1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1109044

Sv: TIK:s ekonomi

Abron:
Kan det bero på?

1, Många matcher --- Man väljer godbitarna
2, Dyra biljetter ------ Man väljer godbitarna
3, Alla matcher sänds på TV --- Bekvämlighet
4, Det länkas till web-tv på diverse forum -- Stor bov
5, Sopcast -- Större bov
6, Dreambox -- Den största boven

Undrar hur många som faller bort där, minst 1500 skulle jag tro, minst.


Svarskommentarer

Sv: TIK:s ekonomi
Per HApps: Du har glömt Olearys och diverse andra ställen som visar matchen offentligt.

Sen har mottagningsmöjligheterna ökat också, matcherna finns numera på satellit, kabel och IPTV.

Sv: TIK:s ekonomi
Per HApps: Hur mycket får TIK när jag tittar på PPV?

Sv: TIK:s ekonomi
Per HApps: 7. Vi har nästan lägst publiksnitt av samtliga lag trots ett ganska stort upptagningsområde.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer