1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614854 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1013226

Sv: Apropå nånting...
Tyvärr har jag inte särskilt många roliga hockeyminnen från Jönköping. Den första säsongen (1989-1990) missade HV71 slutspelet trots att allt verkade klappat och klart med två omgångar. Men så fick fucking AIK någon slags lidnersk knäpp och den småländska sagan var all...

1990-1991 blev det respass mot VIK Hockey i kvarten. Två jävla raka matcher. Hårt som fan. Mitt absolut roligaste minne från Rosenlundshallen - som den hette på den tiden - var när HV vände 1-4 till 8-5 mot Malmö IF hösten 1990. Ståplatsläktaren höll på att rämna, folk var som galna, "Klapp & Klang" som klacken hette fick glädjefnatt...

Se där, nu fick ni lite kuriosa från Smålands Jerusalem... :)

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer