Oban: Vet inte om det förekommer så mycket orättvist förskönande egentligen. När vi gick upp så var det inte direkt någon som gjorde en hemlighet att det var arton år sedan sist... Timrå var med i högsta serien från och med det andra året så pass nordliga lag överhuvudtaget FICK vara med i högsta serien fram till mitten av sjuttiotalet. Sedan jämmer och elände några år med ett par misslyckade come backer och ständiga Brynäsvärvningar av stjärnorna. Och så nystart i mitten av nittiotalet fram till idag.
Det som ältas är väl alla läckra Timråspelare som faktiskt härjade i absoluta Sverigetoppen i början av sjuttiotalet med ett silver och två brons som resultat. Vad kan man säga, folk trängdes på ståplatsläktarna, tröjorna var snygga, spelarnas polisonger yviga och alla hade smeknamn som "Tåget" eller liknande. Det är faktiskt något att romantisera. Sådeså!
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.
Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer
Det som ältas är väl alla läckra Timråspelare som faktiskt härjade i absoluta Sverigetoppen i början av sjuttiotalet med ett silver och två brons som resultat. Vad kan man säga, folk trängdes på ståplatsläktarna, tröjorna var snygga, spelarnas polisonger yviga och alla hade smeknamn som "Tåget" eller liknande. Det är faktiskt något att romantisera. Sådeså!