« Föregående · 1779105 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Två sena återbud för kvällens motståndare rapporterar Västerbottenskuriren.
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
{7943}: Får erkänna att jag hade en Lövenperiod på 80-talet när Timrå spelade mot Kågedalen, Husrum m fl.
Glömmer inte när Tore Ö varit borta p g a skada under en säsong och stänkte in 5 kassar i comebackmatchen. År och motståndare kommer jag inte ihåg.
Glömmer inte när Tore Ö varit borta p g a skada under en säsong och stänkte in 5 kassar i comebackmatchen. År och motståndare kommer jag inte ihåg.
+ 1
Sv: Silly Season 2016/2017
Nisse på Mon: Gillar också Waltins framtoning, verkar sympatisk. Resultatmässigt har väl hans tränarkarriär varit utan varken större toppar eller dalar vad jag kommer ihåg fritt ur minnet.
Måste ge publiken i Sötälje beröm dock som verkar ha helt Ok snitt trots resultaten. Hade väl runt 2000 i ettan också?
Måste ge publiken i Sötälje beröm dock som verkar ha helt Ok snitt trots resultaten. Hade väl runt 2000 i ettan också?
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Till och med hunnit fixa namn på tröjan
Länkar:
Instagram
+ 2
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
{7943}: Ja spettekaga.... Nä i Skaune bor ja int! 😵
Har dock släkt i Skaune...
Hannen på hjärtat!!
Det blir ovisst ikväll...
Må bästa laget vinna ✌
Har dock släkt i Skaune...
Hannen på hjärtat!!
Det blir ovisst ikväll...
Må bästa laget vinna ✌
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Viklund: hade Molinder varit hel hade vi kunnat spela sju centrar. Vi är inte så exponerade om de plockar bort oss på tekningar...
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Puckat: Målvakt: Johan Mattsson.
Första kedjan: Johan Persson, Sebastian Lauritzen, Ludvig Nilsson – Jens Westin, Didrik Strömberg.
Andra kedjan: Jonathan Dahlén, Elias Pettersson, Jesper Boqvist – Mattias Nilsson, Jesper Dahlroth.
Tredje kedjan: Johan Johnsson, Andreas Stene, Jens Lööke – Marcus Hardegård, Victor Björkung.
Fjärde kedjan: Jeremy Boyce, Emil Berglund, John Westin – Robin Persson.
Extraspelare: Anton Kalte.
Första kedjan: Johan Persson, Sebastian Lauritzen, Ludvig Nilsson – Jens Westin, Didrik Strömberg.
Andra kedjan: Jonathan Dahlén, Elias Pettersson, Jesper Boqvist – Mattias Nilsson, Jesper Dahlroth.
Tredje kedjan: Johan Johnsson, Andreas Stene, Jens Lööke – Marcus Hardegård, Victor Björkung.
Fjärde kedjan: Jeremy Boyce, Emil Berglund, John Westin – Robin Persson.
Extraspelare: Anton Kalte.
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
EXPLORERSMÅLAND:
Vi får hoppas på en bra match mellan två spelande lag, va bara försiktig, så att Du inte sätter en "spättekaka" i halsen! *asg*
Vi får hoppas på en bra match mellan två spelande lag, va bara försiktig, så att Du inte sätter en "spättekaka" i halsen! *asg*
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Hoppas man förstår att sätta in två bussar eller åtminstone en ledbuss från Navet i dag. Förra matchen var det bedrövligt hur folk inte kunde åka med för att det var fullt.
+ 1
Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Ikväll gästar Röven med lillebrors sparkade Fooley i truppen..
Här kör man glöggafton och ikväll blir det gökotta..
Ge oss friden ikväll och vinn...rid inatt längs Indalsälvens Strand!
Här kör man glöggafton och ikväll blir det gökotta..
Ge oss friden ikväll och vinn...rid inatt längs Indalsälvens Strand!
+ 1
Sv: Silly Season 2016/2017
Sputnik: lyssnade på Mats Walltin på upptagning från i går i Scania...verkar som Simon Karlsson inte accepterade att vara 7e back. Får lämna pga att han inte utvecklats som tänkt. Näste att bli 7e back blev Marcus Bohman. Han gillade inte det heller. I övrigt verkar inte alla i truppen beredda att göra skitjobbet enligt plan. Som vanligt finns inte resurser att värva i någon större omfattning. Tycker Mats Walltin verkar väldigt balanserad och pedagogisk.
+ 1
Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Spännande och viktig match igen. Vi har ju varit lite varannan match bra, varannan match svagare nu på slutet. Vore skönt med två raka segrar igen nu när det är tajtare i toppen.
Löven brukar locka folk och det är lönefredag. Och i Medelpad är man väl för smart för att utsätta sig för "Black Friday"? Så 3500 åskådare, minst. Seger 4-2
Löven brukar locka folk och det är lönefredag. Och i Medelpad är man väl för smart för att utsätta sig för "Black Friday"? Så 3500 åskådare, minst. Seger 4-2
+ 6
Sv: Silly Season 2016/2017
Det känns väldigt bra detta, måste man ändå säga. Hårdaste backen som representerat klubben på sista åren. Jag vill tro att han varit en tydlig förebild för många, inte minst en sån som Didrik. Persson är inte överdrivet fysisk (sett till tacklingsbenägenhet) men jävligt resolut. Vi kommer ha en snuskigt stark defensiv framöver, mördande konkurrens. Ser gärna att Hardegård fortsätter att få speltid dock. Vart ska Westlund in sen? Hur gör man med Björkung nu? Svåra nötter att knäcka.
Skulle dessutom såna som Robin Press eller Maksim Matushkin dyka upp på marknaden så måste vi försöka att vara med där, om det nu överhuvudtaget är möjligt. Vi har en rejäl backmur nu, men knappt någon som klarar av att hålla i pucken och vara konstruktiv i offensiv zon. Skjuta kan vissa, men man behöver fler verktyg för att bli den där backen som gör 20-30 poäng.
Skulle dessutom såna som Robin Press eller Maksim Matushkin dyka upp på marknaden så måste vi försöka att vara med där, om det nu överhuvudtaget är möjligt. Vi har en rejäl backmur nu, men knappt någon som klarar av att hålla i pucken och vara konstruktiv i offensiv zon. Skjuta kan vissa, men man behöver fler verktyg för att bli den där backen som gör 20-30 poäng.
+ 8
Sv: Silly Season 2016/2017
Modano: Dags att Try outa Chrippen nu i skadeeländet...
Ring Nubbsen Nu...
Ring Nubbsen Nu...
+ 2
Sv: Silly Season 2016/2017
Enough: Ok tackar stark match igår då även Molla och Laru är borta tre normalt givna start spelare.
Sv: Silly Season 2016/2017
GurraG: ja har reagerat på det jag med, han faller för djup och håller inte sin position i centrala slottet.
Målet igår av Södertälje är ett tydligt exempel på det!
Målet igår av Södertälje är ett tydligt exempel på det!
Sv: Silly Season 2016/2017
Ja jisses...
Fooley fick sparken utav Lillebror och gick till Röven...
Vad hände där...
0-6 mot Bofors igår!!!
Vilken mardröm för rabben!!
Fooley fick sparken utav Lillebror och gick till Röven...
Vad hände där...
0-6 mot Bofors igår!!!
Vilken mardröm för rabben!!
Sv: Silly Season 2016/2017
Stene har varit inne på dom 5 av 6 senaste baklängesmålen såg jag nu. Säger vi om det? Är han slapp i egen zon?
Sv: Silly Season 2016/2017
El Maco: Vill minnas att Bohman verkade lite cranky då han la egna pengar på operation/behandling och att inte Timrå hjälpte han med det.
Sv: Silly Season 2016/2017
Nisse på Mon: han gick ju ljumskskadad halva säsongen men jag tyckte han spelade rejält när han var med. Och han var väl en ledargestalt med tanke på att han fick ett "A" på tröjan.
