Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2026-27
Ser fram emot säsongen nu känner jag, även fast det är +30 ute
Känns som en intressant trupp som kan bli vass
Känns som en intressant trupp som kan bli vass
+ 3
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Manne Holmkvist heter keepern, och det är väl han som är att betrakta som ett uppenbart tapp i och med att han sticker redan till hockeygym. Därth och Annerstedt är sistaårsjuniorer till vintern och där finns det andra parametrar, det är väl mer som att vi tappar forwards 16 och 17 och de vill ta en annan väg än att gnugga U20 ett år till. Även om de stannat ett år till så känns det nog ändå som att Sörbrand är den som är allra mest intressant för A-laget.
+ 2
Sv: Silly Season 2026-27
Totalt gjorde Timrå 331 poäng förra året. Om det överträffas är nog vi klara för SHL även 2027-2028.
Kniven - Mac - Gardiner
= 110 poäng
Wedin - Lander - Genborg
= 90 poäng
Heikkinen - Eriksson - Forsell
= 60 poäng
Fjärdekedjan
= 30 poäng
Totalt = 290 poäng
Gör backarna ihop 40 poäng.
Det tror jag absolut.
Tror backarna kommer upp i tillsammans minst 70 poäng. Kanske mer.
Då landar vi på minst 360 poäng.
Kniven - Mac - Gardiner
= 110 poäng
Wedin - Lander - Genborg
= 90 poäng
Heikkinen - Eriksson - Forsell
= 60 poäng
Fjärdekedjan
= 30 poäng
Totalt = 290 poäng
Gör backarna ihop 40 poäng.
Det tror jag absolut.
Tror backarna kommer upp i tillsammans minst 70 poäng. Kanske mer.
Då landar vi på minst 360 poäng.
Ska dom ta stegen i SHL så blir de poängspelare utan istid på positioner som förväntas stänga ner motståndarnas bästa
Jag skulle tro att Hockey Allsvenskan och till o med ettan vore bra för denna typ av spelare att komma in och ta för sig i under 2 säsonger innan gapet stängs mot SHL.
Sörbrand kan kliva rakt in med sina egenskaper och fortsätta det han gör. Fila lite på kanterna och försöka hitta poäng under tiden
Han ska bli intressant.
Konsten är väl för Timrå att fortsätta ta fram poängstarka spelare med som inte ruttnar under utvecklingen och som inte sloknar med för tidig SHL etablering
Glappet