1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615018 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1057730

Sv: Apropå nånting...
ralus: Ja, det känns aningen olustigt så här inför säsongsstarten. Den här försäsongsturneringen säger inte så mycket. Men ifjol hade vi i alla fall en etablerad förstecenter och det kändes mycket säkrare. I år är det mer ovisst. Kan bli flipp eller flopp.

Tycker att det mer talar om flipp (kontra "experternas" utlåtande). Det av den enkla anledningen av att vi har kvar samma högklassiga forwardsuppsättning som fjolåret. Plus att jag ändock känner att vi är starkare på backsidan.

Men å andra sidan fungerar inte en line utan duglig center. Jag är kluven. Tror att inledningen är ganska viktigt för oss. Synd bara att vi har ganska tufft öppningsschema.

Spännande är ordet.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...