+ 1
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
Jåkkinen: Sagt o gjord.
Smaka på det här Tore Öqvist, Rolf Älven, Hasse Edlund o Company.
Smaka på det här Tore Öqvist, Rolf Älven, Hasse Edlund o Company.
+ 2
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
sargad: Ja onödigt att Röven skulle dippa så mot BIK men jag såg matchen på Cmore till och från och BIK ser grymt jävla bra ut just nu.
Men om du frågar Tommy T-Dog Andersson vilken position i tabellen vi har så är svaret givet... UNO BITCHES!!!
Men om du frågar Tommy T-Dog Andersson vilken position i tabellen vi har så är svaret givet... UNO BITCHES!!!
+ 6
Sv: Silly Season 2016/2017
Johan J: dålig stämning i SSK. Kolla in vad Marcus Bohman tycker om matchen.
+ 1
Sv: Silly Season 2016/2017
Bratwursten : Match mot Södertälje ikväll. Boqvist matchades i ny omgivning bredvid Dahlén och Pettersson. De hittade varandra direkt.
Har sett samtliga matcher Boqvist spelat med Timrå. Tror att Hockeyallsvenskan är helt rätt serie för honom just nu.
Får han spela i Timrå säsongen ut och fortsätta utvecklas kommer han att kunna kriga om en ordinarie plats i Brynäs A-lag nästa säsong.
Har sett samtliga matcher Boqvist spelat med Timrå. Tror att Hockeyallsvenskan är helt rätt serie för honom just nu.
Får han spela i Timrå säsongen ut och fortsätta utvecklas kommer han att kunna kriga om en ordinarie plats i Brynäs A-lag nästa säsong.
+ 3
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
{3627}: Skön seger.
Apropå Löven, de blir nog tufft att tas med efter deras karamell idag.
Apropå Löven, de blir nog tufft att tas med efter deras karamell idag.
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
Vi är ganska bra i år. Vi höll på att göra en Modo men det gör dom bäst själva. Rock on, Timrå!
+ 2
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
Som sagt...
Med bredden vi har i år så är jag inte ett dugg orolig för någonting.
Ska bli ett nöje att följa våra tre underbara juniorer borta Kanada under Jul och Nyårsfriden.. 😁👍
Med bredden vi har i år så är jag inte ett dugg orolig för någonting.
Ska bli ett nöje att följa våra tre underbara juniorer borta Kanada under Jul och Nyårsfriden.. 😁👍
+ 1
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
Jåkkinen:
I och med J-VM anser jag att dessa tre bör lira ihop, och inte vara utspridda i tre olika formationer. Nu har iofs EP och JD spelat ihop 1,5 matcher så vi får se vad framtiden ger.
Men för att slippa rucka i allt för många formationer vid J-VM så ser jag gärna att dessa tre lirar ihop fram tills dess. Jag tror dessutom att en Rightare ihop med JP och EP skulle vara mumma.
Sedan skulle det inte heller skada J-VM laget om dessa visade sig synka riktigt bra och redan vara samspelta till J-VM, vi måste ju tänka på Sveriges chanser också😃
I och med J-VM anser jag att dessa tre bör lira ihop, och inte vara utspridda i tre olika formationer. Nu har iofs EP och JD spelat ihop 1,5 matcher så vi får se vad framtiden ger.
Men för att slippa rucka i allt för många formationer vid J-VM så ser jag gärna att dessa tre lirar ihop fram tills dess. Jag tror dessutom att en Rightare ihop med JP och EP skulle vara mumma.
Sedan skulle det inte heller skada J-VM laget om dessa visade sig synka riktigt bra och redan vara samspelta till J-VM, vi måste ju tänka på Sveriges chanser också😃
+ 1
Sv: Silly Season 2016/2017
Johan J: tack för svar, kul att det går bra för honom ! Lycka till under resten av säsongen!
