1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614990 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 107992

Sv: Linköping skickar hem slovak...
Nylin: Roligt att se att du har med Nylandssonen Lage Edin och Domsjöpojken Håkan Nygren (bägge ex-Modoiter) på din lista. Jag är så pass gammal att jag sett alla på dina listor utom Eje Lindström live, men ett namn säger mig ingenting vem var Per Sjölander ? Klart man bör känna till Inge Hammarström, men vilka var egentligen landets första NHL-exporter ? Juha Widing och Ulf Sterner for väl i samma veva och visst gjorde väl Sterner några matcher i NY ? men som trea vill jag nog ha Thommie Bergman. Det första proffset på andra sidan torde dock ha varit en Gustav Forslund som spelade i Ottawa Senators 1932-33, men det kan inte ha varit NHL. Är det någon som vet vart i Sverige han kan ha kommit från ?

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer