hockeypuls och Sundsvalls Tidning är samma sak...
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Inte kan väll Timrå välja att spela 11 forwards idag, i mardröms arenan, då Fjellström, Nässén och Bojan är borta.

Att båda Frölunda lånen är borta beror det på att Frölunda är med och säger sitt och man är extra försiktig med dessa spelar, lite lätt osannolikt att båda lånen skulle bli skadade samtidigt!

Känns som att vi är någon forward kort och något bör egentligen värvas, vi är otroligt sköra vid skador!

Vem är junioren/juniorerna som fått följa med till dagens match någon som vet?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
lungan: Låna in Ledin & Jämtin!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Charlie2: Var är den evigt lovande Molinder ?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
lungan: både Alm Westling som var uppe under försäsongen och Ignberg Nilsson som spelade i derbyt, var med på dagens j20 match. Så sannolikt så kör man på 11 forwards ikväll
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
EArk: Måste väl inte kommit som en överraskning att Boyce väntar barn i dagarna? Det här med att juniorerna ska spela med J20 bara för att dom får spela mer där är jag less på. A-laget ska väl ställa upp med bästa möjliga lag?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Puckat:

Håller helt med!

Mycket märkligt att man väljer att starta på 8 backar och 11 forwards
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
lungan: kunde satt lander som forward idag!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Öndulat: Kom ett Lax mål precis
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Öndulat: 29-12-21 vilken tung/kung kedja den skulle nog bli bra ..fysik har dom så det blir över och vilja !
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
lungan: Man hoppas ju Nubben kan fixa ett prestigenamn likt när han landade Lavoi er under säsongen 17/18. Även om det inte blev vrålsuccé just den gången. Tyckte den värvningen kom lite från ingenstans och Nubben får gärna överraska en igen. 🙂
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
exnorrlänning: Ja 😂
Den 15/11....
Då har jag med mig ett gäng med helrör( Konfetti)...
Då j-a anamma blir dä åka ut av dä...😂
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Tror det betyder att Jansson/Kaijser får mindre istid ikväll. Däremot kul för Lindholm att kommer upp i
tredjelinan. Jag tycker att han har varit väldigt nyttig i sin roll hittills.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: Dock skall tydligen Nubben innan Ragnarsson blev presenterad sagt att värvning av Forward är inte aktuellt innan Nässén anslutit eller när man vet mer om statusen kanske.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: 20p på 30 matcher är bra, sen gick vi upp i SHL, alla pusselbitar är viktiga, jag skulle iallafall kalla det succé!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Gud vad det ska plockas in!!!!🤔
Nubben lyckades knyta till sig Lööke...Dahlén och Lundin....denna sesse!!!!
45 points på 8 fighter!!!!
Lundin 8 kassar och 8 ass....
Finns inte en ända linjävel i varken SHL eller HA som producerat lika mycket på 8 fighter!!!
Kolla truppen vi har utöver den trion!!
Ett gäng sugna och hungriga unga spelare som kommer att växa under säsongen...!
Vi har ett mer komplett lag nu än när vi gick upp för två säsonger sedan!!
Men visst vi tar in lite glasspelare " Pavel Rosa " som kostar skjortan och inte levererar ett jävla piss!!
Nä...låt grabbarna växa med säsongen!
Tack för ordet!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Synct: Ja man blir väl lite förblindad över Dahlén, Lundin och Löökes framfart just nu. 😋
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
SMÅLAND: Haha du pendlar snabbt. För ett par dar sen var det katastrof att vi bara har en kedja som producerar. 😉
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
SMÅLAND: En dum fråga men vem fan e Pavel Rosa??
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: Jag är som som Dr Jekyll och Mr Hyde!!😂
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
JonteD: spelade i Timrå 05/06
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
SMÅLAND: Haha! Hade tänkt att skriva just det förut! 🤣
Fast jag kan pendla hårt med kan jag erkänna. Dock så står jag fast vid att Wahlgren inte räcker till som andrecenter i dagsläget. Hoppas Nässén kan komma in och leva upp till sina lovord, när han nu kommer. Det har ju snackats om att det kan bli i början av November men att man väntar på röntgensvar.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
dr-nix: Ok!! Va han bra ?? Kommer inte ihåg riktigt?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
JonteD: Han kom in i slutet av den säsongen och var riktigt bra vill jag minnas.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
mikenomad: Man tackarrrrr!!!👍👍👍
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: En fråga? Vart sitter du och grabbarna vinka till oss i norr!!👏👏👏
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
köp en LOTT...röta
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Snacket har gått i flera dagar. ”Svårspelat i Västervik” ”Tuff bortamatch” ”omöjligt att vinna”

Varför undrar jag? Pga mindre hall än NSK?
Snacka om felaktig inställning. Nä, noll chans till seger ikväll.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
The great one: Vi tar det här. Bra magkänsla!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
The great one: Spelar man såhär lojt så blir det svårspelat.
Det här kan gå riktigt illa.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
JonteD: Bortastå som gäller. 😎
Kommentera

« · 1994230