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
Med Dahlén, Pettersson och Lööke borta på JVM skulle jag kunna tänka mig att man formerar typ såhär:
16 Lauritzen - 11 Stene - 10 Persson
19 Boqvist - 21 Johnsson - 41 Nilsson
25 Westin - 24 Molinder - 57 Wedin
27 Wiberg - 23 Boyce - 22 Berglund
17 Kalte
Inte fy skam det där heller, bra bredd i laget
16 Lauritzen - 11 Stene - 10 Persson
19 Boqvist - 21 Johnsson - 41 Nilsson
25 Westin - 24 Molinder - 57 Wedin
27 Wiberg - 23 Boyce - 22 Berglund
17 Kalte
Inte fy skam det där heller, bra bredd i laget
+ 3
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
Denne unge Hardegård.
Tycker han uppvisar ett riktigt stort spel trots sin ringa ålder. Position i banan, passningar brytningar, uppspel. Allt lugnt och städat. Han känns stabil som fan.
Han tar nya steg varje match. 9 minuter istid ikväll. Prickfritt. Jag är imponerad.
Tycker han uppvisar ett riktigt stort spel trots sin ringa ålder. Position i banan, passningar brytningar, uppspel. Allt lugnt och städat. Han känns stabil som fan.
Han tar nya steg varje match. 9 minuter istid ikväll. Prickfritt. Jag är imponerad.
+ 13
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
Blir intressant att se. Basse, JP, Wedin mfl får varva upp helt enkelt.
Länkar:
JVM kan sänka pop-laget Timrå | Timrå | Allsvenskan | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
JVM kan sänka pop-laget Timrå | Timrå | Allsvenskan | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
El Maco: Ja det kan man ju verkligen undra.
Årets ras skedde ikväll...
Hatten av för Almtuna..
Men jag upplevde ju själv ett konstigt ras för ett par veckor sedan..
6-0 blev 6-7....
Årets ras skedde ikväll...
Hatten av för Almtuna..
Men jag upplevde ju själv ett konstigt ras för ett par veckor sedan..
6-0 blev 6-7....
+ 1
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
Almtuna vände till seger efter förlängning!
Starkt gjort!
Starkt gjort!
+ 3
Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2016-11-23
EXPLORERSMÅLAND: något som Forsberg och grabbarna ska kika på efter denna match är hur ssk kommer in i våran zon. Vi lyckade inte så bra med att bromsa dom varken på offensiv blå, röd eller def blå.
Dom dumpade pucken med riktigt bra tajming sådär exakt när våra backar vänder upp ryggen mot pucken för att skrinna framåt mot våran kortsarg...
Ska man dumpa så är det så här det ska gå till!
Ssk saknar lite konstruktiva spelare dock...
Han Thegel är bra och den där tekniska och snabba vienersnauz eller vad han hette var intressanta att se!
Negativt ikväll: att Mattsson inte fick klippa en nolla till! MEEEEER SKOTT I PP! Om inte Jens Westin hittar skottlägen tycker jag att vi provar en annan back i pp! Det måste smälla! Annars blir det ganska lättläst och motståndaren kan fokusera på att ta bort EP och JB som är de andra 2 i paraply uppställningen...
Positivt ikväll: det mesta! Extra + på JP EP JD JW(frw) och MN!
Dom dumpade pucken med riktigt bra tajming sådär exakt när våra backar vänder upp ryggen mot pucken för att skrinna framåt mot våran kortsarg...
Ska man dumpa så är det så här det ska gå till!
Ssk saknar lite konstruktiva spelare dock...
Han Thegel är bra och den där tekniska och snabba vienersnauz eller vad han hette var intressanta att se!
Negativt ikväll: att Mattsson inte fick klippa en nolla till! MEEEEER SKOTT I PP! Om inte Jens Westin hittar skottlägen tycker jag att vi provar en annan back i pp! Det måste smälla! Annars blir det ganska lättläst och motståndaren kan fokusera på att ta bort EP och JB som är de andra 2 i paraply uppställningen...
Positivt ikväll: det mesta! Extra + på JP EP JD JW(frw) och MN!
+ 3
« Föregående · 1779105 · Nästa »

Larry menar du väl? 😁