1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598919 inlägg · 6213 ämnen

Vem är orolig?

Vem är orolig?
Imorgon vinner Timrå över FBK som klappar ihop totalt, 7-2 till TIK.
Sen är det slut på allt negosnack om kval och tränarbyten m.m.
Höj armen i vinkel.......trevlig helg.

Sv: Vem är orolig?
Att timrå skulle slå färjestad?Ge dig nu.

Tycker er matchrapport från gårdagens match var lite väl låg. Har absolut inget i mot Timrå supportrar eller Timrå som lag men efter att man läser sånt där skit på er hemsida börjar man ju undra. Att matchreferatet publiceras på eran officiella (!) hemsida finner jag mycket anmärkningsvärt. Sen om det skulle varit eran supportersida som publicerade den skulle det varit en helt annan sak.

Stockholm är en mycket vacker stad kan jag upplysa er om och vi får hoppas att sveriges största biosalong kan börja fyllas på lite eftersom! Än är det lite tidigt att döma ut stockholmspubliken tycker jag nog. Tycker det är alldelles för många omgångar (50) och vi kan inte fylla globen i 25 vanliga seriematcher. I slutspelet är det trots allt över 10 000 i varje match och då kan jag lova er att det låter annorlunda. 6 500 är en ganska hyfsad siffra mitt i serielunken mot seriens jumbo som ni trots allt är just nu. Tror och hoppas dock att eran tabellplacering bara är tillfällig. Tycker Globen är en väldigt fin arena även om den kanske lite väl ofta är glest fylld. Ni får väl gå till slutspel och så ska vi visa er Globen och stockholmspubliken från den ljusa sidan, och hur ett fullsat Globen låter. Väl mött då! /Blue Saint

Hur ändrar man rubrik? Mitt inlägg var ju inget svar på "vem är orolig"?

Blue Saint:
Klicka på lilla pilen vid Gästbok under ögat och krysset och detta där, klika på ny tråd så fixar det sig,

Blue Saint: Som timråsupporter måste jag säga att jag instämmer i kritiken. Det är ett tramsigt och fördomsfullt matchreferat som inte hör hemma på en officiell klubbsida. Man kanske kan se det som ytterligare tecken på hemsidans förfall vilket är tråkigt.

Ett förslag, sätt rubriken "Resebrev" på matchreferatet. För det är ju vad texten handlar om.

Läser om Globens glesbefolkade läktare. Kontraster till Åvallas uterink i Ystad, som lokaltidningen har en blänkare om idag. Där står ungarna med armarna hängande över sargkanten. Gubbarna har hatt på sig, så de kände sig säkert trygga ifall en puck kommer emot dem. På 50-talet, när isbanan var ny och skulle marknadsföras, var minsann Djurgårdens hockeygrabbar det stora dragplåstret.

25-årsminne i år av isbanans nedläggning (och flytt till Åmål). Grannarna motsatte sig tydligen att isbanan skulle byggas in med väggar och tak. Ystad fick där intill sin efterlängtade biblioteksparkering, vilken kulturgärning. Och ungdomarna fick ägna sig åt handboll istället. Framtidsvision för oss - nej, jag tänkte väl det.

Sammanfattning av GB´n:
Nu ska vi sparka tränarna, ta bort minst 10 spelare, införa en sorgedag i Timrå, lägga ner systembolaget och sen vinner vi Elitserien med IF Sundsvall Hockey.

Helvete vad det snurrar, Tur att sanningen är en annan. PUH.

Skönt med SHG nu så att en del av grabbarna får vila upp sig lite. Tror på en vändning sedan och står fortfarande fast vid att vi har ett så pass starkt lag att vi ska kunna gå till slutspel...Har satt sig lite i huvvet nu och det kan va svårt att jobba bort men det går.

FORZA TIMRÅ mot SLUTSPEL det bär.....Z:a blir bara starkare och starkare och det ska bli kul att se honom i SHG...Sen kommer han tillbaka fylld av självförtroende som smittar av sig på de andra TIK killarna sen så kommer vändningen av bara farten..Den som väntar får se..Kämpa Timrå och tryck in puckj-n i morrn......

mike66: Du har rätt !.
Det vänder efter SHG.

Visst, matchreferatet innehåller två delar det man snarare kan kalla en miljöbeskrivning av självaste essensen av hockeykultur i huvudstaden samt en kortare mer eller mindre Timråögd beskrivning av matchen och skeendet där kan man ana.
Tänkte ändå passa på att påpeka att atmosfären i Globen har denna distanserade, loja jargong över sig. Det är tyvärr fakta. Folk som inte är beredda på detta kan få en smärre chock vid besök där. Det är synd om sporten i landet när nationalarenan inte förmår mer.
Hockeykulturen bedrivs på många engagerade nivåer och i många olika slags arenor/rinkar i Stockholm. Hjärtat bultar säkerligen lika starkt hos en engagerad Djurgårdare/ AIKare eller Timråit.
Sanningen som beskrivits i media att hockey är mer angelägen sport utanför Stockholm är sann. Publiksnitten i globen sjunker har jag hört.
Ta en stad med Stockholms storlek, det borde gå att sälja mer än bara vid slutspel då säkert atmosfären och temperaturen höjs några grader.
Torontos Maple Leaf Garden såldes ut i princip varje match från 1947 tills den gick i pension nyligen vid 68års ålder.
Det är imponerande fakta och en temperaturgivare på en enorm hockeykultur. Vi pratar om c:a 16 000 platser per match sedan 1947!
För övrigt trevligt med fler supportrar från andra lag som vill och kan föra en vettig dialog..
Älska Timrå IK!!

Tjena Grabbar
Jag höll på Timrå förra säsongen men nu när LHC har gått upp håller jag såklart på dom (eftersom jag är född och bor i Linköping) men jag håller på Timrå "i andra hand".

Jävligt tråkigt att TIK ligger på kvalplats, hade hellre sett Luleå eller AIK där. Men jag tror att Zetterberg, Söderström och grabbarna kommer igång ordentligt snart. Vore jäkligt kul om mina två favorit lag, LHC och TIK, kunde mötas i slutspelet ;)

Ser fram emot nästa möte lagen i mellan, förra mötet var väldigt lyckat (för oss lhc fans).

Faan vad bra C.Söderström är. Snyggt foppa mål för nån match sen. Konstigt att han inte fick spela SHG.

Vi hörs.

forza lhc: anledningen att han inte blev uttagen till SHG (tror jag iaf) är att han inte är tillräckligt tung än....han måste blir tyngre och kunna ge och ta mer stryck...jag har för mig att jag hört något i den stilen.. men jag ser fram emot att se honom nästa år i SHG :)

med lite mer träning blir han en artist av världsklass imho

« · 23476